Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

2 x Anesthesia 5 op 60x40 onder T-Neon 110 watt

Recommended Posts

Ach ja, mijn vorige kweekje heeft me wel een beetje geïnspireerd en de geur van topjes.. tja.. Er staan dit maal twee Anesthesia 5 stekjes in een ikea bak van 20 liter die precies in het ikea PS kastje past. Uiteraard weer met bodemverwarming en uiteraard straks weer in scrog. Er zit 20 liter Special Mix Custom in de bak (een light-mix zonder perliet) en de voeding zal dit keer weer (zoals de vorige keer) de nieuwe Gold Label voeding zijn.

 

Er is echter een heel groot verschil met het vorige geintje: toen stond er één plantje op 2 liter, nu staan er twee op 20 liter! Dat zou theoretisch betekenen dat we met een wat lagere ec afkunnen. Ze staan nog op afstand van de lampen om aan het licht te wennen, ze komen net onder 36 watt vandaan. Voorlopig gebruik ik wat lst om ze in de goede richting te houden. Om overmatige groei te voorkomen heb ik het substraat bedekt met perliet (altijd leuk, op een substraat zonder perliet :lol:), dat scheelt erg veel licht en helpt ze kort te houden.

 

Dan even over de voeding:

 

Ik gebruik Gold Label Nutrients, het biominerale schema bestaande uit:

 

- Wortelstimulator (biologisch, met ondermeer extracten uit Kelp en Humuszuur en aminozuren)

- Een mineral ABC voeding, waarvan de C met name een PK booster is voor de laatste weken

- Een organische BatBooster (biologisch, met onder meer rietsuiker melasse, biostimulatoren en oude gefermenteerde bat guano, een rijke bron van organische fosfor)

- MycoMix (een mix van mycorrhizae, gunstige bodembacteriën en stimulatoren)

 

Het schema had ik al in twee topics bij testers gepubliceerd, hier dan nog maar een keertje, dat scheelt weer klikken ;)

soil2.jpg

 

Anesthesia lust wel een hapje dus ik hou een voor deze voeding relatief wat hogere ec aan. Ik gebruik een grote pot en hou de pH van het medium in de gaten: ik zuur dus niet af.

 

Special Mix Custom kun je beschouwen als een light mix, en daarom ga ik al snel beginnen met een lichte voeding. De wortelstimulator alleen is al krachtig genoeg voor een aantal weken (de plantjes zijn prachtig zolang ze deze krijgen) maar de ec van het medium loopt snel terug. Beter is het om deze geleidelijk op peil te brengen en te houden.

 

Vanaf eind week 1 krijgen ze AB basisvoeding. De wortelstimulator krijgen ze zolang ze groeien, tot ongeveer de 2e/3e week bloei. Daarna ga ik over over de biologische BatBooster, die ook natuurlijke stimulatoren bevat. Het voedt het bodemleven en houdt de plant tevens mooi groen. Het is gelijk ook een prima basis voor een volgende kweek door de guano toevoeging: de bodem krijgt voldoende fosfor om de nieuwe plantjes goed te laten wortelen.

 

Binnenkort een paar plaatjes van de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wahazzup is weer aan de slag

succes met deze ronde en met de voeding

ben wel benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je het water geven geregeld in die Ikea bak?

Drainage slang oid of gaten onderin geboord of via boven water geven (wat ik me niet voor kan stellen ;) )

 

In mijn kastje komt vd volgende keer nl. ook 1 bak ipv potten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een platte bak met een luchtig substraat, dus ik heb geen extra afwatering of beluchting geregeld. Wel heb ik nog een deksel van diezelfde bak stand-by voor als dat nodig is, ik overweeg nog om die als lekbak er onder te zetten met een aantal gaten in de bodem en blokjes er onder om afstand te houden. Ik ga behoorlijk droog kweken.

 

De stekjes die ik heb gekozen hebben een moeilijke tijd achter de rug tijdens mijn afwezigheid, ze hebben het behoorlijk voor hun kiezen gehad maar mogen nu herstellen in hun nieuwe substraat. Ze hebben eenmalig 1 liter voeding gekregen met een ec van ongeveer 1.6 (incl. water) en wortelstimulator op 20 liter substraat, dat is behoorlijk vochtig. Daar moeten ze het komende week op doen. Ik overweeg nog om mij druppelsysteem in te zetten op de bak, maar dat is van later zorg. Voorlopig hebben ze zat en met het handje water geven gaat tenslotte ook prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé whazzup, altijd leuk om te zien dat kleine kastje van je, vooral als het gevuld is. Ik ga dit weer volgen.

 

Groeten, niksaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

kom maar op

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook een bak met deksel genomen daarom, die past er mooi onder dan als schotel en toch handig dat ik het heb nagevraagd.. afstand tussen de deksel ed onderkant vd bak had ik niet meegenomen ;)

 

Substraat ken ik de eigenschappen nu aardig van :D wel lastig soms, geef je een keer goed water hebben ze meer dan 1wk genoeg :lol: maar iets anders dan GL substraat komt er bij mij niet meer in.

 

Blijf dit topic volgen, succes met deze ronde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals beloofd een paar kiekjes. Je ziet de bak, de twee Anesthesia stekjes op Gold Label Custom onder 2 x 55 watt blauwe lampen. Ik heb perlite op de grond gestrooid voor de lichtreflectie en om verdamping wat tegen te gaan, dat werkt perfect. Kan het er ook eenvoudig weer afzuigen met een kleine stofzuiger. Er is één keer water gegeven, ongeveer een liter op deze bak en dat is voorlopig voldoende, geen gaten onderin gemaakt omdat ik dit veiliger vind: er staat tenslotte ook elektrische apparatuur onder in het kastje (de fancontroller en de bodemverwarming).

 

de plantjes worden een beetje plat getrokken om de oppervlakte beter te vullen.

post-5211-1268070948_thumb.jpg

post-5211-1268070990_thumb.jpg

post-5211-1268071014_thumb.jpg

post-5211-1268071034_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf kastje hoor! Is de #5 de gemixte pheno? (zag op opengrow wat beschrijvingen van de 3 pheno's, maar volgens mij geen nummering erbij)

 

succes verder!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet m op he ouwe ;)

 

ik vind t echt nog steeds zo´n mooi hokkie en lekker knus

succes he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kattenbak heb je daar in je hok staan! Vindt de kat die boompjes niet hinderlijk?

 

Ff zonder ongein ... ziet er strak uit, ben benieuwd hoe het er over een paar weken uitziet.

 

Je hebt 2 x 55 watt boven 40 x 60 cm ... dekt dat een beetje wat betreft licht? Ik heb 2 x 75 watt boven 70 x 30, maar zit nu dus te denken dat ik wel een groter oppervlak zou kunnen belichten ... hoe voorkom je aan het einde dat alleen het midden licht krijgt? De lamp omhoog? Mis je dan niet juist de dieptestraling?

 

Ik zit er in ieder geval bij!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik hier overheen heb gelezen...

Super dat je ook met gold label voeding aan de slag gaat

Succes daar whazzup

Mijn argusogen volgen je aandachtig

 

Ik heb nog wel wat kleine vraagjes maar die komen later

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vraagje over de rechter plant ;)

Grote blad is wat lichter aan de uiteinden vooral onderin.

 

Dit heb ik bij alle Anesthesia's gehad die ik opgekweekt heb/ heb staan nu en mijn vermoeden is dat het iets met magnesium te maken heeft?

 

Term vraatmonsters is al paar keer gevallen ;) , qua NPK vindt ik het nog meevallen en is het goed te doen met (bij)voedden maar de rest (Mg,Ca etc) vreten ze het zo weg heb ik het idee, zelfs onder PLL waar ik minder voedingsconsumptie verwachtte maar ze met gemak de volle mep Hy-Pro aankunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zijn afkomstig van een voedingsexperiment waarbij we de juiste hoeveelheden per soort, potmaat etc. bepalen. Wat je ziet is langdurig lichte ondervoeding. Ook hebben ze onvrijwillig een vrij extreem mycorrhiza experiment ondergaan: 3 dagen zonder water ;). Potjes kon je omverblazen maar de blaadjes stonden nog rechtop ;). Daarnaast moeten de herijuana pheno stekjes eerst bijna dood gaan voor ze wortelen bij wijze van spreken en dat zie je ook terug in de onderste blaadjes.

 

In kleine potjes heb je een hogere ec nodig. Anesthesia is in ieder geval echt een kalk vreter dus wat extra in je aarde kan geen kwaad en veel afzuren raad ik af. Een hydro voeding zou prima werken (extra calcium / magnesium). Normaal trek ik het wel met een ec van 1.6 - 1.8, zelfs op het einde, maar met Anesthesia en Skunkafghaan zit ik al met een week of 3 aan 2.0 om ze in kleine potjes goed en groen te houden. Als je op Special Mix start heb jhe geen last, da's voldoende bemest. Ik gebruik 2-2,5 ml A/B, een druppeltje wortelstimulator en 1/2 ml BatBooster vanwege de suikers en de organische fosfor (goed voor de wortelontwikkeling en het bodemleven). Dat geeft bij elkaar een ec van ongeveer 2,0, Gold Label voeding is hoog geconcentreerd.

 

Mijn beide Amnesia's en de SSH kunnen het makkelijk met een klein beetje minder af, de meesten beginnen al te verbranden bij 1.7 / 1.8. De Lemon Haze houdt ook echt wel van een beetje voeding overigens! Bij 2.0 geeft ie geen krimp, onder de 1.6 krijgt ie het moeilijk. Nogmaals: kleine potjes van een liter en minder, plantjes van 40-60 cm. Het is best interessant om een plantje klein en lang in leven te houden. Je kunt het ook echt bijna als een bonsai groeien, dat hou je het langste vol. Mijn generaties hou ik niet langer dan een jaar - 1,5 jaar, daarvoor verjong ik ze al zodat de generaties overlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er mooi uit, op dat witte strand! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaaf kastje hoor! Is de #5 de gemixte pheno? (zag op opengrow wat beschrijvingen van de 3 pheno's, maar volgens mij geen nummering erbij)

Nee, de 5 is een meer herijuana pheno.

 

Je hebt 2 x 55 watt boven 40 x 60 cm ... dekt dat een beetje wat betreft licht? Ik heb 2 x 75 watt boven 70 x 30, maar zit nu dus te denken dat ik wel een groter oppervlak zou kunnen belichten ... hoe voorkom je aan het einde dat alleen het midden licht krijgt? De lamp omhoog? Mis je dan niet juist de dieptestraling?

tja de lampen zijn mooi verdeeld over de ruimte. 110 watt op 60x40 is 460 watt per vierkante meter, dat moet echt voldoende zijn.

 

Vraag maar raak overigens hoor GuessWho ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

Ze gaan lekker. Geef nu eens per twee dagen een liter voeding. ec op 1.7 inmiddels al, samen met een beetje wortelstimulator. Ze hadden even last van wat stress met het overplanten maar zijn prima aangeslagen, de rechter iets groter dan de linker nog steeds. Bak kan met scrognetje in één keer worden uitgenomen.

post-5211-1269050250_thumb.jpg

post-5211-1269050269_thumb.jpg

post-5211-1269050286_thumb.jpg

post-5211-1269050303_thumb.jpg

post-5211-1269050335_thumb.jpg

post-5211-1269050358_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bak is inderdaad niet diep en met medium moet dat kunnen zo zonder drainage gaten denk ik.

Denk dat 1 vd bedboxen die ik nog heb een plantenbak gaat worden :wacko:

 

Mooi donkergroen hoor en grappig om te zien: 2 in 1 bak en de kleinere schikt zich naar de wat grotere, hoop dat dit id bloei ook nog zo blijft en ze niet de achterstand in gaat proberen te halen

 

Ik blijf dit volgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn met een beetje zachte dwang die richting opgedrukt trouwens, met wat LST. Vandaag ga ik voor het eerst binden.

post-5211-1269083997_thumb.jpg

post-5211-1269084017_thumb.jpg

post-5211-1269084034_thumb.jpg

post-5211-1269084054_thumb.jpg

Ik kweek behoorlijk droog dit keer, het water geven doe ik met een drukspuit zonder vernevelaar. Zo kom je er makkelijk onder en kun je het water goed verdelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo leuk aan jouw geneuzel, het ziet er allemaal zo makkelijk uit!

 

Heb je speciaal gekozen voor de kleur van de bak, en is dat koperdraad (van je scrognet) om de kleur van de plant te beinvloeden zoals ze doen met een Hortensia?

 

Heb in ieder geval weer een topic om te volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe meeneuzelen :verrygood

 

:( die koperdraad, da's bruin geïsoleerd installatiedraad. Geen idee of het enige invloed heeft, er komt tenslotte maar een heel klein kopje van de draad in aanraking met de aarde. Nah...

 

Die kleur van die bak is noodgedwongen: Ikea had hem niet in het roze :wacko:. Bij een dergelijke bak maakt de kleur overigens niet uit. Vangt geen licht en warmte.

 

Temperatuur is trouwens zo rond de 28 graden overdag, met licht uit 21, lv veeeels te laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste keer plat, de belangrijkste keer dat je bindt. Je bepaalt nu al eigenlijk hoe je je net gaat vullen.

 

post-5211-1269118489_thumb.jpg

post-5211-1269118510_thumb.jpg

post-5211-1269118530_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed te zien wat dus de voordelen van zo'n fijner mazig draadschermpje zijn. Veel meer bindmogelijkheden (iets wat Emtee in mn topic ook aanhaalde).

 

Voor een volgende scrogronde ga ik ook voor 5x5 cm (neem ik aan dat jij dat ook heb, de vakjes tellende).

 

Groen hou je ze toch wel, dus maak ze wit! :verrygood

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, klopt! Dat dikke spul voor afrastering. is ideaal. Lekker stijf van zichzelf ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supermooi plantje en een hele leuke kweek! Mijn kweekje lijkt erg op die van jou, maar jij bent een heel stuk verder. Leuk voor de inspiratie :wacko: Succes ermee! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...