Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Poldergrower

Compacte Potaarde

Recommended Posts

Compacte potaarde - ongeveer 10 liter - € 0,59 bij de Action

 

Voor de guerrilla fanaten die ook aan het milieu denken. ;)

Bij gebrek aan veel water op je spot, vooraf droppen en nat laten regenen. :huh:

 

gallery_23812_10049_168525.jpg

 

gallery_23812_10049_7842.jpg

 

gallery_23812_10049_141638.jpg

 

gallery_23812_10049_126283.jpg

 

gallery_23812_10049_43905.jpg

 

gallery_23812_10049_168483.jpg

 

gallery_23812_10049_238285.jpg

 

gallery_23812_10049_190033.jpg

 

gallery_23812_10049_281155.jpg

 

Als je het gemaakt hebt, lijkt het op Coco-peat van Ecostyle.

 

:smoke Poldergrower

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet aan te bevelen om goedkope kokos van onbekende herkomst te gebruiken. Mijn buurman gebruikt het ook, maar alleen voor zijn slangen <_<

 

Er staat geen pH of ec op vermeld en ook niet dat het gespoelde of gebufferde kokos is. Als dat het zou zijn dan zou het toch zeker vermeld worden als kwaliteitsindicatie. Ik raad het af om te gebruiken. Uiterlijk is niet te zien of het goed gespoeld en gebufferd is of niet, en voor die prijs is dat een beetje onwaarschijnlijk. Goedkoop is zeker duurkoop bij substraten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TJA ...maar goed voor guerilla toch <_< ? bv op een klei plek...

binnen zou ik het idd never gebruiken..

 

kheb even een mail naar de producent gestuurd...ik meld hier het antwoord... :smoke

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bedoelde ik het ook.

Als grond luchtig maker op je buiten spot.

Niet om binnen op te kweken.

 

Dit is iets makkelijker mee te nemen als hele zakken met aarde.

 

Guerrilla is toch buiten in de NATUUR je plantje kweken.

Met alle goede stoffen die ze te bieden heeft, zonder dat je zelf van alles toe voegt.

 

Dit blokje materiaal kan het je makkelijker maken je plantje buiten neer te planten.

(Wel dan de rest van je troep weer opruimen!)

 

:smoke Poldergrower

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, maar je hebt ook de keuze om bricks van andere leveranciers te gebruiken, soms zelfs al voorbemest.

 

Hou ons op de hoogte Carpe, de website zal niemand echt vrolijk van worden nog <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me niet voorstellen dat dit spul echt geweldig zal werken. Ja misschien voor de tulpen o.i.d.

En trouwens scheelt het niet veel met potgrond in zakjes van 10 liter :smoke <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee maar het is puur het meenemen naar je spot(s) ...

Het is inderdaad niet veel verschil met potgrond elders.. Misschien wat luchtiger <_< ...

 

Het is niet het beste van het beste. Maar als je voor zeg..: 40 planten wat modder erbij zou willen gooien per planten gat, en het is zoals Carpie zegt.. klei achtig daar allemaal.

 

Dan is het wel verrekte handig als jij 40 van die dingen meeneemt en je maat ook, naar je spot toe....

Dan is de Job Done... :smoke Geen kapotte rug - Niet tig keer heen en weer lopen en een pad creëren .. etc...

 

Voor wat extra voeding enzo kan je wel wat NPK en dergelijke toevoegen.. :huh:

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic! Heb zelf ook een aantal van deze goedkope blokjes aangeschaft. Ben op het moment bezig om een paar ontkiemde AK47 hierin voor te laten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders mss gewoon ff zelf inwateren met voeding en pH op peil brengen <_<

 

Soms is het simpel........

 

:huh:

 

.

Met alle goede stoffen die ze te bieden heeft, zonder dat je zelf van alles toe voegt.

 

Tis maar net wat je style is..... ;)

 

PH

 

Edit;anders meet iemand de Ec en Ph toch ff........action hier had het niet... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach voor de guerilla maakt het allemaal niet veel uit. Zeker voor mensen met slechte grond op de spot zijn die goedkope bricks wel een oplossing. Het blijft wiet he, niet te moeilijk maken allemaal. Plantje groeit wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar het gaat tot slot van rekening wel om het eindresultaat :smoke

Je wilt geen fluff.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

he mensen,

 

ff een update :smoke

 

paar dagen geleden paar van die blokken gehaald,

werkt perfect :huh:

 

Als je ze laat beregenen, dan zou ik er wel een week minimaal voor uittrekken want hier in de tuin vallen ze niet uit elkaar na een flinke nacht regen..

Vanmorgen nog even losgemaakt (dat ging wel soepel) voor ik naar me werk ging.

 

En toennet toen ik terugkwam waren ze nog steeds niet 100% nat.

Dus dat kan wel even duren.

 

Wat mogelijk helpt is de blokken in een plas of zelf meegebrachte bak te leggen,

Zodat ALS het regend, dat ze het water optimaal kunnen benutten...

 

Anyway, of het goei spul is moet ik nog testen...

Maar het is zekers supermakkelijk voor de stealthy growers onder ons, especially de guerilla warriors die last van hun rug hebben <_<

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er ook een stuk of 50 ingeslagen. Gebruik ze om met de aanwezige kleigrond te mixen. Heb er al een spot mee bewerkt en het resultaat was een redelijk luchtige grond. De klei is zeer vruchtbaar, zo te zien aan de begroeiing, dus hoop dat door het toevoegen van de cocos (en wat zandgrond) de grond luchtig genoeg is om tot een mooi eindresultaat te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anders mss gewoon ff zelf inwateren met voeding en pH op peil brengen <_<

 

Soms is het simpel........

Was het maar zo simpel! Ongespoeld en ongebufferde kokos bevat vaak veel zouten (natrium en Kalium) die kunnen binden en waardoor er calciumgebreken kunnen ontstaan. Er moet gewassen en gebufferd worden, en dat werkt als volgt:

Zo kan de cocopeat bijvoorbeeld gewassen worden. Elementen die vrij oplosbaar zijn in water, zoals kalium, natrium en chloriden, worden verwijderd. Het zoutgehalte wordt gereduceerd tot een EC < 1.0 mS/cm [1:1.5 waterextractiemethode]. Daarnaast kunnen we de cocopeat bufferen. Tijdens dit proces wordt calcium [2+] ingebracht om eenwaardige positieve ionen zoals kalium [1+] van het kokoscomplex te verwijderen. Op deze manier verwijderen we niet alleen elementen die in water oplosbaar zijn, maar ook elementen die aan het kokoscomplex gebonden zijn.
bron: dutchplantin

 

Ook interessant om te lezen: http://www.docstoc.com/docs/3667147/Tips-v...ltaat-op-kokos/ :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iki zei toch soms :smoke ,laten we wachten op het mailtje van Garpe. <_<

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja vorig jaar had ik mijn ontkiemde zaadjes laten opkomen in deze potgrond... zijn ze allemaal dood gegaan <_<

 

of het lag aan de potgrond of aan andere factoren, ik weet het niet :smoke

 

voor mij allesins geen action-potgrond meer...

 

ben wel nog n fervent gebruiker van de slakkenkorrels :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
anders meet iemand de Ec en Ph toch ff....

 

Dat heeft deze dame dan ook voor jullie gedaan.

Maar vooral omdat ik zelf heel nieuwsgierig was. ;)

 

gallery_23812_10049_522.jpg

 

gallery_23812_10049_204282.jpg

 

Lekker bruin soepje potaarde aqua destilata :huh:

Heel apart, het water bleef relatief helder (zelfs na 4 uur laten staan en weer roeren).

 

gallery_23812_10049_169613.jpg

De pH waarde van dit goedje

 

gallery_23812_10049_8959.jpg

En een EC van 701 ppm (0,7)

 

Dit spul houdt echt heel goed vocht vast.

Die 4 liter is echt best een hoop.

3,5 liter water zorgt al voor een zeer vochtig emmertje potaarde.

 

Het hier gemaakte emmertje wordt gemixt met potgrond, wormenmest en een restje special mix voor de petunia's, lobilia's en vlijtige liesjes in potten.

M'n tomaten, tuinkruiden en THC-kruiden krijgen natuurlijk wel een special aarde treatment!

 

:smoke Poldergrower

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe 701 ppm is niet 0,7 ec hoor... 500 ppm is 1 ec op een hanna volgens mij, dus dan zit je op een ec van 1,4. Volgens de officiële tabel zou het 640 ppm tegen 1 mS/cm zijn maar er zijn afwijkingen op basis van de manier waarop je meet. Volgens andere bronnen is er zelfs nog een grotere afwijking. Kijk eens naar deze tabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh: Een EC van 1,4

Handige link van die tabel. Thanx!

Weer iets geleerd! :D

 

Geen idee welke (voeding)stoffen voor de EC van 1,4 zorgen! ;)

Heel benieuwd wat er uit het mailtje van Carpe komt rollen.

 

BK: Maar het is zekers supermakkelijk voor de stealthy growers onder ons, especially de guerilla warriors die last van hun rug hebben

Een beetje aan je rug denken is ook een hoop waard!

 

:smoke Poldergrower

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er meet dan 1 mS/cm in zit dan moet je hem wel degelijk nog spoelen. Je Hanna meter kun je overigens zelf óf ppm óf mS/sec laten aangeven volgens mij. Dan weet je ook gelijk de factor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen idee welke (voeding)stoffen voor de EC van 1,4 zorgen! <_<

Zeezout :smoke

Zeezout.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus doen of niet doen, wil eigelijk ook naar de action morgen ligt eraan hoeveel k mee kan nemen, de een zegt wel de ander niet, misschien maar eentje om te proberen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eentje is geentje... weet niet of je nog andere planten thuis staan hebt, maar voor hen zal het allesins niet veel kwaad kunnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...