Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NorthernSmoker

Test: 4X New Blue Diesel op Humboldt voeding

Recommended Posts

Hoi allen. Ik mag de Sannie's Choice test doen. Waarvoor dank aan whazzup, sannie en wie er nog meer verantwoordelijk was.

 

Sannies Choice bestaat uit. Humboldt Natural Grow, Bloom, Deuce Deuce, Myco Maximum, Roots, Mayan Microzyme.

 

Ik ben al even onderweg maar omdat die groeiperiode zo dodelijk saai is bij mij. Ruim 6weken. Slaan we die mooi over en beginnen we met een week voor de bloei met de eerste foto's. Ik heb ze tot nu toe 1 keer licht gebogen om de zaadplanten wat meer openstructuur te geven.

 

gallery_5721_9488_2090639.jpg

 

gallery_5721_9488_823723.jpg

 

gallery_5721_9488_94454.jpg

 

gallery_5721_9488_1771808.jpg

 

Hier zijn we een week later (gisteravond) en hebben de dames 1 nacht "bloei" gehad. De lamp moest even uit.

Omdat ik vorige keer behoorlijk last had van de varenrouwmug heb ik nu preventief een lading nematoden

uitgezet. Volgens de folder mogen die geen fel licht zien dus de lamp maar even uit. Gaf mij nog tijd om even wat foto's te maken.

 

gallery_5721_9488_1737972.jpg

 

gallery_5721_9488_1119769.jpg

 

gallery_5721_9488_3681918.jpg

 

Nu de planten de bloei in gaan wordt het tijd om de planten goed te zetten en buigwerkzaamheden uit te voeren.

Ik had tot dan toe de potten regelmatig gedraaid waarmee ik nu stop.

 

gallery_5721_9488_3137606.jpg

 

gallery_5721_9488_3605428.jpg

 

gallery_5721_9488_1176794.jpg

 

Dat de groei periode ruim 6weken duurt is omdat ik de dames moest scheiden van de heren. Regulier zaden zoals altijd! Ontpoppen in plastic bekers. Vier weken op 3liters. Toen heb ik de voeding niet aangevuld totdat ik gele bladeren zag. Tijd voor humboldt grow, dosering 5ml op 4liter. Twee dagen later zelfde recept en ik had overvoeding. Dat schijnt te werken. Overgepot naar 25liters toen ik de dames van de heren kon onderscheiden, voor nog ruim 2week groei. Bij het aanplanten onder de wortels 4 theelepels Myco maximum toegevoegd. Netjes volgens schema verder de roots, mayan microzyme en natural grow toegepast. Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik alleen water gegeven om de aarde vast vochtig te maken voor de nematoden die ik gister heb gegeven. De natural grown heb ik iets verlaagd sinds de overvoedingsverschijnselen naar 5ml op 5liter.

 

Wat is mij opgevallen aan de Humboldt producten. Eigenlijk 1 ding. Micro nutrients?!? zijn ze wel of niet aanwezig.

Kijk ik naar de 3 part micro grow, minerale voeding van humboldt vind ik dit.

 

Verwerkt uit: Calcium Nitrate, Potassium Nitrate, Calcium Carbonate, Cobalt Nitrate, Potassium Carbonate, Iron EDTA, Iron DPTA, Iron EDDHA, Manganese EDTA, Molybdenum EDTA, Cobalt EDTA, Zinc EDTA

 

Check ik de Natural Grow die ik gebruik vind ik dit.

Gewonnen uit: Oceaan vis, zeewier extract, Quillaja Saponaria, Yucca Extract, Bentonite en suiker melasses.

 

Nu weet ik dat oceaan vis en zeewier veel componenten bevatten. Maar de overige producten zijn meer hulpbronnen dan micro of macro voedingsstoffen. Mij rijst de vraag of deze het gaan redden op mijn Canna Terra professional wat een vrij licht bemeste aarde is.

 

Kortom tot nu toe gaat het redelijk. De droge lucht speelt wel parten maar het zijn zaailingen die moeten daar maar doorheen zoals ik altijd doe.

 

Mzzls Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie start heerlijke plantjes

dit gaat een lekker ritje worden

ik zit :wacko: :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je Sannies Choice van Humboldt aan het testen bent! ;):

Heel benieuwd hoe de New Blue Diesels zich gaan gedragen.

Dan weten we straks ook of ze de moeite waard is om te zetten. :wacko:

 

Wij zijn the Oneness Program aan het testen van Humboldt.

Dit is wel 100% biologisch afbreekbaar en dus goed voor het bodemleven.

 

Heel veel succes met je diesels in de test! :rolleyes:

 

Greetz,

 

Poldergrower

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Devil.

 

@poldergrower ook thanks.. die New Blue Diesels gaan tot dusver weer prima.. vorige keer Dutch Passion seeds, maar dat is toch andere koek. Deze planten tonen ook weer potentie zoals ik van sannie seeds gewend ben. Hier ook erg benieuwd hoe het gaat aflopen natuurlijk.

 

Nu ben ik weer week verder, heb exact 7 dagen sinds vorige keer pica's geschoten (afgelopen zondag), die hieronder volgen.

 

De planten hebben 2 keer water gehad.

 

Wo

8liter

10ml Natural Grow

4ml Roots

2ml Mayan MicroZyme

 

Za

8liter

10ml Natural Grow

8ml Deuce Deuce

2ml Roots

4ml Mayan MicroZyme (was uitgeschoten, kon volgens mij geen kwaad, zijn geen npk's)

 

Aangezien er nu krap een week de bloei in zit is er nog niet veel interessants te zien.. ze zijn wel rap gegroeid.

 

gallery_5721_9488_999772.jpg

 

gallery_5721_9488_3322637.jpg

 

gallery_5721_9488_499850.jpg

 

gallery_5721_9488_947812.jpg

 

gallery_5721_9488_1174908.jpg

 

No complains this far... nou ja de voedingsmiddelen meuren hier tot en met.. dat maakt water geven toch ff wat minder leuk lol.

 

Heel af en toe een lichte buiging uitgevoerd om het oppervlak goed vol te krijgen. Verder redelijk saai :rolleyes: .

 

Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saai ?

Je planten zien er geweldig uit dude.

Veel plezier met je NBD

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Organische lijn van Humboldt zou ik idd gaan voor een zwaarder bemeste mix (special-mix of all-mix).

Als je in de problemen komt op het einde mag je bij mij een flesje Ginormous van Humboldt ophalen. :rolleyes:

Maar momenteel zie ik nog geen tekorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend zijn je dames! :D

Merk je al verschillen met de Humboldt in de planten ten opzichte van de voeding die je normaal gesproken geeft?

 

Is er werkelijk zo'n groot verschil tussen Dutch Passion en Sannies Seeds?

We zijn heel benieuwd hoe en wat.

Aangezien hier nog de Californian Orange en Strawberry Cough op het verlanglijstje staan.

Verstandige keuze?

Of is het beter om bij Sannies Seeds te blijven?

 

Greetz,

 

Poldergrower

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie. Ach saai zolang er geen bloemen zijn heb ik dat toch altijd een beetje. Dat duurt altijd zo lang.. maar dat gaat vanaf komende ronde anders.

 

@Doc. Aardig aangeboden van je.. maar dat zou voor mij een leuke rit zijn. Ik zal me hier mee dienen te redden lol. Hopen dat het goed gaat :rolleyes: .

 

@poldergrower. Als het aan mij lag kocht ik alleen nog sannie seeds. Echter als je een keer wat wilt wat sannie niet heeft dan heb je mijn inziens weinig keuze. Probeer je toch eens wat anders. Maar kijk niet gek op als die planten toch niet helemaal zo gaan als je gewend bent met seeds van sannieshop.

 

Maar goed. Weer tijd voor een update op dag 21.

 

Eerst nog even voedingsgift.

 

Voor bloeiweek 2 is dat geweest.

Wo

6liter met 6ml natural grow

 

Vr

8liter (2Liter per plant dus)

10ml Natural Grow

8ml bloom Natural

2ml Deuce Deuce

4ml Roots

2ml Mayan MicroZyme

 

(vorige keer een foutje gemaakt ipv deuce deuce gaf ik toen 8ml Bloom natural mee)

 

Die Deuce Deuce is zo dik dat het kloten is met afmeten en om het vervolgens uit het plastic maatbekertje te halen is ook niet helemaal fantastisch. Als het maar werkt vervolgens.

 

Op de 13de dag zijn ze gedieft, normaal dag 10 maar zat shit tegen.

 

Voeding week 3

Ma

Ruime liter per plant met met alleen Natural grow dosis verhoogd naar 10ml per 4liter (20ml op 8L. dus), dosis verdubbeld.

 

Waarom?!? Gele bladeren. Huh nu al.. maar dat mag niet :blink: . Verhogen die hap ipv moderate schedule maar naar het Heavy schedule. Had het wel verwacht maar niet zo vroeg. BAC heeft npk 6-5-6. De humboldt grow heeft npk 3-1-3. Niet gek om dus dubbel zoveel te geven als ik normaal met BAC zou doen. Ik ga er dus vanuit dat het een stikstof tekort is.

 

Do

8liter

20ml Natural Grow

10ml bloom Natural

4ml Deuce Deuce

4ml Roots

2ml Mayan MicroZyme

 

Ik ben een paar dagen eerder, dan het schema aangeeft, omhoog gegaan met de deuce deuce. Het gaat er nl echt voor geen mogelijkheid uit en dit was makkelijker lol. Als het toch goede organische voeding is. Mag ik er vanuit gaan dat lichte overschotten kunnen worden weg gezet. Ik probeer zoveel mogelijk het schema aan te houden, echter ivm overvoeding zal ik niet altijd de kalium en phosfor meegeven. Zal straks in de komende weken wellicht het regelmatiger mee gaan geven als ik de planten er van verdenk dat ze het wel eens goed kunnen gaan gebruiken.

 

gallery_5721_9488_1619128.jpg

 

gallery_5721_9488_2713380.jpg

 

gallery_5721_9488_1228121.jpg

 

gallery_5721_9488_3716292.jpg

 

gallery_5721_9488_790394.jpg

 

gallery_5721_9488_938337.jpg

 

Heb nu ook water klaar staan dus neem de voeding voor vandaag ook vast mee.

 

Za (21ste dag, laatste dag week 3 om helemaal duidelijk te zijn)

8liter

20ml Natural Grow

 

Tot de volgende update :)

 

Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het aan mij lag kocht ik alleen nog sannie seeds.

Echter als je een keer wat wilt wat sannie niet heeft dan heb je mijn inziens weinig keuze.

Probeer je toch eens wat anders.

Maar kijk niet gek op als die planten toch niet helemaal zo gaan als je gewend bent met seeds van sannieshop.

 

Een jaar geleden zijn we begonnen met kweken uit zaad.

Zaad gekocht bij Sanniesshop.

Dus we zijn verwend begonnen.

 

Soms krijg je wel eens wat verschillende soorten zaden.

Niet van Sanniesshop.

Dus we gaan nu uit testen wat de verschillen zijn met wat we tot nu tot gewend zijn.

En ja, we merken al verschillen...

 

Hoe gaat het nu met je dames?

De update is al weer ff geleden.

 

Greetz,

 

Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@poldergrower ben benieuwd naar je bevindingen en of er verschil in zit of dat ik gewoon

domweg fan van sannieseeds ben en daardoor denk dat die beter gaan :lol: .

Werd idd weer tijd voor een update.

 

Schrik niet het is een stuk geler lol.

 

Eerst even de voeding

 

Voeding week 4

di

8liter water

25ml Natural Grow

15ml bloom Natural

4ml Deuce Deuce

 

vr

8liter water

25ml Natural Grow

20ml bloom Natural

4ml Deuce Deuce

 

Week 5

Ma

9liter water

30ml Natural Grow

 

do

8liter water

25ml Natural Grow

20ml bloom Natural

4ml Deuce Deuce

 

Nu de pica's tot zover

 

gallery_5721_9488_2717155.jpg

 

gallery_5721_9488_2994375.jpg

 

gallery_5721_9488_3294103.jpg

 

gallery_5721_9488_1325181.jpg

 

gallery_5721_9488_2038664.jpg

 

Ik ben een stukje omhoog gegaan in de grow voeding omdat hier de N stikstof in zit. Nu ik deze verhoogd heb

heb ik voor het eerst gele blandpuntjes ontdekt. Dus een stapje terug, maar ben er wel achter dat de moderate

schedule op deze lichte mix van canna zwaar tekort komt en als je de grow aanpast op het heavy schedule je

zelfs nog goed mag kijken of dit afdoende is.

 

De buds ruiken al heerlijk. Ik hoop dan ook dat ik de planten nog even groen kan houden. Doe me best hehehe.

 

Laters dan maar weer,

 

Northern

 

(Ze krijgen vanavond nog een slok drinken met wat liquid nutrients, maar nu dag 1 week 6 dus die noteren we pas

weer in de volgende update. Anders loopt het zo uit de pas :) .)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt reactie, maar toch weer een update :)

 

Voeding week 6

Zo

8liter water

20ml Natural Grow

20ml bloom Natural

6ml Deuce Deuce

 

Wo

8liter water

20ml Natural Grow

20ml bloom Natural

6ml Deuce Deuce

 

Za

8liter water

15ml Natural Grow

15ml bloom Natural

8ml Deuce Deuce

 

Week 7

Di

8liter water

8ml Deuce Deuce

 

Vr

8liter water

10ml Natural Grow

8ml Deuce Deuce

 

Begin week 7 zien de planten er behoorlijk geel uit. Ik geef meer voeding mee dan ik met BAC zou doen, de vraag is dan ook hoe beschikbaar het is. Daarom gaf ik dinsdag alleen kalium mee. Aangezien kalium ervoor zorgt dat andere aanwezige voedingstoffen beter kunnen worden opgenomen. Op vrijdag zie ik dat de planten toch echt wel tegen het einde gaan. Nog een keer een kalium gift met wat stikstof en hier mogen ze het mee doen. Hierna hoop ik ze nog zo'n 10 dagen te kunnen laten staan om zodoende nog water zonder voeding te kunnen geven. De foto's zijn van zondag (dag 1 week 8) en toen schrok ik pas echt lol. Als ik dat had geweten had ik afgelopen keer al alleen water gegeven.

 

Nu aan het einde ga ik wel een beetje valspelen in deze test. Ik gebruik op het eind altijd een keer of twee water met sannie's Bacto (en paar keer alleen water). Ik heb nu geen vergelijkend product van Humboldt. Er zitten gegarandeerd nog wat voedingstoffen in de bodem en om die goed aan te spreken zal ik nu toch wat bacto gaan inzetten. Verder is bacto erg goed tegen stress dus lijkt toepassing hiervan mijn inziens niet te deren :). Ook omdat de planten mijn inziens veels te rap gegaan afgebloeid zijn en ik niet meer dan 7 dagen heb om water mee te geven, da's best sucken. Ik hoop dat nog een beetje te kunnen rekken.

 

De planten zijn dus snel geel geworden. Ik hoorde op de chat al van sommigen dat mijn planten humboldt geel zijn geworden. Dus de organische voeding heeft niet echt een positieve naam tot dusver, wat ik uit mijn test alleen maar kan beamen.

 

Anderzijds de planten ruiken goed en dat heeft naast grammen ook zo z'n waarde. Hopelijk is er met die Humboldt wel een lekker wietje te kweken. Ben bang dat ik mij in mijn handen mag knijpen als ik ook maar in de buurt van de 400gram kom lol. Maar dat zien we met 3 a 4 week wel als alles in kannen en kruiken is oftewel de weckpotten :) .

 

Hier de pica's. Waarschuwing overbodig in één oog opslag te zien voor iedereen. Nogal geel hè.

 

gallery_5721_9488_2070705.jpg

 

Plant linksvoor

gallery_5721_9488_514387.jpg

 

Plant linksachter

gallery_5721_9488_1227795.jpg

 

Plant linksachter (dezelfde plant als voorgaande foto)

gallery_5721_9488_3080187.jpg

 

Plant rechtsachter

gallery_5721_9488_2461933.jpg

 

Plant rechtsvoor

gallery_5721_9488_2006774.jpg

 

Mzzls Northern ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks je gele bladeren zijn de toppen vol en kristalrijk! :jump:

Hoe ruiken de dames?

Staan de dames nog overeind?

Of is de schaar er al in gegaan?

 

Klopt het trouwens dat je veel zwaarder bent gaan voeden, dan volgens het schema?

Heel benieuwd welke veranderingen je gemaakt hebt t.o.v. het schema.

 

Hier bij ons viel vooral op hoe de geuren veel weg hadden van honing.

Helemaal een feest tijdens het knippen!

Dus als deze geur een indicatie is voor smaak, kom maar op.

 

:jump: Poldergrower

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoeveel je gedraaid hebt kerel....

 

 

grtz tomato

Share this post


Link to post
Share on other sites

342 lousy grammen van goede kwaliteit in mijn opinie.

 

De samples gaan dit weekend de deur uit. Ik heb eindelijk tijd en de wiet is anderszijds ook nog niet heel lang

goed gecured dus komt mooi uit zo.

 

Het wachten is dan op reactie,.. hehehe.

 

Over de humboldt voeding in het kort.

Het is pleuris duur en ik heb mijn laagste oogst ooit behaald. Nu denk ik dat ik nog een keer kan redden met deze voeding en vrees dat ik het niet kan laten de huidige ronde nog eens met humboldt te draaien.. wellicht wat te weinig grow over. Dat ik te weinig grow over heb zegt ook wel wat. Waar ik normaal min. 4 oogsten met een fles

doe van hooguit 10 a 15 euro.. ga ik nu nog geen twee oogsten redden met een fles die nog meer kost.

Anderzijds had ik bij lange na niet alle producten uit het humboldt pakket. Het pakket wat ik nu gebruik kost rond

de 90 a 100 euro dacht ik. En dan mag ik nog een partij extra uitgeven. Hmmm is dat de bedoeling vraag ik

mij dan af.

 

De wiet is echter compacter dan ik gewend ben. Mooie dichte brokken en de smaak valt zeker niet tegen. Mijn inziens toch minder de organische smaak.

 

De deuce deuce die ik had was een dikkig goedje wat niet echt goed oplost. Dit vond ik onhandig in gebruik.

Al met al ruiken diverse goedjes verre van fris. Nu is dit voor mensen die andere organische meuk gewend

zijn minder een probleem maar wellicht schrikken als je minerale voeding gewend bent.

 

Nu wordt er in het Noorden weinig chloor toegevoegd maar toch voor de zekerheid het water er 24 uur

van te voren uitgezet zoals dit behoort met humboldt. Vergeet je dit sta je 's avonds een paar pannen

water uit te koken. En voor dat dit afgekoeld is (gelukkig hadden we een goede winter) zijn we een paar

uurtjes verder dus al ver naar middernacht. Dit laatste is natuurlijk een tekortkomen van mijn kant.

 

Voluit ja tegen deze voeding zeggen kan ik niet. Er zijn andere merken goede voeding waarmee je een

stuk goedkoper kan kweken. Voluit nee zeggen kan ik ook niet. De voeding geeft veel mogelijkheid om

naar eigen inzicht te kunnen geven (heb mij dit keer natuurlijk zoveel mogelijk aan het schema gehouden).

Dit omdat phosfor en kalium gescheiden zijn. Verder is misschien juist een voordeel dat humboldt zo'n groot

pakket heeft zodat de hobby/ist naar hartewens kan toevoegen. Ik ben meer budgetkweker dan hobby/ist denk ik.

Verder smaakt de wiet volgens mij en paar blowende kameraden goed erg goed :P . Dus steek nog even 1gram

de lucht in.

 

Nog een ding het was mijn inziens te vroeg afgebloeid en heb van horen zeggen dat andere kwekers die humboldt

ook al getest hadden soortgelijke problemen hadden als ik. Te snel gele bladeren, planten die te snel ongezond werden. Hierdoor wordt de bloeilengte behoorlijk verkort. In mijn geval zeker een week. Waardoor weer minder grammen. Als dit duidelijker naar voren komt bij andere kwekers en kweektopics dan kan dit toch wel eens

een nadeel van deze voeding zijn. Ik heb al meerdere mensen gechecked maar de zere plek lijkt tot dusver

niet echt aanwijsbaar.

 

Iets heel anders.. ben over op puur roken.. crunchen en dan roken (met de handjes wordt niet fijn genoeg is toch

minder lekker) maar dat puur roken ruleerd echt wel. Full flavour.

 

De mazzels Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen. :P

Jammer dat je niet wat meer hebt gehaald.

Naar mijn idee moet je met Humboldt meer organisch afbreekbaar materiaal in je aarde doen.(koemestkorrels,Batguano,Bloedmeel,Beendermeel,etc)

Bedankt voor de test.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit weekend eens goed voor een paar new blue diesel samples zitten en zal er erna verslag van uitbrengen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook :wOOt

San,,,die roze heb ik al getest .......................:wacko: doet me ergens aan denken :verrygood

 

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola!!

Ik had 4 pheno's ter test.

De aandacht werd gelijk naar de roze topjes getrokken,damn wat een mooi wietje. Geur = superzoet. BBI overwint in deze. Hunches the one krijg ik binnen :verrygood

Dit pheno = #1 voor mij dan :wOOt

 

#2 was degene die het minst zoet rook,,,,,de diesel won in deze x. Zwaar stoned na deze gerookt te hebben. Lekkere robuuste dieselkicks :wacko:

 

#3 was de hazey zoete ,,,,misschien wel een goeie vertegenwoordiger van allebei de ouders.(russian bag)

 

Degene die het meest zoet rook was voor mij de minste (maar als je zo'n top in de shop tegenkomt, laat je die zeker niet liggen)

Jammer dat die utterly sweetness niet doorzet in de smaak....of zou dat een cureissue of dryissue zijn??

 

Je hebt grote kans dat ik deze post vandaag nog een beetje tune ....

 

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie ik hoop dat het gesmaakt heeft :P

 

@hupla Thanx voor het testen :)

Ik was zelf zwaar onder de indruk van de pheno's die deze soort tot haar beschikking heeft. Vind het een topper.

Zo te horen was het meeste wel okee bevonden.

Degene die hier het zoetst ruikt, moet een beetje gokken. Is de eerste plant die ik in de weckpot gedouwd heb, na zo'n 2weken gedroogd te hebben. Denk zelf niet echt dat het een droog issue is.

Denk zelf dat het puur de pheno is. Best wel heftige geur, dan verwacht je een smaakexplosie die niet helemaal waargemaakt wordt. Dit was tevens ook het compactste wietje.

Vanwege de uitwerking vind ik het wel lekker wietje. En als je uit de geur wegloopt, bijv. even na buiten en dan weer terug kom ruik ik zeer bekende wietgeur die mij erg goed doet lol.

(zou dan de plant linksvoor op de foto's zijn geweest)

 

Ik vond zelf de vossige plant lekker mellow aankomen. (rechtsachter)

 

De plant linksachter is voor mij het minst. Smaak is BBixdiesel kruising, proef de BBi nog wel, maar komt soms een smaak bij vrij die mij niet echt uitnodigt. Smaakt dan naar CS wiet lol. Dat moeten we hier niet.

Heeft bijna iets van overvoeding, maar is zo ontzettend zacht op de keel dat dat bijna onmogelijk lijkt.

 

Het wietje met een klein beetje paars/roze doet het hier ook erg goed, het beter "kruiswerk". Ziet er ook waanzinnig uit als die uit de cruncher in het vloeitje ligt, hehehe. Vind dat toch wel wat hebben.

(stond rechtsvoor in het hok)

 

Mzzls Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah man!!

Zeker bevallen!!!

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...