Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aquar

1e keer Gumby Hash

Recommended Posts

Omdat ik nog wat knipafval en fluffy toppen had liggen leek het me leuk om zelf eens wat gumby te maken.

 

Als eerste heb ik een emmer gevuld met koud water uit de koelkast, ijsblokjes en zo'n 60 gram gedroogde en daarna bevroren wiet. Na 10 minuten inweken was de temperatuur van het water ongeveer een halve graad Celcius:

gallery_25565_11664_259594.jpg

 

En roeren maar:

gallery_25565_11664_291183.jpg

 

Direct na de 1e keer roeren:

gallery_25565_11664_179550.jpg

 

Ik heb de wiet compleet met ijsblokjes uit het water gezeefd voor een 2e ronde:

gallery_25565_11664_205354.jpg

 

Het eveneens gezeefde water in de bezinkbak:

gallery_25565_11664_13283.jpg

 

De 2e keer roeren:

gallery_25565_11664_67948.jpg

 

Het afval, de een paar keer uitgespoelde en uiteindelijk goed uitgeknepen wiet:

gallery_25565_11664_22929.jpg

 

Overhevelen na een nacht bezinken:

gallery_25565_11664_106245.jpg

 

Het restant heb ik overgegoten in een lege fles:

gallery_25565_11664_42402.jpg

 

Na slecht 5 minuten bezinken zie je al een laag trichomen ontstaan:

gallery_25565_11664_328573.jpg

 

Opnieuw afhevelen na een nacht in de koelkast:

gallery_25565_11664_146916.jpg

 

Het bezinksel heb ik overgegoten in een bord met daarop een laag plastic. Tevens heb ik de fles nagespoeld met wat schoon water:

gallery_25565_11664_17726.jpg

 

Met behulp van een 'touw' van keukenpapier kon ik redelijk snel overtollig water afhevelen:

gallery_25565_11664_107759.jpg

 

Na drogen, kneden en 2 dagen nadrogen:

gallery_25565_11664_25542.jpg

 

Wat me wel opviel was dat na de 1e keer bezinken en afhevelen zowel de wanden als de bodem van de bezinkbak behoorlijk kleverig waren van de trichomen. Best wel zonde eigenlijk. Bij de 2e keer bezinken in de fles had ik daar geen last van. Mogelijk heeft dat iets te maken met de temperatuur van de vloeistof? Tijdens de 1e bezinking stond de vloeistof op te warmen tot kamertemperatuur, de 2e bezinking heb ik in de koelkast uitgevoerd. Al met al toch een redelijk goede opbrengst denk ik. 6.9 gram hash van 60 gram wiet is toch 11.5%.

 

Aquar.

 

Edit: Paar kleine verbeteringen.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag, wat voor roerder heb jij eigenlijk gebruikt >? een beton mixer of zo ?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opbrengst B)

 

Dat de wanden plakkerig waren komt idd door de temperatuur, als die te hoog is zetten de trichomen zich vast op het plastic en dat krijg je er maar heel moeilijk vanaf.

 

Zou koud mogelijk werken dus :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rol altijd met de hasjbol die ik aan het einde heb over de zijkanten van de bezinkbak. Daar pak ik dan nog veel van op.

 

Zonde om weg te gooien toch?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk verslag, wat voor roerder heb jij eigenlijk gebruikt >? een beton mixer of zo ?

Deze:

gallery_25565_11681_381854.jpg

Nadeel is dat er zich tussen de ring en het roerblad telkens wiet ophoopt, dus misschien moet ik volgende keer maar een andere roerder gebruiken of de onderste ring er af zagen.

 

Dat de wanden plakkerig waren komt idd door de temperatuur, als die te hoog is zetten de trichomen zich vast op het plastic en dat krijg je er maar heel moeilijk vanaf.

 

Zou koud mogelijk werken dus :spliff:

Volgende keer ga ik de bezinkbak isoleren en misschien ook nog wat extra ijs toevoegen. (tijdens het bezinken)

 

Ik rol altijd met de hasjbol die ik aan het einde heb over de zijkanten van de bezinkbak. Daar pak ik dan nog veel van op.

Thx voor de tip!

 

 

Overigens is deze methode vrij effectief. Zeker 99% van alle trichomen waren van het blad verdwenen. Wat me wel opviel was dat alleen de bolletjes waren afgebroken, alle steeltjes stonden er nog.

 

Ik heb ook nog wat weer opnieuw gedroogd afval (dus na het ice-en) gerookt, en alhoewel je er toch nog enigzins stoned van werd was de rook heel scherp in m'n keel en de geur leek totaal niet meer op wiet.

 

De hash daarentegen ruikt meer kruidig met een zweem van de originele wietgeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is de smaak??

 

Wat ik steeds heb is dat er geen hasj smaak te bekennen is.. wel een soort muffe wiet achtige geur en smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, ik heb er nog niks van gerookt. Het ligt nu rustig te rijpen. Daarbij heb ik geen ervaring met hash, dus heb ik zowiezo geen vergelijkingsmateriaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuinman

ice hash heeft van zichzelf al niet veel smaak maar als er een muffe geur en scherpe smaak aan zit denk ik dat je te lang of met de mixer op te hoge stand hebt gemixt, teveel chlorofyl meegekomen en dat is niet lekker (net of je blad aanhet roken bent).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch scheelt het een hoop tijd die zeefzakken

Wel lekker hashie om te zien

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag, en mooie hasj :D

 

De smaak is met name afhankelijk van de soort en de tijd dat je het (luchtdicht verpakt) laat liggen.

Het plakken zal idd door de temperatuur, maar ook door het materiaal komen. Ik gebruik glazen flessen, en heb er nagenoeg geen last van.

 

Ik hoop dat het je zal smaken :)

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt nog steeds (idd luchtdicht verpakt) te rijpen.

Zodra ik meer over smaak en effect weet zal ik een verslagje plaatsen.

 

Volgende keer gebruik ik een glazen bezinkingsvat.

 

Groetjes: Aquar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_4007_3168_33452.jpg

 

:P 65 grms

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit ...droog schat ik 45 gram :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het beter om het knip en de kleine topjes die je wilt gebruiken eerst te drogen of kan je ze meteen gebruiken om Gumby Hash te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst drogen is het beste , kan de chlorofyl afbreken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, thanks. Laat ik het eerst maar eens drogen en ga dan mijn eerste Gumby Hash maken.

 

Ben erg benieuwd of het mij ook gaat lukken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt nog steeds (idd luchtdicht verpakt) te rijpen.

Zodra ik meer over smaak en effect weet zal ik een verslagje plaatsen.

 

Volgende keer gebruik ik een glazen bezinkingsvat.

 

Groetjes: Aquar.

Hoelang laat je die ongeveer rijpen dan?

 

grtz Slowburn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flinke topic bump. :) Maar goed, ik ben ook weleens new member geweest.

 

De smaak was kruidig. Moeilijk te omschrijven, ben nog steeds geen hashroker. Hoe het effect was weet ik echt niet meer. Het is al drie jaar geleden hè. Vrienden waarmee ik m'n jointje had gedeeld vonden het in elk geval lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...