Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baksteen

Zee zout, kelp, zee mineralen.

Recommended Posts

In een ander gedeelte van het forum, in dit topic, kwamen we op het onderwerp zee zout.

 

Zeezout bevat 92 mineralen en door sommigen word er op basis van zeezout gekweekt met goede resultaten.

Lees het andere topic anders even voor meer informatie.

 

Zijn er mensen die wat meer over zee zout, kelp of vergelijkbare dingen kunnen vertellen ?

Mischien voeding op basis van zee zout of kelp?

 

Ik ben benieuwd,

 

Baksteen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook met interesse gelezen, ik kwam deze site tegen met daarop een zeewater mix die net als voeding met kraanwater gemengd moet worden.

 

In combinatie met basisvoeding kan je hier dus een test mee doen.

Ik kan het zelf pas over enkele maanden testen en ga het ook testen als er nog niemand anders aan het spelen is geslagen :lol:

 

Ik ga dit onderwerp in ieder geval volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb er ook al meerdere gevonden, de beste schijnt sea-crop te zijn maar dat kan je hier niet kopen.

Van de zomer wil ik het gaan proberen met buiten planten alleen ben er nog niet uit wat ik ga gebruiken en hoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Er schijnt wel een Europees bedrijf te zijn waarnaar Sea-Crop verscheept wordt, alleen moet ik effe navragen welk bedrijf dat precies is.In kelp zit ook veel elementen van de zee in, maar moet wel getest zijn op zware metalen.Iedergeval goed voor het wortelsysteem.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha jij bent voorlopig wel weer even zoet indicaan.

Ik ben al dagen aan het lezen, hoe meer je leest hoe meer informatie je vind.

Alleen een beetje jammer dat die link ' speciaal voor mij' het dan weer niet doet ! :lol:

 

Als sea-crop ook in Europa verkrijgbaar is zou dat heel mooi zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil er ook wel eens mee gaan experimenteren, weet nog niet of het er dit jaar van komt, moet ik nog zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wachten op Sea-Crop, de 90+ van LivingFoods lijkt me zo'n beetje hetzelfde, komt toch allemaal uit dezelfde plas? ( :wave: :rolleyes: )

 

anyway, hieronder het lapje tekst van hun site:

90+Solution

 

Bevat vrijwel alle spoorelementen en mineralen. Voor gezondere, lekkerdere en langer houdbare kiemgroenten en tarwegras.

 

- hoeveelheid: 1 liter. ( 10ml / 1L)

- 100% natuurlijke plantenvoeding

- bevat alle mineralen en spoorelementen

- kan ook uitstekend worden toegepast bij het kweken van kiemgroenten, potplanten, in moestuinen, op gazons en sportvelden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze kwam ik tegen...

 

Misschien wel interessant.

 

gallery_19_640_52743.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ormus. ik wil het zelf maken en testen op allerlei planten zoals tomaat, peper, pompoen, kruiden, appelboompje en wat bonsai's etc

 

de spullen heb ik al in huis, ben al in bezit van de beste zouten op aard..

 

je kan ook een kuub zeewater halen en daar mee aan de gang gaan om de mineralen uit te logen.

 

ik heb er al een hoop over gelezen en heb er een heel goed gevoel bij. hier nog een wat ouder artikel (waarin indirect Monsanto, de grote gen-manipulator ook even voorbij komt...pas op want ze beginnen via de EU nu ook in europa)

 

we zullen zien!! want ik ga het zelf ook innemen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
de spullen heb ik al in huis, ben al in bezit van de beste zouten op aard..

Leuke site, maar welke zoutsoorten zijn dan de goede?

En heb je al door in welke verhoudingen of welke doseringen je nodig hebt voor Ormus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb afgelopen zomer met 100% zeezout gekweekt.

Ook heb ik Dode Zeezout getest en dat werkt ook prima, heeft zelfs nog iets meer in zich dan zeezout maar wel oppassen geblazen want Dode Zeezout is erg sterk.

 

Men zegt een theelepel zout op een liter water maar dat is veels teveel. Ik gebruik mijn EC meter en ik doe er net zoveel zout in tot deze een EC van 1.8 - 2.0 aangeeft.

 

Je kan niet zonder voeding alleen heb je verrekte weinig ervan nodig. Vooral tegen het einde moet je wat bij mesten omdat de plant dan meer nodig heeft dan alleen de sporen en mineralen van zeezout.

 

Planten waren niet groter of dikkere buds, gewoon normaal en wel erg lekker om te roken maar dat vind ik van buitenwiet zowiezo dat deze beter smaakt dan de binnen gekweekte.

 

Het verhaal als zou de plant resistenter zijn dan andere heb ik niet gezien want rupsen hadden weinig moeite met alle planten of ze nu met zeezout bewaterd werden of niet.

 

Tegenwoordig gebruik ik nog alleen zeezout en bionova grond en dat is alles wat ik gebruik. Geen boosters, geen PH-, geen pk13-14. Het is lekker goedkoop en werkt prima al zou ik niet teveel erop hopen dat de opbrengst op zeezout groter is dan normaal kweken want dat heb ik nog niet mee mogen maken. (licht is de beslissende opbrengst factor imo)

 

Dit is het zeezout wat ik nog steeds gebruik voor mijn planten

 

http://www.salsamentum.nl/products/Grof-gr...2C-sac-1kg.html

 

Omdat ik dat van dat zeezout gelezen had bij anno70 las ik ook nog iets over magnetisme en gebruik nu

http://www.tradeline.nl/actimo.htm

om mijn water te vitaliseren en dit samen met zeezout of bionova grond geef ik aan mijn planten. Niet alleen aan mijn planten want sinds ik dat ding heb drink ik nog eigenlijk alleen maar water.

 

Anno70 sprak ook over Ormus. Ormus maak je van loog met zeewater mixen en ook dat heb ik gemaakt maar het levert weinig op en als je het filtert heb je maar een klein beetje van dat witte spul. Je moet ook nog uitkijken want de loog (zeg maar gootsteenontstopper) uit de supermarkt is vaak niet zuiver en er kunnen aluminium korrels in zitten die het Ormus weer gevaarlijk kunnen maken.

Bij het kruidvat kan je hun eigen merk kopen dat voor 99% zuiver is en deze kan je gebruiken om Ormus te maken.

Dit is eigenlijk best makkelijk. Liter water, puur zeezout erin en blijven roeren tot het verzadigd is van zeezout en dan loog erin met je ph meter erbij en niet hoger dan een ph van 9 gaan.

 

Hieronder een link over hoe je ormus maakt (helaas alleen in engels)

http://www.subtleenergies.com/ORMUS/ormus/ormus2.htm

 

Maar ik vraag me af als dit Ormus uit zeewater gemaakt wordt zou het dan meer kunnen doen dan zeezout?

 

Zoals jullie kunnen lezen heb ik me er al aardig in verdiept en beviel dat van dat zeezout zo goed dat ik dit blijf gebruiken omdat het zeker niet slechter presteert dan de dingen die ik ervoor gebruikte. Wel een heel stuk goedkoper en aangezien ik puur mijn eigen rokertje groei wil ik hem zo schoon mogelijk hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi, leuk om te horen.

 

Ik heb vanmiddag 90+ solution besteld zodat ik er een keer mee kan prutsen.

Met het zeezout zelf wil ik ook wat gaan proberen, bedankt voor de info :rolleyes:

 

Dat de planten niet groter worden maakt niet uit, als ze maar goed smaken :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik vraag me af als dit Ormus uit zeewater gemaakt wordt zou het dan meer kunnen doen dan zeezout?

 

hoi Tihkal,

ik heb zeezout ook al gebruikt, alleen erg minimaal (2 gr op 45 ltr substraat, biologisch) en zonder contra test, gewoon als aanvulling omdat ik weet dat er nog zoveel elementen in colloïdale vorm zitten. gewoon toegevoegd tijdens het aanmaken van de grond met een zoutmolen. beperking van welk natuurlijk zout dan ook is het NaCl. dat is uit te logen en spoelen, rond ph 10.7 a 10.8 zullen de mineralen gaan bezinken. de topvloeistof is af te nemen tot de laag met mineralen waarna je dit weer aanvult met schoon gefilterd of bronwater. herhaal dit minimaal 3 keer maar 7 mag ook. het zout en loog is nagenoeg verdwenen en als je dit laat indrogen heb je pure ormus over, M-state materiaal.

 

dat zeezout uit je vraag bevat die extra elementen, daar gaat het nou juist om. door die te isoleren kun je purificeren. maar let op het is wel vele malen sterker nu.

het is niet zo dat alles nu in een keer door de plant opgenomen wordt, ook het bodemleven profiteert hier ten volste! en dat is bij biologisch groeien een wel hele fijne toegevoegde waarde!!

 

goed zout is bv Himalaya rocks, Khalahari woestijn zout, Murray river Australie, duits steenzout (met enkele unieke elementen extra, ben de naam kwijt).

minerale zouten (diep uit de grond) zijn niet aan de oppervlakte en hebben zodoende geen vervuiling mee gekregen van ons menschen. in principe is de zee zo zuiver niet meer als 150 jaar geleden en verkies ik mineraal/steen zout boven 'vers' zeezout. zeker als ik er zelf ook van snoep(van de ormus)

 

greets

 

ps

periodiek stelsel met extra zeewater gedeelte

en bedenk wel dat de elemnenten in de kleinst mogelijke vorm zijn, praat je over kleine clusters en losse moleculen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik heb afgelopen zomer met 100% zeezout gekweekt.

 

Dat is leuk om te lezen iemand met praktijk ervaring.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog 100% puur zeezout liggen,onbewerkt.

Nog 1 KG,het ziet er een beetje grijzig uit,ik denk vanwege de sporenelementjes die erin zitten?

Als het goed werkt voor biologisch kweken ga ik het gebruiken de volgende ronde :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Collie,

lees je wel goed in in die materie. moet niet fout gaan natuurlijk. of maak ormus van je zout.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag binnen gekregen, 2 dagen na bestelling.

 

gallery_8347_9092_172015.jpg

 

Heb het gelijk open gemaakt en even gekeken. Als je schud lijkt het net water met prik & het proeft heel zout.

Ik bewaar het voor de volgende kweek ! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Vandaag binnen gekregen, 2 dagen na bestelling.

 

Bij wie besteld????

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...