Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Aight ! ik ben nieuw hier en zit met een vraag :wacko

ik zou graag een kweektent aanschaffen ( Darkroom secret jardin )

ik dacht om te kweken onder een 250w hps lamp van philips ! ( maar heb wel geen enig idee hoe warm dat kan worden )

1 nu is mijn vraag : hoe groot moet die kweektent nu minimaal zijn om met zo'n lamp te kweken ???

2 volgende vraag is hoe groot moet die afzuig venti en de koolstoffilter minimum zijn voor die 250w hps lamp

3 en liggen die kosten hoog van het verbruik van 250 w ?? kosten / maand ongeveer

4 en zijn die afzuigventilators echt zo luidruchtig ??! indien wel is het best dat ik nog kijk om een demper aan te schaffen ( en hoe groot moet die dan zijn) ik wil niet echt hebben dat mijn ouders er last van hebben want woon nog thuis

 

ik zelf heb een zelfgemaakte growcase op zolder staan waar ik slaap 50x50x120cm

ben zelf reeds bezig met enkele kweken door zelf wat te prutsen maar ga dus overschakelen naar een "profesionele kweektent" om dus wat meer winst van de vrouwtjes te halen B)

nu ben ik zelf bezig met 8x23W spaarlampen en qua opbrengst is dit wel niet zo waaauw :wacko: maar wel een zeer leuke bezigheidstherapie ;)

 

alvast vriendelijk bedankt

met vriendelijke groeten Zendr

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey zend

 

1 nu is mijn vraag : hoe groot moet die kweektent nu minimaal zijn om met zo'n lamp te kweken ???

Antwoord: onder een 250 watt lamp is een dsj 80x80x160 een prima maat, ik zelf kweek ook in zo tent met een 400 watter

2 volgende vraag is hoe groot moet die afzuig venti en de koolstoffilter minimum zijn voor die 250w hps lamp

Antwoord: het beste is toch om iets meer capaciteit te hebben dan je lamp3 en liggen die kosten hoog van het verbruik van 250 w ?? kosten / maand ongeveer

Antwoord: daar heb ik geen precieze antwoord op, ik ben zelf per kweek rond de 150/250 euro kwijt met alles erop en eraan4 en zijn die afzuigventilators echt zo luidruchtig ??! indien wel is het best dat ik nog kijk om een demper aan te schaffen ( en hoe groot moet die dan zijn) ik wil niet echt hebben dat mijn ouders er last van hebben want woon nog thuis

Antwoord: als jij een 250 watt lamp hebt zul je daar geen last van hebben, mijn tent staat in me slaapkamer, en ik kan er gewoon mee slapen.

 

mvg weedplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gozert,

 

in zon tent van 1m2 kan je eventueel kweken met een 600W hps.. mits je goede afzuiging hebt.(natuurlijk naar buiten toe).

dus als jij kweekt met een 250W lamp zal dit echt geen problemen opleveren.

Ik zou je aanraden om een softbox te kopen bij de growshop, deze is zeer stil. denk dat je met een 250 kuub een heel eind komt. ik adviseer je om je afzuiger altijd wat groter te nemen dan de werkelijke capaciteit moet zijn.

Hierdoor kan hij lekker op een laag toerental draaien en dus minder herrie, en in verhouding langere levensduur.

zelf draai ik met een 600W hps tegenover 500 kuub afzuiger.

 

succes ouwe,

 

groetjes,

 

Ruffneck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas de darkstreet en darkroom 80 bestaan niet meer, de rev 2.0 tenten zijn 90 cm. Het goede nieuws is dat SJ zelf een 250 watter adviseert voor de DS 90.

Zelf vind ik dat aan de krappe kant, maar als je nog ruimte in je budget hebt voor een evsa van Lumatec dan kun je de superlumen stand gebruiken en dan kom je al in de buurt.

Op het forum staat een stroomkosten calculator. Tik in wat je weet, en je krijgt een antwoord dat daar bij past.

Een grote afzuiger is meestal stiller dan een kleine als je die terug regelt met een goede regelaar. Met een grote afzuiger kun je vaak ook 's zomers in de dag belichten zodat de afzuiger het hardst draait als er het meeste omgevingsgeluid is. Maar je keuze zal van meer factoren in je omgeving af moeten hangen. (lengte van de slang aan de pers kant bijvoorbeeld en de grootte van het afvoergat.

Misschien beter eens in een goede GS op de koffie gaan voor je je definitieve keuzes maakt: Beter wat duurder goed gekocht dan twee maal gekocht.

 

Veel plezier met je hobby :wacko:

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Zendr,

ga je jezelf ook nog effe voorstellen zoals in het welkoms-mail gevraagd was? :wacko:

 

Voor de rest van harte welkom in dit forum-gedeelte! B)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf voor een darkroom set gaan, die zijn wat hitte bestendiger B) Hitte in tent niet in je kamer ^^ of een brandje :wacko:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let goed op de hoogte van je tent, een darkstreet is in het algemeen 20 cm lager dan de darkroom.

Amnesia of SSH wordt al gauw minimaal een meter hoog, da's excl. de pot. Dan moet je lamp er toch wel minimaal 15-20 cm bovenhangen, dat lukt je niet met een hoogte van 140 of 160 cm.

Ik zou een Darkstreet 90 II of -nog beter- een Darkroom 90 II nemen ( die laatste heb ik ook)

De DS is 1.60 hoog en de DR 1.80. beide 90 x 90 CM.

20 CM kost ong. 40 euro extra , maar dan heb je ook een sterkere tent met dikkere stokken en die nieuwe plastic hoeken en meer en grotere gaten, lekbak net zo dik als de tent etc.

 

Een 250W met magneet ballast zit op een 290-295 W, met een EVSA is dit ong. een 270W maar dat ligt ook aan de gebruikte lamp.

Mijn 250W verbruikte 10W meer met een sylvania lamp dan met een lamp van GIB.

 

 

De kosten voor een 250W lamp incl VSA een maand lang op 12/12 is ongeveer een 20-25 euro. Excl. afzuiging etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let goed op de hoogte van je tent, een darkstreet is in het algemeen 20 cm lager dan de darkroom.

Amnesia of SSH wordt al gauw minimaal een meter hoog, da's excl. de pot. Dan moet je lamp er toch wel minimaal 15-20 cm bovenhangen, dat lukt je niet met een hoogte van 140 of 160 cm.

Ik zou een Darkstreet 90 II of -nog beter- een Darkroom 90 II nemen ( die laatste heb ik ook)

De DS is 1.60 hoog en de DR 1.80. beide 90 x 90 CM.

20 CM kost ong. 40 euro extra , maar dan heb je ook een sterkere tent met dikkere stokken en die nieuwe plastic hoeken en meer en grotere gaten, lekbak net zo dik als de tent etc.

 

Een 250W met magneet ballast zit op een 290-295 W, met een EVSA is dit ong. een 270W maar dat ligt ook aan de gebruikte lamp.

Mijn 250W verbruikte 10W meer met een sylvania lamp dan met een lamp van GIB.

 

 

De kosten voor een 250W lamp incl VSA een maand lang op 12/12 is ongeveer een 20-25 euro. Excl. afzuiging etc..

 

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gestopt of nog steeds geen keuze over een tent gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...