Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

De snelste buitenplant!

Recommended Posts

Ik weet niet of er zo al een topicje bestaat maar het lijkt me wreed interessant om eens na te gaan welke buitenplantje het snelste is!

Dus jongens en meisjes, heren en dames, laat maar komen.... toon jullie plant!

Liefst met foto erbij, datum van afbloei, eventueel hoogte van de plant, of laagte :P , breedte, dikte, kleur, aantal grammen.. nat of droog, geaardheid, man, vrouw, tussenin met ballen, gecastreerd, getopt, gedieft, volle grond of in pot, in kuip, in wc-pot, boom, op dak,.... enz... enz.... whatever you like!!!

 

1 voorwaarde wel... plantje mag wel niet verduisterd geweest zijn!

 

Ik denk dat je dan aan de hand van de info in dit topic een leuk lijstje kan maken voor je buitenkweek van volgend jaar en de komende jaren....

 

Dus kom op... laat gaan die banaan.... ;)

 

Bij deze de eerste plantjes waar bij mij de schaar is ingegaan!

 

UK08 - Danish Gold

Gekweekt in pot, een 27-28L van de goedkoopste universele potgrond

Datum van afbloei: 09/09/10

Foto is weliswaar van 11/08/10

 

gallery_26079_10328_395383.jpg

 

Royal Dane in volle grond

Datum van afbloei: 12/09/10

 

gallery_26079_10328_1730502.jpg

 

Voila, zo iets ongeveer!

Opmerkingen, suggesties zijn welkom... maar vooral jullie afgebloeide planten!!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij waren het dit jaar de Nieuwe Dame Blanche's zusjes (op de voorgrond) die het eerst bloeiden.

Eind augustus vroegtijdig geoogst omdat het weer wederom slecht werd en overal al rot zat.

 

23-08-2010 van de rechter plant is al geoogst. Links een paarse pheno

post-6678-1284816938_thumb.jpg

 

20-08-2010

post-6678-1284816828_thumb.jpg

 

10-08-2010

post-6678-1284816732_thumb.jpg

 

13-08-2010

post-6678-1284817690_thumb.jpg

 

11-08-2010

post-6678-1284817789_thumb.jpg

 

Het waren 3 verschillende pheno's dus we gaan op zoek naar stabiele zaden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een super topic!!

 

Mijn NDB moet nog ruim 3 weken gaan..

Zij is erg schraal, aangezien ze op een balkonnetje van 1 bij 1 staat en er een giga boom voorstaat die directe zonlicht niet toestaat voor mijn dame.

 

Ik vind dit een erg bijzonder soortje, omdat deze redelijk vroeg is en paarse pheno's heeft.

Voor mij een toppertje.

Mocht er een lijstje onstaan, verwacht ik NDB er zeker in!

 

Ik zal binnekort wat foto's poste.

 

Gr Skafz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers kunnen ook wel geschrapt worden uit het lijstje denk ik. :P

 

Royal Danes zijn hier ook al gedeeltelijk geoogst. Oogstdata die opgegeven zijn in het Deense buitensoorten topic klopt wel aardig, vroegste pheno's zouden eind augustus/begin september geoogst kunnen worden, latere half tot eind september/begin oktober.

M'n growlog voor pics enzo.

 

Ik vind dit een erg bijzonder soortje, omdat deze redelijk vroeg is en paarse pheno's heeft.

Dat is eigenlijk heel jammer, als je bijv een paar oude posts van DB ziet zegt hij onder andere:

Je vraagt of ik een zaadlijn heb, nee dus. Maar ik ben wel bezig om een echte outdoor te kweken die in october klaar is, wit en schimmelbestendig is.. 80% van mijn zaden is in september klaar maar ik heb nog steeds geen oermoeder zodat ik nog niet kan spreken van een ras. De naam heb ik wel al: Nieuwe Dame Blanche.

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=241483

 

Het is imo zonde dat er op een gegeven moment een the one (per ongeluk) doorheen is gekruist, daardoor is het eigenlijk ook geen "echte" NDB meer, vooral die paarse phenotypes niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vandeweek eens een foto nemen van mijn plantjes.

Mijn beste plant is te vergelijken met de foto van Rich op 20-08-2010. Dus ze lopen een beetje achter lijkt me, of ligt dit aan de soort? (Heb NLX binnenstekjes gebruikt)

Mijn haartjes zijn in de verste verte nog niet bruin en het lijkt op die foto van Rich wel alsof ze al behoorlijk bruin zijn. (hoe kan het trouwens dat ze op de foto op 10-08-2010 bruine haartjes hebben en die van 10 dagen later witte haartjes?)

Ik ga er vanuit dat jullie niet verduisterd hebben zoals ts aangaf.

Maar hoe kan het dan dat sommige planten hier al voor eind augustus in de bloei staan, zonder verduisteren?

Ze schieten toch pas in de bloei als ze minder als 12 uur licht per dag krijgen, wat dus pas eind augustus of nog later zelfs het geval is.

En even een ander vraagje tussendoor, is het niet gewoon funest voor je plant als je hem in de plensende regen laat staan?

Want ik zie op de bovengenoemde foto echt de druppels aan de bladeren hangen...

Ik weet dat er dan rot in komt zoals ook vermeld is boven de foto's, maar ook al zou het niet gaan rotten, dan spoelt de regen toch alle THC eraf?

Mijne staan gelukkig hoog en droog op het balkon, want die van mij moeten zeker nog 3 a 4 weken en dat zouden ze echt niet halen in dit regenachtige weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidodido :

(...) , is het niet gewoon funest voor je plant als je hem in de plensende regen laat staan?

 

(...), dan spoelt de regen toch alle THC eraf?

 

THC spoelt er niet af hoor.

 

Je zou het kunnen vergelijken met watercuring , citeer ik maar, scheelt me type werk :P :

 

[watercure] Het komt eigenlijk op hetzelfde neer, het verwijderen van ongewenste stoffen en de potentie verhogen. Een verschil is alleen dat de smaak, geur en het uiterlijk niet worden behouden. Het water verwijdert veel ongewenste stoffen zoals bladgroen en zetmeel, maar verwijdert ook veel flavonoiden en terpenoiden.

 

Het gewicht zal een stuk minder zijn omdat er simpelweg een stuk meer stoffen worden verwijderd dan bij een gewone cure, hou rekening met zo'n 15-20% minder gewicht. Dit doet automatisch de potentie verhogen, meer THC per gewicht en levert ook een stuk "gezondere" wiet omdat je gedurende de cure veel stoffen kwijt raakt die je eigenlijk niet wilt roken.

 

... Uit de wietforum growguide (http://growguide.wietforum.nl/index.php/Curen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NDB. Gezaaid in maart, gesexed begin mei, vrouwen naar buiten. De sativa morph begon met bloeien eind juli en was klaar rond 1 sept. De andere meer struik achtige morph is bijna klaar. De voodoo onder dezelfde condities moet zeker nog 3 weken maar heeft last van meeldauw en door het koele weer schiet ze niet erg op.

 

Durban waren allemaal mannen en die heb ik omgehaald. Stom stom want ze bloeiden vroeg, juli en hadden een interessante cross met NDB op kunnen leveren. Maar goed ik heb niet zoveel ruimte en plek en ik kan niet alles testen. Tot nu toe bevallen purple peace en NDB me goed qua tijdstip van afbloeien en effect.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou het kunnen vergelijken met watercuring

Een levende plant is in homeostase, die regen is zeker niet vergelijkbaar met een watercure.

 

edit: ah zo, lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik geen foto's plaats maar heb van dit jaar de volgende gegevens:

 

Green Poison (Azarius fem.) begin bloei 7 september :P

Lebanon 30: begin bloei 10 juli. Oogsten tussen 10 en 20 september.

Royal Dane: begin bloei: loopt uiteen! Eentje die nu al netjes klaar is. Eentje die nog 2 weken moet en eentje die nog zo'n 3.5 week moet!

Purple #1: begin bloei 10 augustus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lion, een beetje offtopic, maar zou jij eventueel ook je rookervaringen kunnen delen (van de twee denen aan de start van dit topic)? Ze zien er lekker sativa uit, en ik vraag me af of dit ook terugkomt in een sterk high effect?

 

De snelste die ik tot nu toe in de tuin heb gehad waren twee Early Misty-plantjes in potten. Kon oogsten zo tegen begin oktober, toen waren ze trouwens wel netjes goed rijp (wel een beetje rot gehad, maar het was flink nat ook dat jaar en ze stonden niet goed op de wind).

 

Verder heb ik altijd dat buitenplanten minstens drie weken later dan opgegeven zo een beetje acceptabel zijn om te oogsten. (soorten gehad van Greenhouse en Dutch Passion).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys... dit topic begint lekker vorm te krijgen! ;)

 

Ik wil nog effe een oproep doen aan eenieder die buiten kweekt hier zn afgebloeid plantje te tonen, ook al zijn ze niet vroeg, maakt niet uit, dit topic is eigenlijk bedoeld om een verzameling te krijgen van zowel de vroege bloeiers als de wat latere en zelfs de heel late bloeiers!

Velen zetten plantjes om een gespreide oogst te hebben en daarom is het interessant om alle strains hier te bundelen....

 

Dus kom op... show us your bitches!!! ;)

 

 

@Lion, een beetje offtopic, maar zou jij eventueel ook je rookervaringen kunnen delen (van de twee denen aan de start van dit topic)? Ze zien er lekker sativa uit, en ik vraag me af of dit ook terugkomt in een sterk high effect?

 

Helemaal niet offtopic Infinity!!! Is net de bedoeling van deze draad... zoveel mogelijk info verzamelen!!!

Kan ik op dit moment nog niet zeggen! Ze hangen nog te drogen! Effe geduld... binnen een paar weken steek ik een fakkel aan en laat ik het je weten! :P

 

Wat ik wel al kan vermelden is dat de RD voor mij een beetje tegenvalt! Ik was razend enthousiast over deze strain maar ik heb zowel bij mezelf als bij anderen moeten constateren dat de RD er te lang over doet om degelijk af te bloeien! Ik denk mede door het weer maar toch!!! De bloei duurt TE LANG in mijn ogen!

Ik ben meer tevreden over de Danish Gold!

Gisteren en vandaag geoogst!

Toppen zijn beter ontwikkeld dan de RD... voelen ook veel zwaarder aan!

Hier een paar foto's...

 

gallery_26079_10328_601885.jpg

gallery_26079_10328_944050.jpg

gallery_26079_10328_632677.jpg

gallery_26079_10328_1151586.jpg

gallery_26079_10328_1428676.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowmonkey,

 

Ik begrijp em.

En het blijft uberhaupt een mooi soortje, alleen mijn persoonlijke verlangens vinden paars mooi.

Idd helaas dat dat gebeurd is aangezien het niet de opzet was om de NDB paars te maken.

 

Maar ik heb voor de gein is een mini topje *( doe ik altijd ) gedroogt en gerookt ( 3 weken voor dat ik hem ga moeten oogsten, dus heel vers ) en het smaakte al niet eens meer naar gras ( wat de meeste wietjes toch wel doen als ze nog vers zijn ).

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ierdbei uit stek.

Klaar eind augustus tot max. 1-2de week september.

Erg harde toppen deze soort, was een leuke verrassing :P

 

gallery_7284_2386_233492.jpg

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lion :

Is net de bedoeling van deze draad... zoveel mogelijk info verzamelen!!!

 

Sea of Green = Sneller bloeien

 

... moet ik natuurlijk onderbouwen mbv reguliere figuren :P anders wordt je niet serieus genomen ;P

 

Ver-rood licht versnelt het bloeien. [1]

Planten in een "Sea of Green" [sOG] ontvangen meer 'ver-rood + rood' licht... [2]

 

[1] http://www.plantphysiol.org/cgi/content/short/148/1/269

[2] http://www.plantphysiol.org/cgi/content/abstract/85/2/350

 

--- --- ---

 

@Blowmonkey

 

Ik had er gelijk bij moeten zetten welke vergelijking ik precies bedoelde

"Het water van een watercure spoelt de thc niet af , en de regen ook niet."

IPV een lap tekst uit de growguide over watercuring te plaatsen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

the chaz ADH47 F2 bloeid hartje zomer af en geeft heerlijke wiet.

 

med_gallery_8034_9706_232989.jpg

 

med_gallery_8034_9706_790256.jpg

 

med_gallery_8034_9706_646044.jpg

 

med_gallery_8034_9706_613794.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doet zo'n autoflower droog gemiddeld per plant?

 

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij in volle grond zo,n 70 a 80 gr

 

gallery_26079_10328_1428676.jpg

met je kleine piemeltje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag m'n royal danes ontvangen :lol: (voor guerilla 2011)

er zaten ook 10 freebees bij: Riskov II.

 

Weet iemand wat voor soortje Riskov II is?

ik heb er in ieder geval nog nix van gehoord.

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders probeer je het hier, beetje nutteloos om het hier al neer te zetten als er nog niks over bekend is. Ging er ook vanuit dat het wel logisch was om autoflowers uit het lijstje te houden, als je die namelijk niet krijgt afgebloeid dan is het geen autoflower.

 

Alle autoflowers zou je hier wel kunnen opnoemen. Het ging meer om de vroegere "gewone" buitenplanten, volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NDB paars pheno rond 1,5 weken geleden geoogst(weet niet precies)

UK08xTyphoon f1(eigen kruising), beide 1-2 dagen na paarse NDB geoogst

NDB groen pheno eergister geoogst , met rot(paarse had 1 topje rot, eigen kruising had 1 kleine foxtail rot die al verdroogd was toen ik het ontdekte)

 

paarse NDB had wat mannelijke bloemen in het begin van de bloei

bij de eigen kruising ontdekte ik tijdens het oogsten 1 mannelijke bloem op 1 van de 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zeiksnor, geef je voeding, zoja welke? ik had dit jaar ook adh 47 staan zonder voeding 25 gram droog per plant. plant in een kuip van 10 liter. PM me maar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

enige voeding die ik gegeven heb is een klein beetje kippenmest door de aarde gemengt. het was wel de eerste keer in mischien wel 50 jaar dat er planten stonden op dat stuk grond. dus die was voedzaam zat. en ik had de grond 50 cm diep om gegraven zodat de grond wat luchtiger was. voor de rest nooit geen voeding en ook nooit geen water gegeven.

 

die 70 a 80 gram was gemiddeld he. er waren er een paar die gaven meer. maar ook een paar die een stuk minder gaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...