Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kramer997

Test Can Airkit 250

Recommended Posts

Ik mocht de set uit dit topic testen. En ik had afgelopen woensdag afgesproken met wazzup om hem op te halen.

 

Alles netjes in een doos

 

gallery_18180_9762_1057198.jpg

 

gallery_18180_9762_2160565.jpg

 

Lekker klein filtertje en ook niet zo zwaar.

 

gallery_18180_9762_3979894.jpg

 

gallery_18180_9762_284226.jpg

 

Mijn ouwe filter die nodig aan vervanging toe was <_<

 

gallery_18180_10026_2537650.jpg

 

Ik heb donderdag het setje opgehangen.

Montage ging heel simpel, maar dat lijkt me ook wel logisch. :smoke . Wel wat prettiger dat deze fan een aarde aansluiting heeft. Dit had mijn oude niet.

Ik vond alleen dat de aansluiting van het filter op de afzuiger wat ruim was. ik heb er daarom voor de zekerheid toch maar wat tape omheen gedaan.

 

gallery_18180_10026_347898.jpg

 

gallery_18180_10026_808973.jpg

 

Ik heb hem eerst eens op de laagste stand laten draaien en de temp was dan 28, ik heb toen ook direct onder de lamp gemeten en daar was het 31/32. Mij een beetje te hoog. Ik heb hem nu op stand 2 staan en de temp is nu zo rond de 26 en onder de lamp 30. De nachttemp zit op 18 en de lv schommelt tussen de 40-50%.

Ik vond dit wel opvallend omdat mijn oude afzuiger altijd volop aan stond en het dan 28 was. Ik moet wel zeggen dat ik in de oude situatie ook 2 bochten erin had zitten. Scheelt toch veel meer dan ik altijd gedacht had.

De nieuwe set daar heb ik helemaal geen bochten in omdat dit wat makkelijker ging vanwege de lengte van het filter.

Ik vind hem ook behoorlijk stil. Ik moet wel zeggen dat je hem op de hoogste stand wel goed hoort blazen. Ik denk dat het komt omdat de afzuiger rechtstreeks op het filter zit. Als ik hem van de zomer op stand 4 moet laten draaien dan denk ik dat ik er nog wel een slang tussen plaats. Maar voor nu ben ik er heel tevreden mee.

 

En dan nu de planten.

 

Ik was al begonnen in een ander topic Kramers oefenproject, maar voor de test toch maar een nieuw topic geopend.

 

Met de planten gaat het verder gewoon zijn gangetje. De Herri krijgt 4 ltr p/d en de S5 een 0.5 ltr. Af en toe staan ze natuurlijk ook wel eens een dagje droog :huh: . De Tensio houd ik zon beetje op 140 voor de grote pot en 120 voor de kleine pot.

Ze krijgen 2 keer in de week voeding (MAM van Biogreen) waarvan een keer met calgel. De Herri krijgt dan EC 2.0 en de S5 1.6. Het is nu trouwens dag 25 bloei.

 

En dan nu nog wat plaatjes

 

gallery_18180_10026_3516240.jpg

 

gallery_18180_10026_1204893.jpg

 

gallery_18180_10026_674119.jpg

 

gallery_18180_10026_538380.jpg

 

gallery_18180_10026_1854207.jpg

 

gallery_18180_10026_2066826.jpg

 

Verder nog vragen of opmerkingen. Ik hoor ze graag.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ouwe testert,

 

op het eerste gezicht lijkt het goed te werken, nu al op de helft van de afzuiging met dezelfde temp.

zou dit aan de dichtheid van het filter liggen? of is de capaciteit van de afzuiger hoger. En inderdaad zullen de bochten best veel verschil maken.

 

verder ziet je veldje er erg mooi uit. en dat voor de scrog-ontmaagding <_<

 

op naar de lekkere toppen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er keurig uit,testert :smoke

Ben benieuwd hoe het gaat als het warmer wordt.

 

Scrog gaat lekker <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dj

Ik denk een combinatie daarvan. De bochten erin en de dichtheid van het oude filter. De afzuiger heeft dezelfde capaciteit.

En bedankt voor het compliment <_<

 

@ 1eklaswietjunk

Bedankt

 

@ Art

Jij ook bedankt. En ik ben ook benieuwd naar de zomer, vooral omdat de tent op een zolder staat :smoke

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk een echte duurtest. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Kramer

 

Succes weer met de test!!

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja er zijn een paar factoren waarom het beter werkt:

 

1. Geen bochten (dat scheelt behoorlijk!)

2. Deze filter is intern ook 125mm ipv 100 mm (wel wat dikker daardoor dan de vorige maar daardoor ook wat korter voor hetzelfde oppervlak kool en eenvoudiger in-line met de ventilator op te hangen)

 

Het mooiste is natuurlijk ook een stukje slang tussen de fan en de filter, maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel lawaai het maakt t.o.v. de oude set. Bedenk dat met name de luchtstroom het lawaai veroorzaakt. Ik denk dat dit best een goede combinatie is, nu maar hopen dat de zomer snel aanbreekt <_<

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_<

 

Nog andere maten..... Lijkt me wel tog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

herrie i loveeeeeeeeeeeeee it

top wietje

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Irezumi1 en hennep frank

bedankt :smoke

 

@ Wazzup

Ik heb me daar dus altijd behoorlijk in vergist. Wat maakt dat bochtje nou uit <_< . Nou heel veel dus ben ik nu achter. En dat het filter intern wat groter is zal ook wat schelen.

De luchtstroom hoor je op stand 4 in het filter goed. Als ik hem van het zomer daar lang(er) op moet laten draaien dan ga ik er wel een stukje slang tussen plaatsen. Ik heb nog wel wat over van die 5 meter die erbij zat ;)

Maar voor nu is die mooi stil en hoor je er bijna niets van.

 

@ 1eklaswietjunk

Ik heb geen idee, maar ik denk het ook wel. Misschien dat Wazzup dat weet?

 

@ Bots

Ik heb het nu een paar keer gerookt. En ik vind hem wel lekker maar niet heel bijzonder. Maar je wordt er wel knetter van en daar heb ik hem voor :huh:

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je test veld staat er weer mooi bij zo!

 

Dus als ik je goed begrijp dan maakt de hele afzuiging minder lawaai, omdat je er minder slang tussen hebt zitten.

Ga je ook nog meten hoeveel lawaai alles maakt (dB meten)?

 

We volgen je. <_<

 

:huh: Poldergrower

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd.

Ik zag dat er ook een Can Airkit 350 bestaat Bron

Echter weinig info en geen prijzen.

Iemand bekend met de prijzen voor deze sets en welke GS deze al aanbied.

 

Kramer succes met de Test <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ poldergrower

Dankjewel voor het compliment :smoke .

Hij maakt nu minder lawaai, omdat ik deze op de helft nu had draaien. Dat kon ik met mijn ouwe niet en met een fancontroller bromde die behoorlijk.

De oude stond dus altijd volop aan en dan had ik het 28 graden nu op de helft ,stand 2 is dat. 25 graden en veel minder lawaai. Dat komt denk ik door het brede filter en dat die nieuw is en in de oude situatie had ik er 2 bochten in.

Als ik nog een slang plaats tussen filter en afzuiger is die denk ik nog stiller.

En als ik nog een db meter kan regelen gaat ik meten. Ik had er toevallig een maar die kan ik nergens weer vinden, jammer. Dat had het wel compleet gemaakt. <_<

 

@ Mooiweer

Jij ook bedankt. :huh:

Mooi setje die 350, misschien dat iemand van CAN of wazzup er meer over weet. Ik ben ook wel benieuwd.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_<

 

Nog andere maten..... Lijkt me wel tog..

andere maten? Ik weet nie precies wat je bedoelt maar CAN heeft natuurlijk een heel assortiment filters. Deze nieuwe filter ligt wat meer in lijn met de filters die we in onze branche gebruiken. De andere kleine filters worden ook veel als losse cartridges in grote systemen gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 33 bloei.

 

Nou het klimaat in mijn tent blijft prima in orde. Ik hoef er niks aan te doen ;). Hij staat nog steeds op standje 2 en het blijft nog mooi op temp. 18-27 soms een graad hoger, maar dat komt omdat de droger dan aan staat :D .

De LV is de laatste tijd wel omhoog gegaan naar 40-50 % komt denk ik omdat de lucht op dit moment in de ruimte geblazen wordt en een droger die dan af en toe aan staat. Normaal dan draait het andere hok ook en die blaast af naar buiten en dan heb ik dat probleem niet. Maar die zal volgend weekend wel weer draaien. :verrygood

 

gallery_18180_9762_3770466.jpg

 

De planten doen het nog steeds prima. De S5 krijgt nu ook dezelfde hoeveelheid voeding als de Herri allebei EC 2.0.

Ze krijgen nu ook geen mam meer maar Bio 2 van Biogreen en calgel. Dit omdat MAM niet voor de bloei is.

Ze Hebben nu ook twee keer PK 13/14 gekregen. 2 ml op 5 ltr. Dit bouw ik op naar 5ml/5ltr. Ze krijgen het nu nog een week.

Het waterverbuik zit nog steeds op 3-4 ltr p/d voor de Herri en 0.45 ltr p/d voor de S5.

 

Zo en dan nu tijd voor plaatjes

 

gallery_18180_9762_3862144.jpg

 

gallery_18180_9762_251324.jpg

 

gallery_18180_9762_1760091.jpg

 

gallery_18180_9762_2321118.jpg

 

gallery_18180_9762_1431151.jpg

 

gallery_18180_9762_3623440.jpg

 

gallery_18180_9762_3867577.jpg

 

gallery_18180_9762_3415950.jpg

 

gallery_18180_9762_1754586.jpg

 

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie hoor! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar koop je die mooie groene hoogglanslak ;)

Topjes zijn al mooi wit gesuikerd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kramer

 

Wat een mooie scrog en zo mooi laag.....(was die van mij maar zo laag :D )

wat die er mooooi groen en super gezond uit, helemaal klaar met de lijn van humboldt of ga je daar ook nog eens mee experimenteren?

 

@art: volgens mij gebruikt kramer gewoon de haarlak van mvr. kramer :verrygood ;)

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1eklaswietjunk

Bedankt :verrygood

 

@ Art

Bedankt en ik heb er bijenwas opgesmeerd ;) . Daar ben je wel even druk mee, maar dan heb je ook wat voor de foto :D

 

@ SmokeyB

Bedankt in de grotere tent ga ik ook scroggen met de CBH, kijken of ik hem dan ook zo laag kan houden. :P

Nee ik ga niet meer met Humboldt aan de gang, die is mij veels te duur en dan heb ik het niet over de aanschaf :wacko:

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kramer,

 

Leuk om de overeenkomsten te zien met mijn kweekie.

Zie jij trouwens ook hier en daar bruine haartjes?

Dan heb je een vroege herijuana, The thing!!!!!

Veel golfballen toch. Heb je een golfbaantje in de tuin?

 

Gaat super mooi hoor!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er fraai zmakelijk uit al,

ben benieuwd waar ze eindigt.

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bioloog

Ja ik heb ze al behoorlijk bruin. Ik zal strax wel een foto maken. Ik denk zelf nog een ruime 3 weken en dan gaat de schaar erin. :lol: .

Golfen? Zie je mij dat doen ;) :D

 

@ weetje

Bedankt en ik ben ook erg benieuwd wat het brengt. Maar tot nu toe ben ik al dik tevreden.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...