Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

willem@ganjah

verschil tussen karneboter en roomboter?

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

Vandaag wil ik een cakeje bakken maar ik weet niet of de boter geschikt is.

ik heb gelezen dat roomboter het beste is om wietboter van te maken, maar is roomboter hetzelfde als karneboter?

 

ik heb er geen raad mee =P, dus zal ik even alles wat op het pakje boter staat overtypen:

 

KARNEBOTER van biologische landbouw (bio-time)

 

ingredienten: botervet(van biologische landbouw), melkfermenten

 

gemiddelde voedingswaarde per 100g

energie 3055kJ/ 730kcal

eiwitten 1g

koolhydraten 1g

vetten 82g

 

 

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

alvast bedankt

 

ps: we zijn misschien van plan wafels te bakken(ipv cake), omdat dit buiten kan gebeuren wegens de geur. maar ik heb er weinig ervaring mee. iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die karneboter gewoon van koeiemelk is, dan is het prima. Plantaardige boter werkt niet.

 

Wat betreft geur: het maken van de wietboter geurt, het bakken van de cake niet.

 

Je wilt het in ieder geval goed doen door eerst wietboter en daarna pas cake te gaan maken. :verrygood Velen gooien bij de eerste keer gewoon gemalen wiet in de cake en dat is ranzig en minder werkzaam.

 

Als het je eerste keer spacecake is, wel even geduld hebben en niet te veel eten. Werking laat bij het eten op zich wachten. Ook bij een vreetkick niet denken: heee, nog een lekker plakje cake! :D

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites