Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jaja het heeft een tijdje geduurd maar de mogelijkheden stonden open en vandaag is mijn kweektentje + gear binnengekomen. :spliff:

 

Het spul?

 

secret jardin ds60

Een 100m3 koolstof filter van wilco

1 paar easyrollers

1x 2x 36 watt Tneon lampen met uiteraard een armatuur

buis ventilator 100 mm

Max/Min thermo/hygrometer

1 x 12 volt pc fan

een tijdklok

en een fan controller met thermostaat

 

---

De kast is nu aan het test draaien. Er staat een over strest test autoflowertje in die al een paar weken op mijn vensterbank staat. Ik ben zeer tevreden over alles. Er moeten alleen nog 2 betere tijdklokken worden aangeschaft en een geaarde stekker voor de buis fan. Het is jammer dat als je de fan controller zo'n 75 procent dimt de fan helemaal afslaat je hoort dan nog alleen maar een zachte brom. De fan controller is nu nog niet zo'n probleem en in de toekomst kan ik nog altijd een betere aanschaffen.

 

Genoeg geluld en tijd voor de foto's

 

IMG_0543.jpg

 

IMG_0548.jpg

 

IMG_0556.jpg

 

IMG_0553.jpg

 

IMG_0555.jpg

 

IMG_0554.jpg

 

IMG_0550.jpg

 

IMG_0551.jpg

 

IMG_0552.jpg

 

IMG_0549.jpg

 

IMG_0544.jpg

 

IMG_0547.jpg

 

IMG_0547.jpg

 

IMG_0557.jpg

 

GOM.jpg

 

Voor de passieve inlaat en de uitlaat slang komen nog anti insecten gaasjes. De draden achter de tent worden nog netjes gelegd. Heeft er iemand tips, vragen of iets anders het is allemaal welkom. En ik ben opzoek naar positieve feedback.

 

Met Irie Greetings Van: Ras Ganja Don

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig op aan te merken :D

Mooie spulletjes

 

hoppa Bam...

in de woonkamer ook . heerlijk :spliff:

 

 

Heel veel succes

 

 

aan je spullen zal het niet liggen :lol:

 

 

B)

 

Edit :

 

Ik zou wel zo snel mogelijk je plantje in een plastic en grotere pot zetten

 

in Aardewerk potten wordt de grond ` te snel `te droog` :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg leuk uit, lijkt ook erg op de mijne, behalve dat jij andere lampen gebruikt. werkt dat net zo goed als hps lampen ?

 

Ik zie je fan helemaal nergens. Kijk ik er overheen ? of heb je m verstopt ?

 

Bob zorgt in ieder geval voor goede energie rond de plant :spliff:

 

Succes. Ik ga je volgen zo snel je gaat beginnen. Al enig idee wat je erin gaat kweken ? Ook de orange bud ? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek ziet er goed uit hoor.

 

Nee, HPS werkt beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Ras Ganja Don,

 

leuk begin zo.

 

wel had ik 2 opmerkingen.

 

de voeler van je fancontroller moet onder de kap hangen, daar is tenslotte waar het gebeurt, en daar wil je je temp onder controle houden.

 

verder dim je de de buisventilator nu misschien nog voor 75% maar straks zal dat dimmen veel minder zijn, als er lekkere luchtjes uit je hok komen, en gaat het beter.

maar waarschijnlijk houd je met deze fancontroler altijd wel een brommetje.

 

succes verder met je kweekie.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem met die fancontroller + die afzuiging heb ik ook...

Als je een afzuiging koopt voor een badkamer ventilator bij o.a. de gamma is het opgelost :D

Verder een mooie setup B)

Heb je soms ook in 1 van mijn topic's gekeken? :spliff:

Ik heb dezelfde setup alleen 2 armaturen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal bedankt voor de tips,

 

Mijn buisventilator zit direct achter de koolstof filter. Je ziet hem wat minder omdat ik hem met tape heb vastgemaakt (Ducktape de koning van de tape <_< ). De temperatuur is nog een klein probleempje wand die komt Minimaal op 17,5 uit en max op 21,5 maar ik ga nog piepschuim onder mijn tentje plaatsen voor extra isolatie. Ik heb een tijdklok van de boeren bond, merk: Promax. Is deze tijdklok wel veilig vraag ik me af. Ik heb 2x 36 watt lampen en dit staat er bij technische gegevens (met comentaar van mij):

 

Voeding: 230v~,50Hz. - Da komt als het goed is uit mijn wandcontactdoos

Vermogen: 16 Amp. maximaal 3500 Watt - Ik heb gehoord dat hier niet veel van terechtkomt bij tijdklokken en dat ze snel doorbranden

Minimale tijd instelling: 30 Minuten - Goed zat

Alleen voor binnen gebruik in droge ruimten - Het dak is niet lek dus geen probleem

Alleen voor huishoudelijke doeleinden - Ik rook wiet in huis dus dat kan het probleem ook niet zijn

Met kinderbeveiliging - Het zou maar eens gebeuren dat een kind mijn tijd instelling veranderd

Artikelnummer: 03.010.10 - Wat moet ik hier mee!

 

Ik heb nog een fototje die jullie te goed hebben. Verkeerde de eerste keer ge-upload.

IMG_0546.jpg

IMG_0545.jpg

 

Kan dit zo i.v.m veiligheid! Ik zou niet willen dat mijn wiet al is opgerookt door Dhr. Stroom Spanning!

 

Tips vragen en reacties zijn wederom welkom.

 

Met vriendelijke groeten en blessings van, Ras Ganja Don

Ina Jah Jah name (tip druk op de youtube link in mijn handtekening)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wel hoor <_<

Bij HPS-lampen is een relais veel belangrijker, bij TNeon ook wel zodra je meerdere setjes hebt, maar je totale 72W vormt geen gevaar :P.

Mooie opzet trouwens, veel succes!

Zelf zou ik een tweede set erbij hangen, 72W is erg weinig voor 60x60cm, je hebt een stelregel van 400W/m2, je zit nu dus iets over de helft...

De lichtspreiding is met een tweede set ook beter, dan kunnen je lampen ook wat dichter op de planten wat bij TNeon ook het beste is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is da wel verstandig om de tent gewoon in de woonkamer te zetten ook al heb je ma 1 plantje ?

 

have fun growing

 

greetzz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites
is da wel verstandig om de tent gewoon in de woonkamer te zetten ook al heb je ma 1 plantje ?

 

have fun growing

 

greetzz st0ny

 

Haha ja het lijkt bijna een woonkamer maar het is gewoon mijn slaapkamer (die is even groot als de helft van ons huis). Zaadjes ga ik nog bestellen maar ik moet eerst tijd en nog wat cash hebben om een fatsoenlijk medium en wortel stimu, groei en bloei feeding, boost en al die shit te bestellen. Ik denk dat ik er een shakzilla of zo'n hercules ofzo in ga knallen <_< .

 

eens gelijk have fun growing bless! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit RastaMan!

 

Maar inderdaad, iets meer licht kan geen kwaad, maar leuke opzet om mee te beginnen toch.

 

Now on something completely different... Ga je naar Congo's en Abyssinians in Paradiso? I'm gonna be there! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de opzet zeker goed om te beginnen, het licht kon misschien wat meer. Ik denk dat ik hier ook al goede plantjes mee kan growen. In de zomer is het te heet binnen en dan krijg ik da tentje ook moeilijk gekoeld (of ik moet met airco werken), dus dan ga ik weer ffekes een paar kweekjes buiten draaien. En dan hang ik er misschien na de zomer nog zo'n 2x 36 watt armatuur bij.

 

Ja ik wil daar zeker naar toe. Misschien kan ik met One In Ten meerijden. Maar dat moet wel echt een top concert worden.

 

Blessings.

 

 

Ik ga een verslagje beginnen over mijn plantje. Hou mijn handtekening in de gaten voor de link!

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 Rgd gezellig zoon tent in je woonkamer een x wat anders dan naar visjes kijken in een aqarium :P

Greetzzzzz,M <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een tent van 3x3 in een woonkamer <_<

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ook een tent van 3x3 in een woonkamer :P

 

:P

 

Dat is geen tent, dat IS de woonkamer... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi tentje

haal em nu maar weer uit de kamer <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha een woonkamer in mijn slaapkamer. De aarde is ook een THC kristal op een grote Wietplant. Lol ik laat mijn creatieve stoners fantasie iets te ver afdwalen. Echt leuk dat iedereen hier zo enthousiast reageert en ook nog behoorlijk snel.

 

Vanaf nu is mijn kweek verslagje ook aanwezig. Kijk in de Micro/Fluo sectie of gewoon in mijn handtekening.

 

Greetingzzzzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn tentje komt deze week binnen heb er zo zinnig 400w HPS 80x80x160 homebox S silver (i am scary 4 the hot Aire)

 

toevallig komt mijne ook in mijn slaapkamer ook omdat mijn slaapkamer 1 3e van heel me huis is:P (1 slaapkamer apprmnt)

 

en ik heb ook nog het zelfde trommeltje/jambe er staan exact het zelfde.. plus ook zoon mooi laminaatje:P

 

binnenkort dus nog een mooi tentje om te volgen.

 

De groeten Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ook een tent van 3x3 in een woonkamer :huh:

 

:)

 

Dat noemtt dan een kweek kamer tim moehabahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch vind ook ik dat er echt te weinig licht in hangt... en je moet gaan scroggen want die tl'tjes stralen niet diep.

verder ziet het er prima uit, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 Mar 2011, 13:15

 

Deze plantjes zij allang de scrog ontgroeit, denk zelf dat ze allang op zijn.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...