Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Topshield Pro

Recommended Posts

Er is een nieuwe Wing op de markt: De actief gekoelde Topshield Pro

G2HP1005030107vrijstaand.png

 

Het is een paraboolkap met extensie zeg maar, en je kunt er alles over lezen op de nagelnieuwe site van Topshield. Bijzonder is ook het ingebouwde ventilatortje, dat laat wel zien dat ze naar de markt hebben geluisterd.

 

Een belangrijk onderdeel van de Topshield is natuurlijk de Top Shield zelf. Deze laat een gedeelte licht door en weerkaatst de rest, maar houdt bovenal de stralingswarmte weg van de plant vlak onder de lamp, zodat deze een stuk lager op het gewas kan hangen.

 

Kortom, echt een product om weer even je tanden in te zetten! En daarvoor zoeken we testers. Twee om precies te zijn.

 

Je hebt een afgerond verslag op Wietforum en werkt al met meerdere lampen. Je bent in staat om deze reflectoren tegenover je eigen gebruikelijke reflectoren te testen. Je volgt daarbij de aanwijzingen op van de fabrikant wat betreft gebruik:

 

- De planten in de groeifase naar de topshieldpro laten groeien. Vanaf de 1ste week ongeveer een afstand van 60cm tussen topshieldpro en planten.

 

- Bij het af bloeien ongeveer vanaf de 4e week: 5 cm afstand in de winter en 10 cm in de zomer tussen topshieldpro en de planten houden.

 

Verder mag het ook een test zijn met meerdere kappen, dat is eigenlijk nog veel interessanter. Tot pakjesavond kun je op deze test inschrijven.

 

Geef een goed omschreven testvoorstel: wat ga je testen, hoe, en onder welke omstandigheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apart apparaat, want een apparaat.... zo kun je hem bijna wel noemen.

5 cm afstand :P , da's lekker dicht bij. Dan moeten de kappen omhoog als je de dames wilt bekijken :) .

Zit er ook een setje katrollen bij? :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat ik al met een kweekje bezig ben, anders graag copain ;-)

Ziet er lekker kapje uit, site effe bekeken, ze verdelen het licht nog redelijk mooi, geen hotspot meer...

Nice Nice

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er toch wel weer heel mooi uit..!!

Ik zou me dan ook graag aanmelden voor de test... :verrygood

 

Setup is...

1x lumatek 600watt met een (nieuwe) green power lamp.

Een secret jardin 120x120

500cub softbox met 700 cub filter

Indien gewenst dan gevoed door blumat's

Ik draai nu op de plagron lijn ivm de blumats, maar sta open voor andere voeding.

Ik heb nu 12 shackzilla's 1 dag op 12/12 staan (gelijk vanaf ontkieming)

Maar ook dat zou ik om willen gooien en sta daar dus ook kwa aantallen of genetica voor iets anders open..

 

Ik hoop dat dit genoeg info is.. :P

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar ga je hem mee vergelijken? Let op: dit moet een vergelijkingstest worden, goed lezen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik dacht eigenlijk aan mijn hokje wat in de zelfde ruimte staat..

Maar bedenk me net dat dat niet een juiste vergelijking is ivm overlappend licht omdag daar 2x600 in zit.... :verrygood

Balen, maarja niks aan te doen...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk product,wat ik me afvraag is of de Topschield Pro ook onder een ander merk kap kan.

Als ik de montage beschrijving lees,en zie dat hij los te bestellen is(€21,95),lijkt mij van wel,misschien leuk omdat ook te testen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauwww wat een mooie kap Whazzup :verrygood

Denk alleen dat die kap een beeeetje te groot is voor m'n 250w bulbje....

Voor de testers: veel testplezier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk maar met 1 hok en 1 lamp.... Kan geen vergelijkingstest maken.Het lijkt me ook iets om onder de lumatek kap te monteren,aangezien die juist heel veel stralingswarmte heeft.Dat zou ik wel uit willen testen maar dan heb ik weer geen vergelijkingstest....Veel succes voor de tester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puik ding! Ik had hem gezien tussen al het leesvoer maar nu ook in de WF-testsectie :verrygood

Ben erg benieuwd naar de testers en de daarbij behorende resultaten.....maar moet eigenlijk wel tegen een Ajust-a-wing(met spreader) getest worden,vind ik.

Mss geef ik me nog wel op voor in een DR240w. Er zal dan een scheidingswandje van zwart-wit plastic gemaakt worden.

We shall see.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil m wel testen, als dat mag tenminste....

heb 8 x 600 lumatek dim en lumatek kappen. dus ik kan vergelijken...

als we tot pakjesavond hebben, is het belangrijkste van mijn topic ook klaar :P

 

kan m dan ook vergelijken tegen verschillende standen van de lumatek.

of ik hang er 8 verschillende kappen neer als monstertest :)

 

of iemand anders gaat de test doen en dan heb ik pech.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een tester :P

 

Setup:

 

2x SJ DR120 - 2x600w

 

Een met een adjustkap en die andere dan met deze..

Beide 16 planten erin en precies dezelfde voeding! (sta open voor andere voedingen)

 

Dus dan zou het puur op de kap aankomen :)

 

Gr Sir! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef alleen m'n mening even;

 

sorry, maar een PC fan onder een kap plakken, uuuugh, ehm eh doen we dat niet al heel lang enzo :verrygood

 

Ziet er leuk uit, maar zou van een bedrijf toch wel mooier design verwachten hehehe..

 

Vind deze beetje (@Hieronder, die zocht ik)A-team achtig ehehhe.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil me ook graag aanmelden.

 

 

Ik ben bezig met het inrichten van een nieuw hok. Hierin ga ik ga ik met 3 x 600W draaien.

 

Ik heb in mijn vorige rondes altijd gebruikt gemaakt van de goedkope hamerslagjes omdat ik de nieuwe generatie kappen zoals de ajust a wing, Diamond reflector eigenlijk net iets te duur vind en ik nogal sceptisch ben over de claims over zoveel procent meer opbrengst. Omdat ik het resultaat van mijn vorige ronde (0,68 gram per watt) graag wil overtreffen ben ik op zoek naar punten in mijn hok wat net ff iets beter kan. Ik kwam al snel op de kappen uit, licht is gewicht. Maar ik ben toch niet helemaal overtuigt of de duurdere kappen hun claims (bij deze kap 15%) waar kunnen maken. Daarom wil ik graag testen.

 

 

Ik wil dus gaan draaien met 2 x hamerslag en deze kap. Ik kan er eventueel ff een wandje tussen de hamerslagjes en de wing plaatsen zodat de verschillen beter zichtbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben geen kandidaat, maar vind het ding er wel vernuftig uitzien. Ben benieuwd in welke mate het de stralingswarmte afdrijft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe straling, je zegt het al. Je kant het absorberen of reflecteren maar je kunt het niet wegblazen.

 

De topshield die onder de lamp hangt houdt veel warmte tegen (en vast) en verkleurt daardoor ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi ding! Geen verbrande topjes meer dus als ze doorgroeien...i love the progress in technology!

 

groetjes,

 

MissR

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik denk helamaal niet dat ie zo top is eigenlijk, en dat wil ik laten zien in een vergelijking hahaaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

Is ook een manier om dat ding in handen te krijgen he polletje... :P

 

groetjes,

MissR

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi initiatief, maar denk dat iedereen wel een soortgelijke situatie creëerdt al :verrygood

A- wing, fannetje wat eronderdoor blaast

 

Top shield??? vroeger heette dat heat-shield :)

Toevallig ook een gratis bij me A-wing gehad... en die werkt ook al goed hoor weinig ruimte.

 

Enige voordeel(?) is dat de Fan er al aan vast zit op een goed gemonteerde wijze.

Maar ik vind een Fan op die plek te veel lichtverlies brengen, ik hang hem persoonlijk liever wat verder weg.

 

Ben benieuwd wattie tegenover een A-wing gaat doen met heat shield :P

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met heat shield ?

Kheb dat ding nog nooit gebruikt :verrygood

 

Kan me ergens een topik herinderen waar iemand er 2 vennetjes had gezet op een afstand van 25cm van de toppen.

Ging ook goed...........de mist in :P

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik dacht eigenlijk aan mijn hokje wat in de zelfde ruimte staat..

Maar bedenk me net dat dat niet een juiste vergelijking is ivm overlappend licht omdag daar 2x600 in zit.... :wub:

Balen, maarja niks aan te doen...

Mvg stikkie

 

@art

 

De Topshieldpro kan onder elke reflectiekap mits deze vlak gebogen is.

Topshieldpro (spreader) is ontworden om het rendement van een 400-600w gasontlading lamp, boven de de plantjes gehangen, te verhogen.

licht is gewicht zegt men, mits de planten het niet naar hun zin hebben.

Een manier om de planten meer licht te geven is de lamp dicht op de planten te hangen.

Alleen blijkt in de praktijk dat als je dat doet je er meerdere problemen voor terug krijgt. Niet echt zinvol dus!

Topshieldpro heeft dit toch, (de bijkomende problemen), in de hand weten te houden!

Topshieldpro onder de spiegelkap, het geheel dicht op de planten, kap recht buigen anders krijgen de buren geen licht en creer je weer een "hotspot"

Het voordeeel van grote spiegelkap en het liefst hamerslag met hoge reflectie waarden, is dat het licht tussen de planten en kap opgesloten word en niet in de ruimte verloren gaat. Alle kleine beetjes helpen!

De topshieldpro zorgt er voor dat bij geringen afstand tussen de planten en lamp, de planten geen stress ondervinden van de gasontlading lamp.(""hotspot"")

 

Goed concept dus!

 

(Willy Wortel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst zien dan geloven....

 

met zo'n schildje gaat er ook een hoop licht geweerkaatst worden, wat de lichtintensiteit doet afnemen.

als ter compensatie de lamp er dichter op kan is dit mooi, maar of het weer opbrengstverhogend zou werken is een ander verhaal.

Dan heb je ook nog de onderliggende toppen die we ook allemaal hard willen hebben, lukt dat met dit ding of niet?

 

ik gebruik lumatek op de medium en diepe stand en nergens fluf, dat is wat we willen volgens mij :wub:

 

ben benieuwd naar de test, of ik m nou wel of niet mag doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...