Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

willem@ganjah

verschil tussen karneboter en roomboter?

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

Vandaag wil ik een cakeje bakken maar ik weet niet of de boter geschikt is.

ik heb gelezen dat roomboter het beste is om wietboter van te maken, maar is roomboter hetzelfde als karneboter?

 

ik heb er geen raad mee =P, dus zal ik even alles wat op het pakje boter staat overtypen:

 

KARNEBOTER van biologische landbouw (bio-time)

 

ingredienten: botervet(van biologische landbouw), melkfermenten

 

gemiddelde voedingswaarde per 100g

energie 3055kJ/ 730kcal

eiwitten 1g

koolhydraten 1g

vetten 82g

 

 

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

alvast bedankt

 

ps: we zijn misschien van plan wafels te bakken(ipv cake), omdat dit buiten kan gebeuren wegens de geur. maar ik heb er weinig ervaring mee. iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die karneboter gewoon van koeiemelk is, dan is het prima. Plantaardige boter werkt niet.

 

Wat betreft geur: het maken van de wietboter geurt, het bakken van de cake niet.

 

Je wilt het in ieder geval goed doen door eerst wietboter en daarna pas cake te gaan maken. :verrygood Velen gooien bij de eerste keer gewoon gemalen wiet in de cake en dat is ranzig en minder werkzaam.

 

Als het je eerste keer spacecake is, wel even geduld hebben en niet te veel eten. Werking laat bij het eten op zich wachten. Ook bij een vreetkick niet denken: heee, nog een lekker plakje cake! :D

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thc bindt zich met dierelijke vetten. Zoals Emtee schrijft niet met plantaardige vetten. Dus hoe vetter de melk is die u gebruikt, des te beter. Roomboter is dus uiterst geschikt! Bestaat voor ongeveer 82% uit melkvet. Net als andere natuurlijke vetten zijn dit esters van glycerine en vetzuren. Aangezien de karnemelk ook een vetpercentage van 82% heeft, is deze dus ook uiterst geschikt!! :verrygood

Tja de geur, bij de wietboter geurt het nogal, bij het afbakken van de cake vind ik dit nogal mee vallen.

Ik ondersteun ook volledig Emtee zijn standpunt van de wietboter, u kunt koud de wiet vermengen met de deeg. Maar dat vind ik ook zonde van de wiet, lekker een wietbotertje maken en dan beginnen aan de cake.

 

Veel succes en laat het jullie smaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Ook bij een vreetkick niet denken: heee, nog een lekker plakje cake! :D

 

EmTee

 

 

 

hihi daar ben ik al regelmatig de dupe van geweest :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, we hebben net een half wafeltje op, het weedje was van onze eerste kweek, en de geur viel inderdaad heel goed mee.

nu even naar buiten een stokje roken en dan alice in wonderland zien.

 

straks zullen we nog wel eens verslag geven

 

hopelijk begint hij snel te werken

 

tot straks :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha coole film he. Heb ik ook lekker paar jointjes bij gerookt en lekker gespaced. lol

Leuk dat het een leuke ervaring was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik adviseer om een hele grote cake zonder wietboter te maken, en een kleinere met.

 

vooral als je er eentje met chocolade maakt, dan doormiddensnijden en jam ertussen, waarna je er gesmolte chocolade overheen smeert met een kwastje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik adviseer eens kijken naar Bakken met baard op youtube lol.

Ja inderdaad een goed idee, of zo'n kleine papieren bakjes. Zo heb je mini spacecake.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...