Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sex' n Combi

Jouw visie voor de toekomst

Recommended Posts

De bedoeling is dat wie dat wil zijn visie kan geven hoe hij/zij de dingen om zichzelf heen (leefomgeving) zou veranderen. En laat je niet beperken tot de mogelijkheden die je op dit moment hebt, maar denk in alle vrijheid.

Of als je alles al naar je zin hebt mag je dat ook meedelen, vertel er ook bij "hoe" en "wat"...

 

Voor mezelf zie ik iets moois in deze 2 video's, het idee dat erachter zit, misschien niet precies dezelfde manier , maar de kern en basis zeker en vast.

 

Video 1, Farm for the future: http://video.google.com/videoplay?docid=2750012006939737230# Dat gaat over permacultuur, een andere manier om landbouw en natuur te laten samenwerken in plaats van tegenwerken. Daar zal ik liever mijn tijd insteken, dan te werken voor een "pensioen", het duurt even voor alles in balans zal zijn, maar na 10 of 20 jaar (afhangend van de vervuiling die reeds aanwezig is) moet ik maar 10 dagen werken in een jaar en dat is de oogst, die ook beter in kwaliteit en qauntiteit zal zijn.

 

Video 2, Belle Verte: http://video.google.com/videoplay?docid=1886590001316302624# En zo zou ik het voor mezelf graag zien gebeuren.

 

Je kan het ook met een video, liedje of wat dan ook zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn visie over mijn toekomst over een aantal jaar!!

 

 

BrrrRRRrr#@%^ het is donker en verlaten om me

heen ben op een andere planeet mijn spaceoutfit begint

te piepen ''WARNING WARNING'' ''OUT OF OXYGEN!!''

Opgeschikt draai ik me vlug om en kijk omhoog naar

de spaceshuttle die net weg vliegt terug naar de aarde

om de laatste overlevenden op de aarde op te pikken,

die na een alles vernietigende vloedgolf van vijandelijke

aliens is verwoest en overgenomen. Versuft door de

oprakende zuurstof val ik achterover en bedenk ik in mijn

laatste ademteug.........

 

WTF WAAROM LIEP DIE GEKKE SEX'N COMBI ME TOCH

DE HELE TIJD DIE PERMACULTUUR OP TE DRINGEN!!!!

 

Uiteindelijk had het allemaal toch geen zin...................

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Wat een eer, je laatste adem aan mij denken :verrygood

 

Leuke toekomst heb jij ...

 

En stel nu dat we geen invasie van aliens krijgen, waar ga je dan naartoe? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag

gallery_6979_9442_2761.jpg

 

gallery_6979_9442_3761.jpg

 

Dan Limburg, niet de vergeten. :verrygood

 

Zonsverduistering, maansverduistering, uit de lucht vallende dode vogels, veel dode vissen aangespoeld, allemaal nog geen maand geleden.

 

Momenteel ben ik zelf goed ziek aan het worden, mijn dochters ook, misselijk, hartkloppingen, overgeven, druk op het hart, duizelig, omvallen, koortsig, kriebelshoestbuien, hoofdpijn. Meerdere mensen in mijn omgeving klagen hierover.

 

Chemiepack..................

 

Ik weet het even niet meer

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's knap misselijk blowsterke, beterschap aan allen :verrygood

 

 

De belangrijkste medicinale eigenschap van cannabis is voor mij dat ik mijn oogkleppen dan makkelijk draag.

Als puberpunker heb ik het systeem leren doorzien(op mijn manier)

en dit heeft geleid tot depressie met alle drugs vandien.

Cannabis heeft mijn zichtsveld vernauwd, zodat ik positief kon blijven en soms iets te betekenen voor een ander.

 

Fucked door vrienden, het afgelopen jaar,

een systeem wat mij als cannabist en als vrijdenkend mens in een hoek probeert te drukken.

Alle redenen om je verder af te wenden van de maatschappij.

 

Maar F#ck it!!

Het is steeds makkelijker aantoonbaar te maken dat we leven in een systeem van huichelarij,

dieverij,kontdraaierij enz.

En daar ben ik momenteel mee bezig; Het systeem mag inzicht krijgen in alles,

en kijkt met lede ogen toe.

Weet geen antwoorden te geven op normale vragen.

Ik lach zo in mijn vuistje,

want men weet de helft nog niet.

 

Gewoon lekker je ding blijven doen, en een ander soms ff helpen,

Of het water mij zal grijpen,

of verzengend as?

Dat zie ik dan wel weer.

Ik kan hoogstens mijn co2 footprint minimaliseren :wave:

 

Ik weet wel, dat als het mijn tijd is,

er mooie tijden aanbreken.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

economisch gezien gaat alles naar de klote, de crisis is voorbij? niet dus! ik ben laaggeschoold, niet dat ik geen ambitie heb om een serieuze opleiding te doen maar op dit moment is het voor mij gewoon onmogelijk om werk te vinden!

en zonder werk dus geen geld, zonder geld geen spaarrekening, zonder spaarrekening geen HBO opleiding voor mij.

toppie! te gek! bedankt icesave! bedankt goldmann sachs ! bedankt den haag !

 

ik word dus gedwongen om voor 3x niks te werken, als dat al kan, een opleiding kan ik de komende 2 jaar wel vergeten en dat is dus positief ingeschat.

de verleiding is dan ook groot om voor mijn brood te gaan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De crisis is al lang voorbij hoor, de geschatte winst van het bedrijf waarvoor ik werk was 5 miljoen, maar helaas is het 25 miljoen geworden, welcome to the world of CHEMICALs

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal te gek voor je bedrijf, maar het bedrijf waar ik voor werk is dat de maandelijkse winst, dus het gaat hier niet om bedrijven het gaat om individuen die nog lang niet uit de crisis zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel de arbeidsmarkt lijkt voor mij meer op een vrijwillige slavernij.... en geld wordt als middel gebruikt om een grote groep mensen het werk te laten te doen en een kleine groep er van te profiteren...

 

Verder bepaalt een "baas" wanneer je pauze neemt, wanneer je moet opstaan, roken, eten, vakantie nemen, op straat gesmeten wordt...

 

Om wat dan te doen... te gaan werken voor later??? Pensioen??? Al zou de theorie lukken (waar ik mijn twijfels aan heb)... dan nog zou ik dat niet willen.... langer gaan werken dan de levensverwachting van een mens 100 jaar geleden, om dan helemaal kapot gewerkt te zijn, afgetakeld, ... te zijn en dan te zeggen, nu heb ik tijd om te leven... :verrygood o ja, en een groep van politiekers en lobby's over mijn lot te laat beslissen en te laten bepalen wat ik wel en niet mag... :wave:

 

Daarom dat ik meer potentie zie in "permacultuur", ik heb ook alleen nog maar de theorie gezien en voorbeelden van mensen die het al gedaan hebben... ik wil ook wel werken voor/aan de toekomst, maar dan wel op een opbouwende manier in plaats van een parasitaire... Als ik er in slaag om een stuk grond zichzelf in stand te laten houden, doet de natuur alles (nature=wat vanzelf gebeurt)...en moet ik alleen nog maar oogsten.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sex en Combi, je schrijf t precies zoals ik het ook zou willen hebben.

 

Geef mij maar een hutje op de hei met wat grond erbij en ik red me wel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Permacultuur is een mooi stukje landbouw en ons geliefd plantje past daar prima in, trouwens het gebruik van zeewater extract ook.Het systeem waar we inzitten is nu toch aan het instorten, alleen de politici proberen het nog met plakbandjes overeind te houden, maar je weet het dat blijft nooit zitten, dus zometeen kaboem.

 

http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/home/...teeds_erger.xml

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het systeem waar we inzitten is nu toch aan het instorten, alleen de politici proberen het nog met plakbandjes overeind te houden, maar je weet het dat blijft nooit zitten, dus zometeen kaboem.

 

http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/home/...teeds_erger.xml

 

Namaste :verrygood

Heb even de link gelezen en dit stukje trok mijn aandacht wel: "qoute "

 

Banken

Treurig is dat vooral de banken momenteel profiteren van de wederzijdse handel met de ECB. Ook dat is een fenomeen dat zich in Amerika voordoet ( richting de Federal Reserve) en waar de bevolking woedend over is. Van alle schuldtransacties krijgen banken miljardencommissies en zo verdienen de banken aan deze crisis door het balletje lekker heen en weer te slaan. Prettige bonussen zijn het gevolg en daar scheldt iedereen wel op, maar ze gaan gewoon door, zij het in de publicitaire luwte. Zelfs de Engelse premier Cameron merkt momenteel dat hij de banken niet in het gareel krijgt. Vanwege het systeem.

 

Dat zijn inderdaad plakband praktijken, en premier Cameron heeft hier toe dat het uit de hand gelopen is en dat goede beslissingen in de weg gestaan worden door een overmacht aan belang hebbers die de status quo willen behouden.

 

 

 

 

Geef mij maar een hutje op de hei met wat grond erbij en ik red me wel.

 

 

Precies... mensen die elkaar willen helpen zullen dat doen en elkaar aantrekken, egoïstische personen zullen heel alleen komen te staan, want niemand wil tenslotte iemand die enkel neemt en niets geeft.... leven hoeft niet moeilijk te zijn... en we hebben heus niemand nodig die ons de antwoorden geeft waar ieder voor zich naar op zoek is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wat ik nodig had: http://www.permacultuurnederland.org/perma...acultuur6.5.pdf

Heb even de indeling door gelezen en denk wel dat hier een schat aan informatie te vinden is...

 

Dit is ook een zeer leuke video, over iemand die in new york woont en een jaar zijn voetafdruk heeft vermindert, zelfs 6 maanden de electriciteit uit gezet... het idee was om als test te zien wat nodig en overbodig is in ons leven en hoe we in onze noden voorzien...

 

http://topdocumentaryfilms.com/no-impact-man/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn visie

 

De afgelopen tijd gaat het hard met de visie die ik heb van de wereld om me heen. Ik denk dat er grote veranderingen op komst zijn, dit omdat ons huidige politieke stelsel en econimische stelsel al een hele tijd niet meer werkt zoals dat ooit voor ogen is gezien. Mensen beginnen zich steeds meer af te keren tegen de zogenaamde macht. Zeker voor Nederlanders over het algemeen vergeleken met andere nationaliteiten geldt dat wij vrijdenkend zijn en regelmatig het randje van de wet opzoeken.

 

Een recent voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het Nederlandse rookbeleid in de kroegen en cafe's. Hieruit blijkt dat mensen steeds minder regels volgen en steeds meer intuitief eigen beslissingen maken.

 

Ik denk zelf dat de meeste mensen van binnen duidelijk weten wat goed en wat fout is en ik vind dat mensen steeds meer zelf moeten gaan nadenken en beslissingen zelf moeten nemen in plaats van afhankelijk te zijn van een overheid die hen verteld wat ze wel en niet moeten doen, hoe mensen moeten leven en in het plaatje moeten passen van de ideale burger (gecreerd door de overheid). In de afgelopen jaren ging alles over het algemeen vanzelf (voor het grootste deel van de Nederlanders). Denk hierbij aan een dak boven je hoofd, genoeg te eten en drinken en allerlei producten die je leven aangenamer zouden maken.

 

Maar....... moet je je eens voorstellen dat het niet meer vanzelf gaat!

Dat je zelf moet gaan nadenken en beslissingen moet nemen wanneer een sociaal stelsel wegvalt, rekening moet houden met anderen in plaats van alleen maar jezelf..

Een goed voorbeeld hiervan:

 

Californie

Twee maanden geleden heb ik een documentaire van het programma Tegenlicht gezien over Californie in Amerika.

Zie: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/201...a-dreaming.html

 

Hierin komt duidelijk naar voren wat er met een staat gebeurd wanneer deze zo goed als failliet is. De werkgelegenheid in is zwaar beneden pijl in Californie. 2/3 van de inwoners heeft geen werk. De staat heeft enkele miljarden schuld en mensen kunnen hun hypotheek niet betalen en staan op straat. Dit resulteert in mensen die op straat, in campers en caravans of simpelweg in de auto of in tenten leven.

 

Hetgeen wat mij het meeste aanspreekt van wat je ziet gebeuren in de documentaire is dat mensen tot het besef komen dat ze weer bij terug bij af zijn (zoals je dat verklaard in deze huidige economie) en niet of nauwelijks beschikken over geld en dus als het ware weer terug gaan naar ruilhandel en het zelf kweken van groente en fruit. Heel bijzonder is om te zien hoe deze inwoners van Californie met elkaar omgaan.

Er wordt als het ware een stuk egoisme van de maatschappij omver geworpen en er onstaat een bepaalde zorg voor elkaar. Een stuk saamhorigheid die wij naar mijn mening steeds meer missen in ons Nederland. Ik heb zelf het idee (en daar heeft ook onze media invloed op) dat wij onze macht en vrije keuzes die wij als burgers hebben, nog steeds in de handen van een stelletje f*ckheads in de regering leggen.

Wij sponsoren als het ware onze macht aan de overheid. Beslissingen worden doorgevoerd door de overheid en naar mijn mening kan het ons Nederlanders over het algemeen weinig schelen (oogkleppen op) omdat wij vooral druk zijn met onszelf, om ons eigen hoofd boven water te houden (ook ten koste van anderen), naar mijn mening kan je bergen verzetten als je samenwerkt en elkaar respecteert en elkaar niet beoordeeld op wat iemand wel of niet heeft.

 

Ben benieuwd of iemand zich in deze documentaire en visie kan vinden.

 

Binnenkort een vervolg over hoe ik dingen zou veranderen (indien gewenst),

 

Groet,

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie bovenstaand bericht, voor iedereen die niet de hele docu wilt zien, vanaf 40 minuut 30 is er een interessant stukje over zelfvoorzienend zijn.

 

Groet,

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie ik het ook ongeveer... persoonlijk zou ik ook niet wachten op die politiekers om met oplossingen af te komen... maar zelf de dingen in handen nemen en stoppen met de verantwoordelijkheid af te schuiven op een "baas", "meerdere" , "kerel met een witte short", "vader figuur",....

 

Ben alvast naar de docu aan het zien, deel gerust hoe jij de toekomst voor jezelf en alles om je heen ziet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Californie

Twee maanden geleden heb ik een documentaire van het programma Tegenlicht gezien over Californie in Amerika.

Zie: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/201...a-dreaming.html

 

Ik heb de docu helemaal uitgekeken.Deze mensen zaten nog in de begin fase van zelfvoorziening, ondanks dat ze voor een deel nog steeds van afhankelijk waren van het geldsysteem, alhoewel sommige al helemaal niks meer hadden dan alleen een oude schoolbus zoals van die ex-directeur groot internetbedrijf die langs de kant bij het strand stond.

Los Angeles is wel makkelijk praten ivm het klimaat dat je daar hebt.Het is daar nu ook rond de 23 C overdag met aangeplante grapefruit & andere eetbare producten.Om die producten met de auto gaan oogsten, terwijl het maar een paar 100 meter is moet je echt Amerikaan voor zijn.:lol:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante docu... ik zou ook wel in een gemeenschap willen leven...

 

Zelfvoorzienend zijn is vrij zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LoL mijn visie van de toekomst:

 

die is voor de mens vernietigend. Het financieele systeem zal ten eerste binnen 2 jaar helemaal in elkaar vallen. Beginnend met griekenland, portugal, spanje en italie en daarna zijn de rapen gaar.

Wat er dan gebeurd weet ik niet.

 

Massa protesten, revolutie ? of massale onderdrukking ? survival of the fittest ? het kan allerlei kanten op.

Ik denk dat het een combi word van alles.

 

Groeten,

 

Pieter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...