Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: EZ-clone

Recommended Posts

In Barcelona liep ik Billy Blackburn al tegen het lijf (de ontwikkelaar van de EZ-clone). In Manchester kreeg ik al een doorzichtige van hem mee maar daar zitten helaas geen gaten bovenin. In SF liep ik hem natuurlijk weer tegen het lijf en zowaar kwam er een week of 2 daarna een gloedjenieuwe zwarte EZ-clone 30 binnen.

post-5211-1283001066.png

 

Je kunt alles over de EZ-clone lezen op de site van EZ-clone .

 

Ik heb er mooie resultaten van gezien en de unit wordt door diverse fabrikanten driftig nagemaakt dus dat wijst op een goed product :D

 

Wat is het? Wel, een aeroponic cloning machine: een cloner zonder medium die met sproeiers werkt. Naast de sproeiers zitten er beluchters in om het water zuurstofrijk te houden. Doe je stekjes in de puck, zet ze in de deksel, zet de ezcloner aan en klaar is kees!

 

We zien ze nog niet veel in Nederland, vandaar een test.

 

We zoeken dus iemand die voor de test de EZ-Clone 30 vol kan zetten en verslag kan doen van het resultaat.

 

We zijn ook geïnteresseerd in hoe de stekken zich op verschillende media hierna ontwikkelen, dus of er verschil is in doorgaan met een hydro medium of een potgrond of kokos medium.

 

De tester heeft een afgerond kweekverslag, ervaring met stekken maken in diverse media (en daar succesvol in) en kan op korte termijn beginnen. Wel, als dit lid zich aanmeldt en geselecteerd wordt is deze EZ-Clone 30 voor hem of haar!

 

Meer info:

 

 

 

Thanks Billy! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt een heel mooi dingetje voor de back up van een selectie,

het kratje-concept in full design :verrygood

ben benieuwd naar de results.

en ik neem aan dat die dan ook in de handel gaat komen in NL?

 

tester, ik zou t doen!!!!

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bang dat KTM 'm bij voorbaat mag testen :verrygood

 

... en klaar is kees! ...

 

Aangezien ik de afgelopen tijd voldoende mensen hoor klagen over de kwaliteit van de stekken die ze kopen denk ik dat er genoeg geinteresseerden zijn. Ik wens de gelukkige tester veel succes!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi dingetje

 

Heb m pas al bij doc mogen bewonderen

 

en wil me graag ter beschikking stellen voor de test

 

groetjes skunky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik las het ook...

 

Ben wel al lange tijd op zoek naar een bubble cloner...

 

Das ook maar toeval hoor...

 

Ik heb ervaring met stekken maken op:

 

-light mix

-full ammended mix

-cocos

-steenwol

-seramis

-perliet

-jiffies

-uuuuuuhh vaasje water???

 

Ik vond dat ik eigenlijk verbazend goed binnen het profiel val!!! Haha wordt ik nog als voorbeeld gebruiit ook. Wat een wereld he.

 

Wbt in verschillende media verder gaan is dit geen probleem. Neem aan dat dit om vegetatief gaat voornamelijk?? Ivm wortelvorming?? 30 stekkies, steenwol, coco, lightmix en full mix ? (korrels wordt lastiger)

 

wat tel en meetwerk voor de statistiek 5 mooie plantjes per mediumpje?

 

Kees.

 

nja anyways

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de test ez-clone zit ook een extra doorzichtige deksel (met gaten) zodat iedereen op het forum kan meegenieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi apparaatje, luxe clonen :verrygood

Zou me graag aanmeldden maar wat moet ik met 30 klonen?

 

Ben wel al lange tijd op zoek naar een bubble cloner...

 

Op zoek?

Hoe simpel (ook deze EZ cloner) zelf te maken, ik had op gegeven moment 3 bubble cloners DIY.

Tupperware bakje, dekseltje, stukje tuinslang, luchtpomje en je bent klaar en geheel op je eigen behoefte ingesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij de test ez-clone zit ook een extra doorzichtige deksel (met gaten) zodat iedereen op het forum kan meegenieten.

nee, die zit er niet bij!! Het is een zwarte. Licht bij wortels is niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen wel even een foto plaatsen wat ik allemaal in de doos van Billy ben tegengekomen.

Grappig dat je zegt dat hij er niet bij zat.

Die doorzichtige deksel met gaten die in de de doos zat zal ik dan maar afdoen als fantasie. :)

Het is wel jammer dat het een fantasie deksel is want anders zou de tester voordat hij er planten in doet mooi kunnen laten zien hoe het systeem werkt.

 

@toekomstige tester.

De doorzichtige deksel die je er bij krijgt bestaat eigenlijk niet en komt alleen voor in je fantasie. :huh:

 

@Billy

Next time the party is on me. :D:verrygood:D

I love to get lost with you (if you tell me where i need to go) :tu

 

@topic

Komt deze test ook op Opengrow???

Ik denk dat Billy dat ook wel leuk zal vinden. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood nou weer de verkeerde deksel ontvangen dan??

 

Doc wat zit er allemaal in die doos dan? Het zou een zwart systeem moeten zijn...

Ik heb een volledig transparant demo systeem tot mijn beschikking maar dat is niet geschikt om te testen. De doos en deksel moeten donker zijn (en er zitten in de transparante deksel normaal geen gaten - onbruikbaar).

 

Anyways... ik zal er voor zorgen dat er in ieder geval een dichte deksel komt. Een transparant vat is wel leuk om te kijken wat de progressie is (maar dat kun je natuurlijk ook gewoon kunt doen door de pomp uit te zetten en de deksel op te tillen :D)

 

edit: hehe die doorzichtige deksel is zo doorzichtig dat je hem waarschijnlijk niet ziet en daardoor denkt dat er een doorzichtige deksel bij zit - pfew.. goed he.. en het is nog niet eens 4:20! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij de test ez-clone zit ook een extra doorzichtige deksel (met gaten) zodat iedereen op het forum kan meegenieten.

 

Even een nieuwe bril kopen. :D

Er zitten 2 deksels in de doos beste Whazzup. :verrygood

Ook nog wat andere extra producten waarvan ik morgen wel even een foto maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah! ok :verrygood pfew :D (glazen poetsen!)

 

Als het goed is zit er ook een flesje rooting compound bij. Je kunt echter ieder willekeurige stek gel met hormoon gebruiken volgens mij.

 

Edit: ja een verslagje op opengrow (je hebt tenslotte al snel resultaat, dus dat zou een kleine moeite moeten zijn) is inderdaad een goed idee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tevreden gebruiker (die het allemaal overigens wel beter weet :verrygood):

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo Whazzup en doc, ik denk dat keesthemad de ideale is om dit iut te proberen. [hij was al langer op zoek naar zo iets]

ervaring genoeg en de topics, om van te smullen :verrygood

 

Grtz Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks erazer...

 

Ik Vind stekken maken een van de makkelijker dingen, maar de fijnste manier heb ik nog niet gevonden. Bekertjes aarde werkt fantastisch maar duurt min. 10dagen voor ze geworteld zijn. Steenwol gaat lekker vlot maar dat wil ik niet in mn aarde stoppen...

 

De aarde plugjes werken ook goed, maar met inwateren is het lastig.

 

Deze cloner heeft niet eens een humidity dome nodig, fking top dus!!

 

Stekken maken zonder propegator-schuif-crisis nou lijkt me fijn.

 

Verslagje @ opengrow no problemo.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi product voor Kees. Wat ik mij afvraag is waarom er geen humidity dome

nodig is? Mijn oma doet het ook zonder, in een vaasje met water, maar dat duurt

een eeuwigheid. Er vind toch nog steeds verdamping via het blad plaats of is de

opname onderin zo groot dat een hoge lv niet nodig is?

 

Ik ben erg benieuwd naar de test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een beetje af hangt van de temperatuur enzo of je een dome nodig hebt.

 

Maar dat is ook waar een test voor is toch ?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard wordt een hoge lv aangeraden en een goed klimaat, dus ook goede temperatuur. Er zit géén verwarming in dus het is niks voor een koude zolder of een hete schuur. Verder laat ik me ook graag verrassen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey growers,

 

Lijkt me een heel aardige manier om klonen mee te maken Kees.

 

Wilde mezelf ook aanmelden maar moet me meerdere erkennen in jou :lol:

dus dat ga ik helemaal niet verdedigen.

Heb alle materialen in huis om de test uit te voeren, maar maak geen kans bij

zoveel concurrerende kennis.

 

Ik denk zelfs dat kees de enige is die aan al de eisen voldoet. De lat komt wel

steeds hoger te liggen lijkt het.

 

in ieder geval succes voor degene die hem gaat krijgen.

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reacties nog steeds welkom, volgende week maken we het bekend. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de vele eisen die zijn gesteld de mensen wat afschrikt. (te professioneel en te uitgebreid)

Ze zijn niet onredelijk die eisen, maar voor velen te proffesioneel en te uitgebreid vermoed ik.

En er zijn er niet veel die met succes zo veel klonen kunnen maken, of niet willen

maken of niet weten hoe. En diegene die op grotere schaal wel clonen maken, dat meestal op steenwol

blokjes of pluggen doen. Ik ken er geen die het anders doet!

Ik begrijp heel goed dat wietforum iedereen wel een test gunt. Maar klonen maken

is voor velen onbekend terrein. Er komen er steeds meer, dat wel. Maar dat is op kleine schaal.

 

Maar ik denk dat de EZ clone bij Kees in zeer goede handen is, maar daar ga ik niet over :rolleyes:

 

succes met de keuze whazzup :P

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen aanmelding van Bioloog?? :rolleyes:

Jij hebt toch nog nooit een test gemaakt??

Jij weet toch ook wat van klonen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel wat van clownen , mag dat ook ? :P

 

Nee ik meld me niet aan :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: :P Ik weet waar je naartoe wilt doc. Retour naar de grote velden in de states :P :bier rete vet cool zeg die filmpjes!

Beste mensen als je bij doc komt dan moet je dat zien!!!!

 

Nee inderdaad nog nooit een test gedaan, maar zolang ben ik ook nog geen lid.

Maar ik voldoe gewoon niet aan de eisen Doc. Geen kweekverslag en te weinig ervaring met klonen volgens de eis.

En ik vind kees de ideale tester, Erg veel ervaring en een bult kennis. Zou toch vreemd zijn als ik hem

onder me dak geschoven krijg, terwijl er betere opties zijn.

Daarbij komt dat ik as. zaterdag start met een nieuwe ronde. Er zal dan geen ruimte meer zijn om er nog

eens 30 bij te zetten. Want dat is toch ook de bedoeling, afbloeien!

Ik voel me gevleid doc, daarvoor dank.

Trouwens, ik start toch met een klein testje binnenkort. Das toch ook al mooi.

 

greetz sijp

 

ps. er komen nog wel meer testen toch.

En er is ook leven zonder een test :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...