Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lola

Hoe kan ik mijn kloontjes in leven houden?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik moet mijn afzuiger op volle toeren laten draaien om het hok niet te warm te laten worden. Ik ben bang dat de luchtvochtigheid daardoor flink laag zal worden.

 

Loop ik de kans dat kloontjes dood gaan of ernstige schade krijgen van "droogheid"? Valt er te zeggen wat kloontjes ongeveer maximaal kunnen hebben aan hitte, maar vooral ook "droogheid".

 

Weet iemand: Bij welke LV gaan kloontjes erop achteruit of zelfs dood?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste week moet je wel tussen de 70 en 90% zitten.

Kijk voor verdere info ff de faqs na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoeveel lampen je hebt hangen maar je hoeft ze in het begin niet perce allemaal aan te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm tja... 3 lampen heb ik. Dus ik zou bijv. alleen de buitenste 2 kunnen laten branden? Wat een goed idee!

 

Verder overal handdoeken ophangen en neerleggen of zo. En na m'n eerste oogst dan een vernevelaar kopen of zo :(

 

Zal wel die kant op gaan denk ik. Het wordt anders zo droog en heet :)

Thanks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Laat je niet teveel leiden door nummertjes en cijfertjes, zolang jij verse lucht aanvoert bevat deze genoeg vocht om je plantjes niet te laten sterven. :wink:

 

Het ging bij mij ook prima terwijl de LV nooit hoger kwam dan 60% in het begin, tenzij ik ff wat ging sproeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog nooit mn lv gemeten, ma is vlgens mij maar ergens rond de 40-50, en mn planten groeien en mn stekjes wortelen..... ivm iemand die gans die zooi w<el in de gaten houdt moet ik zeggen dat mijn kast idd wel minder vochtig is, maar so what... wil dat helemaal niet hoog ivm kortsluiting en zo, ze doen het goed dus die lv toestanden zijn aan mij niet besteed (voorlopig toch), ms dat ik binnen enkelemaanden of jaar volledig anders praat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k heb de lv ook nog nooit gemeten, aleen in het begin van de kweek 2x per dag wat water verneveld.

is tot nu toe steeds perfect gegaan.

oja niet over je planten heen sproeien als de lampen nog aanstaan.

ace :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm, dat klinkt wel weer bemoedigend :(

 

Bedankt :)

Ik doe gewoon alles wat ik kan en dan zie ik wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat ik doe om de luchtvogtigheid hoog te houden ik zet er een plastik zakje over dus gewoon over het plantje (een soort van tentje ) en in dat zakje prik ik gaatjes .

het helpt echt ik heb zelfs een keer men stekjes een paardagen vergeten en ze hingen helemaal slap ik heb dan direct zoals hierboven beschreven gehandelt en na een dag stonden ze weer mooi rechtop :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook een goede tip zeg! Wow 8O

 

Eerder in deze thread had iemand het al over het spannen van plastic. Maar plastic zakjes lijkt mij ook een heel goed idee. Met flinke ademgaatjes inderdaad.

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is ook een goede tip zeg! Wow 8O

 

Eerder in deze thread had iemand het al over het spannen van plastic. Maar plastic zakjes lijkt mij ook een heel goed idee. Met flinke ademgaatjes inderdaad.

Thanks!

 

Lola, kijk ermee uit en doe dit alleen bij zeer jonge stekken die het moeilijk hebben.. De methode is als volgt:

pak een flinke plastic zak bv die van een afvalcontainertje en zet deze om je stek heen blaas deze met een rietje vol met je eigen adem. (bevat nl meer CO2 als gewone lucht) . Laat het een dag zitten en evt. daarna opnieuw opblazen. Meestal is dit genoeg om slap hangende stekjes binnen een dag of 2 dagen volledig op te kalefateren. Voor de stekken die al aangeslagen zijn maakt de LV niet zo heel veel meer uit. Ideaal is rond de 60, maar bij 50 gaat het ook prima. Probeer als ondergrens 40 aan te houden ook i.v.m. beestjes. Aan het eind van je bloei in ieder geval onder de 50 blijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
het helpt echt ik heb zelfs een keer men stekjes een paardagen vergeten en ze hingen helemaal slap ik heb dan direct zoals hierboven beschreven gehandelt en na een dag stonden ze weer mooi rechtop :(

 

ben overlaatst 5 dagen op reis geweest, en toenk terugkwam hingen alle blaren van mn plant in de kleinste pot volledig langs de steel, zelfs de vetakkingen hingen slap, en heb heb gewoon water gegeven, en een uurtje later stond hij bijna weer zo goed als voordien, op de onderste bladeren na... zie dus het nut niet zo goed in van die zak, voor stekken daarentegen wel, soort miniserre die je creeert, maar denk dat dit voor grote planten eerder neg dan pos is, ivm aanvoer verse lucht....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja... het gaat mij puur om de eerste dagen. Ik moet het nog zien, maar ik denk dat de luchtvochtigheid bij mij rond de 38 zal liggen met mijn nieuwe afzuiger.

 

Lijkt me goed genoeg voor de bloei, maar ben bang dat de kloontjes er niet zo blij mee zullen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt me goed genoeg voor de bloei, maar ben bang dat de kloontjes er niet zo blij mee zullen zijn?

 

hier ben ik het niet mee eens, in tegendeel, kunt het wel doen om ze donkere ruimte te geven, maar zou ze toch zoveel mogelijk uit zakken laten. en denk juist dat jonge kloontjes er wel blij mee zijn, of bennek nu helemaal niet meer mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je niet helemaal geloof ik :(

 

Dat jonge kloontjes van een LV van ongeveer 38 houden? Of dat een LV van 38 goed is voor de bloei?

 

..of het gebruik van plastic zakjes om een KLOON op te krikken als ie slap hangt van de uitdroging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de methode met de zakjes zijn natuurlijk bedoelt in de beginfase van de groei eenmaal ze goede wortel vorming hebben is dit niet meer nodig he

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Heb je al een LV/temp meter? Misschien zelfs pH meter?

 

Ik heb al m mijn kweekspullletjes voorlopig niet nodig omdat ik geen huis heb! :( :)

 

En dat kan nog wel tijdje duren, dus isschien maar wat verkopen/in leenbruik geven 8)

 

En over je vrees voor die lage LV, ik zou me niet zo druk maken, lekker de 2 buitenste lampen aandoen, op 1.00 -1.20 meter hangen en lekker 5 keer per dag sproeien met een vernevelaar-plantenspuit (5 meuro bij Blokker).... Sproeien met je lampen aan op die hoogte heeft bij mij nooit problemen geleverd de eerste weekjes, alleen maar ervoor gezorgd dat de kloontjes gezond bleven en genoeg vocht binnekregen 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een temp/LV meter ineen. Maar geen PH meter. En ik zou voor de zekerheid dolgraag de PH willen meten (ook al komt het niet zo nauw met aarde). Heb je geen huis?!? Dat is wel naadje! Tijdelijk hopelijk? Ik PB je wel even over het evt. lenen van een PH meter :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkope oplossing; (ongekleurde) boterhamzakjes

 

Betaalbare oplossing wanneer het slechts een enkele op een paar vierkante meters betreft; Bionair luchtbevochtiger

 

http://www.growfellas.com/nl/luchtbevochtigers/491-airsonic-luchtbevochtiger.html

 

Oplossing voor een wat groter of groot hok; luchtbevochtiger + hygrostaat b.v.

 

http://www.growfellas.com/nl/luchtbevochtigers/111-hr25.html

 

Nee, ik ben niet gelieerd aan growfellas, wel een goed klant

 

@Bambo; creatief gedacht man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je s.v.p. naar de datum van de topics willen kijken, voordat je er op reageert?

Bumpen van oude topics is niet toegestaan. :rtfm:

 

:closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...