Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Schoon Air Cleaner

Recommended Posts

gallery_14245_9498_863152.jpg

 

Hallo allemaal.

 

Zoals jullie hebben kunnen lezen was het apparaat van "Schoon Air Cleaner" een hele discussie.

Velen zijn er op tegen, en velen wachten toch de test af.

Hoe het ook zal komen, de voor en tegenstanders kunnen hier weer verder discuseren!

 

Laat 1 ding duidelijk wezen;

 

Blijf ON-topic en je mag best kritisch zijn, maar ga hier niet lopen zeuren etc. want dat doe je maar in het andere topic!! Dit gaat puur en alleen om de test en de resultaten!

 

Vragen zijn altijd welkom, als je nu voor of tegen bent, maar ik kan verder weinig vertellen over het apparaat zelf omdat jullie dezelfde gegevens hebben die ik ook heb. Diep op de specificaties ingaan kan, maar die vragen zullen door meneer @SAC zelf beantwoord moeten worden!

 

 

 

De test:

 

Ik ga het apparaat testen voor in de droogruimte. Locatie is een andere als de kweekruimte, en is op een zoldertje van een hokje waar vroeger een kantoortje was gevestigd, en daar zat nog een mooi rookkanaal in waar ik een gat in heb geboord met een diamantboormachine. De gatenboor heeft een diameter van 130mm, en is mooi voor de 125mm flens die er voor komt.

Ik blaas dus uit via het dak, en zal daadwerkelijk op de ladder klimmen om te ruiken hoe de geur is die er af komt.

Eerst van een meter of 10 afstand, en dan met stappen dichterbij. Helaas komen hier geen foto,s van i.v.m. privacy van de locatie, en eventuele buren die raar opkijken :wacko: .

 

Eerst wat plaatjes:

 

Hier de boormachine met een nieuwe diamantboor;

 

gallery_14245_9498_156796.jpg

 

gallery_14245_9498_443222.jpg

 

gallery_14245_9498_110224.jpg

 

gallery_14245_9498_836110.jpg

 

Hier ff wat plaatjes van het apparaat.Het is een dikwandige kunststof buis met een dikte van 5mm en een doorsnee (buitenzijde) van 250mm. Hij is 330mm lang. Er zit een 5-tal plaatjes in die gelegen zitten tussen enkele wikkels van dikke draad. Dit alles is gemonteerd op een geperforeerde grondplaat die weer aan de binnenzijde van de buis is bevestigd. De aansluitingen zitten verwerkt in een stevig kunststof blok waar de aansturing zit die het apparaat zijn werk moet laten doen.

 

gallery_14245_9498_202228.jpg

 

gallery_14245_9498_126494.jpg

 

gallery_14245_9498_882928.jpg

 

gallery_14245_9498_864122.jpg

 

gallery_14245_9498_969913.jpg

 

gallery_14245_9498_709962.jpg

 

Er zit ook een dimmer bij. We zullen ff kijken/ruiken/bepalen hoe we deze gaan instellen. Ik zit mijn leven lang al in de uitlaatgassen, dus ben wel eens toe aan een snuifje frisse lucht :D

 

gallery_14245_9498_371415.jpg

 

Gewoon een geaarde stekker en de 3 draden voor de aansluiting op de Schoon Air-tube!

 

gallery_14245_9498_408400.jpg

 

Filterdoek ervoor:

 

gallery_14245_9498_143689.jpg

 

De gebruiksaanwijzing/handleiding;

 

gallery_14245_9498_296998.jpg

 

gallery_14245_9498_818897.jpg

 

gallery_14245_9498_17682.jpg

 

We zuigen af d.m.v. een RUCK 125L;

 

gallery_14245_9498_147173.jpg

 

gallery_14245_9498_190679.jpg

 

gallery_14245_9498_32637.jpg

 

Er moet enkele meters slang voor de uitlaat naar buiten zitten, dus die doen we er ook tussen. Dan kan de O3 weer O2 worden ;)

 

gallery_14245_9498_616510.jpg

 

Hij staat klaar, maar blijft lekker in de doos :o

 

gallery_14245_9498_832343.jpg

 

We draaien dus puur en alleen met de Schoon Air Cleaner!!!

 

Hier een korte uitleg over de werking (klik)

 

Hier de site van de Schoon Air Cleaner

 

Nog ff de boel ophangen en inrichten en dan nog ff wachten op de stinkende dames :D

 

Groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes!

De handleiding die je hebt, heb ik ook, als dat alles is vind ik het erg summier.

Jammer dat je er niet meer info bij gekregen hebt.

Ik dacht dat mijn folder alleen een verkoop/reclame foldertje was, maar blijkbaar

is dat dus alles.

Nou ja veel sterkte en als je ineens onzin begint uit te kramen zullen we het jou niet meer kwalijk

nemen, dat zijn dan beschadigingen die je opgelopen hebt dankzij de ozon....GRAPJE!!! ;-)

Ik ben erg benieuwd wat hier verder uit gaat komen

 

Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier...

 

"Clean-Lady"

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb diversen instanties aangeschreven en die kijken ook mee straks .

 

Dus go go greenlady ...

 

Veel suck6

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het werkt, cool

ben echt benieuwd

 

succes green lady

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik zou het leuk vinden om niet alleen te horen of het reukloos is want daar geloof ik wel in,

maar dat is niet het belangrijkste, de veiligheid en gezondheid tellen veel zwaarder want om geur

te absorberen zijn vele andere beproefde en veilige methodes. Ik zou het leuk vinden als met een

ozonmeter de waardes gemeten worden. Ook voor jouw eigen veiligheid is het belangrijk te weten

waar je daadwerkelijk aan toe bent.

 

Groetjes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u dank u allen.

Fijn dat jullie meekijken, en als ik wartaal begin te typen hier, dan hoor ik het wel :wacko:

(Gaat goedkomen) :o

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij praat jij als er wat te halen valt wel vaker wartaal! ;)

 

Denk (nog steeds!) dat er veels te licht over dit wordt gedacht! :D

 

Staat zelfs in de(onprofessionele/onduidelijke!) handleiding zoveel onduidelijkheden en waarschuwingen! ;) (of juist niet!):D

 

Voorbeeld:

 

Als je het ozonapparaat voor de afzuiger plaatst is ie in korte tijd kapot! :o (en in dezelfde handleiding staat ook dat je het wel kunt ruiken bij de uitgang!) :D

 

Vraag me af of dit product überhaubt op de markt mag,had toch ook nog geen goedkeuring?(zat ie nog op te wachten!?) :wacko:

 

De producent wil/kan hier nog niet eens duidelijk antwoord geven op bepaalde vragen! :)

 

Denk dat dit geen goede zaak is voor de hobbykweek/branche,deze is toch al aan extra controles onderhevig en reken maar dat ze elke grashalm aanpakken om dit zwart te maken! :)

 

Hoop dat er nu eindelijk eens cijfers boven tafel komen van de uitstoot!? :)

 

kusjes fotografe

 

p.s. voor verdere reacties/bevindingen van andere forumleden verwijs ik naar dit topic:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t=0&start=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green-lady..... :wacko:

 

Leuk testverslag,compleet met duidelijke fotos...top.

We boffen maar met al die testers hier op het forum.

 

Succes hee...

groetjes Pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green,

 

je hebt wel lef dat je je hele opbrengst op de waagschaal gaat leggen voor een experiment! Goed vertrouwen of.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fotografe; Jammer van die eerste zin van je, verder geen commentaar :D

 

@pukkeltje; Dankje

 

@Mustang; Waarom op de weegschaal leggen?? Als het niet werkt werd het echt niet aangeboden hoor, dus heb er alle vertrouwen in. Gaat het wel mis (wat ik niet verwacht) dan kan altijd het filter er nog tussen, maar het doel van deze test is om het filter te vervangen voor de Schoon Air Cleaner.

 

@Keesthemad; Vind het ook jammer dat het "discussietopic" gesloten is, want dan komt hier alleen maar meer topicvervuiling zoals reeds al weer gebeurd is. Jammer dat sommige mensen zich niet volwassen kunnen gedragen ;) .

Dit geldt niet voor jou hoor Keessie :wOOt

 

@BaLZa; Ik had er ook graag een ozonmeter bij gehad, maar het is het feestje van de leverancier. Wil hij HET grote discussiepunt uit kunnen sluiten, dan zal een meter zeker geen overbodige luxe zijn, maar dat is zijn keuze. :D

 

Ach.... het gaat me gewoon om de test omdat ik daar wel aardigheid aan heb. Dat ik de spullen mag houden is meegenomen, maar zonder dat had ik het ook willen testen. Ik ben van het soort:,, NIET ZEIKEN, EERST ZIEN!!".

Ik ben wel degene die een verslag bij moet houden en met de "ballen" bloot op het net moet. Een hoop mensen kunnen alleen maar verschuilend achter hun nickname van alles roepen zonder goede onderbouwing! Kun je het wel onderbouwen, dan ben je goed bezig en is het zeker een discussie waard ;).

 

Mijn 2de motto is:,, Kritiek zonder goed te onderbouwen?? SMOEL HOUDEN" :) :wacko:

en..... kom niet met dat googlegezeik, maar kom eens met GOED ONDERBOUWDE testen met testuitdraaien met geavanceerde meters die TNO zijn goedgekeurd en die door vakkundig personeel uit de branche kunnen worden toegelicht.

 

Ja....... die zijn er niet of nog niet gevonden geloof ik :D

Zal wel weer een hoop commentaar op komen, maar dat is maar zo :)

 

Ik hoop dat we er met z'n allen uit kunnen komen tot een goed eindresultaat van deze test!

Dat is wel het doel, en ik hoop dat er ergens nog een metertje vandaan komt :o

 

green-lady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet van geen ophouden he greenlady , ik help je een handje hoor.

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup: thx voor het verwijderen van mijn post, staat wel grappig dat green lady op een niet geposte post reageert. het spijt me zeer dat ik mijn mening heb ge-uit, ik snap niet hoe ik dat ooit heb durven doen. Gelukkig is er nog een censuur politie die mijn stomiteit heeft kunnen corrigeren. Ik ben U eeuwig dankbaar.

 

@green-lady: yeah helemaal gelijk, als je de locatie hebt om het veilig te testen, ook als het mis gaat, is dat helemaal top. Ik kan me ook goed voorstellen dat dit systeem voor grote kwekers best een uitkomst kan zijn, en in landelijk gebiedt ook niet echt snel problemen zal veroorzaken voor de omgeving en natuur. Alleen het punt, aangehaald in het gesloten discussie topic, dat het na eenhalf uur is afgeborken lijkt me niet geheel nauwkeurig, zoals oa te lezen is op deze site: http://www.lenntech.nl/bibliotheek/ozon/ei...genschappen.htm

Bijkomstig punt is dat ozon een bijna dubbele dichtheid heeft van zuurstof, waardoor het ook niet snel opstijgt maar eerder neerdaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard gaan wij ook ons best doen om metingen te verrichten en in de omgeving metingen te doen, dat valt echter niet mee met ozon. Verder sluit ik me geheel en al bij Green Lady aan.

 

Verder houden we het topic schoon, alles off-topic wordt onzichtbaar gemaakt tot er weer een normale discussie op gang kan komen die van beide kanten (!) gebaseerd is op feiten, ervaring en inhoud en niet op vermoedens, normen die niets over het apparaat in kwestie zeggen en onderbuikgevoelens. In tegenstelling tot wat er hier en daar beweerd wordt beschermen we de fabrikant niet en zijn we ook voorzichtig met waar we het uittesten en verliezen we de veiligheid zeker niet uit het oog. De test is natuurlijk tweeledig:

 

1. Allereerst: werkt het? Daar ga ik eigenlijk al wel vanuit maar ben wel benieuwd wat er gebeurt als de lv erg stijgt boven de 80%

2. Is het veilig om te gebruiken en wat zijn daarvoor de randvoorwaarden? Ook daar gaan we nog achter komen, geloof me. Ondertussen testen we het niet in een dichtbevolkt gebied en doet Green Lady héél voorzichtig en zorgvuldig de klus. Waarvoor respect.

 

Op vraag 1 kunnen we snel antwoord krijgen met de test. De tweede vraag is wat moeilijker te beantwoorden maar daar gaan we met de leverancier en onafhankelijke derden natuurlijk wel aan werken. Laat duidelijk zijn dat we wat betreft de apparaatgegevens (die onvolledig zijn) en de instructie (die op zijn zachtst gezegd nogal sumier is) nog niet erg onder de indruk zijn.

 

Zodra er hier ook weer on-topic en normaal onderbouwd gereageerd wordt gaat het andere topic ook weer open. Experts zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteraard gaan wij ook ons best doen om metingen te verrichten en in de omgeving metingen te doen, dat valt echter niet mee met ozon.

Hoezo ? Een ozonmeter en tijd... :o

 

Experts zijn altijd welkom.

We hebben hier maar één expert toch ?

 

Kees.

 

//En waarom moet ik in pm aan pijpen zuigen ? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snowie is ook heel benieuwd naar een ozonmeter en tijd.. ben benieuwd waarop de output van het apparaatje uit komt. Daarnaast is het zo dat hoog reactieve ozon extreem oxiderend werkt..op mensen, planten en afhankelijk van je slang ook op slangen.. Misschien dat je om deze reden toch weer wat vaker je lucht afvoer wil inspecteren dan word besproken in dit topic..om te controleren op lekken. Wachtende op de expert, een apparaat een ozonmeter en een degelijke test eer ik verdere uitlatingen doe.

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dan wat informatie van de expert van een gerenommeerd bedrijf (dus niet van mij :o).

 

1. Een hoog-efficiënte industriële generator zal per 100 watt vermogen maximaal zo'n 2 gram ozon per uur aanmaken (in het begin van zijn leven, lees verder!)

2. Ozon vermengt zich goed met de buitenlucht en reageert ook uitermate snel daarmee (er zit een hoop troep in de lucht). Een verhoogd ozon niveau is bij industriële toepassingen van ozon voor zuivering van lucht, zelfs in hoge gebruikte hoeveelheden, buiten nauwelijks waar te nemen of te meten. Het zakt ook niet maar verspreid zich snel. Lucht is opgebouwd uit meerdere gassen van allerlei soortelijk gewicht. Daar zakken de edelgassen ook niet uit. Even ter referentie: de dichtheid van lucht is ongeveer 1,3 kg*m-3, we praten over enkele gramen ozon per uur. In de buitenlucht is een verhoging nagenoeg niet te meten.

3. Ozon is al een corrosief gas, maar bij hoge lv kan er ook salpeterzuur gevormd worden in de generator, wat schade kan opleveren aan apparatuur. De hoeveelheid is wel klein maar zet zich af en accumuleert over een langere periode. Het kan resulteren in een witte afzetting in je apparatuur. Het is afhankelijk van de kwaliteit van de untis in hoeverre dit de ozonproductie beïnvloedt. In industriële systemen wordt de lucht dan ook vaak voorgefilterd en ontvocht (dauwpunt van -50!). Onderhoud aan dit soort units kan alleen door professionals gedaan worden.

 

Interessant detail: Volgens de Nederlandse wetgeving zijn onweersbuien verboden - die genereren te veel ozon in de lucht :wacko:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bron vermelding ? expert als in commercieel bedrijf dat in ozon meuk handelt ? van een website geplukt ? je doet nu zelf waar je zo op aggiteerde in het andere topic ? EN NEE DIT IS NIET PERSOONLIJK voordat ik waarschuwing 3 van je krijg.

 

Dan nog een vraag, als het bij hoge lv salpeterzuur maakt, wat gebeurt er dan met je schoorsteen/uitlaat aan de buitenkant als het bvb regent ? of moet er dus een afdak bij komen ? straks branden de gaten in je huis, klinkt ook niet echt wenselijk.

 

 

@green-lady, sorry dat we alweer je topic vervuilen met een discussie, maarja het discussie topic is dicht dus dan wordt dit het logishe gevolg vrees ik. het zal ongetwijfelt wel weer opgeruimt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is bij hoge lv, en als je nagaat dat het eerst door zo'n 1-2 meter slang gaat (waar het al reageert) en vervolgens door het rookkanaal via een pijp op het dak de buitenlucht in :wacko:

Hier is mijn temp en lv in de ruimte, dus voordat de ozon "airborne" is is alles al omgezet in O².

 

gallery_14245_9498_502270.jpg

 

edit; foto beetje onduidelijk zie ik nu. Lv is hier 53 en zit tussen 45 en 55 in.

 

 

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

phoe wat een hoop aannames in 1 topic. :wacko:

Dooie baby's en gestikte buurmannen, gaten in je dak en andere gevallen die blijkbaar uit de praktijk komen???

Ik denk dat een simpele ozonmeting een hoop kan verklaren.

Tot dat moment onthou ik mezelf van elk commentaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lv is hier 53 en zit tussen 45 en 55 in.

 

Wat wil je daar mee zeggen?

De lv verandert zodra je je drooghok vol hangt met natte wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: , dat wist ik niet!

Ahahaha, was ff een geintje tussendoor :o .

Jammer dat je al zo snel reageert :D

 

gl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je ook meten met ozone meter greenlady , ben daar wel benieuwd naar en meerderen met mij .

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog geen meter, maar achter de schermen zijn ze bezig...... :wacko:

 

Hier nog ff een kleine fotoreportage van de Schoon Air Cleaner;

 

gallery_14245_9498_123264.jpg

 

gallery_14245_9498_908260.jpg

 

gallery_14245_9498_593632.jpg

 

gallery_14245_9498_692027.jpg

 

gallery_14245_9498_478098.jpg

 

gallery_14245_9498_474983.jpg

 

gallery_14245_9498_169800.jpg

 

gallery_14245_9498_190574.jpg

 

gallery_14245_9498_165287.jpg

 

gallery_14245_9498_460517.jpg

 

gallery_14245_9498_136453.jpg

 

gallery_14245_9498_819081.jpg

 

gallery_14245_9498_559922.jpg

 

gallery_14245_9498_577863.jpg

 

gallery_14245_9498_184663.jpg

 

gallery_14245_9498_515026.jpg

 

green-lady :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
phoe wat een hoop aannames in 1 topic. :wacko:

 

Ja, maar de grootste aanname is toch wel deze;

 

Hier is mijn temp en lv in de ruimte, dus voordat de ozon "airborne" is is alles al omgezet in O².

 

Punt is hier dat iedereen die een serieuze discussie probeert te voeren over veiligheid, waar ik mezelf toch wel onder schaar gebagatelliseerd wordt, en dat op een redelijk agressieve wijze...

 

Doc, ik ben het helemaal met je eens over die ozonmeting, dat heb ik al vanaf het begin af aan gezegd... Maar dat werd toen een beetje lacherig behandeld...

 

Ik blijf bij m'n oude mening... Zonder meter: DarwinAwards, alleen voor de poging al.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...