Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenyey

Afzuren ja/nee

Recommended Posts

Beste medegrowers ik ben van plan om mijn tweede kweek te beginnen maar ik kamp met een dilemma.

 

Ik gebruik voor 10 plantjes de plagron grow mix en voor de andere tien de plagron royalty mix om te kijken hoe ze hierop reageren.

Maar aangezien ik de vorige keer een aantal probleempjes heb gehad. twijfel ik of ik moet afzuren ja of nee ik ga de complete canna lijn gebruiken. graag jullie advies. Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het wel, en ben er zeer nauwkeurig in, m'n buurvrouw kijkt nergens naar, doet maar wat, maar haalt wel 1,5 Kg van 2,5 m2 af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de vorige keer afgezuurd eigenlijk? want je zegt erbij dat je de vorige keer problemen had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb de vorige keer afgezuurd toen was de setup nagenoeg hetzelfde alleen nu om te testen gebruik ik ook op een paar planten royalty mix de rest en ook de vorige keer was op grow mix in 11 liter potten ik hield een ph aan van 6.0 rond week vier zagen ze er niet goed uit terwijl ik me gewoon aan de waardes hield bij de gs zeiden ze magnesium tekort. een flesje gekocht mar het mocht niet baten uiteindelijk iets minder dan 0.5gram per watt gehaald was goed teleurgesteld maar ja het was de eerste keer nu moet het beter. vandaar dat ik twijfel over afzuren. ik hoor dan ook hier op het forum wel afzren/ niet afzuren. en ben egt zwaar aan het twijfelen .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn 1000 verschillende problemen, en ik zeg dat je het in iets anders moet zoeken dan wel/niet afzuren. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah Canna terra is een redelijk hufterproof voedingslijn, als je voed volgens de richtlijnen zit je met je pH al erg goed in de richting, zolang je niet teveel schommelt in waarden buffert je medium heel wat weg. Ik vind het dus niet noodzakelijk.

 

Aan de andere kant kan je door je pH te meten, wel goed inspelen op bepaalde gebreken die je plant vertoont. Wel een vereiste is een goed ge-ijkte meter (ervaring :verrygood ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuren op 11l met canna zou ik zeker doen , je hebt tenslotte maar 11l buffer.

En canna is een sterk goedje, wat niet erg is zolang alles maar word opgenomen door je dames.

En dit bereik je weer door een juiste ph.

Dus meten is weten...

 

groet benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stem voor JA

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

okeej en nog een vraagje erbij. Stel ik heb een ph van 7.2 in het begin van de kweek en wil deze op 6/6.5 krijgen moet ik dan afzuren op 6 of steeds 1/2 tiende eronder bij in dit geval de ph van de grond is 7.2 dan geef ik ze 7.0 en dan steeds ietsje lager wat denkn jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig in stapjes afzuren , dames hebben een hekel aan plotselinge veranderingen.

Ik begin mijn kweekje altijd met een ph van 6 en laat hem oplopen naar 6.5

Maar goed er zijn meer wegen naar Rome :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

van 7,2 naar 6,0 zegmaar in 6 stappen van 0,2 naar beneden halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het in kleine stapjes doen alleen andersom.

 

In het begin wil je zoveel mogelijk wortel groei.

Wortels houden van een zuur milieu dus ik begin met 5,8 PH de eerste 2 weken en laat deze daarna langezaam oplopen tot max 6,5 PH. let wel als je net een voeding hebt aan gemaakt en je zet het even een uurtje weg dan loopt de ph 0,2 op, Hou daar rekening mee. verder kan je zoals babylonboy zegt aan de hand van de PH ook sturen welke voedingstoffen het plantje op kan nemen. handig voor eventuele terkorten.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je vat een uurtje laat staan gaat de ph 0,2 omhoog. heb ik zelf ook wel eens ervaren, wat ik me nu afvraag, zou die ph na een uur ook omhoog gaan als je voeding al in het medium zit? waardoor gaat ie uberhaupt omhoog? licht wat op 't vat schijnt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al eens gemeten op welke ph de buffer die id Canna voeding zit je voedingswater qua ph doet uitkomen?

 

In verleden heb ik met de Terra, de Aqua en de kokos lijn gewerkt en qua ph hoefde ik er met mijn kraantjeswater van ph 7.2 erg weinig aan te doen, zette het steevast tussen de 6.0-6.5 en zeer weinig verloop hierin (dus geen 0,2 erbij na even laten staan).

 

de aarde vers uit de zak is gebufferd rond de 5.8 denk ik (Gold label is dat wel) en dan extra af gaan zuren zal wel heel erg in gaan vreten op je kalk en calcium dan waardoor je misschien wel heel veel bij moet gaan voedden.

 

Gebruik je ook de cannazym en de rhizotonic?

Beiden doen je ph, net zoals de PK 13/14 van Canna, exploderenals je ze gewoon in water oplost maar rara.. wat gebeurt er als je de basisvoeding toe gaat voegen.. zomaar ineens 1.0 of nog meer lagere ph :D

 

Plagron Royalty mix:

pH: 5,8 en 6,2

EC: 1.8 en 2.

 

Genoeg voeding vd 1e 6wk staat op de zak dus al flink voorbemest en ook iets om rekening mee te houden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat afzuren (en met canna voeding hoef je inderdaad weinig af te zuren, is al erg zuur van zichzelf) doe dat dan gelijk vanaf het begin met inwateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okeej jongens eerst wil ik jullie alvast bedanken voor jullie antwoorden. Ik heb gisteren de grow mix en royalty mix gekocht heb er een ph- meter ikgeduwd en beide komen uit op een ph van 7. als de meter klopt heet dat. hij is wel niewu dus eigenlijk moet dit wel. het is een meter waarop de ph en de vochtigheid is te zien het gaat hier om de trimeter van trinatech. Iemand ervaring met deze meter heb namenlijk mij twijfels erbij maar misschien is dit niet terecht. Moet ik dan beginnen met afzuren bij bijv 6.8 en dan de ph van de grond beetje bij beetje zuurder maken. (dit klinkt mij het meest logisch) bij de grond is 7 dan water geven met een ph van 6.7/ 6.8 en dan steeds lager tot ik ongeveer op 6 zit. of toch gewoon afzuren op zes vanaf het begin. ik wil de ph omlaag krijgen omdat als ik de terra florres ga gebruiken deze idd niet afgezuurd hoeft te worden. :verrygood alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_24750_9923_17843.jpg

 

gallery_24750_9923_6746.jpg

 

foto's van mijn meterje en een beetje uitleg erbij :verrygood

 

ik lees net op de website van een growshop dat de ph waarde van deze grond rond de zes moet liggen maar als ik een beetje water afzuur en met mijn normale meter meet (digitaal) en daarna de meter in steekt lijkt dit toch ongeveer te kloppen zou de grond dan echt zeven zijn?? of is dit niet mogenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

meter vd buitenplantjes/kamerplantjes mag je ervan maken :verrygood

 

Als nu op de zak van Plagron staat .. .. en die meter geeft 7 aan wat klopt er dan niet?

De ph vd grond (en plagron zet niet voor niks eea op de zak) of de waarde op de meter?

 

Totaal onbetrouwbaar, neem dan wat delen grond en meng die met demi-water en meet dan het aftreksel met een goede ph meter..

 

Die 7 wat de meter aangeeft kan heel goed 6.2 zijn die de meter (door van alles zoals temperatuur watr dat ding niet compenseerd) jeop een heel verkeerd pad kan zetten.

 

Ph strips zijn dan nog meer te vertrouwen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch niet als je organisch kweekt omdat afzuren slecht is voor het bodemleven??

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch niet als je organisch kweekt omdat afzuren slecht is voor het bodemleven??

gr B

 

Wat bedoel je hiermee??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak hem nou niet nog meer id war...

 

De Canna Terra lijn is NIET organisch, minerale voeding is dat, dus ph regelen WEL van belang.

Bodemleven "enigzins" via oa Cannazym.

 

Met een minerale voeding kweek je niet zo snel een bodemleven zoals bij een bio voeding en ook dan moet je soms nog aanzuren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...