Hallo allemaal.
Zoals jullie hebben kunnen lezen was het apparaat van "Schoon Air Cleaner" een hele discussie.
Velen zijn er op tegen, en velen wachten toch de test af.
Hoe het ook zal komen, de voor en tegenstanders kunnen hier weer verder discuseren!
Laat 1 ding duidelijk wezen;
Blijf ON-topic en je mag best kritisch zijn, maar ga hier niet lopen zeuren etc. want dat doe je maar in het andere topic!! Dit gaat puur en alleen om de test en de resultaten!
Vragen zijn altijd welkom, als je nu voor of tegen bent, maar ik kan verder weinig vertellen over het apparaat zelf omdat jullie dezelfde gegevens hebben die ik ook heb. Diep op de specificaties ingaan kan, maar die vragen zullen door meneer @SAC zelf beantwoord moeten worden!
De test:
Ik ga het apparaat testen voor in de droogruimte. Locatie is een andere als de kweekruimte, en is op een zoldertje van een hokje waar vroeger een kantoortje was gevestigd, en daar zat nog een mooi rookkanaal in waar ik een gat in heb geboord met een diamantboormachine. De gatenboor heeft een diameter van 130mm, en is mooi voor de 125mm flens die er voor komt.
Ik blaas dus uit via het dak, en zal daadwerkelijk op de ladder klimmen om te ruiken hoe de geur is die er af komt.
Eerst van een meter of 10 afstand, en dan met stappen dichterbij. Helaas komen hier geen foto,s van i.v.m. privacy van de locatie, en eventuele buren die raar opkijken

Eerst wat plaatjes:
Hier de boormachine met een nieuwe diamantboor;

Hier ff wat plaatjes van het apparaat.Het is een dikwandige kunststof buis met een dikte van 5mm en een doorsnee (buitenzijde) van 250mm. Hij is 330mm lang. Er zit een 5-tal plaatjes in die gelegen zitten tussen enkele wikkels van dikke draad. Dit alles is gemonteerd op een geperforeerde grondplaat die weer aan de binnenzijde van de buis is bevestigd. De aansluitingen zitten verwerkt in een stevig kunststof blok waar de aansturing zit die het apparaat zijn werk moet laten doen.

Er zit ook een dimmer bij. We zullen ff kijken/ruiken/bepalen hoe we deze gaan instellen. Ik zit mijn leven lang al in de uitlaatgassen, dus ben wel eens toe aan een snuifje frisse lucht

Gewoon een geaarde stekker en de 3 draden voor de aansluiting op de Schoon Air-tube!

Filterdoek ervoor:

De gebruiksaanwijzing/handleiding;

We zuigen af d.m.v. een RUCK 125L;

Er moet enkele meters slang voor de uitlaat naar buiten zitten, dus die doen we er ook tussen. Dan kan de O3 weer O2 worden

Hij staat klaar, maar blijft lekker in de doos

We draaien dus puur en alleen met de Schoon Air Cleaner!!!
Hier een korte uitleg over de werking (klik)
Hier de site van de Schoon Air Cleaner
Nog ff de boel ophangen en inrichten en dan nog ff wachten op de stinkende dames

Groeten,
green-lady