Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aquar

Buitenkweek Danish Gold (2011)

Recommended Posts

Hallo allemaal, ook dit jaar weer een buitenkweekje. Ditmaal, net als een hoop anderen hier, Deense genetica met hopelijk een beter resultaat als vorig jaar met m'n Passion#1.

 

22 april heb ik 5 zaden tussen vochtig keukenpapier gelegd. 24 april waren daarvan 3 zaden ontkiemt. De anderen duurden wat langer, maar uiteindelijk kiemden ze allemaal, al moest ik er 1 door voorzichtig kraken een beetje helpen. Sinds gisteren (11 mei) staan m'n plantjes buiten in kas. Een foto volgt zodra ik een pc heb gevonden.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

die verdienen een grote pot of volle grond, die wortels moeten gaan knallen, hoppekeeeeeeeeeeee

 

ziet er goed uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er inderdaad nice uit maar ik zou ze ook in grotere potten zetten zodat de worteltjes toch net iets harder kunnen gaan !

 

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ejb & Vicious: Ze gaan waarschijnlijk van de week nog naar buiten in de volle grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit.

Deense soorten ook nog dat word genieten.

 

Succes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk maar 1 Deense soort. Ik had graag meerdere Denen gezaaid, maar ik wilde vanwege het gedoogbeleid niet meer dan 5 planten én ik wilde niet de kans lopen dat ik straks alleen maar mannen van een soort heb staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Aquar,

 

Danish Gold, heb het zaad zelf ook net gezaaid. Heb je vijf vrouwen of is het geslacht nog niet te zien.

 

Heb zelf nog geen geluk gehad met mijn Deens zaad, dus duim voor jou in ieder geval voor vier dames.

 

Veel Outdoorplezier,

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blowsterke,

 

bedoel je met 'geen geluk gehad met Deens zaad' dat je alleen maar mannen had? Of had je andere problemen?

 

Het geslacht is nog niet zichtbaar bij m'n planten, maar aan de sprieterige wat iele bouw en (lange) internode afstand van een aantal planten verwacht ik in elk geval een mannelijke meerderheid. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update. Vandaag zijn m'n planten in de volle grond gezet. Ik heb een selectie gemaakt van wat naar mijn mening :lol: vrouwelijke en mannelijke planten zijn. Later zien we wel of mijn inschatting goed is geweest. :)

 

De 'vrouwtjes':

gallery_25565_12043_2149495.jpg

 

De 'mannen':

gallery_25565_12043_719808.jpg

 

Nadat ik de foto's had gemaakt heb ik er nog wat slakkenkorrels omheen gestrooid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuinkweker: Froebanken. Zoek maar ff op het forum voor de URL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Ik heb een selectie gemaakt van wat naar mijn mening :lol: vrouwelijke en mannelijke planten zijn. Later zien we wel of mijn inschatting goed is geweest. :)

 

Hahaha :) Doe ik ook wel eens, laat ze alleen wel staan tot ze echt gaan bloeien.

 

Waar let jij op als ik vragen mag ? \

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar let jij op als ik vragen mag ?

Ik typeer planten met grotere internode-lengtes en in het algemeen de wat iele, sprieterige planten als zijnde mannelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Vandaag weer even een update. Inmiddels staan er 2 planten (zie onderstaande foto's) in bloei. Ik noem dit geen voorbloei meer, dit is gewoon topvorming. Verder zijn er 2 andere planten die nog helemaal geen geslachtskenmerken tonen en 1tje die wel een echte voorbloei laat zien. Geen verdere foto's, want het was gisteren met die wind vrijwel onmogelijk om een paar goede foto's te maken.

 

Man:

gallery_25565_12043_1382219.jpg

 

Vrouw:

gallery_25565_12043_886396.jpg

 

@tjapado: Mijn man/vrouw selectie is dus schijnbaar mislukt. De langste, meest iele plant die ik als man had betiteld is absoluut een vrouw. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor! Hoe groot zijn ze nu in de volle grond?

 

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu zo'n 40cm hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft onmogelijk om van te voren te zeggen of het een man of vrouw is.

 

Planten hebben wel mooie gerimpelde bladeren.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn veel soortjes, waarvan je denkt dat de plant gestrekt is, dat dan toch vrouwen zijn, dat is vooral bij Denen opvallend.

 

Mooi dat je er al in de bloei hebt.

 

Fijne avond.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update: Ik heb de bloeiende man binnen onder het dakraam gezet. De bedoeling is om wat stuifmeel op te vangen waarmee ik dan later de vrouwen kan bevruchten. Inmiddels vertonen alle planten (voor)bloei. Nog even onder voorbehoud, maar zoals het er nu uitziet heb ik 3 mannen en 2 vrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update.

 

De vroegst bloeiende man heeft inmiddels, binnen waar ik hem wat extra donker-uren kon geven, z'n stuifmeel losgelaten. Een gedeelte daarvan heb ik verzameld, gedroogd mbv een zakje silicagel en in de vriezer gelegd. De rest van de planten weet niet helemaal wat ie wil geloof ik. Ze leken (weer) in bloei te gaan, maar kijk je een weekje later nog eens goed dan blijken bij zowel de mannen als de vrouwen de bloemetjes weer verdroogd en/of verdwenen te zijn. :verrygood Een 2e man die wel bleef bloeien is eergisteren omgehakt en als konijnenvoer geëindigd. Voor de rest zijn er nu 2 vrouwen zeker. Aan 1 plant twijfel ik nog. Aan de bouw te zien is het een man, net als de andere mannen is ie grof gebouwd met grote bladeren, maar hij laat nog geen geslacht zien.

Goed, genoeg gelult, nu eerst de foto's.

 

Man nr2 (May he rest in peace.):

gallery_25565_12043_74301.jpg

 

Detail man nr2:

gallery_25565_12043_939539.jpg

 

Vrouwen:

gallery_25565_12043_1684142.jpg

 

gallery_25565_12043_1982984.jpg

 

En het twijfelgeval:

gallery_25565_12043_2828775.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Quote" De rest van de planten weet niet helemaal wat ie wil geloof ik. Ze leken (weer) in bloei te gaan, maar kijk je een weekje later nog eens goed dan blijken bij zowel de mannen als de vrouwen de bloemetjes weer verdroogd en/of verdwenen te zijn"Quote"

 

Zijn je planten aan het reveggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke: Daar lijkt het wel een beetje op. Misschien had ik ze nog later buiten moeten zetten en is 11 mei gewoon nog te vroeg voor deze soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n planten zijn aardig gegroeid sinds de laatste update. Het twijfelgeval bleek toch een vrouw te zijn. (geworden?) Vreemd geval, want ik weet bijna zeker dat ik eerst mannelijke bloemetjes in die plant heb gezien. 1 plant blijft een beetje een kneusje. Het is een beetje een iel geval en hij groeit ook bijna niet. Alle planten vertonen bloeiverschijnselen zonder echte topvorming. In elk geval heb ik nu dus 3 vrouwen, alle mannen zijn verwijderd.

 

2 vrouwen:

gallery_25565_12043_670228.jpg

 

En het kneusje:

gallery_25565_12043_1548913.jpg

 

P.S. Die gele bloemen tussen m'n planten van de bovenste foto zijn van een dille-plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat je drie mooie dames hebt overgehouden ;)

 

Laat die toppen maar komen ;)

 

Fijne dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...