Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Undying

1ste kweek onder 2x75watt tneon

Recommended Posts

Hoi mensen

 

ga beginnen met mij eerste kweek,hier volgt mijn opstelling.

 

1xHomebox tent 180cmx100cmx100cm

4xtl 36watt (2xcool white 2xwarm white) Dit is de tijdelijke opstelling qua licht,de 2x75watt tneon zijn besteld op wietforumshop en hangen hopelijk volgende week in mijn tentje

6x 15 liter potten

2x Batmix plagron

1x Terra Grow plagron

1x Terra Bloom plagron

 

Ga momenteel nog niet te veel klooien met voedingsstoffen,er werd me aangeraden om 1ste maal enkel met Basis voedingstoffen te werken en gaande weg toevoegingen te doen.

Foto's volgen als ik eenmaal ontdek hoe ik deze post :huh:

gallery_29903_11766_629441.jpg

 

De dames na 3 dagen ontkiemd te zijn

Edited by Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Undying,

 

Het ziet er goed uit zover ik er verstand van heb. Ik heb goede ervaring verhalen gehoord over Tneon en ik heb ze nu zelf ook hangen en ik ben zeer tevreden, dus dat is een goede keus.

 

Als je foto's wil posten dan moet je die eerst uploaden (in het WF-album). Als je foto geupload hebt dan kopieer je de afbeeldings-URL of afbeeldings link en die voeg je dan in Via het knopje: Voeg Afbeelding in. Dat is het knopje met die heuvels en zon. 4e van links als je in het opmaak menu van je bericht kijkt.

 

Succes en Blessings :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ras Ganja Don,

Als je foto's wil posten dan moet je die eerst uploaden (ik gebruik photobucket maar volgens mij kan je ook iets als imageshak ofzo gebruiken)

Zeker niet!!

Foto´s horen in een WF-album te staan. Op Imageshak en Photobucket verdwijnen foto´s in de loop van tijd en de laadtijden zijn

vreselijk!

En wat hou je dan over? En topic zonder waarde en foto´s!

 

 

@Undying,

Graag effe voorstellen zoals in de welkoms-mail gevraagd was

en een Sectie-moderator vragen om deze topic naar Micro/Fluo te verplaatsen.

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je,Ras Ganja Don

 

Leuk dat te horen want was aan de ene kant aan het twijfelen tussen een 250watt HPS lamp te plaatsen,maar aangezien deze opstelling bij mij in mijn slaapkamer vertoeft en ik geen te zware afzuiging wil plaatsen heb ik dan maar voor de Tneon 2x75watt gekozen.

Omdat deze naar het schijnt ook minder warmte afgeven,ga ik werken met kleine buisventilator en Pc Fan's als circulatie.

Nu heb ik al 1 probleemje opgepikt als de tl-lampen nu branden haal Ik net 21° en merk ik dat dames dit niet zo fijn vinden (ik weet dat gewenste temperatuur 26° a 27° is)

Nu ligt men slaapkamer achteraan mijn woning en is het hier merkbaar iets frisser dan vooraan mijn woning,vooral de vloer voelt koud aan.

Dit heb ik proberen verhelpen met de dames een 5-tal cm van de grond te houden met een verhoogje,ik heb ze na 2-tal weken ook verpot in 15l potten in de hoop dat die koude minder invloed zou hebben op deze grotere potten.

Nu hoop ik als mijn Tneon arriveert deze lamp mss wat meer warmte produceert dan deze Tl-lampen,anders zal ik genoodzaakt zijn om verwarmingsmatten te gebruiken denkt ik.

Iemand goed advies omtrent de temperatuur?

 

 

@Ras Ganja Don,

 

Zeker niet!!

Foto´s horen in een WF-album te staan. Op Imageshak en Photobucket verdwijnen foto´s in de loop van tijd en de laadtijden zijn

vreselijk!

En wat hou je dan over? En topic zonder waarde en foto´s!

 

 

@Undying,

Graag effe voorstellen zoals in de welkoms-mail gevraagd was

en een Sectie-moderator vragen om deze topic naar Micro/Fluo te verplaatsen.

Groetjes

Torsten

 

Dank je Torsti,de foto's heb ik al in een WF-album gekregen dat was makkelijker dan ik dacht :huh:

ik ga me dadelijk voorstellen en ik zal de sectie-moderator vragen om deze topic te verplaatsen

Groeten Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Undying,

de T-Neons zijn warmer en hiermee krijg je dan ook de temperatuur onder controle.

Vaak is het goed, om s´nachts de lampen aan te hebben staan en hierdoor de koude nachturen te overbruggen.

Het temperatuur-optimum is voor de planten met licht aan 28°C en in het donker 20°C.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Vergeet niet het voorstellen in de juiste sectie!

http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit probleem ook met de temp. Ook gebruik ik afzuiging door middel van een 100mm buis fan en circulatie door een 12 v fan die onder mijn lampen door blaast de inlaat is passief. Ik heb piepschuim onder mijn tentje gelegd om de koele straling die van mijn vloer kwam te beperken. Ik wil voor in het najaar en winter tegen die tijd een warmte matje aanschaffen. Nu heeft dat geen zin omdat het zomer wordt. Maar ik denk dat een warmte matje een goede oplossing is om je tentje op te warmen. En je planten houden net als wij ook van warme voetjes, niet te warm natuurlijk.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Torsten

 

dit was gelukkig al zo mijn Lampen branden van (momenteel)01:00 tot 19:00U.

Heb me ook voorgesteld in de juiste topic :-D,nu enkel nog de juiste Moderator vinden en de klus is geklaard.

Verder zal ik morgen meer foto's posten omtrent mijn kweek want ik zit ondertussen al aan dag 15 van de kweek maar kon toen nog niets posten op het forum :huh:

dus zal ik nog wat inhaal werk hebben,maar komt goed

 

Greetz,Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ras ganja don

 

dat piepschuim ga ik morgen ook toepassen,ik zou niet willen dat mijn dames hun teentjes bevriezen ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Undying,

welkom in de juiste sectie!

 

Ik denk dat Whazzup al de topic gelezen en verplaatst had.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja het piepschuim scheelt bij mij maar zo'n 1 tot 2 graden Celcius, maar alle kleine beetjes helpen.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier volgen wat foto's van de dames beetje onduidelijk zijn dan ook gemaakt met Iphone.

Binnenkort volgen duidelijkere foto's met een echte camera

Dag 17

 

gallery_29903_11766_226842.jpg

 

De tijdelijke Tl-opstelling tot mijn Tneon's arriveren :-)

 

gallery_29903_11766_522183.jpg

 

De 1ste neville haze lady

 

gallery_29903_11766_11598.jpg

 

de 2de haze lady deze is aanzienlijk kleiner maar deze is ook 2 dagen later ontkiemd dan al de rest,dus dit is mijn dwergje momenteel :huh:

 

gallery_29903_11766_133402.jpg

 

De laatste neville haze

 

gallery_29903_11766_542157.jpg

 

De 1ste white widow heeft achteraan 1 klein beetje gekruld blad :-(

 

gallery_29903_11766_592961.jpg

 

2de white widow

 

Ze krijgen nu ook elk 200 a 300ml water met de juiste hoeveelheid Terra Grow

Ik geef ze enkel water als batmix niet meer nat aanvoelt en ongeveer als de lampen al een 3 uurtjes gebrand hebben (zeker niet voor de lichten uitgaan)

Corrigeer me gerust waar nodig ;-)

 

Binnenkort meer duidelijke foto's en hopelijk grotere plantjes eenmaal de Tneon er hangt

@ras ganja don:Alle beetjes helpen inderdaad het zal een pak schelen eenmaal er piepschuim op de bodem ligt,de vloer lijkt wel een ijspegel(gelukkig staan ze momenteel al van de grond :-D )

nu nog zorgen voor warme voetjes

Greetz Undying

Edited by Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste medekwekers

 

Hier een update van mijn kweek

 

Heb deze week na het lezen van torsti topic over het maken van een geruisloze afzuiger,zelf aan de slag gegaan om er zelf 1 in elkaar te knutselen.

Dit is het resultaat

gallery_29903_11766_359430.jpg

gallery_29903_11766_586678.jpg

Dank je zeer torsti :D

 

Nu verder met de update

 

Heb na het sukkelen met de temperatuur besloten men tentje te verzetten in een ruimte waar het aanzienlijk warmer is,met resultaat het bedraagt nu 22° als de nog steeds tijdelijke Tl-verlichting brand.

het is nog niet ideaal maar met de Tneon is hopelijk dat probleem verholpen(deze verwacht ik ieder moment kan niet wachten om deze te plaatsen en men planten te zien groeien en binnenkort in bloei te zetten :) )

Dag 20

 

hier een aantal foto's van de dames

gallery_29903_11766_448073.jpg

gallery_29903_11766_256568.jpg

gallery_29903_11766_460716.jpg

Deze plant heeft nog steeds een raar blad achteraan

gallery_29903_11766_27770.jpg

gallery_29903_11766_21128.jpg

gallery_29903_11766_474120.jpg

 

De dames krijgen nog steeds Terra Grow van plagron volgens het aarde schema dat ze op hun website aanbevelen

De download voor het schema van Plagron

 

Ik ga deze week nog als mijn 2x75watt Tneon arriveren mijn 2 coolwhite en 2 warmwhite Tl-armaturen ombouwen zodanig dat ik deze kan gebruiken om de zijkanten van de plant licht te geven.

zo dat mijn plantjes langst alle kanten gelijkmatig belicht worden.

 

Groeten Undying

Edited by Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Undying,

Mooie box heb je daar! :D

Wat voor een ventilator heb je erin verstopt?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Torsten

 

Wel ik heb er nu mijn iet wat kleine buisventilator ingestopt om het geheel eens te testen het is er 1tje uit de gamma van 100cub (die maakte al niet veel geluid en nu hoor ik hem helemaal al niet meer)

De bedoeling is dat ik er later een zwaarder model in kan stoppen als het nodig is,de box is nu wel wat te groot voor dit model van buisventilator maar zal goed van pas komen als ik er een zwaarder model in plaats.

deze avond begin ik aan boxje nr 2 voor de inlaat :tu deze wordt het zelfde formaat,hier zal ik van de opbouw wat foto's plaatsen.

Zo kan je eens kijken of deze leek het allemaal wel goed samen zet :)

Goed nieuws ook vandaag bericht gekregen van wietforumshop dat de 2x75 Tneon onderweg zijn kan niet wachten :D

 

Mvg Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi lijkt me een mooi kweekje

je zal geen spijt krijgen van de 2x 75w , heb ze ook voor de eerste in gebruik , je vrouwtjes gaan gelukkig zijn

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je don

 

Ik ben benieuwd naar het resultaat van deze lamp,maar dat zal de tijd wel uitwijzen.

Vandaag mijn Tneon ontvangen en deze avond nog geplaatst :) :tu :D

Alleen maar lof over de snelle levering en kwaliteit van het inpakwerk van Wietforumshop :D

Zal morgen nog een foto update plaatsen van de plantjes en de lamp :)

 

Greetz Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haai Medegrowers

 

Dag 25

 

Eergisteren heb de 2x75watt Tneon van de wietforumshop ontvangen en deze geplaatst,was iets te stoned en vermoeid om nog een foto update te doen.

bij deze doe ik dit vandaag :) ik heb nog een aantal foto's van mijn opbouw van met ventilatorboxje

 

gallery_29903_11766_69633.jpg

hier heb ik 2 stukken spaanplaat aan elkaar bevestigd en er geluidsisolatie met Tec7

 

gallery_29903_11766_166763.jpg

ik heb een plieger fan gekozen als inblaasfan 100cub/m3 deze is kleiner dan de box,zodanig dat als ik wil later een grotere Slakkenhuis ventilator kan in plaatsen.

 

gallery_29903_11766_142056.jpg

een foto van de inblaasbox bijna klaar nu nog de 2laatste plaatjes monteren en het snoer doorvoeren en hij is klaar

 

gallery_29903_11766_683185.jpg

foto van de dames onder de Tneon,de kleinere dames zijn de Neville haze soort de iets grotere zijn de White widow's

ik veronderstel dat de neville haze iets trager groeien omdat mij verteld werd dat haze soorten altijd wat langer nodig hebben om op volledige lengte te geraken en volledig af te bloeien.

De zaden komen van Alien Growshop en daar werd me verteld deze soort van neville haze wel sneller zal afbloeien op 9 weken i.p.v 11 (iemand hier ervaring mee?)

 

gallery_29903_11766_478901.jpg

Onder de Tneon heb ik een pc-fan geplaatst een groter model dan ik doorsnee in Pc tegenkom (namelijk een fan gerecupereerd uit oude pc voeding)

De achterste plant aan de linkerzijde in een White widow,De plant op de voorgrond is een Neville Haze

 

gallery_29903_11766_498230.jpg

Een overzicht van alle dames onder de kersverse Tneon :tu

als je goed kijkt kan je op sommige plaatjes de initialen lezen van de soort :D

 

Verder heb ik nog een paar vragen voor mijn medekwekers:

Ik ga Scrog toepassen bij mijn plantjes en wil ze daarbij fimmen,maar wanneer doe ik dit best?(in de groei of net als ik ze in bloei ga zetten?)(ik ga mijn planten nog deze week op 18/6 houden en maandag op 12/12 beginnen kwestie dat ze deze week nog wat lekker Tneon licht krijgen aangezien ze daarvoor enkel Tl-licht gekregen hebben)

vraag 2:

Ik heb mijn planten zoals in het begin uitgelegd een tijdje onder 4x 18watt t8 lampen laten groeien (2 warm white en 2 cool white) nu heb deze opstelling vervangen door 2x75watt Tneon

nu was mijn idee om deze lampen er bij te hangen (2set van cool en warm white links en recht van mijn planten) zodat ze licht geven aan de onderste vertakkingen,is dit een goed idee of kan ik me beter concentreren op de bovenste vertakkingen en hoofdtop?

als ik mijn tl opstelling combineer met mijn tneon's kom ik op een totaal 222 watt aan licht.

 

Greetz Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HEy,

 

Hoe heb jij je badkamer ventilator aan gesloten :P?

Wij willen dat ook gaan doen maar wat er op de gebruiksaanwijzing staat lijkt me niet nodig/handig :)

 

 

 

Groetjes,

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey HEy,

 

Hoe heb jij je badkamer ventilator aan gesloten :P?

Wij willen dat ook gaan doen maar wat er op de gebruiksaanwijzing staat lijkt me niet nodig/handig B)

 

 

 

Groetjes,

Taiga

 

 

Hey taiga

 

Mijn Badkamerventilator komt uit de gamma en is van het merk plieger.

De versie van 100kub die ik heb Heeft vooraan 1 schroefje,nadat je deze losmaakt kan je het beschermkapje er afhalen.

Daar zit een "suikertje" en daar heb ik 2x1,5mm snoer aan bevestigd.De Blauwe aan de blauwe bevestigen en de Bruine aan de Bruine Doormiddel van het "suikertje" aarding zit er niet op deze fan's

Deze staan aangesloten op een Timer die gelijk schakel met men lamp.

Het verbruik van deze Pliegerfan's ligt iets rond De 20 of 30 watt helemaal niet veel.

 

Voor de rest heb ik nog een softboxje rond gebouwd

gallery_29903_11766_166763.jpg

 

Veel knutsel plezier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...