Ga naar inhoud

Test: Gold Label bio

80 replies to this topic

#41 Guest_elmanito_*

• Guests

Gepost 26 april 2011 - 20:30

Ben trouwens ook benieuwd naar de prijs van deze voedingslijn, wanneer deze uit de test heel goed uitpakt.Al iets bekend???

Namaste :huh:

#42 Doc

this is my playground

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 8847 Posts:

Gepost 26 april 2011 - 20:36

De kosten van de meeste producten zijn al bekend.
De vraag die we nu stellen is welke dosering ideaal is.
Daarmee kunnen we bepalen of dit goedkoop of duur is.
Wat anders is als bij andere lijnen is at er veel vaste meststoffen in verwerkt zijn.

#43 polletje

geitenwollen-sokken biokweker

• Full member
  • 3163 Posts:

Gepost 27 april 2011 - 16:54

ik mis eigenlijk wel bloeikorrels, aangezien de meeste hier niet lang voorgroeien!

die bat vloeistof is leuk, maar best duur voor wat er in zit.
zou ook leuk zijn om te weten dat er genoeg sporenelementen in de voeding zit, is ook wel handig.
op nieuwe aarde zal er geen tekort komen zo snel, maar aarde hergebruiken is nou het handige van de bio manier!

nu erg veel spulletjes voor de groei wat makkelijk op te vangen is door 1 enkele buffertab per plant.
is het nou echt moeilijk om korrels te maken die genoeg pk's afgeven na 6 weken ofzo, 2 weken voorgroei en dan 4 weken bloei en loskomen die hap voeding, gewoon een timer op die enzymen zetten :huh:

#44 bart420

Volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 438 Posts:

Gepost 28 april 2011 - 00:55

Ik zou me bij deze ook graag willen aanmelden.

Net vandaag thuis gekomen van een lange trip in t buitenland, mijn vingers jeuken alweer enige tijd sinds ik eraan denk dat t buitenseizoen eraan komt. Morgen ga ik gelijk beginnen met het ontkiemen van zaden voor mijn buitenteelt.

3x jack herrer feminized
5x een zaden mix van DNA genetics

hiervan wil ik graag 5 vrouwtjes aan overhouden.

Ga ze uiteindelijk in 5 potten van 25L groeien op mijn balkon op t zuiden (misschien ook 1tje in een 75L kuip), op gold label aarde, was van plan BAC schimmels toe te voegen maar dat is aardig gelijk aan gold label myco volgens mij.

uiteraard zal ik er ook een mooi verslagje van maken om te zien wat de vrouwen van deze voeding vinden.
STONER: Slang for somebody who smokes cannabis, often. Most people would talk them down as if they are better, though they often consume poisons such as alcohol and caffeine. Stoners are generally a friendly minority, peaceful, and harmless. The arrogant people bitching about them smoking marijuana, they are usually bigger problems then the people they denounce.

--------------------

My Topics

1e kweek, 9x onbekend
2e kweek, 9x MK Ultra!! Cannabis Cup winnaar 2003 Indica Bio!
3e kweekje - Mako Haze
kweekje - 5x mako haze in SJ DR120, nieuwe setup!!
kweekje - 7x Arjan's Haze 3, 2x Mako Haze, 1x Chronic

#45 polletje

• Full member
  • 3163 Posts:

Gepost 28 april 2011 - 12:14

Bekijk Post bart420, op 28 Apr 2011, 01:55, zei:

3x jack herrer feminized
5x een zaden mix van DNA genetics

hiervan wil ik graag 5 vrouwtjes aan overhouden.

dat gaat je niet lukken vriend!!!!

5 van dna zijn er 4 herma en 1 man!
3x jack herrer zijn fem, kweet niet van wie ze zijn, maar als ze niet van een goede breeder afkomen zit er zoiezo 1 herma tussen.

koop zaad bij sannie of een andere echte breeder, de rest geeft je hoofdpijn!

#46 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 09:58

Als er geen aanmeldingen meer zijn ga ik met Whazzy overleggen wie een test gaan krijgen. :verrygood

#47 Shilizous

Heel pittig...

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 747 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 10:22

Bekijk Post whazzup, op 22 Apr 2011, 23:44, zei:

Bij het maken van een thee, en zeker eentje van wormenmest waar ook veel bodemleven in zit, zou ik altijd wel goed beluchten met een luchtpompje. Bij het maken van thee kun je een klein scheutje batboost toevoegen voor de suikers, stimulatoren en wat extra P en K. Bacto bevat veel humuszuur. Een schepje bacto in de wormenmest thee vlak voor het geeft een "super charge" aan je wormenmest thee :verrygood

dit kan ik 100% toepassen, bacto heb ik meer als genoeg van staan..
vreemd dat er relatief weinig mensen zijn die zich aanbieden voor de test!

Gr,
Shilizous

#48 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 11:24

We hebben al een paar hele mooie aanmeldingen hoor. :verrygood

#49 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 15:58

Na overleg met de oppermod.
Hier zijn de nieuwe testers.

Shilizous
Pietjepuck
El Negrow
Polletje
KTM

Jullie kunnen jullie organische Gold Label pretpakket komen claimen. :verrygood

#50 DJP

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1406 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 15:59

proficiat allemaal n maak er een mooi verslagje van!

#51 keesthemad

The only thing to fear is fear itself. - FDR.

• Full member
  • 10130 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 19:56

WTF,

Nou goed, dan krijgen jullie een rondje te zien hoor,

Maarre Doc, dan kom ik nog wel even een lijntje halen hoor, want ik heb nu maar 2 potjes.....

Kees. :verrygood
Cheese and burger
Reeds gegeten; 8, 10, 13, 16, 18, 27, 30.

Grilled Cheese Acadamy

"putting on a few pounds the fun way"

#52 johnnsell

Volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 371 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 20:18

Ik wil ook wel een poging doen.

Lijkt me leuk.

Het IDEE. 2 plant in 1 120x120 tent onder 400 MH bulp. Na 3 groei weken over op een 600 watt HPS aangestuurd door een Digistar, beginnen met 300 watt om de 10 dagen standje hoger (wat de temp toelaat)

Weet alleen nog niet welk ras.

Groet Johnn

#53 pietjepuck

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 706 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 20:22

Ik kom ook nog ff bij Doc langs,ik hoop dat ik alles in de auto krijg. :verrygood

#54 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 20:26

@johnsell
Ik zal het even met Whazzup bespreken. :verrygood

#55 keesthemad

The only thing to fear is fear itself. - FDR.

• Full member
  • 10130 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 20:32

PSSST verrassing!

Geposte afbeelding
Cheese and burger
Reeds gegeten; 8, 10, 13, 16, 18, 27, 30.

Grilled Cheese Acadamy

"putting on a few pounds the fun way"

#56 polletje

• Full member
  • 3163 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 21:54

:verrygood

#57 Shilizous

Heel pittig...

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 747 Posts:

Gepost 03 mei 2011 - 22:51

Cool!
Ik ga toevallig morgen oogsten, dus als de oogst droog is van deze ronde zal ik wel eens langs komen

#58 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 04 mei 2011 - 13:05

Bekijk Post Doc, op 3 May 2011, 21:26, zei:

@johnsell
Ik zal het even met Whazzup bespreken. :verrygood

Ik mag jou er nog bij nemen.
Bij deze zijn alle testers uitgekozen. :lol:

#59 haxxorz

Anonymous

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 523 Posts:

Gepost 04 mei 2011 - 13:39

Een ander aspect wat nog wel een beetje onderbelicht is, is de de korrelvorm. We verschepen met deze voeding zo weinig mogelijk water (alleen in de wortelstimulator en het bat guano extract zit water). We hadden het ook allemaal kunnen oplossen en vloeibare voeding van kunnen maken, we hebben juist gekozen om dat niet te doen. Dat is veel beter voor de houdbaarheid, verlaagt de kosten van verpakking en transport en maakt het dus allemaal een stuk vriendelijker voor het milieu.

Kijk en dat vind ik nou mooi om te lezen, want na weer wat rondes biologisch draaien wilde ik de lat gaan verhogen en ook het kweken volledig aanpakken zoals ik mijn ander consumerend gedrag heb behandeld :lol:

Ecologisch! Biologisch eten,drinken en leven is leuk, maar nog wel erg egoïstisch :verrygood Ik leef al een poos eco bewuster, en betrap mezelf dat ik mijn consumptiegedrag dr op afstem, jawel, ik check voortaan echt een product grondig (afkomst, bio? eco?) voor het de winkelwagen in gaat! Dan kost het maar wat meer.. zetten we toch 20 plantjes ipv 16 hahaha.

Ben nu al een poosje in het grow aanbod aan het snuffelen, maar een beetje ecologisch denken of gebruik maken van de ecologische trend/hype zie ik niet gebeuren...
nou heb ik al evsa's gekocht om stroom te besparen, die overigens groen is, recycle ik mijn aarde en plantresten netjes in de tuin ipv het ergens te dumpen, maar als ik eens kijk wat voor chinese zooi dr in en om de tenten hangt/staat/ligt, dat is echt niet ecologisch ;) en de aarde en voeding... ik ben biologische voeding gaan gebruiken omdat ik gelezen had (geloof je dan maar he) dat hier geen mineralen voor gewonnen worden... moet je dat eens googlen de mineralen business en wat voor schade dat met zich meebrengt! En dan nog de arbeiders he... want als 11 jarige aziatische kindjes 18 uur per dag vleermuizenschijt aan het schrapen zijn voor mijn wietje word ik ook niet echt vrolijk...

Maar goed, je kan echt wel kweken op zonnepanelen, je kweekwarmte gebruiken voor verwarming van huis en water, je voeding maken van je gft afval (gft ophalen kost meer energie dan het oplevert!), je water krijgen door regenwater op te vangen, je aarde hergebruiken en biologisch in topconditie houden zodat je na 2 jaar gewoon een kei mooi stukkie vruchtbare grond heb liggen :verrygood hier zie ik nog genoeg ruimte voor innovatieve produkten en daarop inspelende bedrijven!

En dat is dan mijn visie voor de toekomst van wietkweken... dat moet allemaal veel bewuster, ecologischer en slimmer... maarja dan helpt het huidige politieke wietklimaat niet echt...

Haxxorz.

#60 Running Water

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 888 Posts:

Gepost 09 mei 2011 - 13:54

Bekijk Post whazzup, op 22 Apr 2011, 02:13, zei:

5. Gold Label BatBoost
Een rijke meststof op basis van suikerrietmelasse, humuszuren, kelp en extract van Bat Guano. Stimuleert het bodemleven, bovendien een prima aanvulling op de NK korrels in de bloei. Als aanvulling op de korrels in de bloeiperiode geeft het de extra fosfor en kalium. Zo kun je een beetje minder op stikstof en wat meer op fosfor en kalium sturen.

NPK 3-5-8

Ben dan wel géén officiele tester, maar op mijn flesje Batboost staan de NPK's in de verhoudingen 1-2-3 vermeld en op de site van Sannie is de vehouding 3-4-7. :verrygood Moet je afhankelijk van de verhoudingen die op de fles staan een andere dosering Batboost aanhouden?