Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

babylonboy

Test : Advanced Nutrients stimulatoren

Recommended Posts

Geachte mede blowers, growers en mensen die niks beters te doen hebben,

 

welkom bij mijn test verslag van de advanced nutrients stimulatoren mede mogenlijk gemaakt door wietforum, advanced nutrients en natuurlijk twindaddy.

 

Wat gaan we doen?

 

We gaan proberen aan te tonen dat advanced nutrients stimulatoren prima toepasbaar zijn op verschillende mediums met elke willekeur aan voedinglijn je zelf dan ook gebruikt.

gallery_18400_10637_864106.jpg

 

Proberen?...

Dat AN een bewezen voedinglijn voortbrengt twijfel ik niet aan, echter mijn eigen ervaring zal her en der tekort kunnen schieten. Ik heb al zoveel geleerd en gezien maar nog een hele weg te gaan.

 

Opzet van de test ronde alla BB.

 

1x secret jarden dr 80

- 400 watt PIA HPS aan EVSA dimbaar + hamerslag kap

- 4 x 18 liter

- plagron lightmix (hergebruikt)

- 280m3 buisafzuiger + can filter

 

1x zelfbouwkast 95x110x180 cm

- 600 watt PIA HPS aan EVSA dimbaar + hamerslagkap

- 5 x 25 liter

- plagron lightmix (nieuw)

- 500m3 softbox + can filter

 

- pH meter

- EC meter

- nieuwkoop analoge tensiometer

- thermo / hygrometer

 

Voeding

 

- Canna terra vega

- Canna terra flores

- Advanced Nutrients : Piranha (ipv rhizotonic)

- Advanced Nutrients : Bud Ignitor (ipv pk 12/14)

- Advanced Nutrients : Bud candy (ipv boost accelerator)

- en natuurlijk de pH- groei en pH- bloei

 

Wat gaan we groeien en bloeien?

 

Ik heb werkelijk geen idee! Stekken 10 stuks en groen. Het enige wat ik weet is dat ik ze eerder heb gehad (als mn stekkenboer tenminste eerlijk is) en dat ze goed bevielen. Kleine dikke knikker bommen zo noem ik ze maar even. Hier een resultaat van de vorige draai met deze stekken.

gallery_18400_10637_1073654.jpg

Vergelijkings materiaal houd ik achter de hand om straks een vergelijking te kunnen maken tussen de Canna topjes en de AN topjes qua geur en smaak.

Ook de structuur al is dat een redelijk subjectief gegeven i.v.m. temperatuurs invloeden e.a.

 

Welkom bij ondertussen dag 2 groei.

 

De stekjes zijn gisteren binnengekomen, de plug was nog mooi vochtig dus konden ze direct hun voorgroei potje in.

Hiervoor gebruik ik 1 liter potjes afgevuld met plagron light mix, op aanraden van twindaddy heb ik in elk van de 10 potjes een pootgaatje gemaakt met daarin een mespuntje Piranha. Potjes allemaal van bovenaf ingewaterd met 60 milliliter kraanwater op een pH 5.9 / EC 0.56

 

Propagator kappen nat geneveld, 2 a 3 keer per dag en erover heen gezet. Alles onder 4 x 18 watt TL. Temperatuur rond de 23 graden.

De kleintjes zien er tot nu toe prima uit en hoop op een voorspoedige wortelvorming dankzij de Piranha.

Zodra deze goed op gang is gaan de prop kappen er af en moeten de worteltjes hun werk serieus gaan nemen.

gallery_18400_10637_779222.jpg

 

Ik schat even op mijn ervaring dat ze een week nodig hebben om dusdanig aan te slaan dat ze onder de HPS mogen. (ik heb deze tijd zelf ook nodig i.v.m. drogende waren :lol: )

 

Ik houd jullie zoveel mogelijk en zo duidelijk mogelijk op de hoogte van alles wat ik doe en wat er gebeurt. Mochten er gaandeweg vragen en of opmerkingen zijn twijfel niet en spreek.

 

TIP van de dag :

 

Maak van je hart geen moordkuil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Boy,

 

Wens je veel succes ... en ga je volgen! Hoe is het met je buitengedoe?

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey PF,

 

bedankt!

 

En ik zou idd mn topic even updaten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes, deze ga ik volgen. Bud Candy had ik wel gezien met de mooie claims, maar ik wacht even af wat anderen ermee opbrengen :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool deze ga ik volgen , heb ook wat proefflesjes van Advanced Nutrients staan

 

veel succes :lol:

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Babylon,

 

 

Succes met je kweek. Grappig dat jij ook 1000Watt in totaal hebt hangen en ook Canna gebruikt. Ben benieuwd wie het meeste zal oogsten. Weddenschapje? :)

 

 

Groet,

 

Johnny :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MarkSter: welkom en bedankt, volgens mij is bud candy niet zozeer opbrengst verhogend, eerder een kwaliteits verbeteraar.

 

@ Elmo2007 : welkom en bedankt. Gebruiken dat spul :)

 

@ Johnny_Sack : zou best een weddenschapje aandurven gaan ware het niet dat ik niet op de volle 1000W draai momenteel, hoe dan ook kunnen we mooi vergelijken met elkaar :P

 

dag 5 groei 18/6

 

Dames staan er goed bij. ik heb ze nog geen water gegeven aangezien er nog vocht genoeg in de aarde zit. Uiteraard heb ik wel elke dag 2 keer geneveld om de lv hoog te houden.

gallery_18400_10637_447196.jpg

gallery_18400_10637_437700.jpg

 

En dan het mooiste wat zich aan de onder zijde van het 1 liter potje bevind.

gallery_18400_10637_455913.jpg

 

Ik vind wortels die na 5 dagen onder uit de pot groeien, toch redelijk indrukwekkend. Dit duurde met de rhizotonic toch vaak een paar dagen langer.

 

Test feit nr.1 Piranha doet waar het voor gemaakt is en laat zelfs stekken exploderen in hun wortelgroei (klinkt als een foute reclame :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello man

alles ziet er weer netjes uit en succes met

de nieuwe ronde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er idd erg goed uit zo op het eerste gezicht, hier echter niet de troubles die Johnny had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ the clown : bedankt maat!

@ Trickstyle : welkom en bedankt!

 

De problemen die johnny had heb ik hier idd (gelukkig) niet, lijkt me ook sterk dat het met de piranha te maken heeft.

 

Meisjes hebben gisteren hun eerste voedseldbadje gehad, met een 50% Canna vega oplossing

70 ml per pot pH 5.9 EC 1.0.

 

Morgen als het nodig is gaat de eerste watergift met de Piranha erin.

 

De wortels hebben de voedingsopname al volledig voor hun rekening genomen, LV ligt maar rond de 50% en ze kunnen het makkelijk hebben.

 

Verder weinig te melden eigenlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 9 groei 18/6

 

tent is schoon en leeg dus alle meisje staan nu onder de hps (terug gedraaid op 200watt)

 

ik hou er nog een paar dagen in de groei en wil ze in die tijd nog 1 of 2 maal toppen. Daarna gaan ze in hun definitieve potten en in de bloei.

 

Gisteren 1 liter voeding aangemaakt op een pH 5.9 en EC 1.00 met een mespunt Piranha.

Ik vind de aanduiding voor de mengeverhouding nog altijd een beetje vaag; 0,5 gram per liter en 1 afgestreken theelepel is 7 gram ;) beetje op gevoel dus maar tot nu toe vinden de meisjes het prima. De dikke witte wortels komen al uit de potten zetten :lol: en drinken gulzig ca. 70ml per potje per dag.

gallery_18400_10637_1836970.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha van bloei naar bloei :)

en ook nog eens toppen, je hebt wel veel vertrouwen in de voeding ;)

maar je zal natuurlijk groei bedoelen.. stekjes zien er gezond uit, gaat een mooie test worden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: aangepast!

 

stekjes zijn idd lekker fris en ben benieuwd naar de AN stims, vertrouwen doe ik hem nog niet helemaal, hij slaapt in zn eigen kastje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Babylonboy,

En dan het mooiste wat zich aan de onder zijde van het 1 liter potje bevind.

gallery_18400_10637_455913.jpg

 

Ik vind wortels die na 5 dagen onder uit de pot groeien, toch redelijk indrukwekkend. Dit duurde met de rhizotonic toch vaak een paar dagen langer.

 

Test feit nr.1 Piranha doet waar het voor gemaakt is en laat zelfs stekken exploderen in hun wortelgroei (klinkt als een foute reclame ;) )

 

Het werkt prima, bij mij kwamen de eerste wortels ook binnen 4 dagen beneden uit een 3-liter-pot.

gallery_5351_10645_321241.jpg

 

Veel succes met deze ronde!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsten,

 

nog sneller dan bij mij en johnny sack. Een feit is wel dat de Piranha zich heeft bewezen.

Als de rest van de Stims ook zo goed werkt wordt dit een leuke ronde. En als dit écht een goede ronde wordt gaat Mr. BB zn oude vertrouwde Canna lijntje wellicht inruilen voor een AN lijntje.

 

Maar nu loop ik wel erg voor op de feiten.

 

dag 12 groei 18/6

 

Alles gaat zn gangetje en de meisjes zijn niet vies van een beetje Hogedruk Natrium straling.

Gisteren zijn ze allemaal 1x getopt.

Drinken doen ze als een gek dik 100ml per pot per dag.

 

EC 1.3

pH 5.9

 

gallery_18400_10637_2906678.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 17 dagen groeien is de knop omgegaan, welkom bij dag 1 bloei.

Alles over gepot en iets ingewaterd.

 

Voor de eerste maal een vat voeding aangemaakt met 10L

 

Toegevoegd 40 ml terra vega en 25 ml cannazym.

Hierbij kwam ik uit op een EC van 1.5 en een pH van 6.4

 

daarna toegevoegd 20 ml bud ignitor en 20 ml bud candy

Hierna kwam ik uit op een EC van 1.7 en een pH van 6.5

Daarna afgezuurd op 5.9

 

Wel goed om te zien dat de additieven van Advanced geen werking op je pH hebben, lekker safe dus.

 

gallery_18400_10637_1031188.jpg

gallery_18400_10637_1699360.jpg

 

Alles gaat tot nu toe naar behoren op 1 klein minpuntje na, bij het over potten zag ik een beetje meeldauw zitten. Het is niet heel veel maar genoeg om maatregelen te nemen. Zodra de donkerperiode start gaan we even behandelen met Bayer Exact.

gallery_18400_10637_919268.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei meeldauw,maar gelukkig ben je er vroeg bij.Ik zou even goed spuiten met microsulfo van Bayer of een zwaveldamper aanschaffen.

 

Je boost accelerator van Canna mag je best gebruiken van me.In je test pakket zit geen bloeistimulator die deze zal vervangen.Wel pas hiermee starten na de Bud Ignitor.

 

Dat de Piranha al geslaagd is doet me goed.Bedankt alvast voor dit bericht.

 

Succes met de test en ik wip gauw weer langs.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwafel is geen optie, ik slaap praktisch naast mn planten. Ik hoop dat de exact zn werk in dit stadium goed doet.

 

Piranha ben ik tot dusver zeker over te spreken al is de gebruiksaanwijzing wat vaag.

 

Bedankt voor de tip van de booster, ik dacht dat de budcandy hiervan een vervanger was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gebruiksaanwijzing is ook vaag,geef ik toe.Komt omdat het amerikaans is en er de beschrijving voor hydro opstaat.Aangezien wij aarde kwekers zijn adviseer ik je het anders te gebruiken dan op de verpakking.En ik verwacht dat er redelijk snel Nederlandse verpakkingen voor komen.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben beniewd naar die AN voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de mensen die geïnteresseerd zjn in de voeding van Advanced Nutrients zijn is het topic van Torsti misschien ook wel intressant om te volgen.

 

 

Babylon kut van die meeldauw zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie resultaten tot hier toe Babylon :lol:

 

Als ik het effect van die Piranha zie krijg ik toch weer zin om me nog ééns aan het stekken te wagen..

 

Ik volg je !

 

Succes verder :lol:

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ twindaddy80 : ach jah, we komen er wel. Daarop aansluitend is het ook jammer dat de AN site geen schema's hanteert voor op aarde, wellicht een aandachtspuntje!!!

 

@ Locc : welkom en kijk lekker mee. :lol:

 

@ Johnny_Sack : wat is dat nu weer voor anti reklame voor mijn topic :lol:

en de meeldauw... jaa idd kaa uu tee maar ik ben er nog lekker op tijd bij dus heb nog goede hoop.

 

@ Richie Hawtin : welkom en bedankt. Met de piranha is het zeker een peace of cake om stekken te laten aanslaan en werkt in deze ook naar behoren. Ik als groot zaden fan durf dat wel te zeggen. Lekker easy en snel met stek, alleen die gratis MEELDAUW dat is dan weer een - punt :lol:

 

updateje : alle dames zijn behandeld met de Bayer Exact, nu wachten op resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel meer niet echt duidelijk op de A.N. site.. ik was daarnet nog even aan t rondkijken om mn A.N. lijn uit te breiden met voodoo juice. Nu las ik op n andere site dat er een nieuwe versie uit is met 14 soorten microben. Ook totaal niet te zien op de officiele site dat het product vernieuwd is ofzo. Ze kwamen van 6, en daarvoor nog van 5. Nu ging ik op zoek naar winkels in Europa.. en wat blijkt.. bijna allemaal verkopen ze nog de 5. Ugh.. hoe oud zijn die dingen dan wel al? Of hoe veel maal veranderd A.N. zo zijn product (per jaar)? Kan ik dan nergens in Europa zo'n beetje hun nieuwe dingen te pakken krijgen?

 

Twindaddy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aap@zoo,

de meeste producten zijn al aangepast en vernieuwd.

En groot gedeelte van de voeding van mij is al de nieuwe lijn.

Advanced heeft ook al de nieuwe voeding-calculator op hun site

staan. Hier kun je nu heel makkelijk zien welke producten je nodig hebt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...