Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jaja

Hoeveel planten heb je nodig voor 500 a 700 gram per maand ?

Recommended Posts

Beste lezers,

 

 

Als newbie heb ik een vraag.

Ik beschik over voldoende ruimte, zou graag gaan starten met de kweek.

Heb hier over nagedacht en zou een opbrengst willen van zo’n 500 tot 700 gram per maand.

Zouden de ervaren kwekers me opgang kunnen helpen ?

Met name hoeveel ruimte zou ik nodig hebben ?

Ik dacht zelf aan zo’n 20 a 25 m2 zou dat voldoende zijn voor 500 a 700 gram per maand ?

Uitgaande van 25 gram per plant dacht ik zelf 50 planten, met 25 starten en 5 weken later nog eens 25 planten.

Dan zou het toch zo moeten zijn dat er dan elke maand 25 planten gereed moeten zijn ?

Wellicht 30 maar bij elkaar zou ik toch aan 50 a 60 planten genoeg moeten hebben ?

Kan iemand me ook zeggen hoeveel ik dan aan startkapitaal nodig zou hebben ?

Ik lees de meest uiteenlopende bedragen, veelal tussen de 300 en 500 per m2.

Maar dan zie ik ook dat ze het hebben over 1 x 1 x 2 meter of zo.

Is het niet zo als je de ruimte groter opzet dat het bedrag per m2 naar beneden gaat ?

Lijkt me voor de hand liggend.

Heb bijv nog een ruimte van 3.5 x 7 x 2.4 meter vrij.

Bijv afzuigen op 60 m3 is per m3 toch veel goedkoper dan per m3 bij een ruimte van 1 x 1 x 2 ?

Of denk ik te simpel ?

 

Dus mijn vragen zijn concreet:

Hoeveel planten (en m2) heb ik nodig om elke maand 500 tot 700 gram opbrengst te hebben ?

Wat is globaal dan het startkapitaal ?

Wellicht nog de afzet, maar dat moet op te lossen zijn en daar is dit forum niet voor.

 

Nog een laatste vraagje, wat is het gemiddelde aantal planten van de bezoekers hier ?

10 of 100 of 1000 ?

Heeft iemand enig idee ?

 

Al vast bedankt en groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt ervan af hoeveel watt zijn je lampen en dergelijk( afzuiging aanvoer etz)

en op 1m² 20 a 25 planten vind ik persoonlijk al veel

ik zou liever beginnen met een stuk of tien zal zeker genoeg zijn

en wat betreft 25gram per plant zou je mits de goede verlichting grond en voeding en dergelijke toch wel zeker hoger moeten krijgen eerder rond de 75 gram

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken als beginneling op 0,5 gram per ingelegde Watt. Hoe groter je ruimte des te meer zal het kosten, wellicht niet evenredig maar geld kosten doet het altijd. Choppie heeft ooit eens de kosten gespecificeerd. Voor een eenvoudige kast dan. Des te meer lampen des te groter de afzuiging die dus ook weer meer kost.

Klik maar op deze link.

Hoe duur is kweken (kostprijsberekening)

 

De eerste keer zal je er zeer waarschijnlijk niets aan verdienen maar hooguit je investering terughalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het gemiddelde aantal planten per lid hier is denk ik maar 5, aangezien er een hoop ook geen planten hebben. maar de meeste die wel kweken hebben er niet meer dan 10 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote:

Ik dacht zelf aan zo’n 20 a 25 m2 zou dat voldoende zijn voor 500 a 700 gram per maand ?

 

das wel heel veel ruimte, maarre....4 m2 is zat voor die opbrengst, er gaan er 25 op 1 m2 in jou geval met hoogstens 1 weekie groei en dan bloei. Maar waarom wil jij dat gefaseerd hebben?? Ik zou die 25m2 gewoon volpakken, denk dan aan 500 plantjes :D

 

greetz

ps.......heb 4 m2 enne.....50 plantjez, bracht op 800 gr maar moest er een week eerder af i.v.m. de vele invallen in mijn stadje na een scanvlucht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Stud,

 

 

quote:

Ik dacht zelf aan zo’n 20 a 25 m2 zou dat voldoende zijn voor 500 a 700 gram per maand ?  

 

das wel heel veel ruimte, maarre....4 m2 is zat voor die opbrengst, er gaan er 25 op 1 m2 in jou geval met hoogstens 1 weekie groei en dan bloei. Maar waarom wil jij dat gefaseerd hebben?? Ik zou die 25m2 gewoon volpakken, denk dan aan 500 plantjes :D  

 

greetz

ps.......heb 4 m2 enne.....50 plantjez, bracht op 800 gr maar moest er een week eerder af i.v.m. de vele invallen in mijn stadje na een scanvlucht :)

 

Dat is niet wat ik wil, als ik netto 400 a 500 gr heb dan ben ik een blij mens, daar de hoeveelheid overheen om de onkosten te dekken dan denk ik dat ik aan 700 gram genoeg heb.

Ook zou ik nooit boven de grens van 100 plantjes willen komen.

We weten allemaal dat tot 100 plantjes het nog een beetje te doen is, daarboven is het toch minder leuk.

En een mens moet een keer tevreden zijn en ik ben dat met netto zo'n 500 gram per maand.

 

In fases opzetten is om elke maand iets te hebben en niet elke 3 maanden dus ik zou de capaciteit verdelden in 3 hapjes zodat elke maand een deel zover is.

Als je verkopen wilt (zoals ik) dan heeft denk ik een ieder liever vast elke maand een hoeveelheid dan eens in de 3 maanden 3 keer de hoeveelheid.

Tevens is het zo als ik er mee omga zoals zou moeten kan ik een oogst (1/3 deel) kwijt raken als ik iets verkeerd doe, de kans 100 % kwijt te raken is kleiner, spreiden van risico noemen ze dat.

Als je krap in de ruimte zit kun je dat niet, maar als je iets meer ruimte hebt zoals ik dat heb dan kun je dat dus wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ej jean. deze kweker was van plan om het in 1 maand voormekaar te krijgen geloofme dan kan die beter rekenen op 7-15 gram geeneen (wiet) plant heeft een bloeitijd van 1 maand sowiso is 75 gram P.P. echt zwaar overdreven tenzij jij mij ongelijk kan bewijzen...

 

nou ja STUD veel succes met je kweek

maar ff tussendoor WAAR HEB JE 500-700 gr. wiet permaand voor nodig

:?: :?: :?: :?:

:wink:

 

laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou met 80/100 planten moeten kunnen om een maandgemiddelde van 700 gr te halen. (Uiteindelijk zul je het met 60 ook moeten kunnen halen)

Het komt in mijn berekening dan neer op zo'n 35 gr /plant.

Ik denk dat je goed kunt circuleren met groepen van 20 dan.

Je kunt er dan ook voor kiezen om die ff ergens anders op een appart metertje voor te groeien en te toppen. Dan kun je ook meteen met een plant van formaat de bloei in. Dan zijn die 35 gr ook zeker geen probleem om te halen. Aan ruimte had je toch geen gebrek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ow ej jean. deze kweker was van plan om het in 1 maand voormekaar te krijgen geloofme dan kan die beter rekenen op 7-15 gram geeneen (wiet) plant heeft een bloeitijd van 1 maand sowiso is 75 gram P.P. echt zwaar overdreven tenzij jij mij ongelijk kan bewijzen...

 

nou ja STUD veel succes met je kweek  

maar ff tussendoor WAAR HEB JE 500-700 gr. wiet permaand voor nodig

:?:  :?:  :?:  :?:  

:wink:  

 

laterz

 

 

beterrr lezuh skizz :wink:

ik zeg nie dat ik in 1 maand klaar ben bloeien, we hebben het over 2 kamers waarvan elke maand 1 kamer oogstrijp is.

enne idd...... commerciele teler iz ik :)

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

onimusha schreef dit :Het zou met 80/100 planten moeten kunnen om een maandgemiddelde van 700 gr te halen. (Uiteindelijk zul je het met 60 ook moeten kunnen halen)

 

 

met 100 planten draai ik gemiddeld anderhalf tot twee kilo ligt ook aan de soort trouwens

tenminste dat draai ik op 6 keer 600 wat in volle grondbak

tenminste als je je planten goed verzorgt

en anders haal je idd gemiddeld 700 gram maar

 

specificaties van mijn hokje

6*600 watt pootlamp

koolstoffilters 150cm + slang

slakkenhuisventilator 5600 m3/u in geisoleerde box

relaisbord voor 8 lampen max

soort planten momenteel nlx*haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps ik ben mijn DownLighters nog vergeten te vermelden denk dat ook mede daaro opbrengst wel goed is :D licht in de onderste legionen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 6 x 600 zou ik toch een stukje meer halen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

onimusha met 100 planten draai ik gemiddeld anderhalf tot twee kilo ligt ook aan de soort trouwens

heb ook vaak met NLX ruim 3enhalve kilo gedraaid bedoel maar

white widow heeft niet zulke grote opbrengst

maar onimusha heb jij al ervaring met ice?toevallig

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen ervaring met ice :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ga ik doen met ssh (super silver haze), dit omdat die 15 weken nodig heeft :arrow:

 

Ik heb een zeer gewaardeerde collega gevonden van wie ik 1 stekje mag hebben.

Maak ik daar zelf een moeder van en zet ik een keer 4 bakjes 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haze dat is wel een lekkere plant en zeker silverhaze 8)

haze altijd lang nodig maar daar krijg je wel wat voor trug mooie toppen

en daar doen we het voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...