Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mortangelo

Wanneer best beginnen?

Recommended Posts

Hoi

 

Heb een paar vraagjes, heb wat topics zitten lezen over kippenmest

Wil guerilla kweek doen 4 plantjes ofz (zaad planten),, wanneer begin ik best met planten?

Ga zaad planten en ben van belgie dus ik dacht rond begin mei - juni

en als je kippemest gebruikt mag je nog andere dingen bijvoegen guano of organische voeding?

En ivm met potgrond kan niet naar growshop dus wat raden jullie aan?

Oja heb ook nog wat verbrand hout van in kachel ook goed toch?

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste tip die ik je kan geven... :lol:

 

Een hele wijze les <_< ,

:)

Héél veel lezen hier op het forum.!!

Kijken en vergelijken, om zo voor jou de beste keuze te maken.

 

Succes alvast gewenst voor dit jaar :blink: !

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

kippenmest is niet voor directe toevoeging geschikt als het met mij vraagd, minimaal 3 maanden van te voren door de grond mengen en goed bewateren (als er geen regen valt hééél toevallig :lol: ) en dan nog een paar keer lekker omspitten dan heb je goed je werk gedaan.

Voor directe toevoeging meng je DCM groentemest door je grond.

 

en doe nooit kippenmest in een pot erbij daar heb ik toevallig slechte ervaringen mee <_<

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dame blance zijn topic al goed doorgelezen en van andere guerilla farmers ook..

DB gebruikte alleen maar potgrond coco's kippemest,, mijn vraag is of je nog wat kan bijvoegen en of dit nut heeft ?

Zou heel graag organisch toevoegen (Biobizz, B.A.C of weten julie beter?) en seewead is naar schijnt ook goed voor grond op te waarderen 2€ voor zo een zakje en heb ook nog wat opgebrand hout...

Kga deense soortjes kweken wanneer is het beste om te beginnen eind mei of begin juni? (zaad in grond zaaien)

Kheb ook nog een vraagje over 2 productjes kan ik co2 tabletten gebruiken of geen nut?

En kunnen jullie mij een goei soortje eentje waarvan je zegt dit mag je niet missen als guerilla farmer.. heb wel graag straffe soortjes <_<

 

En wat denken jullie over dit product?

 

Superthrive worldchampion 120 ml

 

Superactief concentraat van stimulerende vitale stoffen.

SuperThrive is een geconcentreerde mix van vitaminen en hormonen, die direct in de stofwisseling van de planten ingrijpt en de conditie zichtbaar verbetert. Dit resulteert in een sterkere groei en een rijkere bloei.

SuperThrive is voor alle planten en voor alle toepassingen geschikt.

- Versterkt de bloem- en harsvorming

- Activeert de bloei- en groeihormonen

- Meer lichtopname en versneld transport in de plant, meer stofwisseling, kortom: gezondere planten en een betere oogst!

 

HOE KAN DAT?

De vitaminen en Hormonen van SuperThrive spelen allemaal een grote rol in de stofwisseling van de planten. Principieel maken de planten alle benodigde stoffen zelf aan vanuit de anorganische voedingszouten. Geeft men de plant deze vitale stoffen in een kant-en-klare vorm kan de plant de aanmaakprocedure overslaan en spaart zo tijd en energie. Deze extra energie gaat de plant gebruiken voor een bijzonder intensieve bloei en een krachtige groei tijdens de gehele periode.

 

DOSERING: 1ml op 4 liter gietwater, 100 ml is voldoende voor de aanmaak van 400 liter water.

SuperThrive wordt tijdens de gehele groei- en bloeiperiode regelmatig toegediend. SuperThrive in het gietwater geven of sproeien.

 

Grtzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabusinesss: kippemest mag je toevoegen tot eind april op zijn laatst aldus DB...in deze maand kan het ook al uiteraard... B) ..dan kan je het zelfs op de plantgat gooien en regent het wel naar beneden....

Wil je het snel laten werken dan verpulfer je de korrels :P

 

@mortangelo: je hebt DB'S recept niet begrepen :lol: ook 1/3 grond van de spot staat in zijn recept... en in de bloei nkp korrels met hoge pk tegen de slakken en voor de bloei... :)

 

meer hoeft dus gewoon niet <_< ....en db had jaarlijks op zijn Groningse akker 800 planten staan en kweekte jaaren...en ook zijn topper voor die tijd van 730 gram droog was ergg veel... :)

tja.... hij heeft de henkes lolland en royal dane helaas niet meer meegemaakt :lol:

 

dusss... als je geld te veel hebt dan gooi je er gewoon geld tegen aan... :)

je kan evt wel een bio vervanger nemen voor de npk korrels...wat jij wil :)

 

al dat vloeibaar voeden op guerilla........maakt... dat je er vaak en dus onnodig moet zijn en maak je meteen een mooi spoor om te volgen voor je ripper... :blink:

ik ga denen ontkiemen op zijn vroegst 20 april maar kijk wel even naar de temperatuur of ik ontkiem of niet...( 14 daagse verwachting)

 

topics zat om inspiratie op te doen over soortjes dus veel lezen, dan leer je wat.. en weet je wat je wil....

 

succes :lol:

gr :bier

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Carpie yup heb gewoon vergeten bij te vermelden :)

 

Een vraagje over nkp korrels waar kan je dit halen als je niet naar growshop kan?

 

En kippenkorrels moet je dus gedroogd hebben als ik het goed begrijp anders zit er teveel amoniak in? Kan je dit gedroogd kopen.. jazeker?

 

Ok vloeibare voeding niet dus dan doe ik het ook liever op goedkope manier..

 

Yep ivm soortjes wil er bestellen van op frobanken, maar heb gelezen op een ander topic dat ze de laatste jaren, niet echt veel succes hebben bij de denen.

 

Dacht dan ook aan lowryder, lebanon, durban, citrus strong sommige soortjes zijn ook echt struiken!!! Dit heb liever niet valt te veel op denk ik een middelmatige met 1 dikke top ofzo :lol:

 

Kan iemand mij dan mss een andere zaadbank aanraden want frobanken is wel goedkoop e <_<

 

Raden jullie dan ook echt niets anders aan dan wat DB gebruikte we zijn toch ondertussen 2011 dus denk wel dat er verbeteraars zijn??

 

Schimmels bv bijvoegen ofzo?? En seewead staat op site van frobanken voor 2€ is voor grond op te waarderen..

 

En potgrond moet ik gewone potgrond van aveve kopen en daarmee zal het gaan of ook stekgrond? Mits met een goeie ph waarde neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.zenseeds.com/index.php?page=sho...rt&Itemid=1

 

kippenmest korrels zijn ook goed te vinden in een tuincentrum, net zoald de slakkenkorrels..

alleen weet ik niet of ze ook die carpe diem bedoelt hebbe, met npk erin <_<

ik gebruik dit jaar gebruikte potgrond, maar nieuwe is ook goed.

je kan er buffertabs bij doen, voor de groei.

dit geeft ze alles wat ze nodig hebben. :lol:

verder is het recept van db best compleet hoor, lees het topic maar eens door.

staan ook nog VELE aanvullingen bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil dit zeggen dan?? geen npk korrels (zoals 12-10-18) voor de tuin binnen gebruiken. landbouw meststoffen bevatten vaak teveel ballast stoffen. (niet opneembare of onnuttige zouten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had gewoon wat pakken van action vorig jaar, deze deden zijn werk goed <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien zijn deze producten wel handig als je de kippenmest niet gevonden krijgt.

 

http://www.sanniesshop.com/gold-label-black-worm-castings-nl.html

 

Bovenste plaatje is standaard mest en onder onze zwarte wormen mest.

 

*helpt de wortel zone tegen uitdroging

 

*Voegt wezenlijke organische materie toe aan de aarde.

 

*Verhoogt en bevorderd het bodem leven in de aarde

 

*Bevorderd wortel groei en fruit/ buds aanmaak

 

*Stikstof voeden kan met 50% gereduceerd worden

 

*Geen ongewenste beestjes, 100% vrij!

 

http://www.sanniesshop.com/seaweed-powder.html

NPK : 0,5-2-0

 

GK-Organics Seaweed powder Afkomstig van Gracilaria rode algen.

Erg rijk in micro elementen en bevat ook macro elementen.

Het bevordert de wortelstructuur en de planten groei. Toenemende weerstand tegen bacteriën en ziektes.

 

Gebruik :

 

Uitsluitend als topdressing te gebruiken i.v.m. blokkade van stikstof van het katoenzaad als het van te voren wordt gemengd.

In een later stadium als topdressing over de aarde verdelen en inharken.

Seaweed-Tea mix 1 cup met 5 liter water 1x per week meegeven

 

http://www.sanniesshop.com/palm-boom-as.html

NPK 0-3-14

 

van oorsprong van het Indonesische eiland Sulawesi. De as bevat een grote hoeveelheid kalium, en een klein deel aan fosfor en magnesium. Andere elementen helpen de zuurgraad van de grond te neutraliseren.

Samen met de Guanokalong poeder is dit "het" organische antwoord op PK 13-14.

 

Gebruik :

 

Voor het aanplanten 2 cupjes Palm tree ashes mengen door 15 liter aarde.

Tijdens de bloei als topdressing over de aarde verdelen en inharken.

mix 1 cup met 5 liter water 1x per week meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ik zou eerder 1 product kopen wat voldoende is zoals deze supermix bijv

 

Plagron Bio Supermix 10 Liter

 

 

Het assortiment van Plagron bestaat uit een groot aantal natuurlijke grondstoffen die allen garant staan voor een optimale groei en bloei.

Alle producten van Plagron zijn van hoogwaardige kwaliteit en worden met de grootste zorg gefabriceerd.

Al deze natuurlijke plantenverwenners heeft Plagron verenigd tot een uitgebalanceerde Bio Supermix.

Het bevat alle meststoffen in de juiste verhouding die een plant nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.

 

Plagron Bio Supermix bevat o.a. levende schimmels en bacteriën, diverse mineralen en vitaminen, sporenelementen, bactosol, gevogelte-meel, maerl, basaltmeel, bentoniet, zeewiermeel, lavameel, guano en wormenhumus.

 

Net als alle andere Plagron producten zorgt de geconcentreerde zuiverheid van de Bio Supermix ervoor dat u maar heel weinig hoeft te gebruiken.

 

Gebruik in volle grond: 5 tot 10 liter per 100 vierkante meter, afhankelijk van het gewas.

 

Gebruik door de potgrond: 2,5 tot 5%, afhankelijk van het te telen gewas.

Goed mengen.

bio super mix

Share this post


Link to post
Share on other sites
en doe nooit kippenmest in een pot erbij daar heb ik toevallig slechte ervaringen mee <_<

 

Greetz.

 

Wat dan ?

Ging je tokken ? :lol:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is voor mij dichtsbijzijnde winkel waar ik tuinproducten kan halen uiteraard kan ik niet grote zakken bestellen via internet ivm met thuissituatie maar toch vriendelijk bedankt flamingo

 

Aveve gedroogde mest

 

Gebruiksvriendelijke bodemverbeteraar op basis van koeien- en kippenmest. Verrijkt de bodem

met humus. Wanneer je groenten of planten het niet goed doen, kan dat wijzen op een tekort

aan voeding. Het is echter ook best mogelijk dat de structuur van de bodem aan de basis ligt

van het probleem. Breng de structuur van je bodem weer op peil met een bodemverbeterend

middel zoals Aveve Gedroogde Mest. De bemestende waarde van dit product is eerder gering,

maar het helpt je wel de bodemstructuur te verbeteren.

Verpakkingen: 25 kg, 10 kg

Samenstelling: Organische bodemverbeterend middel. Gekorrelde gedroogde mest van koeien

en kippen. Bevat ten minste 40 % organische stof.

Toepasbaarheid: Voor de aanleg van gazon, moestuin en siertuin

Toepassingsperiode: van maart tot september: oranje kleuren

Dosering: Afhankelijk van grond- en plantesoort. Gemiddeld tussen 1 en 3 kg per 10 m²

 

Hoeveel npk er juist inzit weet ik niet... daarvoor zou ik eens naar winkel moeten gaan zien op zak...

 

AVEVE fossiele Zeewierkalk van coccolieten

 

Snel oplosbare en zachtwerkende korrelkalk. Geschikt voor de biologische teelt.

Deze kalk brengt de zuurtegraad (pH) van de bodem in een mum van tijd weer op het

gewenste peil. Hierdoor krijg je een vlotte en efficiënte opname van voedingselementen door

de wortels van het gras. Aveve zeewierkalk is tevens rijk aan magnesium, wat zorgt voor een

diepgroene kleur van het gras.

Bij compostering houden composterende micro-organismen niet van een zure omgeving. In de

composthoop vindt er echter van nature veel verzuring plaats.

Door de toevoeging van Aveve fossiele zeewierkalk krijgt uw organisch afval in het compostvat

snel een perfecte zuurtegraad (pH). Dit optimaliseert en versnelt de omzetting tot rijke humus.

Verpakkingen: 25 kg

Samenstelling:

Kalkmeststof met neutraliserende waarde 50

Gekorrelde calciumcarbonaat

Fijnheid: ten minste 90% doorgang door een zeef van 0.16 mm

Toepassen: Voor de aanleg van gazon, moestuin, siertuin, compostering

Toepassingsperiode: van januari tot december

Dosering: Onderhoudsbekalking: 1-1,5 kg per 10 m²

 

AVEVE KORRELKALK

 

Zeer zachte en snelwerkende kalk met magnesium. Gemakkelijk uit te strooien.

Verpakkingen: 25 kg

10 kg

Toepassen: Voor aanleg van gazon, moestuin, siertuin, compostering,…

Toepassingsperiode: januari tot december

Samenstelling:

• Kalkmeststof

• Gekorreld calciumcarbonaat

• Neutraliserende waarde: 48

• 3% Magnesiumoxide (MgO) oplosbaar in mineraal zuur

• Fijnheid: ten minste 90% doorgang door een zeef van 0,16 mm

Dosering: Onderhoudsbekalking gazon: 1-1,5 kg per 10 m²

 

Waarschijnlijk zullen er nog veel meer producten zijn als ik is ga zien in winkel ik laat jullie nog iets weten zodra ik geweest ben kunnen jullie wat advies geven over deze producten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het volgens DB zijn recept doen dit jaar, heb al vanalles geprobeerd maar echte hoge opbrengst heb ik nog niet gehaald.. <_<

 

Kippenmest ga ik ook in de aveve halen, maar weet alleen niet juist hoeveel % kippenmest er in die zakken zit, ik ga het eens vragen als ik het ga kopen

 

Ik zie de winter op zijn einde komen dus wordt het tijd om deze week al aarde te gaan halen en naar de spots brengen :)

Ga deels plagron aarde halen, deels universele potgrond (mss zelfs eens een aanhangwagen vol gaan halen, toch wel pak goedkoper dan) en coco's

 

Dit jaar ga ik er helemaal voor, samen met een paar kameraden gaan we voor zo'n 160 zaden (we hoofdzakelijk autoflowers dit jaar, kort en krachtig :lol: )

 

Als ik jou was zou ik ze half mei buiten zetten, vroeger heeft niet zoveel zin en vaak zijn later-gezaaide planten sterker omdat ze een beter start hebben gekregen (beter weer)

"Hoe vroeger beginnen, hoe groter de bomen" gaat helaas niet op als je buiten voorgroeit

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kippenmest korrels

Hier

 

 

Enhier

 

 

http://link.marktplaats.nl/419587677

 

kijk uit met aanbiedingen van kippemest...ook gedroogde kippemest van farmershouse heeft een houdbaarheids datum...( staat op de zak met datum stempel)

vraag/kijk er naar <_<

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi smokerz

 

Heb mijn zaadjes al besteld via froebanken dit zijn ze

 

DCF - Afghan

DCF - Owen's Danish Gold

DCF - Royal Dane 09

DCF - Royal Dane X Thyphoon 09

 

Wou ook heel graag henkes holland en NDB maar vind dit nergens... Kan iem mij daarmee helpen ?

 

Ik heb ook alvast kippenmest van farmershouse besteld op indoorgarden, nu nog een vraagje..

Wil mijn bestelling afronden ma zou wel nog iets willen kopen mss dat ik nog iets nodig heb ?

Pk 13 14 van canna is ni zo duur iemand die mij iets kan aanraden??

Ook ga ik potgrond kopen in aveve ma kan ik ni beter aarde kopen van plagron ofzo nu ik toch bestel...

 

Dus dit is al wat nodig heb en wat ik zeker al ga bestellen..

 

Zaadjes

Kippenmest

Potgrond

Coco's

 

Advies welkom !

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook nog even anti teken spray halen

gallery_19927_8338_16634.jpg

altijd handig :) en zeker niet overbodig :rofl!

 

en slakkenkorrels? heb je die al?

Eind deze maand is het misschien al een idee om wat handjes rondom je spot te strooien :lol:

Zo ben je gelijk vanaf het begin goed bezig te bestrijden!

 

Je soorten zijn zeker oké!

Daar zal het 'm niet aan liggen!

 

Die voeding van Canna wat jij zegt.. is dat die vloeibare?

Daar ga je dan weinig aan hebben..

Voor buiten heb je korrel vorm nodig. (anders moet je te vaak bij voeden)

 

Grtss

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup slakkenkorrels heb ik nog staan

 

Ja die canna voeding is die vloeibare idd maar pk13-14 alleen e

Het is ook voor een vriend die in potten kweekt, en dacht dat ik het ook goed kon gebruiken op einde van bloeiperiode..

 

Npk korrels bedoel je dan maar waar vind ik die of zijn dat ook kippemestkorrels?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vind je overal .. die korrels..

Ik haal ze vaak gewoon bij de tuinwinkel hier... bevalt goed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor info heb dus nog een vriend die in pot gaat kweken dacht voor hem voedingstabletten te kopen en een flesje pk 13-14

 

Twijfel nog wat ofwel van canna of van B.A.C ofwel volledig organisch palmboomas en guano > kan ik deze gebruiken voor mijn plantjes ook of npk korrels volstaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is allemaal te vinden al op het forum :spliff:

 

Kijk even naar de concentraties die erin zitten verwerkt. En kijk naar wat je nodig hebt. Je kan ook die All-mix -Gold versie halen.. dan zit je ook goed B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...