Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

test: inlaatkoeler van A&T

Recommended Posts

Omdat dit het meest eenvoudige gebruik van een koelbatterij is en snel aan te sluiten (vóór de zomer!) stelt A&T nogmaals een waterkoeler ter beschikking, dit maal met het doel om slechts de inlaat te koelen, niet om te recirculeren. Je hebt een ingerichte kweekruimte met maximaal 4 lampen (één lamp mag ook!) en je zorgt zelf voor je wateraanvoer. Verder regelt A&T met jou de koelapparatuur die je nodig hebt. Na de test (en het zorgvuldige test topic uiteraard!) mag je de koeler behouden.

 

Eisen:

 

- Minimaal één afgerond verslag op het forum

- Warmteproblemen in de zomer ;)

 

Met dank weer aan A&T ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is dat inschrijf formulier nu gebleven...had hem ergens opgeslagen ;)

Leuke test.... ;)

 

Nog even en iedereen is alleen maar test verslagen aan het maken ipv eigen topics :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schenkie

Dat is toch mooi,

Wiettestform

Met wat testen en eigen kwekkjes erom heen.

Denk dat er veel beginnende (en gevorderde) kweekers smullen van die informatie en testen hier.

 

 

 

Ik heb nog niet in de zomer gedraaid, Ik ga dat eerst maar eens doen ;)

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, het leuke van de wietforum testen is dat het ook gewoon kweekverslagen zijn, maar dan met specifieke apparatuur of materialen. Dat is ook waarom we meestal een bestaande ruimte vragen én een kweekverslag, om ook de vberschillen te kunnen laten zien.

 

We helpen de kweker er mee, de leden met kennis, de leverancier met wat bekendheid voor zijn tijd en materialen. Win-win-win situatie lijkt me...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog even en iedereen is alleen maar test verslagen aan het maken ipv eigen topics ;)

 

Ik zat gisteren precies hetzelfde te denken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De testen blijven komen hier, prachtig.

Is deze test incl. DE A&T Trading AANSTEKER???

 

;) ;) :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een mooie test! Gaan we volgen.

 

@whazzup.....Bronwater? kraanwater?

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar is dat inschrijf formulier nu gebleven...had hem ergens opgeslagen ;)

nee, nee schenkie, je slaat door, een test te gelijk he ;)

 

@whazzup.....Bronwater? kraanwater?

maakt niet uit racker, dat mag de tester zelf weten, maar met leidingwater geen probleem

 

even ter info,

dit is de kans om op een simpele manier zonder zware ingrepen en hoge kosten van je temperatuur probleem af te komen

het grote voordeel hiervan is dat het alleen maar water gebruikt waneer nodig,

is de temperatuur van de binnenkomende lucht dusdanig laag dat je de temperatuur al goed kunt handhaven...zal de koeler niet hoeven te werken dus ook geen water verbruiken zoals in een semi gesloten syteem, omdat het daar als hoofdkoeling wordt gebruikt.

 

er zijn er op deze manier al velen die het zo toepassen.... met succes, dus kom op jongens...baat het niet, schaad het niet

het kost je niets.... (ja een beetje water) en je hoeft er niet je hele ruimte op aan te passen,

dit kan binnen een paar uurtjes gemaakt zijn en werken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een aantal vraagjes wat betreft de koeler ,

 

Ik heb nu 2 x 600 watt lumateks hangen die ik in de zomer omwissel voor 2 x 400 lumateks anders kom

ik zwaar in de knoop met de warmte , het scheelt zo'n 9 a 10 graden tussen de 600 en de 400 watters .

 

Afmetingen van het hok zijn 240 / 100 / 200 cm

afzuiging is 2000 kuub en inblaas 750 kuub , afzuig flens 250 mm inblaas flens 180 mm

 

heb de Verwarming en lv onder controle alleen de koeling in de zomer is een knelpunt in de zomer .

 

 

Wat zijn de precieze afmetingen hiervan en de aansluitmaat van de flens voor de inblaas ?

 

of beter nog heb je hier een linkje van zodat ik alles even na kan lezen ?

 

grtzz chase

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chase,

 

in jou geval zou je met een ATO-125 of ATO-160 al gelang de sytuatie al toe kunnen komen,

en dan kun je de inblaas van 750m3 gebruiken voor uitblaas, en de inlaat passief

 

kijk hier voor meer info

het getal achter het type (ATO of ATV) is de flensmaat

 

EDIT, zo zie je maar weer door een goeie koeling te gebruiken kan je op andere dingen besparen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wanneer zou dit product op de markt komen? En wat zou de prijsklasse ongeveer zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) het wordt al verkocht! info bij A&T via hun website alsjeblieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor wanneer zou dit product op de markt komen? En wat zou de prijsklasse ongeveer zijn?

 

Een potentiële tester ;)

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T Trading

 

ziet er zeer interessant uit moet ik zeggen , de 160 mm kan ik wel kwijt zo te zien .

heb alles aanwezig in mijn technische ruimte , condensafvoer , wateraansluiting , etc .

 

 

Ik ga aankomende week zaden bestellen voor een nieuwe ronde dus dan kan ik het hok

nu nog even aanpassen .

 

ik neem wel even contact met je op voor de mogelijkheden .

 

thank's voor de reply

 

grtzz chase

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga al een test doen, de Ice box met chiller....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja, dat is ook zo ;) .

Ik zie door de bomen het bos niet meer........

....nog ff, dan zijn er meer testers dan reguliere verslagen ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is ook de enige plek bij mijn weten waar iets kan getest of gescreened worden, ik heb hier hopen aan informatie gevonden voor dat ik begon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is deze test incl. DE A&T Trading AANSTEKER???

 

jazeker, al rook je niet krijg je hm nog voor als het dan nog niet lukt, kun je er de hele rotzooi mee aansteken ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jazeker, al rook je niet krijg je hm nog voor als het dan nog niet lukt, kun je er de hele rotzooi mee aansteken ;) ;)

 

Schijnen ze ook goed voor te zijn ja :D

(als het niet lukt zou ik graag de aansteker willen hebben)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het niet lukt ...

Dat kan niet met zulke goede uitleg ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx GW, hier nog wat uitleg dan,

 

hoe werkt dat? in een conventionele ruimte met actieve uitbaas en actieve of passieve inlaat wordt er gekoeld door de lucht te verversen(beluchten), wat in de kassen gebeurt door middel van de daken open te zetten en zo een natuurlijke trek te creëren,

middels de daken wordt dus de trek(snelheid van afvoeren /aanvoeren van lucht) geregeld, te snel is niet goed voor het gewas omdat het dan meer moet verdampen en daar misschien zelf alle energie in moet stoppen waardoor het niet snel genoeg doet voor de tuinder om geoogst te worden, te langzaam is niet goed voor als het te warm wordt en er dito hetzelfde gebeurt met het gewas.

 

in een daglicht loze kweek is dat niet mogelijk en daarom wordt er met afzuigers/inblazers gewerkt om de verversing(beluchting) te creëren op een onnatuurlijke wijze, om dit op een redelijke manier te doen die voor het gewas het beste is qua luchtverplaatsing (de snelheid) ben je afhankelijk van de temperatuur die je ruimte binnen komt, is het koud buiten zal je afzuiger zacht kunnen lopen, is het warm buiten zal deze sneller moeten lopen.....

tot dat, de lucht van buiten dusdanig warm is dat het niet toereikend is om de temperatuur te kunnen handhaven, dan wordt er veelal gekozen om nog grotere afzuigers en inblazers te installeren en nog meer lucht te verplaatsen, maar het houd een keer op...als er te warme lucht noem eens wat, 30 graden binnen komt en daar hangen ook nog lampen te branden dat de temperatuur lager als 30 graden wordt door veel lucht te verplaatsen ;)

 

door een koelbatterij op je inlaat te plaatsen wordt de te warme lucht terug gekoeld en is de temperatuur makkelijker te handhaven waardoor je niet zoveel lucht hoeft te verplaatsen met niet al te grote afzuigers en dat allemaal ten goede komt van je gewas is.

 

en voor de gevorderde ;) is het op die manier ook mogelijk om deze opzet in combinatie met een kanaal verwarmer en luchtverdeelslang(en) een mooier klimaat te realiseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad, is leidingwater een optie voor het koelen van de binnenkomende lucht? Je hoeft minder te koelen dan met het Semi gesloten systeem lijkt me.

Bron gaat er niet lukken, dus kan het zonder...

 

dan heb ik nl. wel een plekkie! Tis alleen geen 4x600w...maar wordt wel een heel interessante voor de kijkers... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LH,

 

ja leidingwater is zeker een goede optie,

je hoeft alleen maar te koelen wanneer nodig, het zal ten alle tijden minder water verbruiken dan in een semi gesloten systeem

 

het is geen 4x600W....wat dan wel????

Share this post


Link to post
Share on other sites
jazeker, al rook je niet krijg je hm nog voor als het dan nog niet lukt, kun je er de hele rotzooi mee aansteken ;) :D

 

Nou, niet de spullen de schuld geven :D

Hou de eer dan aan jezelf, en steek jezelf in de fik :D ;)

 

green-lady (p.s. niet echt doen hoor) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...