Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

THC giftig voor honden!

Recommended Posts

Een quote van haxxorz uit een ander topic...

 

"Jullie weten dat THC voor een hond net zo giftig is/kan zijn als chocolade he? de voor honden giftige stof die in chocolade zit (theobromine) hoopt zich op omdat het niet afgebroken kan worden door het metabolisme van de hond, THC wordt gelukkig wel afgebroken echter heel langzaam, een dosis van 550mg kan al fataal zijn... dus pas er mee op aub!! "

 

Info van Wikipedia...

 

Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters β-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis). Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren.

 

Chocolade kan voor honden en paarden echter dodelijk zijn, omdat hun metabolisme theobromine niet kan omzetten. Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.

 

 

@ Haxxorz: van waar heb jij die info?

 

Iemand een mening of info over het onderwerp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apart, ik las volgens mij gisteren hier op het forum iemands hond wiet had gegeten.

Volgens mij de hond van ktm.

 

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anadamide is de natuurlijke vorm van de Cannabinoïd zoals die in je lichaam aangemaakt wordt. Wat verder de link is met Chocolade is mij volledig onduidelijk. Theobromine is heel wat anders, dat is ook een alkaloïd waar THC een gewone koolwaterstof is.

 

Ik wil jullie graag op het volgende wijzen;

An LD50 was not attainable in monkeys and dogs by the oral route. Enormous dose levels (over 3000 mg/kg of Delta 9 THC) were administered without lethality to most animals. A dose of about 1000 mg/kg THC was the lowest dose which caused death in any animals The completeness of intestinal absorption of THC at these high doses is unknown. Behavioral changes in the survivors included sedation, huddled posture, muscle tremors, hypersensitivity to sound and hypermobility.

 

Verder wil ik jullie vermelden dat ik het natuurlijk niet wil stimuleren om je hond stoned te voeren, maar informatie moet er zijn, dus dan beter correcte informatie!

 

3000mg thc is ongeveer 20-30 gram wiet... (per kilo hond dus hé)

 

Anyhows op lichaamsgewicht ongeveer hetzelfde als voor de mens. En dat zou ook helemaal niet gek zijn aangezien de hond ook CB receptoren in het lichaam heeft zitten, het is wel een zoogdier... Zit opzich nog best dicht bij de mens in de evolutie als je het zo bekijkt, qua organen/skelet enzo zijn we ook veel gelijkend toch...

 

Oh en een hond is a mans best friend, dus handel daar naar.

 

Kees. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info Cees! :huh:

Daar hebben we wat aan!!

 

Het gaat me absoluut niet om mn hond stoned te voeren! Zoals je zegt mn hond is mn beste vriend!

Momenteel krijgt ze ter behandeling van 2 wratten een heel klein beetje wietolie opgesmeerd... ik heb de indruk dat de wratten wat kleiner zijn geworden!

 

Ik stelde enkel de vraag om te voorkomen dat ik met iets verkeerds bezig zou zijn!

Nogmaals... mijn hond betekent alles voor mij!!! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik had dit in een ander topic al geplaatst, dus hier ook maar ff nog een keer :huh:

 

Cannabis americana

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een mening of info over het onderwerp?

ik natuurlijk. DAT IS KLINK KLARE ONZIN, ik heb al genoeg honden behandeld en genezen met wietolie. EN DAAR ZIT OOK THC IN.

ik heb al 5 maanden een "zwemmertje" in huis. dat is een hond waarbij de achterpootjes scheef zijn en ze daar door achterstand op lopen omdat ze veel moeilijker kunnen drinken bij de moeder.

 

toen ik dat beestje kreeg, was die zwak en kon heel moeilijk lopen.

 

nou die hebben we op een olie kuur gezet en die is enorm aangekomen, er heeft een enorme spier ontwikkeling in de achterpoten plaats gevonden, waar door ze weer heel goed kan lopen en rennen, en is weer kern gezond.

 

en als je dan weet, dat die fokker het hondje in wou laten slapen omdat het een mislukking was.

die scheve pootjes groeien nooit meer recht, maar die heeft er totaal geen last meer van.

 

dus als THC zo schadelijk zou zijn, zou mijn hond na 5 maanden olie gebruik allang dood moeten zijn en niet kern gezond !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Momenteel krijgt ze ter behandeling van 2 wratten een heel klein beetje wietolie opgesmeerd... ik heb de indruk dat de wratten wat kleiner zijn geworden!

 

Ik stelde enkel de vraag om te voorkomen dat ik met iets verkeerds bezig zou zijn!

Nogmaals... mijn hond betekent alles voor mij!!! :huh:

ik heb ook wel eens een hond (een mens trouwens ook) behandeld met pure olie, en daar smeerde ik soms een kwart gram op. en dan gebeurd er niks met de hond hoor.

 

ook heb ik wel eens een hond uit shock gehaald met wiet olie, binnen 5 minuten kwam die al tot bedaren en 30 minuten later lag die heerlijk te snurken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah onze hond jat helaas ook wel eens een top wiet van tafel, en ligt er dan vervolgens mee op de bank lekker op te kauwen.

 

ah hij leeft nog steeds.

 

dus of het echt zo schadelijk is twijvel ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me aardige onzin. Volgens mij leven er in het echt ook wel honden naast cannabis planten. Aangezien een hond bijna alles eet zou ik niet weten waarom hij geen wiet kan eten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hond heeft ook wel eens wietboter opgegeten die op de grond viel,

een gram of 3 denk ik.

Voor ik het op kon rapen had hij het al opgelikt.

Ik wou het nog uit zn bek halen maar het was al te laat.

 

Ik ben toen meteen met hem naar een park gelopen dat de hond even goed uit kon rennen,

ik dacht wel dat dat zou helpen.....

 

Hij rende eerst een sloot in omdat hij van zwemmen hield,maar zo heb ik hem nog nooit een sloot in zien rennen.

ik denk dat hij de sloot te laat zag...

 

Even een uurtje laten rennen ,en toen naar huis gegaan.

Tijdens het rennen zag ik dat ie het super naar zn zin had ,dat wel.

 

Daar ben ik aardig geschrokken,hij ging op de bank leggen en werd ook echt helemaal slap.

Ik ben de hele nacht bij hem geweest en af en toe een beetje aan hem schudden omdat ik bang was dat ie echt in een soort coma zou raken,zo slap lag die er bij.

 

De ochtend na de(zeer lange)nacht kwam die eindelijk weer een beetje bij,

en was echt de hele verdere dag en de nacht erna knetter stoned.

Hij was niet meer zo slap maar liep enkel een beetje zigzaggend.

Volgens mij had ie er niet zoveel problemen mee want hij haalde de vaagste geintjes uit.

 

Maar toen die zo slap er bij lag was ik echt bang dat ik mn hond zou kwijt raken.

Hij is er na ook een beetje veranderd,in goede zin,nog energieker en grappiger :huh:

 

Ik weet niet of thc kwaad kan bij een hond,maar teveel is zeker nooit goed dat is 1 ding wat ik wel zeker weet.

Ik was nog nooit zo bezorgd over mn hond.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hondjes zijn dol op de takken van de vrouwelijke plant. :huh: De mannelijke vinden ze vies en pakken ze niet. :D

 

Ik heb nog geen nare ervaringen gehad, ook niet met chocolade :huh:

 

Laten we dat vooral zo houden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook eens mee gemaakt dat mijn hond naar waarschijnlijkheid resten van wiet boter heeft gehad.

 

Had het afval water zonder na te denken ergens in de tuin gedumpt.

Even later liep mijn hond met zijn achter werk te slingeren en raar te doen. Zag er niet echt leuk uit, Gelukkig volgende dag alles weer goed.

 

Mensen die dit met opzet doen verdienen een trap tegen hun hoofd !!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn hondjes zijn dol op de takken van de vrouwelijke plant. :huh: De mannelijke vinden ze vies en pakken ze niet. :)

 

Lijkt mij sterk :huh:

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
ah onze hond jat helaas ook wel eens een top wiet van tafel, en ligt er dan vervolgens mee op de bank lekker op te kauwen.

 

ah hij leeft nog steeds.

 

dus of het echt zo schadelijk is twijvel ik aan.

 

Same here

Volgens mij had ie er ook nog plezier van !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had net geoogst, knipaval en kleine topjes op de grond, ik paste op een hond ( eigenaresse werkt in een sjop ) deurbel gaat oid, ik sta ef te kletsen buiten.......en ja hoor helft van het afval weg, beide honden hebben heeeeerlijk geslapen, voelde me wel mega schuldig.....ik weet dat die beesten mijn planten wel eens opknagen, vandaar dat ik de kuipen een meter hoog zet buiten!!!!!

 

zal me niet weer gebeuren, maar geen allergische reactie oid, ze waren wel erg suf....

 

voel me er nog steeds klote over, die beesten weten het niet......

 

er schijnen beesten in de jungle te zijn die wel eens paddos vreten, hoe wat en waarom, geen idee......

 

goed is het niet voor honden om thc te eten.....beter voorkomen dan genezen lijkt me zo.

van chocolade, noten en druiven/rozijnen/krenten klopt het wel, kunnen ze snel dood van gaan.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hond knaagde ook altijd aan de grote wiet bladeren van mn plant,

dat vond ie super lekker,en dat kan echt geen kwaad en vaak liet ik hem zn gang gaan.

 

Maar met thc er op word het wel een ander verhaal :)

 

En chocolade is idd heel gevaarlijk voor honden,

daar kunnen ze wel aan dood gaan.

Zoute chips is trouwens ook niet goed,daar droogt de huid van uit.

Schapen vet is trouwens wel erg goed voor zn huid en vacht,maar teveel worden ze dik van.

 

Bruin brood kan nog wel zij het dat veel honden er nogal van gaan''gassen'',

dan is het weer niet gezond voor het baasje :huh: :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging mij in dit geval voornamelijk om afval van wietboter, waarin wel degelijk hele hoge concentraties kunnen zitten. vooral als er niet uitgewrongen is, dan zitten de takken vaak nog vol met boter. Volgens wikipedia is het overigens 550mg/kg

 

De reden dat ik het zeg is niet om wijs te doen maar uit een slechte ervaring opgedane kennis. Soms gaat het niet om pannetjes, maar om dikke pannen, en als een puppy even 2 a 3 liter restboter wegslobbert ga je een kut nacht tegemoet. Ziek zijn is gewoon niet goed, het metabolisme van een hond is compleet anders dus je weet niet wat de uiteindelijke schade is, en een pup van een paar kilo kan dus doodgaan van wietboter klaar. Kun je wel gaan lullen "klinkklare onzin" maar als er een pup doodgaat door jou advies ga je daar ook niet blij van worden toch?

 

en nee dan heb ik het niet over een takkie of blaadjes of toppie, maar je leest al van de mensen waar het dan weer wel over een beetje boter gaat dat de honden goed ziek en loom worden. Ik zeg pas op, en zeker niet ach laat maar gaan... dus gewoon netjes weggooien die resten takjes en wietboter want beestjes vinden dat vet heel lekker maar verwachten geen ongein als THC in hoge concentraties.

 

p.s. ik heb zelf een keer per ongeluk een hele spacecake op met echt goeie boter (zo van een hapje cake was al genoeg voor een doorgewinterde blower)

en heb zonder overdrijven 24 uur zwetend en knock out op de grond moeten uitzieken voor ik naar mijn bed kon kruipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wiet wordt duur betaald in deze roerige tijden, dat is dus voor mij en mijn hond krijgt dus niks :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soms gaat het niet om pannetjes, maar om dikke pannen, en als een puppy even 2 a 3 liter restboter wegslobbert ga je een kut nacht tegemoet. Ziek zijn is gewoon niet goed, het metabolisme van een hond is compleet anders dus je weet niet wat de uiteindelijke schade is, en een pup van een paar kilo kan dus doodgaan van wietboter klaar. Kun je wel gaan lullen "klinkklare onzin" maar als er een pup doodgaat door jou advies ga je daar ook niet blij van worden toch?

welk advies ?

 

lul niet zo dom joh ! je geeft in je eigen antwoord al het antwoord, jij praat hier over LITERS ! heb je mij daar ooit over horen praten ?

en werd dat hier in dit topic, GESUGEREERD ? nee dacht het niet !

 

als een mens liters op gaat eten, kan die ook het hoekie om gaan

 

mischien moet je je eigen eerst eens wat beter gaan verdiepen wat canabinoide zijn ! en of een hond een canabinoide systeem heeft !

 

1 ding weet ik zeker, het werkt bij een hond precies hetzelfde als bij een mens, die conclusie kan ik na een jaar testen wel trekken.

natuurlijk wel een beetje je koppie gebruiken met doseren !

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.s. ik heb zelf een keer per ongeluk een hele spacecake op met echt goeie boter (zo van een hapje cake was al genoeg voor een doorgewinterde blower)

en heb zonder overdrijven 24 uur zwetend en knock out op de grond moeten uitzieken voor ik naar mijn bed kon kruipen.

 

Dat geloof ik gelijk. Ik heb 2 keer spacecake gehad van mijn eigen boter en eigen bedachte verhouding. of terwijl alle knip afval die ik had in een grote pan en ander half pakje boter. Veel te sterk, beide keren een bad trip gehad van rond de 5 uur. Met als gevolg dat ik door mijn eigen nonchalant heid nooit meer space cake hoef.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had toen een keer wietboter geintroduceerd bij mn maten.

Ze wisten niet wat het was en dachten er nogal luchtig over,

dat het bv niet zo sterk zou werken van knipafval.

 

Ik had ze nog geadviseerd 5 gram per persoon en meer niet,

maar ja eigenwijs he.

 

De boter in een kop thee en dan gauw de vette thee op drinken.

 

Het leek wel of we met zn allen in de film ''fear and lothing in las vegas'' terecht kwamen.

Ik had zelf 1 kop thee met 5 gram boter genomen,een andere maat ook maar 1 kopje want die vond het niet te drinken,en 2 andere maten 2 kopjes want die dachten niets er van te gaan voelen.

 

Die hebben het geweten ook.....

Knetter stoned,hoge stemmen,de 1 moest kotsen,de ander is toen die naar huis reed maar wijselijk genoeg gestopt onderweg en heeft een paar uur in zn auto geslapen omdat ie totaal niet meer kon rijden,de andere ging blijkbaar trippen want die zag lantaarnpalen 5 dubbel door de straat toen die naar buiten keek.

Wat een feest was dat zeg,ongelooflijk.

 

Ik zelf was ook echt 18 uur knetter stoned,tijdens mn slaap en nog 6 uur lang toen ik wakker werd.

Mn maten zeiden dat ze nog nooit zo stoned waren geweest in hun leven,en die rookte makkelijk 1 gram in een joint weg en minstens 10 tot 20 jaar ervaring.

 

Ik had het ze nog gezegd,pas op dit is echt sterk maar ze dachten dat ik overdreef. :huh:

 

Heftig spul dat boter :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het leek wel of we met zn allen in de film ''fear and lothing in las vegas'' terecht kwamen.

:huh: ik krijg gelijk flash backs

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik natuurlijk. DAT IS KLINK KLARE ONZIN, ik heb al genoeg honden behandeld en genezen met wietolie.

 

Ik neem dat je die niet puur geeft! :huh:

 

Welke verhouding geeft jij aan je hond dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor

 

hier de betreffende (dubieuze?) topic waar mijn quote uitkomt (http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=80096&hl=sterk), als reactie op de volgende 2 berichten:

 

Mijn hond heeft wel eens het afval van m'n ice-o-lator opgegeten (had het op de composthoop gegooid), toen we haar 's avonds met hangende ogen, slappe spieren zagen liggen dachten we dat er wat mis was, toen we even naar buiten gingen was ze heel nieuwschierig/blij/jeugdig, al liep ze een beetje waggelend, ook liet ze haar blaas half lopen... Na een tijdje had ze een mooi hoekje uitgekozen waar ze de boel uit kotste, toen zagen we wat er aan de hand was. Ze had een goeie 3-4 handen nat bladafval gegeten en na het uitkotsen en een schoonheids slaapje kwam een behoorlijke rek partij en toen was alles weer normaal.

 

en:

 

ik heb een hond gehad, die had de space pannekoeken uit de vuilnisbak, die weg gegooid waren omdat ze te heftig waren opgegeten. arm beestje kwam regelmatig los van de grond, heeft er niks aan over gehouden.

 

2 mensen die een flinke dosis THC concentraties hadden rondslingeren. Snap je het nu?

 

dat jou wietolie behandelingen baat hebben geloof ik heilig in (zal ook geen orale behandeling zijn toch?), dat dit geen kwaad kan bij honden ook. sterker nog ik vind het tof dat je gelooft in de medicinale kracht van wiet.

maar das wel ff andere koek dan wietboter/olie, icolater afva, etcl wat soms gewoon heel heftig kan zijn. Maar voor beesjes extra lekker ruikt en smaakt (vetten! jamjam!)

 

Ik heb ook nooit gezegd dat alle vormen van aanraking met thc dodelijk zouden zijn, ik heb mensen erop gewezen dat in tegenstelling tot mensen,sommige dieren waaronder dus honden (en katten!) wel aan de de dodelijke dosis kunnen komen door onze ONNATUURLIJKE chemische processen die hogere concentraties van THC creeeren dan je waar dan ook in de natuur vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had dit in een ander topic al geplaatst, dus hier ook maar ff nog een keer :huh:

 

Cannabis americana

 

:huh:

 

Altijd goed om mn Engels wat op te frissen!! :)

 

Conclusie: THC is NIET giftig voor honden!!!

 

ik heb al 5 maanden een "zwemmertje" in huis. dat is een hond waarbij de achterpootjes scheef zijn en ze daar door achterstand op lopen omdat ze veel moeilijker kunnen drinken bij de moeder.

 

nou die hebben we op een olie kuur gezet en die is enorm aangekomen,

 

Vertel eens wat meer over die kuur?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat concludeer jij op basis van een amerikaans artikel uit een of ander politiek magazine wat zich berust op een onderzoek uit 1908 dat een of andere cannabis museum gast op EBAY gescoord heeft?

 

weet niet waar jullie mee bezig zijn hoor. maar als iedereen zo snel aanneemt wat ze voorgeschoteld wordt... denk zelf, oordeel minder! ik zal dus nog even het tabelletje van wiki quoten:

 

Animal Administration LD50 [mg/kg]

rat oral 666 [20]

rat (male) oral 1270 [21]

rat (female) oral 730 [21]

rat inhalation 42 [21]

rat intraperitoneal 373 [20]

rat intravenous 29 [20]

mouse intravenous 42 [20]

mouse oral 482 [20]

mouse intraperitoneal 168 [20]

monkey (LDLo) intravenous 128 [20]

dog oral 525 [20]

 

p.s. LD50 betekent: LETHAL DOSE 50% OF SUBJECTS

 

ey maar gewoon doen joh, lekker laten kotsen en ziek worden die honden of nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...