Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

frnz..

Hartpijn tijdens en na het roken..

Recommended Posts

Hallo vrienden,

 

ik zal kort mijn probleem proberen uit te leggen..

 

Sinds een paar maanden heb ik tijdens en na het roken van een joint een enorm drukkend gevoel aan mn hartstreek, hartkloppingen, wat ritmestoornissen...Ik rook al een jaar of 8 wiet, al een paar jaar met een héél weinig beetje tabak, en heb hiervoor nooit van iets last gehad! Ik ging naar de dokter (welliswaar als ik al enkele uren niet gerookt had) en had een hartslag en bloeddruk 'voor in de boekjes'..dus ik heb daarmee niet echt een probleem.. Omdat het de arbeidsgeneesheer op mn werk was vertelde ik niet dat ik wiet rookte, hij dacht dat het van stress of veel koffie ofzo kwam...

 

iemand die er iets van afweet?

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had daar jaren geleden ook last van, stekende pijn in de borst.

het kwam er opneer dat ik wel heel veel koffie dronk, (ik ben hiervoor ook naar de dokter geweest.

de pijn was best heftig)

 

nadat ik mijn koffie consumptie drastisch heb vermindert, geen last meer.

 

maar ik maak me ook nergens meer druk om, dat helpt waarschijnlijk ook.

 

ik denk dat je voor je zelf moet kijken hoe je leven in elkaar zit, om een goed oordeel te maken,

het kunnen zoveel dingen zijn.

maar minder koffie help eigleijk altijd wel een stukje, caffeine is toch een verslaving.

 

succes, ik hoop dat je er snel vanaf bent :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat rook je voor soorten

merk je dat hier verschillen inzitten?

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reply mensen!

 

@wolfje: Ik drink wel enkele koffietjes per dag, maar dat is niet meer dan vroeger..Ik heb eigenlijk ook weinig stress denk ik..ik kan me wel vlug opwinden over iets, maar dat is dan van tijdelijke aard..niet dat ik dag in dag uit loop te stressen..Ik heb er nog maar een klein halfjaartje last van, dus er moet wel iets veranderd zijn ofzo..

Ik probeer nu wat alle oorzaken uit te sluiten, daar de dokter zei dat het waarschijnlijk te veel koffie of stress is, en als je dan al wat gevoelig zou zijn aan ritmestoornissen of hartkloppingen..bedankt voor je ervaring (ben ik niet alleen :whistling )

 

@weetje: Ik merk wel als ik zwaardere soortjes rook, dat ik er vlugger last van ga hebben..

maar zelfs bij lichtere wiet heb ik het ook..

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ben ik wel benieuwd wat je ervaringen zijn met libanon of afghaan.

Ik vermoed dat je het misschien om moet gaan draaien:

Als het nu een stressie tijd voor je is,

waarbij (andere) stoffen mogelijk een andere plek innemen,

stoffen die actief zijn op het neurologische vlak t.a.v. angst en manier van ervaren.

 

oftwel je geestesgesteldheid is op dit moment niet in ballans, op sommige vlakken,

deze ballans kan makkelijker verstoord worden,

ook door cannabis.

 

Los van je gebruik ben je zelf altijd het uitgangspunt.

grtz Weetje

 

geheel autodidactische bevindingen helaas, :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet dat maagklachten erg kunnen uitstralen naar de borststreek met klachten wat op hartklachten lijkt,terwijl er niets aan de hand is met het hart :verrygood

Koffie,bepaalde kruiden,maar ook tabak kunnen die maagklachten geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx gasten voor de reply's!

 

Ik zal proberen mind-body op één lijn te krijgen..en alle mogelijke factoren uit te sluiten die zouden kunnen aan de oorzaak van mn ongemak liggen..

Ik ben niet zo-iemand die vlug langs de dokter loopt, maar zal ik toch doen als ik er zelf geen oplossing voor vindt!

 

iig bedankt om jullie reacties!

 

respect..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens gedacht dat ik doodging ontzettende hartkloppingen, bij mij hing het samen met Sos gebruik in die tijd. toen ik daar mee gestopt was gng dit ook gelijk over, miss toeval of niet ik ben er blij mee.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiedag,

 

Toen ik je vraag las dacht ik direct hier moet ik even op reageren.

 

Ik rook ook al zo'n 8 jaar bijna elke dag een blowtje, en ik heb ook sinds een jaartje last van een drukkend gevoel op de borst, hartkloppingen/ritmestoornissen.

 

Bij mij komt het zeer waarschijnlijk van stress, (door faillesement, ongeluk en nog wat drama wat mij de laatste jaren overkomen is). Ondanks dat het waarschijnlijk door de stress komt vind ik het niet fijn meer om een lekker wietje te roken.

 

Met mijn verdamper die ik sinds een paar maand heb, heb ik minder last dan als ik een jointje rook.

 

Ik ben altijd bang dat er iets met mijn hart is. Maar mijn dokter zegt dat er niks mis mee is, dus probeer mijn gedachten dan ergens anders op te zetten.

 

Groeten,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kwam ook mij enigzins bekend voor.

Nu is het lang geleden dat ik hier nog last van gehad heb, en ik drink het laatste jaar ook veel minder koffie dan ik daarvoor deed... nog enkele tassen per dag ipv liters.

Als ik een periode van veel stress doormaak, en ik blow wat veel, dan durf ik nog wel eens lest hebben van die pijnlijke steken, maar maak me er niet teveel zorgen meer om.

Ik heb wel last van maag en darmen, dus wat Art hierboven aangaf zou ook wel eens kunnen meespelen. Had dit nog nooit met elkaar gelinkt.

 

Kijk er een beetje mee uit, maar ik denk niet dat je er al teveel zorgen om moet gaan maken, teveel zorgen zouden het enkel erger maken vermoed ik.

 

Groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,helaas is het niet bij iedereen bekent,maar maagklachten,maagzuur problemen geven soms dezelfde verschijnselen als een beginnende hartaanval waardoor het best verwarrend kan zijn.

Neem altijd het zekere voor het zekere,beter één keer teveel naar de eerste hulp dan te weinig :verrygood

 

Heb je er vaker last van en is je hart in orde,dan eens naar je maag kijken,pijn van boven je navel tot je borstbeen is vaak je maag,stekende pijnen achter je borst en ga je je er druk om maken krijg je nog hartkloppingen ook,daarom is het belangrijk dat je gerustgesteld wordt en er leert mee om te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in het verleden ook een periode zoiets gehad,

 

ik blowde redelijk veel (6 joints per dag)en dronk minimaal 2 flessen cola per dag , na het minderen met blowen (4 stickies per dag) en het stoppen met cola / koffie drinken en het meer gaan sporten veel minder last van gehad

nu alleen nog zelden als ik het zuur heb dus het komt waarschijnlek uit de maag / slokdarm streek ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou als ik jouw was eerst maar eens naar een doktor gaan en dan niet een van het werk maar een echte

kan die je door verwijzen naar de cardioloog. Kan die er effe naar kijken en foto's maken weet je iig zeker

dat er niks met je hart is. Hart is een belangrijk orgaan, beetje voorzichtigheid is wel op zijn plek een

zelf diagnose stellen is nooit goed, je laat een postbode toch ook niet een vliegtuig besturen. Want zover ik

weet zelfs met een normale bloeddruk ed. kunnen er problemen met het hart zijn.

 

succes iig

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat het niks is.

Je hebt je slagen etc gemeten tijdens dat gevoel neem ik aan??Hoe zagen die eruit??? en hoelang voordat je daling/verandering zag hierin?

 

Vaak maakt het eerste gevoel een "paniekreactie"te weeg ,,waardoor het erger kan lijken of wordt

 

Een overbelast/verrekt spiertje in/rond/aan de ribben kan ook het gevoel wekken dat je last van je hart hebt.

 

 

Good luck!

 

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij beschrijft is mij ook overkomen.

Ik had de een op andere dag dezelfde symptomen,tintelingen in mijn linker arm druk op de borst en ik dacht echt dat bik het aan mijn hart kreeg.

 

Ik raakte er ook door in paniek elke keer als ik het op voelde komen.

Ik merkte dat wanneer ik blowde de symptomen heel erg werden.

ik leefde er door in angst ik ging slapen maar drukte eerst 112 op mijn telefoon in .

Dokter geweest ,cardioloog maar niets te vinden.

 

De dokter bleef ook maar vertellen dat er niets aan de hand was en dat het echt een probleem tussen de oren aan het worden was.

Ik kreeg oxamsepam voorgescrheven om de angst te drukken en dat hielp aardig.

Ik heb niet meer geblowd en het verdween.

Het is ook echt iets wat tussen je oren gaat zitten en het probleem waar we het over hebben komt veel voor bij mannen rond de 25 a 26 jaar.

 

Het is een soort van hyperventilatie die zich manifisteerd in angst.

 

 

Het enige wat ik nu nog af en toe rook is een polm blowtje en dat gaat prima de wietsoortjes moet ik helaas links laten liggen.

 

 

Succes met het overwinnen er van en luister goed naar je lichaam.

 

 

Groeten Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet ouwehoerd met je emoties.

ik rook nu 6 jaar lang gemiddeld 1 a 2 gram per dag.

Ik heb die symptonen ook gehad en bij mij gingen ze gewoon weer weg.

Probeer die spanning te relaxen probeer de druk eraf te halen door gewoon je borstkast te ontspannen.

Het is hetzelfde als een spier laten ontspannen, ik hoop dat dat de trick is want zo los ik het altijd op, release.

Of admenhaling gewoon volgen en erin relaxen dat geeft altijd een super goed gevoel bij mij en dan valt ook altijd de druk van mijn borstkast weg.

 

(Als je hier geeen verstand van hebt dan kan het ook erger worden) wat ik dus een paar keer heb gehad maar er gebeurt niets alleen de pijn en druk werd erger in de borstkast.

Maar vaak had ik dat als er iets in mijn leven niet goed ging, bewust en onbewust.

 

Sinds ik verantwoord sport, (relaxed cardio) dat doet ook wonderen.

 

 

Groet,

 

 

Pieter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens op je maag te letten.

 

Het gebeurt zeer zelden dat mensen met een goed hart dit soort hartproblemen heeft, het lijkt me waarschijnlijker om het dan in je maag te zoeken... Jij weet het verschil waarschijnlijk niet...

 

Uistraling van hartpijn is meestal wel heftig in de (linker)arm.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met meditatie kan je je lichaam en geest beter in balans brengen waardoor de hartkloppingen kunnen verminderen. Voor de minder zweverige types kan ik Hartcoherentie aanbevelen. Dit werkt heel goed voor het verminderen van stress en het grootste deel van de mensen met hartkloppingen die eraan beginnen zijn deze binnen een maand kwijt. Het effect is wetenschappelijk aangetoond en wordt tegenwoordig steeds vaker door werkgevers aan hun personeel aangeboden, juist omdat het aantoonbaar effect heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...