Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

berdebever

Buitendeur 2011 rookie kweek =)

Recommended Posts

Beste mensen,

 

2 jaar terug heb ik van een vriend 2 plantjes gekregen, in de grond gestopt en af en toe water gegeven, enige wat ik had was rond eind september wat last van meeldauw. Ik heb toen tips gekregen van leden van het wietforum, planten ingespoten, en mijn wietje was werkelijk KANON!

Mensen konden niet geloven dat het buitenwiet was, terwijl ik pas eind Juni de plantjes heb geplant.

1 ding weet ik wel, het werkt verslavend, en het is een super leuke bezigheid.

 

Deze zomer ga ik het iets anders doen, ik heb voor het eerst zaad gekocht: Durban Poison

 

14l0viw.jpg

 

Ik ga deze ontkiemen onder TL (nog effe wachten dat mijn maat zijn zaadjes geontkiemt zijn)

Ik heb hiervoor deze grond gekocht: ( aanbevolen cactusgrond )

 

117dahf.jpg

 

Dit zijn de potjes waar ik in ga ontkiemen, die meneer vertelde me dat als de wortels eronder uit komen dat ik kan gaan overplanten.

 

346lv91.jpg

 

Sorry voor de mindere kwaliteit van de foto's, ik heb mijn toestel even uitgeleent, dus het moet maar effe zo.

Nu had ik aan jullie de vraag of dit een goede basis is om te starten, of iemand nog tips heeft, en of ik misschien nog effe moet wachten met ontkiemen.

 

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, en zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkeling.

Het fijne is voor beginners net zoals ik, dat ze hier niet in abra cadabra taal zien hoe ze moeten kweken, maar met simpele handige formules, die ook door niet-kenners te lezen zijn, want met alle respect, in meer topics hier kom ik er met pro taalgebruik van de betere en ervaren kwekers helemaal geen wijs meer uit =)

 

Ik hoop dat ik er flinke kickass toppen vanaf ga krijgen, en ik hoop op wat ondersteuning van de ervaren kwekers !!!

Lijkt me een super leuk project!!!

 

Greetz, BerDeBever!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

 

leuk dat je buiten gaat kweken.

 

MAAR

 

toch wel nog een opmerking.

 

Welke achterlijke persoon beveelt jou Cactusgrond aan?? :rolleyes:

misschien leuk als je peyotes ofzo gaat kweken maar voor wiet is het ECHT niet aan te raden

 

 

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Hey kerel, bedankt voor je reactie.

De eigenaar van de desbetreffende growshop vertelde me dat deze grond goed is voor mijn zaadjes te ontkiemen?

Ik wilde net gaan beginnen, maar ik wacht dus wel even dat er meer reacties zijn over dat deze grond nu wel of niet goed is.

Weet iemand anders misschien of dit echt zo erg is? Niet dat ik dadelijk een cactus krijg ipv een wietplant :D :rolleyes:

 

Gr bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat cactusgrond wel kan. Volgens mij is dat voedingsarme grond.

Een zaailing heeft in het begin niet zoveel voeding nodig.

 

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties,

 

Ik heb op vertrouwen van de growshop man toch de cactusgrond gebruikt en 3 dagen later zijn al 4 van de 5 zaadjes uitgekomen.

Volgensmij ziet het er prima uit.

 

sze8ow.jpg

 

Hoe lang moet ik nu wachten voordat ik ze kan gaan overplanten? Ik werk met een tl lamp, ik zal de lamp met en met een stukje hoger hangen zodat de kop van de plant niet verbrand!

 

Alles lijkt iig goed te gaan! Zeer Happy!!

 

Gr. Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas wel op dat ze niet te nat staan, beter iets te droog dan iets te nat.. :rolleyes:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde trouwens 2 planten in de volle grond zetten, en 3 in specie kuipen.

Moet ik nog voorbereidingen treffen met de specikuipen? Ergens gaten in maken b.v. ook hoorde ik eens dat je ze kan verkleuren omdat een zwarte kuip te heet kan worden in de volle zon? En welke grond raden jullie me aan te kopen?

Een van mijn belangrijkste vragen is: Moet ik de TL nu straks minder uren geven? want 1 plantje heeft dus al best een lange steel terwijl de andere net boven de grond is, dat ze dus niet gaan strekken?

Als er nog tips zijn met wat dan ook hoor ik dat graag, ik zal met en met ook wat foto's posten van ontwikkelingen.

 

Enorm bedankt alvast.

 

Gr. Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet ik de TL nu straks minder uren geven?

 

Beste 18/6 (of bij ontkiemen 24 uur zodat het klimaat zelfde blijft) als je het licht korte doet kan die in de bloei gaan (12/12)

Hoe ver staat de lamp van je plantjes?

En lekker soort.

 

Succes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog eentje die ontkiemd met cactus grond. Gaat prima! Pas wel op met overpotten. Die cactus grond spoelt heel makkelijk weg

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

BerdeBever, welkom in de outdoorsectie :D

 

Indien je gaat voorgroeien onder TL, moet je de plantjes bijna tegen de TL aan plaatsen, anders gaan ze behoorlijk strekken.

 

Voor de groeiperiode dien je zeker 18 uur licht aan te houden.

 

Als je grote speciekuipen wil gebruiken, inderdaad gaten in de bodem maken.

 

Zwart trekt warmte aan, dus eigenlijk witte speciekuipen zouden een uitkomst zijn :rolleyes:

 

Veel succes.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Blowsterkte,

 

Ik heb de plantjes net in een gesloten doosje gedaan en staan nu effe op mijn slaapkamer (omdat de temp in mijn kelder iets te laag is met TL uit.)

Hier is het lekker 21 graden dus dat zal perfect zijn.

Over 8 uurtjes ( grrr ik zet de wekker wel ) zal ik ze weer terug zetten onder de TL lamp! Ik zal ze indd iets korter op de lamp zetten, al stonden ze echt vrij kort. Een die is uitgekomen is indd al best een lange spriet. Aangezien de plantjes verschillen nu kwa lengte zal ik ze wel hoger of lager moeten gaan zetten ipv vlak naast elkaar, dat komt wel goed.

Hoe lang zal ik het voorgroeien moeten aanhouden? Zodat ik ze kan overplanten?

Alvast bedankt wederom voor de tips en reacties!!

 

Gr. BDB

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet de plantjes van hoog naar laag en hou overal de tl buis er dicht op...de buis hangt dan scheef maar maakt niet uit...

 

verpotten kan.. als je een worteltjs ziet komen aan de onderkant...

 

en voor een paar euro heb je een tijdschakelklokje...met een kleine tl buis hoef je geen relais...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Carpe Diem,

 

Ik heb de TL indd schuin gehangen, en ik heb er een extra lamp bijgehangen zodat ze toch nog meer licht krijgen. Ook heb ik een groot object ervoor gezet zodat het licht wat weerkaatst. Ik hoop dat de lampen niet te hoog hangen, het is amper een cm, ik weet niet hoe snel ze groeien, maar zou lullig zijn als ze me verbranden...

Hier een fototje:

 

255su9e.jpg

 

Eentje is helaas nog niet uitgekomen, ik ben ook nog niet in de grond gaan snuffelen om te kijken of ik iets zie, wel is het vreemd omdat de andere zaadjes al best uit steken. Is er iets wat ik kan doen? het is nu immers 5 dagen nadat ik de zaadjes heb geplant.

Voor de rest lijkt alles goed te gaan toch?

 

Nogmaals ik wilde morgen grond gaan halen voor mn speciekuipen te gaan vullen, wat raden jullie me aan? Ik heb de speciekuipen al gehaald!

 

Gr. Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn plantjes komen vaker tegen de tl buis ,Geen probleem een tl word niet warm dus verbranden doen ze niet :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog 5 x white widow bij gehaald, deze ga ik dus ook ontkiemen!

Aangezien er 4 waren uitgekomen van de Durban Poison wilde ik hoe dan ook weten wat er met die andere aan de hand was, maar deze is volgensmij weg verrot, kon et zaadje niet meer vinden! Hopelijk komen de andere wel allemaal uit!

Straks als ze wat groter zijn ga ik wel proberen om een zijtak te verduisteren zodat ik kan checken of ik toch geen mannetje heb ondanks de gefeminizeerde zaadjes =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor white widow kan je toch beter verduisteren zodat ze wat vroeger in de bloei gaan.

Rot snel buiten die plant.

 

En slim idee van die tak ga ik ook maar eens proberen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine Update:

 

De plantjes doen het volgensmij wel goed. Ideaal de zon werkt lekker mee!!

1 Plant Durbain Poision heb ik in de volle grond gezet aangezien de worteltjes onder het potje uit kwamen.

De andere deden dit nog niet, maar hebben een mooie groene kleur. Ik heb ze vrij droog laten staan 2 dagen en vandaag maar weer wat water gegeven. De White Widow zaadjes zijn weer op 1 zaadje na allemaal uitgekomen, deze staan nu lekker in de volle zon te genieten.

 

oje8og.jpg

 

Hier een fotoje van de plantjes die in de zon staan te genieten.

 

14y6621.jpg

 

Hier nog een closeup van een van plantjes:

 

11h4h2e.jpg

 

 

De White Widow plantjes ga ik verduisteren later, deze worden dan in een bewerkte garage gezet waar het dan ram donker is. Ik wil deze dus proberen in September te laten afbloeien. Deze gaan dus niet in de volle grond, maar gaan in witte specikuipen, gevult met bemeste grond en een bergje hydrokorrels. Ze mogen wel niet hoger dan 2 mtr worden dus ik zal ze moeten gaan toppen. Hier ben ik nog echt onervaren mee, dus ik zal hier maar eens goed over gaan lezen.

 

Voor aanmerkingen of opmerkingen sta ik uiteraard voor open =)

 

Greetz,

 

Bdb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er goed uit , Ik zou alleen de potjes helemaal vullen(naaie) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, de bakjes waren tot aan de nok gevult, maar zakken erg in als je ze water geeft :x

Wanneer komt jou verslag trouwens, kijk erg erg na uit :P

 

Gr.

 

Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.s Alle 5 zaadjes zijn nu wel uitgekomen van de WhiteWidow!!!!!

Ik had er Folie over heen gedaan, was gelijk lekker vochtig, en een paar uur later was er een blaadje uit de grond geschoten!!!

Nu maar hopen dat ik alleen vrouwtjes heb! Ik ben benieuwd! Net overigens een hele boel struiken e.d omgekapt en planten uit de grond getrokken om een leuke plek te maken voor de planten die in de volle grond gaan. Ben er overigens bijna 4 uur mee bezig geweest. Er zitten wel hier en daar nog wortels, die waren er bijna niet uit te krijgen. (struiken stonden al 20 jaar) Ik zal dikke diepe gaten gaan graven, en daar verste goeie bemeste grond in pleuren zodat de plantjes het lekker naar hun zin hebben.

Inmiddels de WW'tjes weer lekker onder TL gezet zodat ze weer lekker kunnen verder groeien, morgen gaan ze weer lekker zonnen in de volle zon! Thanks Mother Nature =)

 

Update komt snel weer!

 

Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn verslag komt zodra mijn planten er wat beter uit zien lol hebben wat lang in de zon gestaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo alle Durban Poison plantjes staan buiten, 3 in de volle grond en 1 in een specie kuip. Echter heb ik op 1 plant die buiten staat kleine gaatjes in de bladeren. Enig idee wat dit kan zijn? Zal morgen sowieso was kippengaas erom heen zetten.

De WiteWidow plantjes zijn nog lekker aan het voorgroeien onder TL. Ik ga deze denk ik gewoon in 10 liter emmers doen, zullen ze niet echt groot worden, maar dan kan ik ze wel makkelijk verduisteren, en vallen ze niet zo op. (of is het echt te weinig 10 liter?)

Hier wat foto's:

 

2hwct1i.jpg

 

2qbxfvb.jpg

 

2lae9nt.jpg

 

Hier de foto van het plantje wat al een weekje buiten staan met de kleine gaatjes (iphone pics soz)

 

k50c9e.jpg

 

Het lijkt of ze erg nat staan maar ze hebben net 1 min ervoor water gehad.

Volgensmij gaat de rest wel goed, nog een weekje en dan zet ik de wwtjes ook lekker buiten, hopelijk houd het weer goed aan.

Enige opmerkingen hoor ik erg graag!

 

Groetjes,

 

Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Mensen, hier weer een kleine update:

Het begint nu allemaal wel lekker te groeien, de wwtjes zijn nu groot genoeg om over te planten, dat ga ik morgen effe doen. 1 plant die in de volle grond staat wordt bewaakt door mijn killerkat:

 

11gjcdd.jpg

 

Hier zie je de ww,tjes die lekker staan te groeien in de zon, ze hebben wat te droog gestaan, maar dat trekt wel weer bij:

 

25i6lbn.jpg

 

Hier het plantje in de witte speciekuip, die gaat naar mijn gevoel nog het beste, kan ik ook lekker steeds in de zon laten genieten:

 

51sy7k.jpg

 

Dan heb ik nog een plant die maar niet wil groeien, en ziet er ook vrij vaag uit:

Enig idee wat dit kan zijn?

 

2nunfia.jpg

 

 

Ik maak volgende week weer een updateje=)

 

GR BDB

Share this post


Link to post
Share on other sites
wordt bewaakt door mijn killerkat:

 

Hahaha killer vet :huh:

 

zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...