Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tarja

Belangrijk om te weten / Wat te doen als het mis gaat

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Het eten of drinken van wiet/hash heeft een hele andere werking dan het roken ervan, lees deze topic dus aandachtig door voor je gaat beginnen met de recepten.

 

Bij het eten/drinken neemt je lichaam bijna alle werkzame stoffen op, bij roken echter is dit maar 40%. Bij eten en drinken is de werking van wiet/hash dus veel sterker.

Het eten en drinken van wiet/hash werkt echter wel langzamer, dit omdat alles eerst in de maag komt, en het daarna in kleine hoeveelheden door de darmen verteerd wordt. Kijk dus uit, neem nooit meer als de beschreven hoeveelheid en wacht rustig af.

 

Begin vooral rustig aan als je helemaal geen ervaring met wiet/hash hebt, gebruik in het begin maar een halve gram per persoon en zodra je er aan gewent bent kan je het altijd iets sterker maken.

 

Maar wat als het toch verkeerd gaat?

 

Blijf altijd rustig ademhalen en raak niet in paniek. Het is maar wiet/hash en er is nog nooit iemand aan dood gegaan en dat zal zeker niet gebeuren ook.

 

Ga naar een rustige plaats waar weinig lawaai is en veel frisse lucht, ga even rustig zitten en zorg dat er een vetrouwd persoon bij is.

 

Om de afbraak van de werkende stoffen te versnellen kan je suiker en/of Vitamine C bevattende dingen eten/drinken. Desnoods gewoon suiker in water oplossen. Binnen een kwartier a half uur ben je zo weer de oude.

 

Wietforum acht zich niet aansprakelijk voor de vermelde doseringen/recepten

 

Veel space plezier

Het Wietforum Team

 

(Met alle dank aan GreenGrower die de opzet van deze tekst al geschreven had, GreenGrower we gaan je missen jongen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de populariteit van met wietboter bereidde gerechten wil ik op deze oude post wijzen.

Je hebt snel een bad trip met boter, weet wat je eet . :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tok tok tokkie, yep eieren gaan ook in een cake. :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee suff

 

heel goed om dit nog ff omder de aandacht te brengen .

 

ben zelf namelijk ook in het verleden nog al eens zwaaar de weg kwijt geweest door , de space cake

 

is gewoon te lekker ,

 

ik verkocht ze toen op parkpop ( in de tijd dat het nog gewoon mocht :P )

 

dus de avond voor parkpop lekker cake baken en space muffins .

 

je kent het wel he dr vallen kruimels van af en er gaat er wel eens eentjuh kapot ,

 

maar die gooi je niet weg he ......das zonde die gaat gewoon je eigen ruim in he .

 

met risultaat dat ik dus niet geslapen had die nacht en de volgende dag als een zombie rond hebt gelopen .

 

PPPFFFF hele aparte ervaring .

 

De vriendelijke Bak en Braad Groenten

 

Harry

 

suff kijk wel uit he met het bumpen van oude info :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin vooral rustig aan als je helemaal geen ervaring met wiet/hash hebt, gebruik in het begin maar een halve gram per persoon en zodra je er aan gewent bent kan je het altijd iets sterker maken

 

Ik heb wiet truffels gekocht bij m`n coffeeshop met 1 gram wietboter erin.. Hoeveel raad iemand die nooit wiet gebruikt aan?

 

Is dit hetzelfde als wat je hierboven beschrijft of is het gevoel met wietboter minder?

 

Gr. Xtase

Share this post


Link to post
Share on other sites

suiker in water oplossen. . . dat is volgens mij het domste wat je kan doen. ik heb er alleen nog maar slechte dingen door mee gemaakt. een glas taksi vericht daar in tegen wonderen :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tip voor De zeg maar buiten spacers

ik heb deze tip van een maat zijn oom gekregen toen ik 13 was

zorg dat je geld op zak heb en niet afhankenlijk van iemand anders zijn geld (bad trip)

zodat je een broodje gezond kan halen als je een vreetkick hebt

red bull of jus d' Orange snoepjes kan kopen als je te vaag word

en als je voelt dat je moet zitten Geef direct aan die impuls toe ,(niet midden op de grond zitten of zo )

maar zoek snel een bankje stukje gras of stoepje om op te zitten

Je vrienden missen je vanzelf . het zou kunnen dat als je hun probeert over te halen

terwijl je je steeds leiper voelt worden je in een keer je ogen opent met een groepje

toeschouwers om je heen .. erger nog met je lip kapot 0UT zeg ma

veel plezier CAKE is ZO LEUK Geniet Met Mate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijdoseren kan altijd...

 

mocht t verkeerd gaan

water drinken, en vruchtensap kan helpen. (niet meer dan een halve liter ineens, te veel vocht is ook niet goed.

 

Ga wat eten, crackers of fruit, in elk geval iets met weinig kruiden of vet erin.

 

Ga ff zitten, en luister naar muziek waar je normaal altijd vrolijk van word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu al 2 keer achter elkaar een slechte ervaring gehad met een gewone joint. een keer viel ik in een keer op de grond zwart voor mijn ogen. Gelden deze tips ook voor blowen of zat er gewoon rotzooi in die joint. Ik kocht hem gewoon bij de coffee schop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, wiet kan altijd slechtvallen. of je het nu rookt of eet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier Gebruikt de t_reply.gif !!!

 

 

hallo zeg ik weet niet of jij het weet hoor maar elke keer als ik me KLOTE GING VOELEN door die stomme kut lampen wiet NAM IK VET VEEL SUIKERS IN!!!

 

 

en NU: SUIKER ZIEKTE!!!! ( DIABETES )

 

 

lekker hoor een lampenwietje JAMMIE!! ( MAAR NIET HEUS )!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dextro Energie (of algemeen gekend als druivensuiker) is ook heel goed om een overdosis te neutraliseren.

 

Werkt ook bij paddo's en baby woodrose seeds als je vind dat de trip te lang duurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe nog maar één slechte ervaring gehad met weed, zo stoned als een garnaal in het centrum van de stad.. :D

Voor mij was de oplossing mijn gat neerzetten en een fris blikje cola.

 

Over dat op de grond vallen en zwart voor de ogen. Volgens mij (bij mij) is het voornamelijk te wijten aan een lage bloeddruk.

Wanneer ik bvb lange tijd als een zak in de zetel m'n joint zit te roken en ik zet me ineens recht, gebeurd het dat ik zwart/sterren zie en begin te draaien op m'n benen. Soms, als het bvb warm weer is en ik zat plat in de zon, ga ik ook door m'n benen en ben ik een seconde of twee "out".

Op zich niets om je druk over te maken, het is eerder vervelend voor de stoners rond jou die ineens beginnen te panikeren! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg voor een vrolijke omgeving, oppeppende drankjes kunnen ook helpen. Ik zou voor de multivit sap gaan, met vitaminen, of een sportdrankje (Aquarius-blauw) eentje zonder toegevoegde suikers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zorg altijd dat er veel fruit in huis is, een blikje of verse ananas doet bij mij wonderen, vreetkickje omzetten in iets gezonds :D en hele domme cartoons opzetten om vrolijk te blijven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja druivensuiker werkt goed..

maar als je nog niet zo bekend bent met stoned/high zijn moet je het gewoon rustig voor jezelf

opbouwen

niet die hele cake in 1 keer en ook niet die hele joint in 1 keer..

als je het beetje bij beetje doet merk je vanzelf wel wat je wel of niet chill vind,

voordat je idd midden op straat ligt te spasten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij werkt eten ook slecht als ik het op een volledig nuchtere maag neem. Het wordt wel vaak aangeraden (met paddo's ook o.a. ook daar een slecht idee wat mij betreft). Een koekje werkt ook nog best als je daarvoor een lekkere tosti ofzo gegeten hebt, of beter (ivm met weinig vetten) wat fruit oid. Suiker moet ook in je systeem zitten voor je begint, ik ben een keer zwaar slecht gegaan op 1 gram superpolm in chocolademelk omdat ik uren tevoren nauwelijks wat gegeten had. Binnen een uur was ik zo high als een vlieger.... in een orkaan van doodsgedachten. Hier was de enige oplossing: kotsen, douchen wat lichts eten en drinken en gaan pitten. De volgende ochtend redelijk fris wakker.

 

Als je een psychisch dipje hebt dan werkt voor mij muziek inderdaad, tv aan voor de afleiding van de eigen maalstromen (niet te domme programma's dan ga je je daaraan ergeren :verrygood ).

 

Zo, mijn twee centen ook weer laten rollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eten werkt voor mij juist wel goed. Muziek luisteren ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel interessant om weten, werkt ook als je teveel gerookt hebt!

Kreeg zo es hartkloppingen en wist langs geen kanten wat ik kon doen, nu weet ik wat te doen als het me nog es overkomt! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...