Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pzelf

Opbrengst per m2

Recommended Posts

Na heel wat zoeken in dit forum is me nog niet helemaal duidelijk geworden hoeveel opbrengst (in grammen) ik kan verwachten bij binnenteelt.

Ik heb nl net een huis gekocht met daarbij een garage die ik perfect kan gebruiken als kweekruimte!

 

Om het energieverbruik nog enigzins binnen de perken te houden denk ik aan 2 of3 600Watt lampen en het gebruik van een aantal growboxen. Nu vraag ik me af hoeveel m2 ik van mijn garage moet afstaan om optimaal benut te kunnen maken van de 3 lampen (ik wil zo weinig mogelijk ruimte benutten maar wil wel een goed werkbare ruimte hebben voor mijn planten) en wat de opbrengst ongeveer zal zijn in grammen als ik elke 10 weken oogst!?

Alle tips zijn welkom voor deze beginner! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 600 kan een opp. aan van 1.2 x 1.2.

 

Je opbrengst echter zal geheel afhangkelijk zijn van wat jij in die garage nog verder doet ( denk aan LV enz.)

Als je dit allemaal goed onder controle hebt kun je wel 0,8/1 gr/watt halen.

 

Ik zou in jouw geval echter keizen voor 4 x 400.

Is naar mijn mening effectiever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(zal m gelijk verplaatsen naar rubriek vragen; daar staan de meeste vragen :wink: )

 

Denk dat je beter je hele denkwijze kan omgooien....... :roll:

je moet gewoon uit gaan van de hoeveelheid wiet die je ongeveer zal willen hebben.

weet je dat, dan kan je kijken hoeveel planten daar ongeveer voor nodig zijn, vervolgens heb je dus ook de benodigde ruimte, verlichting, ed.

(wil je gemiddeld 100 gram per maand, of 5 kilo per maand :wink: )

 

Of je doet het zoals velen het doen.... kijken welke ruimte je kan besteden en vevolgens kijken hoeveel lampen, en dus planten er in kunnen. Is nu meer iets van: ik wil 2 of 3 lampen ophangen, welke ruimte heb ik nodig en hoeveel planten kunnen eronder... en hoeveel levert het op. Speciale reden waarom je 2-3 lampen wil (van 600W).

Lijkt me momenteel nog het minst interessante om te weten :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast dank voor de reacties! :(

 

Hhmm ok ik ben overtuigd! Mijn uitgangspunt is de ruimte die ik ter beschikking moet stellen voor mijn kleine plantage, vandaar dat mijn vraagstelling vanuit die hoek kwam.

 

De opbrengst die ik per maand zou willen halen is tussen de 800 en 1000 gram.

Hoeveel lampen en hoeveel ruimte heb ik ongeveer nodig om deze opbrengst te halen?

 

Please help, want ik ga dit weekend beginnen te bouwen aan mijn hok in de garage :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alvast dank voor de reacties! :(

 

Hhmm ok ik ben overtuigd! Mijn uitgangspunt is de ruimte die ik ter beschikking moet stellen voor mijn kleine plantage, vandaar dat mijn vraagstelling vanuit die hoek kwam.

 

De opbrengst die ik per maand zou willen halen is tussen de 800 en 1000 gram.

Hoeveel lampen en hoeveel ruimte heb ik ongeveer nodig om deze opbrengst te halen?

 

Please help, want ik ga dit weekend beginnen te bouwen aan mijn hok in de garage :)

 

Hmmmm.... je ben niet bang voor een beetje wiet :wink:

effe beetje rekenen:

 

kweek circa 3 maanden, dus 2,5 tot 3 kilo per oogst..... :?

voor het gemak 0,8 gram opbrengst per watt (van je lampen), dus ongeveer 3 a 4000 Watt nodig :?

Zal je dus aan het dubbele aantal lampen moeten zitten (circa 6 a 600W) met circa 6-8 m2 oppervlakte :?

met ongeveer 100 tot 150 planten.

 

En 4000 Watt per uur (exclusief afzuiger, ventilator ed) is best wel (erg) veel :roll:

Net een huis gekocht met garage dus aanschaf kweekspullen moet ook te doen zijn,

maar of het met je stoppen (en elektriciteitsrekening) te doen is betwijfel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

 

Ik zou in jouw geval echter keizen voor 4 x 400.

Is naar mijn mening effectiever.

 

wil je dat eens toelichten Onimusha?

3 x 600W=1800W lijkt mij meer dan4x400w dus meer opbrengst

maar ik zal wel iets gemist hebben :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
meerdere lampen is betere spreiding/verdeling van het licht

(denk ik dat oni daarmee bedoel :wink: )

 

En precies dat :(

 

Je heb ook nog eens meer ruimte onder je lamp te beschikking en kunt beter met de warmte weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pzelf schreef : De opbrengst die ik per maand zou willen halen is tussen de 800 en 1000 gram. hij zal wel bedoelen per oogst en dan is het toch simpel dit zal hij wel halen met zijn 3maal 600w niet dan,? :roll: :roll: :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ie het per oogst wil hebben wel ja :( dan zal ook 3x 400Watt voldoende moeten zijn.

 

maar ja..... zal deze goede man genoeg hebben aan 300 gram per maand om op te roken :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor jullie reacties! :(

 

Ik ben zeker niet bang van een beetje wiet :) heb al vroeg geleerd dat meer meestal beter is :wink:

 

Maar ivm hoge stroomrekeningen en aandacht trekken van het energiebedrijf ga ik uit van 5 400 watt lampen.. Beter wat minder opbrengst dan gepakt worden!

moet ik maar wat vaker naar de coffeeshop om bij te kopen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
moet ik maar wat vaker naar de coffeeshop om bij te kopen  :wink:

 

 

He is kidding, isn't hé ? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 4x600w zet, dan kun je 1kg per maand halen, dat is dus 2kg ongveer, iets minder mag ook? Laat je ze weekjehalf groeien en dan bloeie in, sommige maar enkele dagen afhankelijk van de soort natuurlijk

 

Als je natuurlijk ook eraan denkt om een klein groeiekamertje te installeren kun je je stekken laten voorgroeien en om de twee maand oogsten. Dit komt op enkele oogsten meer per jaar.

 

 

Begin de eerste keer niet met teveel anders als je het verkloot heb je een groot verlies, eerst effe spelen met 2x 600w halverwege kun je er dan nogmaals plaatsen, zo heb je ook een gesspreide opbrengst en heb je niet zoveel te knippen in één keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar goed, genoeg offtopic crap, dit kan allemaal weer weg meneer de admin :( :wink:

 

 

-----------

Ge-edit door adm

 

Bij deze gedaan.

(zijn dus aantal niet relevante berichten verwijderd)

-------------

 

en daar gaan we weer met het onderwerp :arrow: :arrow: :arrow:

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...