Ga naar inhoud

Test: Gold Label bio

80 replies to this topic

#21 spikey

Kweek Freak!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2178 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:09

Met een schema is het idd wel iets makkelijker zo raak ik de draad ook niet zo kwijt :)

En elke plant is idd anders ik kijk ook altijd naar me planten hebben ze iets minder of iets meer nodig krijgen ze dat.
Ik gaf altijd van boven water maar heb nu de smartpots geprobeerd en heb van onderaf water gegeven maar ik denk dat me vloer een beetje scheef is want de ene pot krijgt meer als de andere :P
Dus ga volgende ronde ook weer vanaf boven af water geven.

Wazzup ik vroeg me af wil je bij deze test ook dat er groei en bloei voeding word gegeven of puur water?
How-to beginners kastje. Just For Fun.

#22 whazzup

Smoke he does

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 21265 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:14

ehm.. je hebt groei- en bloeivoeding met deze voeding! Het verschil tussen groei- en bloeivoeding is de NPK verhouding. En die heb je nu zelf in de hand. Door het toevoegen van batboost en bat guano verzet je de verhouding naar minder N en meer PK. Het gaat alleen veel geleidelijker. De P in BatBoost is sneller opneembaar dan de P van een topdressing.

#23 Doc

this is my playground

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 8847 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:15

De GL custom mix is een perfect medium om deze lijn bij te gebruiken.
Ook geef ik er geen schema bij.
Het idee is dat we graag veel veschillende manieren van gebruik en dosering zien zodat we daar wat van kunnen leren.
Van heel simpel door de aarde mixen en topdressen tot gecompliceerdere manieren zoals biothee trekken.
Het is een hele leuke voedingslijn die op een heleboel manieren te gebruiken is.

#24 whazzup

Smoke he does

• Full member
  • 21265 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:18

Bekijk Post whazzup, op 22 Apr 2011, 02:13, zei:

Tja, en dan heb je het hele verhaal want een heel uitgebreid kweekschema gaan we er niet bijgeven. Bovendien weten we dat de organische kweker ook graag experimenteert: nou, van harte uitgenodigd. Hoe je het toedient mag je zelf weten maar wij adviseren wel het volgende:
  • De wortelstimulator tot 3e week bloei gebruiken.
  • De korrels op tijd mee beginnen en gebruiken gedurende de gehele kweek. Spaarzaam toedienen in de bloei, ze geven snel veel stikstof gedurende een maand. Extra fosfor is in het begin niet nodig, dat is zelfs beter voor de mycorrhiza ontwikkeling.
  • Met de BatBoost beginnen in de bloei, stimuleert ook het bodemleven en geeft een mooie geleidelijke overgang naar een wat stikstofarmer dieet na een paar weken. Mee doorgaan tot einde bloei.
  • Een topdressing of thee van bat guano halverwege de bloei. Wees voorzichtig met thee, dat kan erg sterk zijn. Een topdressing werkt wat zachter. Niet meer extra mee bemesten twee weken voor het einde van de bloei.

Zo hebben we de basis gedekt. Je hebt al veel mogelijkheden tot variatie in schema en toediening. De voeding is uiteraard uitstekend geschikt voor Gold Label Custom substraat (zonder perliet).
Samen met de aanbevolen doseringen per product kom je hier een heel eind mee denk ik :P

#25 spikey

Kweek Freak!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2178 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:26

Doc ik heb het deze ronde door me aarde heen gedaan zoals je me gezegt had :P

Roots en bat guano gaf ik mee met me water.
Gebruikte zelf ook geen extra groei voeding.
Wel gaf ik later een klein beetje bloei voeding extra van Bac.

Maar met de gehele GL lijn die hier als test word aan geboden heb ik niks anders meer nodig?
Doc dat je geen schema hebt of bij geeft snap ik wel daarom is het ook een test.
Heb der wel naar gezocht toen ik deze ronde begon en kon niet echt iets vinden dus ging gewoon doen wat er op het flesje stond en op de hoeveelheid die je me zei.

Ik kijk er graag naar uit om zo weinig mogelijk te gebruiken daarom vond ik Sannie's test met die 1000watter wel interesant die gaf ook heel weinig voeding en die had zijn aarde gewoon verzwaard.
Dit heb ik ook geprobeerd en hield het aardig lang vol zonder voeding maar op gegeven moment werden ze een beetje lichtgroen (dames) En misschien had ik toen iets moeten toevoegen van GL maar ik wist niet zo goed wat en heb daarom op advies van Sannie wat buffertabs verkruimelt en over me aarde gegooit en daarna een week van boven af water gegeven toen trokken ze allemaal weer bij en zagen ze der weer goed uit.
Wat had ik kunnen geven van GL om dit te voorkomen?

#26 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:33

Kijk goed naar Whazzup zijn post :)
Waarschijnlijk eerder inspringen met de Bat boost.
Mischien zelfs een combinatie van Guano en GL bio korrels topdressen.
Je bent geen officiele tester maar we willen graag weten wat je aan het doen bent. :P
Het is ook de bedoeling geen andere producten van andere lijnen toe te voegen.
Deze lijn moet ook werken op plekken waar ze Sannie niet kennen :) (is dat mogelijk)

#27 whazzup

Smoke he does

• Full member
  • 21265 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:36

voedingskorrels en wormenmest!

Sannies tabs geven hun voeding langzaam af, tenzij je ze kruimelt natuurlijk. Er zit veel stikstof in die als je het verkruimelt snel vrijkomt waardoor je planten bijtrekken. Als ze te licht worden en je hebt stikstof nodig dan een halve eetlepel korrels in water oplossen, eventueel thee van maken met wat wormenmest, beetje batbootst erbij voor de melasses en fosfor, en voor het gebruik een schepje bacto om het bodemleven aan te vullen. Wat er bij jou nog ontbreekt is de basisvoeding en de bacto.

#28 spikey

Kweek Freak!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2178 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 12:42

Ik stel hier gewoon vragen om te kijken wat ik fout deed want heb al met deze spullen mogen werken alleen miste ik de helft die hier aan geboden werd :)

Ik vind het altijd leuk om iets nieuws te proberen daarom nam ik die GL spullen ook mee net als de smartpots :)
Me vorige oogst ging gewoon helemaal de mist in zoals ik je verteld had want had 90gr onder 600watt vandaan gehaald :P

Deze ronde gaat dat helemaal goed maken heb ik al gezien daarom ben ik ook erg tevreden over het geen wat hier aangeboden word.
Het leek mij gewoon leuk om alles van GL te proberen zoals hier aangeboden word.
Dat ik geen tester zal worden of zijn tja daar heb ik vrede mee maar ik stel wel vragen hierzo omdat ik momenteel met deze producten werk en ik toch een klein probleempje had gekregen.

Ik wist dus niet dat ik eerder moest beginnen met bat boost en de bio korrels had ik niet die zie ik nu pas voor het eerst wist ook niet dat die er was :)
Ik gebruik de spullen die ik aangaf te gebruiken nu ook in me nieuwe hok met Amnesia haze en die gaan ook erg lekker dat had ik met mijn vorige totaal niet daarom ging daar alles mis.
Het test setje gebruiken is leuk maar als je niet weet hoe je het moet gebruiken zoals ik dus een beetje had aan het begin van de kweek ja dan gaat er soms iets mis en gelukkig viel het mee wat het was en het is ook volledig opgelost. Gebruik het met alle tevredenheid :)

Heb hiervoor altijd met BAC voeding gewerkt en nooit echt me aarde flink verzwaard toen dit een beetje in werd op het forum ben ik er ook mee begonnen en bevalt me echt heel goed.
Weinig voeding nodig en het is gewoon heel makkelijk om mee te werken.
Ben niet zo fan van flink voeden en daarom ben ik blij met deze ronde die ik nu doe dat alles gewoon vlekkeloos verloopt zeker nu ik weet dat ik beter iets eerder had moeten beginnen met de bat boost ;)
Zal deze fout dus niet maken in me nieuwe tentje!

[edit] Wazzup ik gebruik wel degelijk bacto van Sannie ;) maar de korrels heb je gelijk in ik wist ook niet dat die er waren en misschien waren die er ook wel niet toen ik het zooitje mee nam :)

#29 whazzup

Smoke he does

• Full member
  • 21265 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 14:05

de korrels waren er nog niet. Wormenmest had ook wel geholpen maar je mist een hoop stikstof. Volgens mij heb ik al een behoorlijk schema opgesteld :P

#30 pietjepuck

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 706 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 16:45

Bij deze wil ik me wel opgeven voor deze test.
Ik zal deze lijn dan gaan gebruiken voor een outdoor grow met vijf growbags van 30 gallon per stuk.
De soortjes die ik erin zal groeien zijn allemaal deentjes,rechtstreeks van Esben.[deense top breeder]
Natuurlijk zal ik een verslag bij houden wat mijn bevindingen zijn met deze organische lijn.

peace,pietje puck

#31 spikey

Kweek Freak!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2178 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 16:53

Jep Wazzup je hebt idd meer dan genoeg verteld :)
Ik snap nu ook even beter hoe het allemaal in ze werk gaat dat wist ik voordat dit topic kwam nog niet helemaal :P
Nou zodra ik me volgende ronde ga beginnen race ik wel even langs Doc :)
Wormenmest was voldoende aanwezig :) maar die korrels ben ik wel benieuwt naar.

#32 The Clown

Allround-MS Homegrower

• Full member
  • 6154 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 17:03

ook pappie Clown wil zich melden voor de test
maar als er vraag naar is dan he
aangezien ik al heel lang op Gold Label Nutrients zit en misschien wel t langsts :P

we shall see :)
gr The Clown (Stoplicht) ,de mufffste !!!!!
Ben en Blijf De GEKSTE >!!!!!!

#33 elmanito

Unrankable Forum Junkie

• Validating Members
  • 7428 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 19:16

OMRI certificering geeft niet automatisch de garantie dat het ook werkelijk vrij is van zware metalen of andere vuiligheid die je in de zee kan tegenkomen.Deze vraag is ook gesteld aan BioBizz & ook zij konden mij niet direct antwoord geven.Als ik vanuit de supplementenindustrie verneem dat het op dit moment heel moeilijk is om aan zuivere kwaliteit kelp te komen die een vrij laag gehalte aan zware metalen heeft, is het natuurlijk ook automatisch dat ik de vraag hier ook stel.Ik vind wel de lijn die nu aangeboden word veel belovend, maar blijf altijd kritisch.Minerale voedingslijnen heb ik weinig mee, omdat ik zelf organisch kweekt & ja ook die kunnen vervuild zijn met cadmium, arsenicum of lood.:P

Namaste :)

#34 whazzup

Smoke he does

• Full member
  • 21265 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 19:33

Zelfs food grade kelp bevat zware metalen, volgens mij is dat niks nieuws. Vraag alleen is welke kelp je voor je product selecteert, met welke kwaliteit ben je tevreden. Food grade kelp is wel wat duurder maar zeker schoner. Er is ook bijvoorbeeld verschil in het drogen van de kelp, koud drogen levert een beter product op.

#35 El Negrow

V.I.P. Member

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 423 Posts:

Gepost 23 april 2011 - 21:33

Hmmm.. very interesting! :P

Ik meld me bij deze dus ook maar aan!
Kan het buiten en/of binnen testen maar de voorkeur gaat voor deze keer naar buiten..
(ben overigens actiever op Opengrow dus zou ook graag daar mijn verslag willen posten??)

Het plan:
4x 65 gallon Smartpots met mota's Knights Templar (c99xheri) in de splinternieuwe (verduisterbare) kas.
Groei 12 mei tot 25 juli, verduisteren tot eind augustus.. Ter vergelijking 1 dame op niks meer dan goldlabel, buffertabs, wormen en regenwater.

Als dit aan jullie eisen voldoet wil ik met genoegen testpiloot zijn! :)

Greetz,
:)

NeGrow

#36 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 25 april 2011 - 17:01

Kijk de eerste goede voorstellen komen al binnen. :P

#37 pietjepuck

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 706 Posts:

Gepost 25 april 2011 - 18:44

ff nog een aanvulling,mischien maar ik dan ook nog een kans. :P [kheb namelijk op wietforum nog geen een verslag gemaakt]
Als groeimedium zal ik GL custom gaan gebruiken.
de soortjes zullen zijn;

HFH green arne
HFH hashplant 2
HFH wmp x c99
HFH lala red x ofn/pp
HFH green erdpurt

Dit zijn soortjes van Esben[ook voor hem ben ik al 2 jaar tester]
In elke growbag zal 1 van deze dames opgroeien.[vijf verschillende soortjes dus]

peace,pietje puck

#38 Art

Verdamper rules!

• Moderator
  • 3122 Posts:

Gepost 26 april 2011 - 13:12

Weer een organische sage :huh: ;)

#39 elmanito

Unrankable Forum Junkie

• Validating Members
  • 7428 Posts:

Gepost 26 april 2011 - 19:55

Bekijk Post pietjepuck, op 25 Apr 2011, 19:44, zei:

HFH green arne
HFH hashplant 2
HFH wmp x c99
HFH lala red x ofn/pp
HFH green erdpurt

Mooie soortjes & veel succes ermee dit jaar.:huh:

Namaste ;)

#40 pietjepuck

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 706 Posts:

Gepost 26 april 2011 - 20:08

Thanks Elmanito,ik ben ook zeer benieuwd wat deze soortjes hier gaan doen. ;)
Ik weet dat jij ook een echte bio kweeker bent.[net als ik]
ben ik ook zeer benieuwd naar deze voedingslijn.
En als echte biomannen weten wij,over SMAAK valt wel te twisten. :huh:

peace,pietje puck