Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
turtle power

kwaliteit buitenwiet 2003

Recommended Posts

Hey beste buitenkwekers

 

Degene die het daadwerkelijk tot het einde hebben weten te schoppen en kunnen oogsten wat vindt je nu van je buitenwietje?

 

Voor mij persoonlijk moet ik zeggen dat de buitenwiet net zo vol zit met thc als binnenwiet en de toppen een omvang hebben van een 400w kweek tot 600w.

 

Wat wil zeggen dat er prima toppen aan mijn planten hingen, sprankelende wit

 

Hoe zit het bij jullie tevreden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel ik zit wat te vrezen met't weer (al wat toppen moeten wegdoen wegens toprot :lol: maar men plantjes staan in een serre en hebben nog bijna geen enkel bruin haartje :D

 

volgens mij zijn ze door de overdreven straatverlichting hier pas zo laat in bloei gegaan, jammer, maar toch zien ze er echt wel goed uit... en idd, het wit valt tot ver buiten de toppen te zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet zo kunnen zijn, dat het mooie weer en de vele zonne-uren van dit jaar gezorgd hebben voor een late bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal zou dat moeten zorgen voor een vervroegde bloei, maar zelf heb ik gemerkd dat de bloei toch wel iets later en niet zo sterk inging, niettemin kwamen er toch nog stevige toppen aan de planten zelfs wanneer de zon minder ging schijnen.

 

de echte winnaars zijn degene die de planten begin juli in de bloei brachten, dus twee maand hittegolven, heb gehoord dat er waren die 1.5 kilo van een plant haalden.

 

De planten vervroegd in de bloei brengen is dus een aanrader

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gewoon echte vroegbloeiers kopen.

Ik had deze zomer purple power staan bloeide eind juli,eind september.

Ben er heel tevreden van (en hij worden nog steeds beter) paarse wiet bevalt me blijkbaar wel, m'n eerste kweekje is geslaagd !

 

Ik heb ook wat Hollands hope ( nog niet lang geoogst ) op weinig plaatsen soms wat schimmel maar wat een geur !

Sterke zoete geur, de topontwikkeling erop is wel mooi vind ik doet me beetje denken aan een witte strain.

Ik dacht zelf tijdens het knippen in de geur VIS te herkennen :x Ik heb niets gebruikt met vis of visbestanddelen (visemulsie ..).

Ik had er niet zo een goed oog in wegens de late bloei maar het is best goed gekomen met die Hollands hope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een groot zeil :lol:

En dat dan als het nodig laten afdekken en anders er weer af, vrij intensief werkje volgens mij... je moet er tijd voor hebben :) Maar dta heeft The_Imaizer wel denk ik :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte vroegbloeiers kunnen niet tippen aan vervroegd in bloei brengen, stel dat je ze van 20.00 tot 8.00 smorgens wil afdekken. Dan bedek je de planten rond 17.00 en dan haal je het zeil eraf later snachts zonder licht te maken. Om 20.00 wanneer het donker is dus.

 

Je moet gewoon in de krant kijken daar staat om hoelaat de zon opgaat en ondergaat. En dan zorg je gewoon dat je plant 12 uur nacht krijgt. Het gemakkelijkst is om het zeil snachts ervan te halen omdat het dan toch donker is en zo hoef je niet smorgens op te staan. Je kan natuurlijk altijd een jobstudent inhuren voor het karwei in de zomer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zeggen dat m'n Northern Light behoorlijk goed gelukt is (wel vroeger in bloei getrokken) en zeker nu, zo'n maand later en al in luchtdichte potten gestoken, vind ik 'm echt wel ok. Hij heeft ook een zeer specifieke geur die ik nog nooit bij een ander wietje ben tegengekomen, geen idee hoe dat komt maar hij is wel lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkele toppen waren al wel klaar blijkbaar (van de afghaan, de WW nog 100% wit) en die zien ook wel heel wit.... van de kristallen :D gaat goede hasj plant worden....

 

overigens een kleine vraag ivm men toprot: daar kan ik toch nog veilig hasj van maken he? (ice-o-lator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk maar beschimmlde toppen bevatten geen thc, de schimmel verkloot die, dus eigenlijk kun je toch beter de schimmel wegknippen

 

Maar ik kan mis zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alles weggekinipt van mijn ww was nog niet klaar heb hem moete kappen schimmel iki heb het niet gebruikt.

had ook wel heel mooie witte plant.

en idd vriend van me had plantjes vsn bijna kilo pp (per plant) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn PP ligt nu 3 weken te drogen heb ze nu in sealbags gedaan .

 

Ik word er MEGA STONED van :lol: de smaak gaat wel als je em rookt, :ben alleen niet zo tevreden als je em gewoon ruikt hij blijft iets grassig ruiken. :D

 

maar ben verder zeer gelukkig met mijn eerste buiten wietje.

(gedroogd 418 gram van 2 planten) ;)

 

ik nu nog twee WW in de tuin staan die gaan vandaag of morgen ook onder het mes(veel grootte en mooie toppen).dus dat zal ook wel een lekker wietje worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuurlijk maar beschimmlde toppen bevatten geen thc, de schimmel verkloot die, dus eigenlijk kun je toch beter de schimmel wegknippen

 

Maar ik kan mis zijn :D

ik denk eigenlijk wel dat je fout zit... ik herinner me iig dat soms om hasj te maken de wiet in een zak in de grond wordt gestoken om weg te rotten, en dan houden ze hasj over... dus ik neem aan dat ie dat dan wel overleeft :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik herinner me iig dat soms om hasj te maken de wiet in een zak in de grond wordt gestoken om weg te rotten, en dan houden ze hasj over... dus ik neem aan dat ie dat dan wel overleeft :D

hoe gaat dat dan weer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kom jij aan verstoppen? ;)

sorry, die post kwam me (of toen dan toch :D) logisch over :)

 

het komt er dus op neer dat ze wiet in een linnen zak onder de grond steken, voor een jaar ofzo, en wanneer ie weggerot is knijpen ze alle amoniak uit de smurie die overblijft, herhaal dit een paar keer en je hebt hasj....

 

ik denk zelfs dat ik het hier ergens op't forum gelezen had! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wel ja....

 

 

maar ik leid hieruit af dat de thc niet afgebroken wordt door schimmel, lijkt me wel te kloppen, niet dan?

 

ik zal het binnenkort is proberen.... laat dan wel wat weten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een mooi jaar gehad, dit was mun eerste jaar en het ging kei goed.. volgend jaar nog meer plantjes :D en het was heel goede wiet.. nu weet ik er alles vanaf en kan ik t zelf voort allemaal! das wel handig

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe kan je buitenwied voreger in bloei brengen?

bij mij was teovallig ook een feest bij ons in de tuin.... en daar hing een groot stuk zeil over de plant... die heeft er 4 dagen gehangen en toen is ie in de bloei gegaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n zomer geeft wietjes(mits goed gekweekt) die ik persoonlijk nog beter en lekkerder vind dan binnenwiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had BRUTE pech, echt hatelijk, had 2 planten, ze waren als mijn kinderen maar dan planten :D en zorgde er zo goed voor, en dan maandjes later bleken het 2 (prachtige) mannetjes te zijn, nutteloos spijtig genoeg, dan maar omgehakt(tijdig) en gedacht volgend jaar beter, en nu is het bijna zo ver

yo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...