Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: de nieuwe GAVITA IR 250W lamp

Recommended Posts

De micro kwekers kennen hem onderhand wel, de GAVITA 250W IR lamp, met de interne reflector (die nooit vuil kan worden en waardoor het gereflecteerde licht maar één keer door glas moet!).

 

De vorige serie was perfect op magnetische VSA, maar hadlast van akoestische resonantie, met name eigenlijk de 600W. Er is nu een nieuwe serie waarvan we de proto's binnen hebben, met andere burners en in onze ogen een betere kwaliteit.

 

De 250W IR lamp is een echte breedstraler, hij doet maar liefst 70 graden, dus je kunt hem echt vlak op je planten hangen.

 

Speciaal voor de MICRO kwekers hebben we twee van deze lampen beschikbaar voor het forum om te testen.

 

Wij vragen:

 

- Leden met een afgerond verslag

- Die willen gaan testen op een 250W elektronische VSA

- En daar een verslag van willen doen.

 

Je krijgt van ons:

 

- De lamp

- Het armatuur (om de lamp te beschermen)

post-5211-1293215814_thumb.jpg

post-5211-1293215832_thumb.jpg

 

Kortom, doe een voorstel en wellicht heb jij nog dit jaar de lamp wel te pakken. Eindelijk weer eens wat voor de micro kweker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Leden met een afgerond verslag

- Die willen gaan testen op een 250W elektronische VSA

- En daar een verslag van willen doen.

 

 

 

is een 400 watt dimbaar evsa ook goed :verrygood

zoja dan meld ik me aan..

met een secret jardin ds 80

afzuiging 425m3

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Leden met een afgerond verslag

- Die willen gaan testen op een 250W elektronische VSA

- En daar een verslag van willen doen.

 

Is cannabizznis je spook account Whazzup?? :verrygood

Hij maakt je zinnen/topics zo mooi af??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is mijn ghostwriter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wat leuk, die wil smokey wel gaan testen :verrygood

 

Smokey gaat in februarie verhuizen en gaat een nieuw stealth hokje bouwen op zolder en past deze mooie lamp er prima in...

Wil een nieuw kastje gaan bouwen van ongeveer 70x70 cm met een soortje luchtsluisje ervoor zodat wanneer ik de kast heb geopend dat niet de hoe zolder gelijk naar wiet ruikt.

Uiteraard ga ik weer scroggen zoals bijna altijd met 2 tot 4 planten icm verzwaarde aarde met de voeding van Humboldt.

Zo'n ir lamp lijkt me ook echt ideaal omdat als je de lamp in het midden hangt ook echt de bulb in het midden hangt wat meestal met andere reflectoren niet het geval is... Das terug te zien in m'n laatste ronde, doe een testje met Humboldt en Advanced maar kan er eigenlijk geen eerlijke strijd van maken omdat de bulb meer boven de Advanced kant hangt.

Ben benieuwd en wil 'm graaaag testen, groetjes en fijne dagen

smokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeempie zo weinig animo voor zoiets leuks??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat we alle testers op het forum hebben opgebruikt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel ja... Haha

 

ik hou me aanbevolen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK wil me wel beschikbaar stellen voor deze test! Ik heb een DR60 tentje staat met een Osram navt 250 watt,lumatek VSA en VK125 afzuiger van 365m3.

Momenteel ben ik bezig met mijn 3e draai in dit tentje. De 3 dames (2x hericulus, 1x herijuanaxbig white) staan nu 7 dagen 12/12

Dus zou evt. meteen kunnen beginnen en anders word het de volgende ronde.

 

Van dit tentje heb ik geen goed afgerond verslag op WF maar wel van mijn 600W hokje (zie handtekening)

Maar het tentje is wel bewezen hokje waarbij ik de 1e echt geslaagde ronde met 4x Wild rose 190 gram en de 2e ronde met 3x Hericulus 175 gram.

 

Hier een foto van 4x Wild rose.

gallery_18599_8743_3201554.jpg

 

en ben nu dus bezig met mijn huidige 3e ronde..

kan hier later evt. wel wat foto's van plaatsen maar is "nacht" nu..

 

Ik hoor het wel..

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je wel dat we nog wat testers over hebben. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meld me aan :verrygood

 

DR80

350m3 uit

220m3 in

lumatek of BAL evsa(je mag kiezen)

Gewoon gedoogd 4 mooie planten in 20liter potten

 

En een mooi verslagje zoals jullie gewent zijn van me.

 

Hopelijk maak ik kans,ookal werk ik dan in de branche.Mijn test zal ten alle tijden objectief zijn.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar komen de reacties, wou al zeggen d'r zijn toch genoeg micro-kwekers hier....

Ben benieuwd wie de gelukkige testers mogen zijn.

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites
lumatek of BAL evsa(je mag kiezen)

 

Is er een BAL evsa van 250W?? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup en als ik me niet vergis zowel vast als in remote.Ik heb de remote hangen.

 

Ik zou dus zelfs 2 rondes kunnen doen,aan elke evsa een rondje.

 

Of die BAL 250watt evsa er nog steeds is weet ik niet.Ik heb um ondertussen ook alweer een tijdje hangen.Misschien dat A&T duidelijkheid kan geven.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof dat we alle testers op het forum hebben opgebruikt. :wOOt

 

 

Ach...Velen schrijven zich vaak in maar vaak worden de vaste klanten eruit gepikt.

 

 

Succes voor de testers! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dennissie

Ik kan zeggen dat dat echt niet waar is.

We proberen echt zoveel mogelijk verschillende forumleden een kans gunnen om wat te testen.

Er zijn wel forumleden die betere voorstellen doen en mooiere topics maken en daardoor vlugger worden uitgekozen.

Het gebeurt ook af en toe dat we echt niet genoeg voorstellen krijgen.

Als ik naar de lange lijst kijk van mensen die wel eens een product hebben getest krijg ik niet vlug het idee dat we iemand overslaan. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup en Doc,

 

Wij hebben in het verleden de 600 watt versie gehad en die liepen van geen meter.

8 lampen op een periode van 3 maanden gingen kapot.

Toch was ik zeer te spreken over deze lampen,alleen jammer dat ze het niet deden op evsa's.

Indien de 600 watt versie getest moet worden,bied ik mij bij deze aan.

Heb momenteel een kweek draaien van 6 x 600 watt Son-T Pia plus met daaronder 12 C-5 haasjes,uiteraard zijn deze zo omgewisseld.

 

Grtz.

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meld me ook aan voor de volgende ronde - heb al een soortgelijke kweek gedraaid met de 250 IR van Doc van de rozenkweek.

 

Ben benieuwd hoe deze verbeterde versie het doet.

 

Setup is DR60 met actieve in en uitblaas.

 

Gold label custom met BAC tabletten en Advanced Nutrients stimulatoren

 

Soort gaat killing fields worden.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup: voor de gene die niet de kans krijgen om deze lamp te testen: word deze 250w uitvoering ook nog leverbaar voor iedereen of is dit een beperkte oplage voor de test????

Ben erg geintresseerd in deze lamp of ik 'm mag testen of niet :wave:

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben zijn de specs van deze lamp (lumen, spectrum).

 

Het mooiste zou een side-by-side test zijn bij iemand met 2 gelijke setups (lumatek vs gavita ir ofzo) maar vrees dat niemand in de micro hoek 2 kasten/tenten beschikbaar heeft. Het is immers niet alleen een lamp die getest moet worden, maar een lamp en reflector in 1 als geheel.

 

 

Donnie heeft met de eerste test laten zien dat er een behoorlijke potentie in deze lamp zit, die haalde met de eerste kweek meteen een resultaat (dichtbij 1 op 1) waar vele andere 250W kwekers al jaren mee bezig zijn om dat te behalen. Dat zegt genoeg, dit zijn echt puike lampen. Wie weet wat de vernieuwde versie brengt...

 

 

Ik wens de gelukkige tester veel succes!

 

 

Indicaan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar het resultaat van deze test.en zoals hier boven gezegd word,misschien de tech specs eens posten?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de gelukkige testers ;)

 

Ze liggen al op mijn bureau, neem maar even contact op met me.

 

Hey wat leuk, die wil smokey wel gaan testen :wave:

 

Smokey gaat in februarie verhuizen en gaat een nieuw stealth hokje bouwen op zolder en past deze mooie lamp er prima in...

Wil een nieuw kastje gaan bouwen van ongeveer 70x70 cm met een soortje luchtsluisje ervoor zodat wanneer ik de kast heb geopend dat niet de hoe zolder gelijk naar wiet ruikt.

Uiteraard ga ik weer scroggen zoals bijna altijd met 2 tot 4 planten icm verzwaarde aarde met de voeding van Humboldt.

Zo'n ir lamp lijkt me ook echt ideaal omdat als je de lamp in het midden hangt ook echt de bulb in het midden hangt wat meestal met andere reflectoren niet het geval is... Das terug te zien in m'n laatste ronde, doe een testje met Humboldt en Advanced maar kan er eigenlijk geen eerlijke strijd van maken omdat de bulb meer boven de Advanced kant hangt.

Ben benieuwd en wil 'm graaaag testen, groetjes en fijne dagen

smokeyB

 

 

Ik meld me ook aan voor de volgende ronde - heb al een soortgelijke kweek gedraaid met de 250 IR van Doc van de rozenkweek.

 

Ben benieuwd hoe deze verbeterde versie het doet.

 

Setup is DR60 met actieve in en uitblaas.

 

Gold label custom met BAC tabletten en Advanced Nutrients stimulatoren

 

Soort gaat killing fields worden.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wave: succes met deze mooie lamp. donnie, smokeyb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héél cool Whazzup :wave:

ben blij dat ik deze test mag doen en zal jullie niet teleurstellen.... Ga d'r weer zo'n mooi mogelijk verslag van maken ;)

ik zal morgen effe een pm sturen, want ik ben namelijk op visite bij m'n schoon ouders en doe dit even gauw op m'n telefoon.

Bedankt dat ik deze test mag doen mensen!

 

@Canna: thanks dude! ;)

 

alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd.

Das mooi spul wat jullie gaan testen. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...