Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
labdesign

Klassieke muziek om plantgroei te bevorderen

Recommended Posts

Hoi allemaal

 

Ik weet niet zeker of dit topic in het goede deel staat, maar dit leek mij de beste plek.

Mijn vraag dus wat denken jullie kan klassieke muziek plantengroei bevorderen zoals in het onderstaande (gelinkte) artikel staat?????

of is het gewoon een flink lading stierenstront ????

 

http://www.earth-matters.nl/7/2004/duurzaa...i-te-bevorderen

 

gr Labdesigns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je ziet het ook bij Cheech 'n Chong, dus het zal wel werken. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maat van mij vertelde ook als je een beetje tegen je planten praat (niet van die hele gesprekken) dat je planten dan beter groeien. Het zou ook wetenschappelijk bewezen zijn.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe weet deze man, of het werkt??

had hij 1 plant totaal negeert of hoe :rolleyes: (dus niet tegen gepraat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel degelijk onderzoek naar gedaan, ook naar planten met gevoel en bepaalde vorm van geheugenwerking. Alleen door wie worden deze onderzoeken serieus genomen, dat is de vraag. Al zijn de wetenschappers die ze uitgevoerd hebben prima wetenschappers, sommige mensen willen sommige dingen gewoon niet horen, en die sommige mensen zijn in dit geval de rest van de wetenschappers.

 

Het beste is experimenteren hé!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de vorige keer de radio 16 uur per dag aan en nu niet.

 

vorige oogst was toch beter....bij gelijkgebleven omstandigheden.

 

dus misschien dat het werkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als nou heel veel mensen 1 rondje met en 1 rondje zonder radio draaien dan kunnen we hier misschien iets over zeggen, maar sorry, alleen met jou, is het nog geen wetenschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand zin om dit te testen 2 exact de zelfde opstellingen 1 met 1 zonder muziek :rolleyes:

 

Geloof er zelf niet echt in maar je weet maar nooit.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik vroeger een walkman met oortjes had draagde ik dat oortje altijd links. m'n linkeroor is nu groter. dus het helpt 110% zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

njah geluiden zijn natuurlijk gewoon vibraties en ik weet dat bepaalde vibraties wel positieve effecten kunnen hebben (op mensen) dus zou het idd ook op planten moeten werken

 

mayb volgende kweek ff n mp3 speler met wat boxjes in/op mn kast zetten en kijken of het een merkbaar verschil opleverd =D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is al een paar keer onderzocht...

En naar mijn weten was hardrock/hardcore het beste alleen waren de verschillen te verwaarlozen...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het gerommel/geruis van de afzuiging ook wel mee helpt hoor...

 

Is tenslote ook muziek/energie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ook dit topic: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=80064

 

"Sonicbloom: Frequentie laat planten als een gek groeien

 

Een man in Iowa vroeg zich af waarom de vogels een uur voor zonsopgang fluiten. Hij kwam erachter dat door een bepaalde frequentie van het gefluit, de huidmondjes van bladeren zich openen zodat de plant wakker wordt en gaat ademen. Ook kwam hij erachter dat dezelfde frequentie in klassieke muziek gevonden is. Dus ging hij klassieke muziek afspelen op zijn maïsveld. Met het gevolg dat zijn maïs “5 meter” hoog werd. Hij deed hetzelfde met zijn kalebassen. Zo groeiden er per blad 5 kalebassen, in plaats van 1. Ook zijn walnotenboom deed het niet gek. Het werd namelijk 2 keer zo groot dan normaal.

De natuurlijke methode die hij gebruikte heet Sonicbloom en de uitvinder heet Dan Carlson. Het is een combinatie van de juiste vitaminen voor de plant en de speciale frequentie om de huidmondjes te openen. Deze methode bestaat intussen al lang, toch is het in Nederland nauwelijks bekend.

Ondanks dat de methode niet heel bekend is zijn er toch velen die het met succes hebben gebruikt. Zo zijn er 50-80% minder bestrijdingsmiddelen nodig, is er 50-70% minder water nodig en worden de gewassen 50-400% groter dan normaal. Ook vangen de planten 50-1000% meer plantvoeding op. Hierdoor zien de boeren die bepaalde plantvoeding gebruiken en klassieke muziek op hun akkers draaien hun opbrengsten aanzienlijk stijgen. Bijvoorbeeld neemt de opbrengst van komkommers met 400% toe. Een aardappel wordt 1/3 groter dan zijn voorganger. In Indonesië wordt Sonicbloom met succes gebruikt bij de thee productie. De productie is met maar liefst 100% toegenomen."

 

Sinds het lezen ervan draaide ik 24 uur per dag de CD Vogelzang Nederland België (CO131). Vooral het laatste nummer, #54, Nachtegaalconcert, leek het erg goed te doen. Over het uiteindelijke resultaat kan ik helaas niets zeggen, twee van m'n buren hebben aangifte gedaan bij de politie wegens burengerucht en m'n planten zijn in beslag genomen. :rolleyes: Als je een nu nog net niet niet illegaal thuiskopietje wilt uitproberen geef je maar een hoogtonige gil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft inderdaad met de frequentie te maken, onlangs nog een documentaire geweest op Discovery Channel met een aantal wijnboeren waarbij de opbrengst danig omhoog is geschoten na het ingebruik nemen van muziekinstallaties, er is ook een vergelijk gemaakt tussen planten nabij de speakers en planten op enige afstand van de speakers en dit toonde inderdaad aan dat de planten nabij de speakers een stuk groter waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die test hebben ze al eens eerder gedaan bij mithbusters op en muziek had wel degelijk effect :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaat het om de geluidsgolven trillingen enzovoorts.

 

Maar wat er al gezegt werd een afzuiger en een ventilator produceren ook geluid en gebrom dus denk dat je weinig verschil zult merken als je de radio aan zet.

Je kan wel je buren gek maken nee is niet een afzuiger is me radio die 12/12 staat :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikkie

 

was hardrock en hardcore de meest positieve muziek voor de planten ?

want ik kan het mij haast niet voorstellen met sommige duistere teksten en intenties die in die muziek verwerkt kan zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik liet gister per ongeluk een scheet in mijn hok terwijl ik de blumat aan het aansluiten was.

Toestraks kwam ik in mijn hok...

 

ze zijn zeker 5cm gegroeid!!! :rolleyes:

 

Wat ook heel toevallig is:

 

Als ik vroeger een scheet liet waar mijn moeder bij was dan kreeg ze altijd jeuk aan haar oor.

Ik ga er dus vanuit dat die speciale frequentie ook in scheten kunnen zitten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe tuinman, die wiet van jou zou wel lekker ruiken.....

 

Mijn tentje staat op mijn kamer en aangezien ik al bijna een jaar niets doe en elke dag zeker 4 uur Reggae, dub, ska, roots of whatever draai moeten de planten dat wel chill vinden

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuinman,

 

als jij ooit eens met een sample naar mij toe komt dan weiger ik :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Myth Busters hadden ze deze test ook gedaan.

 

KLIK

 

Marsupium :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

trashmetal (hhhuuummm,, jjuuhhmmmm m mm m m oooooaaa) dat "gezang" wat je niet kan verstaan met vette rifs envooral diepe bassen deden de erwtenplantjes bij mythbusters het het beste op

 

leuk voor je buren, de hele dag ramstein :D : hier komt die sonne en dan vergeten je luxaflex dicht te doen bij hok open s'avonds ;) :D ;)

 

sry beetje :rolleyes: vd bio s5

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb die aflevering van mythbusters ook ooit eens gezien, maar niet op gelet/onthouden welke metal ze draaiden

zit namelijk nogal wat verschil in

 

rammstein wordt door henzelf btw als tanzmetal geclassificeerd :P :)

(vroege) metallica is meer typische trash, wat aardig goed verstaanbaar is vind ik, death en blackmetal is wat echt niet verstaanbaar is(zelf hou ik meer van power metal en de klassieke heavy metal zoals iron maiden)

 

meeste wat ik tot nu toe gelezen heb zegt dat klassieke muziek het best zou werken, ook wel enigszins logisch dat metal het dan goed doet want metal ligt soms redelijk dicht bij klassiek(manowar bijv.is erg geinspireerd door 1 klassieke componist, ik geloof wagner ofzo, een duitser in elk geval, en ze beschouwen hem als de eerste metalartiest)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik vroeger een scheet liet waar mijn moeder bij was dan kreeg ze altijd jeuk aan haar oor.

Ik ga er dus vanuit dat die speciale frequentie ook in scheten kunnen zitten :P

Hahahehh

Maar serieus. Altijd radio voor de dames!

Hoe harder hoe beter, zolang de buren het niet horen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...