Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

Vanmorgen is de test van start gegaan met de test van deze (niet echt micro meer) BAD BOY T5, welke beschikbaar gesteld is door KJ. Thanks DOC. ;) en het begon met de voorbereidingen, dus ook met het verzamelen van materialen.

 

vanmorgen om 11 uur aanwezig in de RIJP, wat op een WF meeting leek, lekker druk veel koffie gehad en uiteindelijk met het testobject huiswaarts gekeerd. Ook nog even wat andere zaken meegenomen, maar daarover later meer.

 

thuis aangekomen wilde ik uiteraard met het nieuwe spul aan de gang maar er waren ook nog andere gezinsleden die aandacht nodig hadden. dus vanavond maar begonnen met het in elkaar schroeven van het lampie.

 

als eerst moet ik zeggen dat de verpakking goed was en alles goed beschermd was. Er zat een montage handleiding bij, welke in mijn ogen veel te summier was, maar als je een beetje handig bent heb je die op een aantal kleine belangrijke zaken na niet echt nodig hebt.

 

en ik als echte Hollandse man natuurlijk pas gelezen heb nadat ik klaar was. :rolleyes:

 

de kleine belangrijke puntjes uit de handleiding, was ik dus al tegengekomen waardoor ik een kwartiertje langer heb geknutseld.

 

Al met al lijkt het in het begin een niet zo stabiele constructie, maar als alles in elkaar zit valt reuze mee. Ook is de tijd die ik er voor nodig heb gehad niet erg lang. ca. 1 of 1 1/2 uur, met foutjes en foto's maken mee.

 

het is een enorme lichtzee geworden, had bijna een lasbril nodig toen alles aan stond, dus de verwachtingen zijn hoog gespannen. :wave:

 

nu effe tijd voor mat pica's, pfff deze bewerken en uploaden duurt bijna net zo lang als het in elkaar zetten. maar ja als je zegt dat je vandaag nog zou doen moet het ook he.

 

de verpakking en hoe het erin zit,

 

gallery_19177_9482_651503.jpg

 

gallery_19177_9482_804048.jpg

 

gallery_19177_9482_12793.jpg

 

hier zie je al mooi hoe de reflector het flitslicht weerkaatst.

 

gallery_19177_9482_23474.jpg

 

gallery_19177_9482_683624.jpg

 

verder een en ander hoe alles te koppelen.

 

gallery_19177_9482_1431159.jpg

 

effe opletten zit er toch nog ergens een zakje schroeven verstopt.

 

gallery_19177_9482_785524.jpg

 

gallery_19177_9482_428741.jpg

 

en dan ook nog aan de bovenzijde, hier waren de verstopte schroeven voor. deze hadden gewoon schroefdraad terwijl de rest zelftappers waren dus maar goed dat ik ze gevonden had.

 

gallery_19177_9482_69998.jpg

 

gallery_19177_9482_720490.jpg

 

dan ook nog een schroefje aan de kopse kant, waar de gaten niet echt mooi van overeen kwamen.

 

gallery_19177_9482_596229.jpg

 

maar met gepast geweld paste deze toch.

 

gallery_19177_9482_431418.jpg

 

nu een aandachtspuntje welke wel in handleiding stond, de scharnierende delen moeten eerst op de juiste maat worden gezet met een buis erin. alvorens je alles aandraait. een kwartier extra. :P

 

gallery_19177_9482_667699.jpg

anders zitten de buisjes er niet lekker strak in.

 

dus een reflector en een buis erin voor de maat en het vastzetten.

 

gallery_19177_9482_441584.jpg

 

de reflectoren hebben sleufgaatjes om zo de afstand te kunnen verstellen, goed over nagedacht.

 

gallery_19177_9482_71409.jpg

 

gallery_19177_9482_1597380.jpg

 

hier het verschil met en zonder folie.

 

gallery_19177_9482_551453.jpg

 

gallery_19177_9482_941490.jpg

 

handig en netjes zijn de kleurtjes aan het einde van de buisjes, zodat je niet alleen erop hoeft te lezen welke buisjes groei of bloei je hebt.

Het ziet er ook "af" uit. het oog wil ook wat.

op deze foto zie je ook goed hoe de refelectror zijn werk doet.

 

gallery_19177_9482_38578.jpg

 

blauw groei,

 

gallery_19177_9482_676483.jpg

 

rood bloei,

 

gallery_19177_9482_650471.jpg

 

en zie hier het verlichtende resultaat, met 4 keer bloei en 4 keer groei.

 

gallery_19177_9482_259000.jpg :D

 

en hier het verschil een beetje beter zichtbaar,

 

gallery_19177_9482_912399.jpg

 

gallery_19177_9482_284710.jpg

 

nu verder nog wat looks insite, en de aanssluiting en de schakelaars, er zitten 2 E-vsa's in welke apart geschakeld kunnen worden.

 

gallery_19177_9482_1031832.jpg

 

gallery_19177_9482_1395037.jpg

 

gallery_19177_9482_1551781.jpg

 

gallery_19177_9482_1163182.jpg

 

gallery_19177_9482_1570914.jpg

 

gallery_19177_9482_816269.jpg

 

gallery_19177_9482_122182.jpg

 

en hier even opgehangen, hij hangt lekker stabiel en met de meegeleverde ophanghaken hang hij nog keurig recht ook.

 

gallery_19177_9482_828431.jpg

 

gallery_19177_9482_293784.jpg

 

voorlopige bevindingen.

 

mooi en goed verpakt. ook kleine verpakking voor een lichtkapje van uiteindelijk een afmeting van 600 MM breed en 1260 MM lang en 90 MM hoog zonder ophanghaken en 200 MM met de haken.

 

De langere lengte, dan in de aankondiging komt door de stekker. hier moet je wel rekening mee houden. het zou beter zijn als deze plug en play aansluiting aan de bovenkant zou zitten. het plug en play is wel lekker makkelijk. Ook zijn hiervoor haakse stekkers in de handel die de lengte enige CM's zouden inkorten.

 

De aasluitingen aan de binnenkant van de voedingsstekker zit met kabelschoentjes (schuifjes), gezien dat er toch wel een redelijke stroom doorgaat ben ik benieuwd hoe deze contacten zich houden, tussendoor controleren is wat lastig dus ga ik even bedenken of ik deze misschien nog ga solderen.

 

De schakelaartjes zitten ook op de kopse kant van het frame, deze konden wat mij betreft ook handiger aan de bovenzijde geplaatst worden. dit ligt natuurlijk ook aan de afmetingen en de toegang van je hok. Ik kom er in elk geval niet makkelijk bij. Maar ja hoe vaak heb je deze nodig. Wel vind het schakelen van de schakelaartjes niet erg prettig aanvoelen, maar dat terzijde.

 

En wat ik zelf jammer vind is dat de kap alleen in de helft uitgeschakeld kan worden, en dan de rechter of de linkerhelft. Ik zou zelf de middelste 4 buizen en dan de buitenste setjes schakelen. want kleine plantjes zou ik in het midden van mijn hokkie zetten.

misschien als ik toch nog ga solderen ga ik ook kijken of ik dit kan aanpassen.

 

nou zo wat het wel weer eev genoeg ik lijk wel een typmiep. :P

 

morgen maar eens meten in mijjn hokkie wat ik moet aanpassen. heb wel niet veel tijd door familieverplichtingen maar een plan maken zal zeker lukken.

 

grtz,

en ik hoop dat er nuttige informatie aan zit te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djzusie,

 

Nou zo in elkaar gezet is het toch wel degelijk product...goed afgewerkt.

Had ik heel de straat mee kunnen verlichten ipv alleen de oprit :wave:

Het gewicht valt ook erg mee ..zo wat ik op de doos zag.

 

Benieuwd wat je er van gaat maken...succes :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze blijf ik volgen

ik vond het toch al 'n interessant ding :wave:

succes :rolleyes:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Schenkie,

zeker een degelijk en goed afgewerkt product. en de lichtopbrengst. pfff de hele huiskamer nog nooit zo licht gezien en meteen ook de halve tuin in het zonnetje. :rolleyes:

gauw maar weer uitgezet, anders komen ze hem nog van de plaatselijke voetbalclub lenen voor het hoofdveld.

 

@angel777, thanks in ben ook erg benieuwd hoe het gaat. Is zeker een interessant ding. lekker compact en een mooi lichtoppervlak zal het gaan worden.

 

moet wel nog even de uiteindelijke keuze van de plantjes maken maar zal ook wel goed komen.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker vlug van start ben je. :wave:

Het was gezellig dat je er was, een leuke meid in de zaak wordt altijd gewaardeerd. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er puik uit, ben wel een beetje jaloers :rolleyes:

 

En ik altijd maar denken dat jij een man was hahaha Gelukkig is het tegendeel waar.

hopelijk nog een beetje jong?

 

topic verplaats naar de testsectie op verzoek van pappa doc

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat ziet er degelijk uit.

Moet je hier ook een schakelkast voor gebruiken? Kan me wel voorstellen dat er toch ook een redelijke inrush piek moet zijn om dit grof geschut op te starten. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola!!

Ik kom ook meekoekeloeren :wave:

 

Mooi ding !!

 

Good luck girl met die bad boy :rolleyes:

 

greets,

 

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een leuke test.

Als je T5 buisjes uit wilt zetten hoef je ze alleen maar een kwart slag te draaien en ze zijn uit of haal de hele buis er tijdelijk uit.

 

succes met je test

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan! Wat een bad-ass apparaat! ;) :wave:

 

Succes ermee! Maar volgens mij moet dat wel goed komen!

 

Volgens mij wel een degelijk apparaat met een mooie kwaliteit/prijs verhouding als ik zo op het eerste gezicht keek bij amerikaanse prijzen / onlineshops trouwens?

 

De maten zijn 49.2 x 10.4 x 6.1 inch.

1 Inch is 2,54cm.

Dus 125 x 26½ x 15½ cm.

 

Helemaal niet zo breed. Al lijkt ie veel breder op de foto. Ze bedoelen die doos zeker? Want dat zou wel relaxt zijn. Want ik zag dat je uiteindelijk iets minder lumen hebt met 432w wat dit apparaat geeft: (x 88 / 93½ lumen per watt =) 38016 / 40392 lumen. Tegenover +/- 50000?? lumen voor een 400w hps lamp om even de (domme) vergelijking te maken? Maar daar staat een veel betere verdeling tegenover. Plus dat je op dezelfde oppervlakte 2 van die monsters op kan hangen. Ben benieuwd wat eraf gaat komen! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel suyces djusie

ben benieuwd naar de verdeling van t licht en of er n kleinere van op de markt komt.

 

ik kijk ook stilletjes mee. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet heel de tijd he clown!!!

je zou er zenuwachtig van worden:

gallery_19177_9482_720490.jpg

 

:rolleyes: hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo wat een reply's, dat betekent dat er in iedere geval dat het een interssant item is. maar ja dat wist ik al.

 

en ik zie dat ik verhuisd ben nar de test=sectie, ik kon hem daar niet zelf plaatsen dus ging ik er vanuit dat het wel geregeld zou worden.

 

@ Doc, ja als er nieuw speelgoed is heb ik niet veel geduld. De rest gaat niet heel snel achter elkaar het moet uiteraard goed gebeuren. en ik verwacht ergens begin Maart pas stekken dus.

 

@ BeeKaa, niet jaloers zijn, je kunt toch meekijken op mijn pica's. :P en ze zijn vast te koop in de nabije toekomst

 

en ja ik ben een lekker wijf van 46 lentes jong ;) nee dit was een teleurstelling voor DOC :D deze was enorm overtuigd dat ik vrouwelijk was.

 

en ik als echte Hollandse man natuurlijk pas gelezen heb nadat ik klaar was. :rolleyes:

sorry als jij nu ook gedesillusioneerd bent.

 

@DonJOn,

ja ik ga hier een schakelbordje voor gebruiken, deze hangt al klaar. misschien nog even verplaatsen als het hokje groter moet worden.

 

@ Hupla, nice too see you here. zeker een mooi ding. enne een Bad "Boy" with his new toy, De BadBoy T5. :P

 

@ Sannie, leuk dat je ook even komt buurten.

Ik weet dat je de buisjes er zo uit kan halen, maar ik denk dat men (doc) ook de opmerkingen wil horen. en als het niet nodig is wil ik niet te veel de buisjes eruit halen. maar dat zal het wellicht wel gaan worden.

 

@ Mauflits, volgens mij gaat dat succes wel lukken.

 

de afmetingen van het eindproduct staat ergens in mijn 1e post, maar zijn ongeveer 600 MM breed, 1265 MM lang en totaal 200 MM hoog inclusief de ophanghaken.

ik ben nog even niet met Lumen bezig geweest. wel was ik nieuwsgierig naar de loichtopbrengst maar dan moet ik voor die ene keer een meter kopen. ging me ook wat te ver. ik zal wel eens zien of ik ergens wat kan lenen.

 

@ the Clown. Thanks, volgens mij gaat de verdeling heel goed komen.

 

enne was me niet echt opgevallen maar zat je stiekum van heel dicht bij mee te koekeloeren? ik voelde me wel al bekeken de hel tijd. :wave:

 

scherp oog Hupla,

 

@ Dennissie, thanks ik zie je wel voorbij schuiven.

 

grtz.

you all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej djzusie.

Ziet er mooi uit dat ding hoor!

Om hoeveel wat gaat het hier?Kon het niet terug vinden in je topic..

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet heel de tijd he clown!!!

je zou er zenuwachtig van worden:

gallery_19177_9482_720490.jpg

 

:o hehehe

 

 

haha lol, je ziet hem ook overal he :wacko:

 

@zusie

nou weet ik nog niets:P

je bent vrouw, doc was daarvan overtuigd, waarom wassie dan teleurgesteld..?

pffff je kraakt mn hersens... zo smorgens vroeg al.

46 lentes? serieus dan ben je net iets ouder dan mijn moeder (sorry) maar dat geeft niet want ik heb een hele jonge moeder.

zelf ben ik 23 lentes jong (de 24e komt eraan).

 

anyway ik houd je goed in de gaten.

Ik heb verslagen gezien met T5 die hoefden niet eens te scroggen zon intens licht was het.

was op een engels forum.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 lentes? serieus dan ben je niet iets ouder dan mijn moeder

Kijk hier maar even :wacko: KLIKKERDEKLIK

 

 

@beekaa

Als zusje genoeg plantjes gebruikt hoef je ook niet te scroggen onder dit systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogge

 

Was erg gezelli gister bij kj nietwaar :o

ook al is micro niet mijn ding ,dit ziet er wel cool uit :wacko:

veel succes deze run

 

greetz

 

jpc aka quadman :D

 

p.s

heb toch weer account gevonden die het doet gheheheh :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey JP

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

het ziet er allemaal zeer mooi uit,

alleen vind ik de lengte niet echt ideaal aangezien vele van ons met tentjes werken (100cmx100cm of 120cmx120cm)

 

maar als je er wel de ruimte voor hebt...... :wacko:

 

grtzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo, je hebt het goed voor elkaar zusie...

toe maar weer, ziet er erg strak uit hoor.

heb je de hele kweek verder allemaal al voorbereid, of komt dat allemaal nog?

ben erg benieuwd wat je hier vanaf gaat halen, lichtverdeling is goed.. intensiteit is mooi,

beetje kweek ervaring heb je wel dacht ik, dus dat moeten mooie toppen gaan worden.

veel succes !!

 

Greetz lemonhaze

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé echte hollandse man ;)

Mooi bakkie geworden, hoor :D

 

nu een aandachtspuntje welke wel in handleiding stond, de scharnierende delen moeten eerst op de juiste maat worden gezet met een buis erin. alvorens je alles aandraait. een kwartier extra.

XY nog: RTFM! :wacko: :o :D

 

Heb je nog gekeken hoeveel lampen er uit gaan als je er eentje losdraaid? 1, 2 of 4?

 

Plezier ;)

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Thommytt, 432 Watt staat wel ergens maar niet door mij, :D

 

@ BeeKaa, ben dus een man of ?. sorry voor het hersenkraken zo vroeg. nu niet meer puzzelen hoor. En of er een scrog komt ben ik nog niet helemaal uit maar ik denk het niet.

 

@ Doc, lekker dan waren dat linkjes naar een bijna even oude moeder, of?? heb je toch niet goed naar mij gekeken. ik zie niet echt overeenkomsten. ;)

 

@ He Quadman, was zeker gezelli, ben je toch weer een keer op WF 1 post na 2 jaar. wie weet ga je ook nog een keer TL-en.

 

@ lysergic, thanks, en de afmeting had ik niet maar ben deze nu aam het creeren, heb gelukkig voldoende ruimte.

 

@ Leonhaze, ja goed he, heb ik weer. :D en nee ik heb de kweek nog niet helmaal voorbereid. er zijn wat veranderingen gekomen. ook maar eens een deel zoals het misschien hoort ander medium en humbold dingetjes.

 

@ KOI, tja een manual. gaat niet samen met de gemiddelde man. bij mij in elk geval niet. maar werkt toch ook. :wacko: gaat om het resultaat .

 

ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik 1 tl uitschakel, en ik heb alle buisjes weer veilig ingepakt dus ga het ook even niet proberen.

 

vandaag wel even tijd gehad om een en ander te meten en wat blijkt. moet toch weer verbouwen. nou ja is ook leuk.

In de breedte had het misschien wel gekund maar als ik toch bezig ben dan maar voldoende ruimte maken.

nu ca 14 CM langer en 10 CM breder gemaakt. gezien de toch vrij dichte kap lijkt het me noodzakelijk om voldoende ruimte te maken voor luchtverplaatsing. ik ben toch al benieuwd of er voldoende warmte wordt afgevoerd door de gleufjes die er voor gemaakt zijn. hoogstwaarschijnlijk komen er toch een aantal computerfannetjes te hangen onder de kap.

 

nou ja gemaakt in elk geval alles voorbereid, en opgemeten wat er nog bij moet komen. eens zien wanneer ik het kan halen. heb van de week niet heel veel tijd 's avonds, maar anders volgend weekend alles afkrijgen moet mogelijk zijn.

 

hier hoe mijn hokkie er nu bij staat, snik. :o

 

gallery_19177_9482_2808160.jpg

 

gallery_19177_9482_1609759.jpg

 

gallery_19177_9482_196605.jpg

 

lijkt erg veel werk maar valt uiteindelijk wel mee hoop ik.

 

Verder heb ik ook nog even nagedacht over de soortjes en scrog of niet.

 

ik ga in elk geval maar 5 planten neerzetten, en 2 of 3 daarvan met de special mix die ik nu heb meegenomen.

 

waarschijnlijk wil ik met toppen en fimmen proberen de plantjes breed genoeg kan krijgen om niet te scroggen en toch te zien wat de dieptewerking van de buizen is.

 

de planten met de special mix ga ik met humbold, Myco Maximum, Honey ES, Deuce Deuce en Bloom Natural helpen mooie dikke toppen te krijgen. moet nog wel even hierin duiken hoeveel en zo. ik eweet ik elk geval dat de verhoudingen per Gallon zijn aangegeven.

 

verder ga ik de overige dames op onze eigen manier behandelen. eigen gemengd grondje en koemestkorrels en zo, net als mijn vorige kweekjes. kan ik zien wat het verschil gaat zijn. moet ik wel even zien dat ik dan dezelfde dames gebruik.

 

verder weet ik in elk geval dat er Jack Berry en een Kush-hibride gaat komen. deze laatste zullen bepalend zijn wanneer er gestart gaat worden. maar dit zou niet zo lang meer gaan duren.

De verwachting is dat deze gestekt gaan worden binnen 2 weken en als ze goed geworteld zijn hoor ik het. dus ca. nog 3 of 4 weken.

 

Als ik dus van elk van deze 2 stuks neerzet heb ik nog 1 plekje over. daar ben ik nog niet uit. Misschien een NYCD of een Jack Herrer x NDB. de NYCD is feminised en daar weet ik al wat er afkomt buiten. van de andere zal ik eerst een dame moeten selecteren. Maar ik weet niets van dit soortje dus weet ook niet of ze allen een beetje gelijk op groeien.

 

nou ja, we zullen wel zien als het zover is, eerst maar alle voorbereidingen tot een goed eind brengen.

 

Laterz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo op de foto's te zien zitten er 4 T5 op 1 evsa...dus 1 tL uit is de andere 3 ook uit :wacko:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
de planten met de special mix ga ik met humbold, Myco Maximum, Honey ES, Deuce Deuce en Bloom Natural helpen mooie dikke toppen te krijgen. moet nog wel even hierin duiken hoeveel en zo. ik eweet ik elk geval dat de verhoudingen per Gallon zijn aangegeven.

 

verder ga ik de overige dames op onze eigen manier behandelen. eigen gemengd grondje en koemestkorrels en zo, net als mijn vorige kweekjes. kan ik zien wat het verschil gaat zijn. moet ik wel even zien dat ik dan dezelfde dames gebruik.

 

Ik ben benieuwd wie er gaat winnen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...