Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Alweer een ventje met een tentje

Recommended Posts

Spulletjes:

DR60

S-vent afzuiger (385m3)

250M3 filter (doorblaas)

4x 55W PLL in de kleuren: 2x 865, 2x 830 en 4x 840 (840 zijn de bloeilampen van osram)

Prima Klima fancontroller

2 9cm PC fans op een schakelbare adapter (kan van 0 tot 12V)

armatuurtje alla Torsten :lol:

schakelbordje met relais komt nog, voor nu doe ik het met een tijdklok wat prima gaat en ik ben toch altijd thuis

Tensio erbij om het water geven onder controle te houden en klaar is klara.

Smartpots en gewone potten en wat er nog meer interresant ocht zijn (misschien wel een keer DWC of Aquafarm)

 

Genetica:

van alles wat in de loop der tijd, ik ga dit topic gebruiken om alle kweekjes in de DR60 bij te houden.

 

1e ronde in deze setup is met 2 s5 planten, zijn 2 moeders die behoorlijk in de weg stonden in een ander voorgroeihokje.

Er zal nog wat gestekt gaan worden van deze dames om de genetica veilig te stellen, heb ze net vandaga hiervoor nog een keer getopt opalle uitlopers die er zitten

 

 

Planten hebben dik 3mnd gegroeid, zijn stekken van getrokken etc en heb ik voor dit rondje overgepot van de 5ltr potjes waar ze in stonden naar de 11.6 liter smartpot met verse Special Mix van GL en 2 buffertabs van Sannie in elke pot, waren ze wel aan toe ook ;)

 

 

1st maar ff de setup op de foto

rits open en kijkje op armatuur en wat er daarboven hangt

gallery_22678_11973_861286.jpg

 

fancontrollers, links de PK en rechts op stekkerblok de schakelbare adapter (grote zwarte blok)

gallery_22678_11973_56631.jpg

 

afzuiging (komt nog andere filter, kleintje die in de tent komt te hangen), S-vent in doos met noppenspul gepakt

gallery_22678_11973_142454.jpg

 

PC fans en armatuur

gallery_22678_11973_876310.jpg

 

en hier dan wat er onder het armatuurtje staat

gallery_22678_11973_495853.jpg

 

gallery_22678_11973_45538.jpg

 

gallery_22678_11973_490016.jpg

 

Temp is tussen de 20C lamp uit, 26C lamp aan en de lv? onjuiste weergave op de meter omdat de PC fans erop staan maar rond de 50% zo te voelen.

Afzuiging staat erg laag en planten drinken best wel wat nog ds verdamping is in orde.

 

links onderin op de foto's een rare vlek, t'is geen THC op de lens denk dat het in de lens zit (beschadiging) vd N96 want was al toen ik hem 2e hands kocht, jmr maar toch wel goede foto's niet?

 

Zal veel updaten aangezien dit tentje overdag draait, weinig lullen en met veel groen vullen!

 

iemand cod bo escalation al aan het spelen?

ik ga er nu aan beginnen :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes :verrygood

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo,

dank, hopen dat het gaat lukken op die plek met de tent, anders ga ik de tent in mijn woonkamer zetten als de kleine filter binnen is :verrygood

 

2 dagen verder, gisteren alle uitlopers op beide planten getopt en de smartpot wat meer opgevuld met aarde nog, de potten staan nu mooi bol.

Ze zuipen wel hoor (heel anders als onder HPS op smartpots), kan elke dag 1ltr kwijt per plant en dan blijft de tensio rond de 100 zitten. Planten groeien erg goed en ik verwacht dan ook volgende week de noodzakelijke stekken al te kunnen snijden en dan gaat de klok om.

 

Zo ziet het er nu uit, ze staan nu 4dgn onder de 220W, hebben een verpotronde achter de rug en ook al zwaar getopt nu in die 4dgn,

wel wat paarse steeltjes her en der omdat het flink koud was afgelopen nachten en vd volgers van mijn HPS rondes bekend blad.. hocuspocus wat dat aangaat met een paar dagen let maar eens op

 

vd rest, mooi toch :lol:

 

gallery_22678_11973_382323.jpg

 

gallery_22678_11973_120871.jpg

 

gallery_22678_11973_667587.jpg

 

gallery_22678_11973_427726.jpg

 

Zwarte pot rechts vooraan op de foto's zit Seramis met water in, ingetrokken lucht via de buis erboven trekt water uit die pot mee naar PC fans erboven en zo betere LV.

 

Lens vd N96 schoongemaakt, als het goed is is de vlek linksonderin de foto's nu verleden tijd.

 

commentaar mag hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig ja ;)

 

:lol: in de asbak zag ik . goed bezig :verrygood

mooi tentje ook :verrygood

 

komt hier ooit ook wel ..

ik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zuipen als ik weet niet wat :verrygood

1ltr pdg gat er zo in op dit moment.

 

Vandaag hebben ze wat wortelstimulator van H&G gehad alsmede een dosis Pentakeep-S.

Daarna nog een douche met bitterzout gehad en dat zou dan dat wat ik in de bladeren zie moeten tackelen.

Is dat het niet dan is het de lucht die binnenkomt en ga ik tent zondag naar beneden verplaatsen.

 

Kijk zelf maar op de foto's, lichter blad tussen de nerven en het duurt nog ff voor de buffertabs goed hun werk doen dus met die ca/mg boost zou het bij moeten trekken, naast dat er ook een (stootje) N meekomt, ze waren net voor het overpotten wel aan een flinke hap voeding toe namelijk.

 

Ze groeien wel als een tierelier nu, temp tussen de 21C-28C met afzuig op 10%.

Zo snel dat ik in de nieuwste scheutjes een licht ijzer/zink tekortje constateer :verrygood hebbie altijd als ze er ineens rap de gang inzetten, lichte scheutjes.

 

Heb de lampen iets hoger gehangen trouwens want de propagator is sneller vrij dan verwacht, de 10 true dabney blue van richie zijn op 2 na al boven de grond.

Even afwachten dus of die boost aanslaat en dan stekken die handel en paar dagen later de klok om anders is straks de smartpot weer te klein.

 

foto time

 

de dame links

gallery_22678_11973_1023023.jpg

 

de dame rechts (achterin dus)

gallery_22678_11973_714534.jpg

 

en alle twee nog een keer zodat je inderdaad kunt zien (in vergelijk met 3dgn geleden) dat ze goed groeien

gallery_22678_11973_871422.jpg

 

Die vlek zit er nog steeds, zit dus echt in de lens jammer genoeg, noujah pech gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames gaan goed, lijkt wel alsof het lichter worden tussen de nerven al minder wordt.

 

tensio op 110, water geven dus :verrygood ditmaal wortelstimulator en nog maar beetje calgel toegevoegd.

wat meer ca/mg is nooit weg, tezamen met wat wortelstimulator in systeem vlak voor het stekken.

 

lamp hangt er 15cm vanaf ipv 10 en ik ben zacht aan het LST'en zodat ik de groeipunten kan stekken en alle uitlopers daaronder de plek innemen van de gestekte punten en ik potente stekken heb ook nog :lol:

Ik heb de "luchtbevochtiger" al 2x mogen bijvullen, teken dat er veel water verdampt en dus goed klimaatje.

 

eind vd middag neem ik wat foto's, nu flink gamen ff.. double xp weekend :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Lostchild,

 

dat ziet er uit als een mooie start zo, als het goed is duurt het inderdaad een paar dagen voor de buffertabs goed aan de slag gaan, maar daarna heb je er het gemak van.

 

wat ik me wel afvroeg is dat je aangeeft dat de 840 de bloeikleur is van Osram, maar ik weet niet beter dan dat 840 een groeikleur is.

normaal is 827 de bloeikleur, en het kan ook op 830. dus waar dat verschil in zit?

 

veel succes deze ronde, en je geet toch niet met dit hele mooie weer de hele dag op de PC (of wat dan ook) spelen ouwe game-verslaafde :verrygood

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon ik maar van het mooie weer genieten :verrygood krijg enorm veel last van mijn nek, dan knallende hoofdpijn etc dus blijf lekker binnen.

Gamen is dan mooi tijdverdrijf in me luxe stoel en xboxen maar.

 

 

Beetje vaag vd PLL codes maar ik heb toch echt 840 osram voor de groei en 830 voor de groei waar dit bij de Philips PLL's weer net andersom is en om het nog leuker te maken heb ik ook nog 2x865 buizen.

Coolwhite 840 osram is nog best wel paarsig tov 865 philips waar de 830 van philips weer meer richting de 865 gaat.

Dat zijn dus groeilampen :lol:

 

Bloeilampen heb ik ook: 2x 840 en 2x 830, geen 827 te bekennen bij mij.

Die 840/830 zijn overigens niet zo dieprood als een 827 (heb ik als T8) maar dat geeft niet, doen het goed voor de bloei (zie 110W PLL kweekies)

 

Snap je het nog?

Moet zelf ook altijd goed kijken wat wat is voordat ik alles vastklik en de Osrams en de philips stammen nog uit de pre TNeon tijd, deze buizen krijgen was toen erg lastig, was al wat dat je een coolwhite kon krijgen zonder meteen een hele doos af te moeten nemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals beloofd, pica's.

genomen net na een douche met gewoon kraantjeswater, kleine herschikking vd potten en een LST sessie en een klein beetje gedieft helemaal onderin waar dat nog nodig was. Ook wat verbrande puntjes, de tabs beginnen hun werk te doen :verrygood gallery_22678_11973_722267.jpg

 

Plant achterin de tent

gallery_22678_11973_103272.jpg

 

plant vooraan die een stukkie kleiner is (was helemaal kaalgestekt eerder die ander niet)

gallery_22678_11973_283415.jpg

 

vanaf onderkant pot gezien

gallery_22678_11973_308244.jpg

 

en een zijdelingse foto, de hoek beneden de lens en die aan de linkerkant moeten nog vol

gallery_22678_11973_683991.jpg

 

morgen meer, mooi weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie set up hoor :verrygood

 

bevochtig je ook nog bij?

 

gr. Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zwarte pot rechts vooraan op de foto's zit Seramis met water in, ingetrokken lucht via de buis erboven trekt water uit die pot mee naar PC fans erboven en zo betere LV.

 

soms wat besproeien met bladvoeding of gewoon water maar voor hogere LV is het niet nodig, die 37% is ruim 50%.

smartpots doen veel voor de verdamping is mijn ervaring tov plastic potten, daar zou ik max 500ml pdg kunnen geven waar ik nu al 1ltr geef en dat eigenljk al aan de lage kant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh heb ik overheen gelezen. Maar is er geen manier om een juiste lv meting te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal er vast wel zijn maar voor mij niet van belang (datalogger oid).

kan inmiddels wel voelen aan klimaatje (onder PLL stuk makkelijker dan HPS) of alles in orde is :verrygood

 

Vannacht net voordat lampen uitgingen ff de temp gecheckt en die stond toen op 32C en de lv nog steeds op 37%.

Die 32C komt omdat de uitblaas vd HPS uitkomt op overloop waar deze dr60 staat, scheelt met bijverwarmen als dit tentje op 12/12 gaat en altijd frisse gezuiverde lucht aanvoer, gemengd met wat er binnenkomt door openstaande ramen. Wel heb ik de PC fans een standje harder gezet, ze blazen nu met wel 4.5V :verrygood

 

Er is "giftig zeil" in de buurt maar met de afzuiging en de aanvoer op deze wijze zou ik er geen last van moeten krijgen, daarom heb ik eerder deze week ook zo vaak mg/ca gegeven om te kijken of dat het oplost en bij veel bladeren is het al stukken minder, dat lichter groen wordende bij de nerven of dat hettoch van vergiftiging komt.

 

Vandaag is eigenlijk de graadmeter, heb nog niet gekeken vanochtend, zometeen na de koffie doen en kom nog terug met foto update strakkies, wel weer water geven want de tensio gaf alweer 120 aan (vanaf 120-> 90 s'ochtends met watergeven) en denk dat zwarte bakkie ook weer dorst heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net klaar met stekken, best wel lastig nog: niet teveel lege plekken maar plant ook nog beetje in balans houden als het kan.

Ze groeien nl. niet voor niets de takken zoals ze doen :verrygood

 

Meteen maar een flinke LST/knak/buig sessie eroverheen gedaan zodat alles meteen de goede richting op gaat groeien, de afzuiging wat hoger gezet (en de thermostaat wat lager vd controller) zodat we weer rond de 30C blijven en een flinke douche met kraantjeswater toen ik klaar was met knakken en heb beide planten nog 0.5ltr water gegeven omdat de tensio alweer op 120 stond na die ltr van vannochtend (en de tensio is goed)

 

Als dat rare blad doorzet gaat dit tentje weer terug de kamer in waar de grote tent ook staat, benende in de woonkamer is geen optie (kan nergens uit zicht zondr weer op te vallen bij eventeel bezoek), even aankijken nog wat dat aangaat of er meer vaag blad bijkomt.

 

Qua hoogte ed zijn we weer waar we nu 6dgn geleden begonnen, eind volgende week (dus nog dag of 12 groei), gaat de klok om, heb ik me filter ook hangen :lol:

 

gallery_22678_11973_333019.jpg

 

gallery_22678_11973_7374.jpg

 

en omdat de tent aan de voorkant helemaal open was, foto vanaf de linkerkant

gallery_22678_11973_80475.jpg

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

32.7 C en de HPS verwarming is ook aangesprongen :verrygood

 

daarom voor de laatste paar uurtjes (van 18-02.00) op 110W verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje warm ja ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 stekken hangen op half zeven (toen ik vannochtend keek) en in de tent was het niet echt een vrolijke aanblik B)

 

Gelukkig was vandaag de hulp er weer en die heeft geholpen om de hele opzet te verhuizen naar de woonkamer.

 

Ik waag de gok dus ;) :P

 

rook beetje raar in de tent ook toen ik alles er weer in ging zetten beneden, natte regenjas geur met een vage ondertoon van prikken i de neus.. formaldehyde iemand ;)

 

beneden alles ok, wel nog proberen eea wat meer stealth te krijgen, wil dat komende week gaan doen als ik meteen schakelbordje in orde maak voor dit tentje.

 

Veel blad verwijderd wat aangetast was en er gaan nog wel wat bladeren sneuvelen komende paar dagen denk ik om alle troep er weer uit te krijgen naast wat extra tender love&care natuurlijk want stekken van deze soort bemachtigen gaat in deze regio niet :o

 

Heb nog wel 5 PP x KO kush staan nu cm of 20, mochten deze planten na het weekend er nog niet bovenop zijn dan zet ik die erin, tegen die tijd hebben ze ook wel geslacht getoond (ze staan nu nog in andere kast onder 110W TL) en kan ik op 12/12 met die planten dan.

 

Nu op de plek waar de tent boven stond niks meer staat hangt daar best wel benauwd luchtje, eerder niet goed in de gaten vanwege uitblaas enzo alhoewel ik bij start van tpic al aangaf bedenkingen te hebben.

 

Ff geen foto update, gister fysio gehad en dat was best heftig, combineer dat met de verhuizing van vanochtend en een tent die nu op de grond staat ipv op een verhoging

(komt nog als Weetje in de buurt is), mijn portie is naar Fikkie voor vandaag.

 

Krijg je als je eigenwijs bent LC B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, kan het niet wat vocht zijn dat je ruikt dat onder de lekbak heb gezeten en langzaam is gaan "bederven"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar had ik al rekening mee gehouden, net zoals de meur van vochtige GL wat door de smartpots wel meer te vernemen is.

 

Was echt een raar bedompt luchtje wat er nu helemaal niet meer hangt.

 

tentje was helemaal schoongemaakt en heeft daarna 6u met afzuiging en lampen aan "gedroogd" en test gedraaid nadat het afbloeien van het Herijuana mannetje gedaan was en rook heerlijk fris, ook de 1e dagen dat de planten erin stonden rook het zoals het moet ruiken.

met toenemen verschijnselen kwam er ook steeds meer die geur naar voren.

 

we zullen zien, 1st maar eens kijken of ze minder gaan drinken want dat klopt ook ergens niet als ik het afzet tegen de smartpots onder HPS met planten in de bloei en wat ik daar om de dag geef, nl. 1.5ltr waar ik hier onder PLL 1ltr pdg kwijt kan aan een plant die wel een flink wortelstelsel heeft maar nog niet eens in de bloei staat.

 

Heb ze overigens na de verhuizing wel weer water gegeven om de aarde weer te laten settelen (als ik het goed gelezen heb op label smartpot) en ze hadde vannochtend nog niks gehad na wakker worden.

 

weer 1ltr de grootste en 0.5ltr gewoon kraantjeswater, niks mee gedaan verders.

tensio stond op 110 en nu 100 na die ltr op de grootste pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

 

Afzuiging gewisseld (de pflieger trok het niet en herrie), nu de buis er weer op maar omdat er geen filter opzit en de box waar ie nu instaat aan de bovenkant nog niet dicht is wel wat gezoem, net alsof er een ventilator aanstaat.

 

Moet maar zo tot aan vrijdag, dan is de kleine 20cm rhino filter in da house en ga ik er verder mee, komt vooral omdat de buis een 125mm aansluting heeft en 125mm sonodeck krijg je niet door dr60 gat dus hangt gewone buis aan.

Tv maar wat harder tot aan die tijd en raampje niet helemaal open.

Dacht ook dat de afzuiger vd HPS tent buiten te horen was op 100%.. ja maar dat zou zomaar een auto kunnen zijn die 3 straten verderop langsrijdt ;)

parapietjes maken nergens voor nodig maar gebeurt je toch ;)

 

Planten zijn mooie wezens, ze staan er naar het lijkt al iets frisser bij toen ik de smartpots net op een afwasteiltje zette als verhoging omdat op de grond toch wel erg laag is voor me.

Viel me op dat het vochtig was onder de smartpots, daar kwam denk ik die extra geur vandaan en bevestigd mijn vermoedden enigzins dat ik "toevallig" de tensio op de 2 plekken waar ik hem heb gezet een wat drogere plek heb getroffen (er was ook niet zoveel plek naast de wortelkluit bij insteken meter bij verpotten).

Ik ga qua water terug naar 0.5ltr om de dag en heb die natte plekkies drooggemaakt.

1e keer met smartpots dus ff wennen wat dat aangaat.

 

temperatuur 28% en de lv meter hangt op 56% al uren, t'is in huis ook wel vochtig nog door de regen van gister en het dweilen door de hulp van vannochtend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer gewoon eens je potjes op te tillen en te voelen hoeveel water er in zit. Die tensios lijken niet altijd vlekkeloos te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weinig bepalen aan een smartpot met optillen, beter ook van niet;)

 

onderkant van die dingen is vochtig maar zijkanten kurkdroog, geen idee hoe snel dat water vanuit onder de pot ook weg is gezogen of blijft staan, krijg daar nu wel beter idee van met die teiltjes eronder.

 

Met water geven loopt er namelijk al snel langs de randen water naar beneden in de smartpot maar het is niet zo dat er een enorme drain is met die 1ltr wat je bij een plastic pot dan wel zou hebben, lijkt wel of het water wat er even naast staat op de bodem aan de pot gekleeft zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verhuizing heeft ze goed gedaan.

 

Ik had bijna al het aangetaste blad verwijderd en er is geen nieuw bijgekomen ;)

wel nog wat aangetast blad laten zitten zodat ze daar alles in opslaan ipv weer nieuw blad te kiezen voor wat er nog in systeem zit.

 

Nu nog boven zsm nog overal laminaat....... die lucht lijkt me ook niet goed voor mezelf om in te ademen als ik slaap.

 

Achterste dame foto vanaf onderkant pot zodat je mooi LST kan zien

gallery_22678_11973_401116.jpg

 

Zo ziet blad met zeilvergiftiging eruit (2 fases) als voor de rest alles wel in orde is qua ph/ec/ water etc

fase 1

gallery_22678_11973_774944.jpg

 

fase 2

gallery_22678_11973_549975.jpg

 

Voorste plantje, kan LST'en wat ik wil, ze doet haar eigen ding (en dat is maar richting die PC fan blijven gaan)

gallery_22678_11973_738803.jpg

 

en allebei op de foto, lichtgroene dingen zijn afwasteiltjes op de kop, was de bedoeling dat planten erin kwamen te staan maar dat sluit de onderkant vd smartpot teveel af

gallery_22678_11973_242693.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het al aangetaste blad krult mooi verder op, nieuw komt er niet meer bij en de nieuwe uitgroeiende scheutjes worden ook weer snel donkergroen nu, ergste is achter de rug ;)

 

Betekent wel dat ze nu weer rap de hoogte ingroeien en alles wat vorige week getopt was/gestekt/LST nu weer aan het omhoog/uitgroeien is, heb de lamp al 2x hoger gehangen.

 

Daarom.. gaat aankomende zondag de klok op 12/12, morgen hopelijk weer cash en de filter ophalen.

Gisteren heb ik er de hele dag over gedaan om de buisafzuiger in de oude softbox vd 750m3 te hangen en die box staat nu op de tent.

Fluisterstil te wezen, met filter hoor je niks meer en ik ben weer zo trots als een pauw over me prutswerk ;)

 

heb nog niet zolang geleden de planten weer een water douche gegeven, voor de lv hoeft het niet (55%) maar ik wil nog ff kijken of een waterdouche toch niet "iets" met het blad doet nog, nu heb ik daar nog mooi de kans voor.

 

Als ze droog zijn, de bouwvakkers niet mer zo vaak langslopen, zal ik weer ff wat foto's maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren kwam foto's nemen er niet meer van, sry.

 

Maar vanochtend ;)

grootste plant achterin heeft weer 1ltr water gekregen (tensio op 140) en de kleinere vooraan 0.5ltr.

zat niks in en geen ph geregeld

gallery_22678_11973_702298.jpg

 

Foto van boven, achterste plant, lekker groen en veel aanmaak nieuw blad/scheuten

gallery_22678_11973_166093.jpg

 

Voorste plant, die altijd al wat kleiner was maar toch dapper probeert haar ruimte te claimen tov die achterin die veel ruimte nodig heeft

gallery_22678_11973_973894.jpg

 

Als je een bladprobleem hebt verwijder dan niet je aangetaste bladeren, de plant gebruikt ze als afval depot zoals goed te zien op deze foto, dit blad (netzoals een paar andee die er nog aanhangen) vertoonde aan de randjes begin vd week een begin en omdat de meest aangetaste bladeren eerder door mij zijn verwijderd gebruikt de plant nu deze bladeren ipv nieuw blad, dat is allemaal nu zoals het hoort B) en zondag gaat de klok echt wel om, mogelijk doe ik nog wat toppies bestuiven met herrie pollen, ff kijken hoe eea zich ontwikkelt.

gallery_22678_11973_224511.jpg

 

strakkies de filter ophalen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...