Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

TEST: EZ-Clone 30

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Langverwacht, de test met de EZ-Clone.

 

Om lange saaie discussies te voorkomen zal ik hier de link implementeren naar het mooie alomvattende verhaal van whazzup, ik zal verder mijn verslag met foto's en bijschriften afdoen alsmede het feit dat ik natuurlijk als vraagbaak fungeer om al jullie prangende vragen van een antwoord te voorzien.

 

Ik heb zowel een doorzichtig als een ondoorzichtig deksel, ik heb uiteindelijk besloten om de ondoorzichtige toch maar te gebruiken, ik kan deze optillen om foto's van de onderkant te maken (*oooeeh), en het scheelt een hoop geknutsel (niet opgelet op de basisschool) met z/w folie.

 

Wel heb ik even moeten knutselen met de stroomvoorziening, het zit zo;

 

De EZ-Clone is geleverd in 110V, want ja, daar draaien die gekke amerikanen hun hele huishouden op... MAFKEZEN! In ieder geval, nu had ik het geluk dat ik een flinke omvormer heb van 220 naar 110, probleem hiermee was dat hier een europese stekker in moest en ik twee amerikaanse stekkers had bij de EZ-Clone (Pomp/luchtpomp).

 

Om allerlei stekkerdoospraktijken te voorkomen heb ik voor de hilbilly manier gekozen van aansluiten, ik heb beide kabels aangesloten op dezelfde stekker die via één verloop de omvormer in gaat. Gelukkig is m'n verwarming (25W vissending) wel 230V..

 

Als de EZ-Clone op de markt komt lijkt het me verstandig om een andere pomp bij te leveren, al zit het sproeimechanisme via schroefdraad vast in de pomp, dus de pompuitgang moet over ditzelfde draad beschikken, indien iemand geinteresseerd is in het draad, ik kan het nameten en opzoeken welk draad het is heb nog een engineering boekje liggen ook...

 

Welja, ik typ dit nu wel, maar ik heb het electra gedeelte nog niet getest... Ik denk ik zet het vast even neer... Als jullie een week niets van me horen ben ik ge-elektrocuteert.

 

Als het wél goed gaat, krijgen jullie vanavond de eerste pica-parade.

 

Groetjes,

 

Kees.

 

[Nu effe mezelf reporten!!!]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou succes dan, ga deze eens volgen.

 

Ben ook benieuwd of deze stekken dan ook goed gaan aanslaan als ze in de aarde gaan, ik heb weles gehoord dat de wortels wat slapper waren.

 

Misschien een mooi ding voor komende zomer.

 

 

 

Succes kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een raadsel,

 

Het gaat over de EZ-Clone, en wie het goed raad gaat door voor de "wasmachine".

 

Kees. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik ook raden? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie maal zelfs...

 

kees. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier komt de picaspam...

 

Maar eerst het informatiebericht;

 

Oké, de bak is gevuld, het water is afgezuurd naar 6.2 zoals aangeraden in de manual. Enne, dat was het eigenlijk...

 

Oké, terug naar de picaspam.

 

Het plekje waar het allemaal gebeuren gaat.

gallery_19_1124_2289282.jpg

 

In de cloner, let op de: Pomp+werking, verwarmer, luchtverdelers etc.

gallery_19_1124_1712086.jpg

 

Er zit een leuke sticker in waarop je de temperatuur af kunt lezen... Voorlopig werkt deze naar behoren.

gallery_19_1124_694171.jpg

 

Sorry, helaas niet aan op de foto, dan had ik een natte lens, maar dit zijn de sproers.

gallery_19_1124_2769705.jpg

 

Luchtverdelers, en een soort leegloopstop, alleen die zit vast.

gallery_19_1124_1340107.jpg

 

Het benodigde snijmateriaal, scalpel en een epje clonex.

gallery_19_1124_365697.jpg

 

Na het testen is het duidelijk, dit is net in de buurt van een grote waterval staan, er heerst een behoorlijke mist/damp.

gallery_19_1124_315583.jpg

 

Luchtpomp met dubbele blaaspijp!

gallery_19_1124_230709.jpg

 

Nou best simpel eigenlijk... Hier een Sour Neville kloontje.

gallery_19_1124_2098294.jpg

 

Een boeketje S5... Voor de liefhebber. (speciaal voor bioloog :verrygood )

gallery_19_1124_1399750.jpg

 

Nou hier nog een overzichtje, bijna gevuld met planten, ziet er nice uit, of niet...

gallery_19_1124_3360798.jpg

 

Afgevuld tot het sproei uh ding.

gallery_19_1124_1225555.jpg

 

Nou een foto van alle planten ben ik vergeten te maken, maar ik heb wel een kijkje onder de rok...

gallery_19_1124_1269942.jpg

 

Hastalapasta,

 

 

Het geheel staat aan;

 

Antwoord op het raadsel; Het apparaat is een imitator van een wasmachine... Gemiddelde geluidsniveau op 1 meter afstand is 65dB, 53dB op 4 meter afstand.

 

groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze klaar zijn om obergezet te worden :verrygood

 

ik ga m volgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

stomme vragen bestaan bijna niet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ik ga geheel met jou wachten op een antwoord :verrygood

 

good luck kees!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lijkt me ook Rodney, maar zo stond het in de manual...

 

Dus daar houdt ik me dan maar even aan. Al is het wel zo dat de inwerking van die gel vrij snel gaat... En het nu opgelost is in het water, dus het doet wel iets waarschijnlijk.

 

Ander leuk feitje om te vertellen is dat er gisteravond 5 slap hingen, en dat is er nu nog maar één. Oftewel, het werkt!!!

 

Nu nog even een paar dagen wachten en er zit een tros wortels onder, zou je zeggen!!! :verrygood

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat Kees!

Benieuwd naar de eerste wortels :verrygood

Komt het geluid van de pomp of van het sproeiwater tegen de wanden?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje van alles, het is rommel rommel ruis ruis !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loud and clear :P

Zolang je geen dunne muren hebt en buren.. :verrygood

 

Succes!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Kees. Wat is eigenlijk de luchtvochtigheid in je douchehok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ben benieuwd dan ik zelf ben namelijk niet zo weg van clonex en vind rhyzopon iets beter juist omdat het volgens mij

sneller inwerkt op het stammetje. Maar misschien is dit slechts gewoon een gevoel er over wat voornamelijk komt omdat als

je rhyzopon gebruikt en je wast het na dertig seconde er van af zie je duidelijk een plek waar het heeft gezeten en dit heb je

bij clonex minder.

 

Misschien een tip ik zou wel wat meer de bladpunten wegknippen van de stekken dit kan je perfect doen door je hand vlak met je

handpalm naar boven te houden dan leg je een bosje stekken er op waar bij precies het midden van de steeltjes gelijk ligt met de

bovenzijde van je handpalm dan leg je de punt van je wijsvinger tegen de punt van je duim aan zodat er een ring onstaat tussen je

duim en je wijsvinger trek dan de steeltjes naar beneden zodat het blad boven toe vouwt tot er nog maar ongeveer een cm blad

boven de ring van je wijsvinger en duim uitsteekt en knip dit af. Staan de stekken dicht op elkaar knip je wat meer af zo krijg je

mooie stekken die niet met de bladere over elkaar heen gaan hangen waar door gele plekken ontstaan en de stek gaat sneller

overeind staan en gaat minder hangen waardoor je minder gebogen steeltjes krijgt. Ik persoonlijk knip het blad echt kort af omdat

je dan het mooiste resultaat krijgt.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tijger, nou je hoort het beneden wel, ook al staat het apparaat op een dempingsmatje, alleen is dat recht boven de koelkast, dus het lijkt nu alsof de koelkast wat meer geluid maakt :verrygood .

 

@El-Andy, de LV verschilt zo tussen de 45-70%, nu de verlichting 24 uur per dag aan staat, anders blijft het lager.

 

@Rodney, ik gebruik altijd clonex, waarom, omdat ik het gebruik, het werkt dus ach. En ik kan vast bevestigen dat de stekken strak omhoog staan, er vormt een druppeltje onder het stammetje, waar de plant direct capilair uit op kan nemen, dus het systeem is perfect mits de watertemperatuur niet te laag wordt en de omgevingstemperatuur ook niet btw. Zodra de verdamping stopt gaat het fout zegmaar.

 

Oh en de bladeren raken elkaar wel, maar omdat er geen waterdruppels vormen e.d. denk ik dat het qua gele plekken wel mee gaat vallen, maar we zullen het zien!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de mensen die zich nog afvroegen wat er met m'n dripprobleem gebeurt is...

 

Nou dit staat er momenteel...

 

(nekbrekend)

gallery_19_747_128815.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie test!

jammer dat er maar weinig in kunnen,maar met wat aanpassingen moet het wel lukken om er een veelfout van te zetten/proppen of zie ik dat verkeerd?

 

:verrygood

 

Ik schuif bij

 

Keile toppen btw kees :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit systeem prima is voor 30 klonen, ze zijn nu wat aan de kleine kant, effe groter mag nog wel!!

 

Wat betreft die toppen.. Nog 2 weken ofzo...

 

Groetjes.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om dit dingetje eens echt aan het werk te zien!

Heb je al wortelvorming Kees?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al bekend wat dat ding gaat kosten , de test uitvoering?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi om dit dingetje eens echt aan het werk te zien!

Heb je al wortelvorming Kees?

Nee natuurlijk niet, ze zitten er net een paar dagen in joh!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja kees wat ik je nog wilde vragen... ik dacht altijd dat door de stekblokjes de onderkant van je stek dicht word geknepen zodat de stek niet leeg loopt en

slap gaat hangen. Gaat dat hier niet op? Hoe kan dat dan? Of is dat gewoon een broodje aap verhaal..... waar ik weer eens jaren geleden ben in getrapt :verrygood

 

kan je nog effe een foto maken ben benieuwd hoe ze er nu uit zien gelieve ook van de onderkant van de stam?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk juist dat dat niet is wat een stek nodig heeft.

 

En stek heeft vers vocht nodig en zuurstof bij de komende wortel om rot te voorkomen.

 

In ieder geval staan ze constant strak omhoog, zonder propegator, echt wonderlijk!!!

 

En er hangt constant een druppeltje onder ieder stammetje, wat constant ververst wordt. De gel was er inderdaad direct al af...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...