Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mdvtje

Vraagje over wietsoort Pepsi

Recommended Posts

Ik heb overlaatst een wietje gerookt. De bezitter ervan noemde het pepsi, ik kan echter niets vinden hierover.

Iemand die er wat meer over weet?

 

grtz, :wacko:

Edited by elmanito
Titel verduidelijkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken pepsi wel van bij de skunk in roermond..

die verkopen dat ook wel eens daar.

 

wel een lekker wietje maar zou ook zo niet weten waar de genetica vanaf komt.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kocht deze soort 12 jaartjes geleden in de CoffeeShop Noorderlight te Roosendaal .

 

Was echt een zalig wietje , heerlijke smaak en heerlijke geur .

Op dat moment was dat de duurste wiet op de kaart in de shop ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een belg en heb al veel de naam Pepsi hier horen vallen hoor :D.

 

Weet ook niks over het soort wietje. Ik denk eerder sativa-based. Werd er in ieder geval high van!

 

Het kontje van je jointje pepsi kan echt naar cola smaken vind ik. :wacko:

Keep it green! Bonghitter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook geïnteresseerd in deze soort. In een coffeeshop bij mij in de buurt verkopen ze deze ook.

Op het forum komt Pepsi wel in enkele kweekverslagen voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag volgende keer een DUIDELIJKER titel van je topic!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zoals de rokerstest al aangeeft, waarschijnlijk een Haze-soortje met indica-invloeden

 

Pepsi

 

Toen ik de wiet in me handen kreeg, en de wiet zag en rook, wist ik eigenlijk niet wat ik ervan moest denken. De wiet zag er goed uit, helaas wel redelijk nat zodat het verkruimelen wat moeilijker ging. Als je het wietje openbrak zag je hele korte thchaartjes die als een gek zaten te glinsteren. De geur is vreemd. Robbie omschreef het als de geur van "gebakken eieren". Ik weet zelf niet wat ik van de geur moest denken. Hij was scherp en heel vreemd. Heb je wel eens in een potje met kruidnagels geroken? Zoiets, alleen niet ZO scherp . De smaak was precies zoals het rook. De geur van de rook ruikte ook precies zoals het smaakte. Ik zou denken dat dit een of andere haze variant is (geur?), maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het leuke van dit wietje was, hoe meer ik ervan proefde, hoe lekkerder ik het ging vinden. Het effect was helemaal verbluffend. Ik ben knetterstoned en ben van 1 blow meer dan 4 uur stoned geweest (3 uur heftig, 1 uur relax). Weer een aanduiding dat het misschien om een haze variant gaat?? Nouja, in ieder geval een goed wietje die op het moment van testen zeker de moeite waard is.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn shops die hun PP "pepsi" hebben genaamd. Dus volgens mij is het gewoon een pp' tje. Heb nog nooit een kweek met pepsi gezien , en zie ook verdomd weinig shops pp op hun menu hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het forum is die vorig jaar langsgekomen in een outdoor kweekverslag. (link)

 

Foto van de zogenoemde Pepsi:

nmeyhh.jpg

 

Ik zelf denk ook dat het PP of iets dergelijks is wat in de coffeeshop als Pepsi verkocht wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij hadden ze een jaar of 2 geleden

bij de bulldog in A'dam, een wietje genoemd de Pepsi Haze..

hij voldoet ook aan de omschrijving van ''bonghitter'':Ik denk eerder sativa-based. Werd er in ieder geval high van!

 

Het kontje van je jointje pepsi kan echt naar cola smaken.

 

was lekker, scherp, en nog een keer lekker, en werd er goed high van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op dit moment weer pepsi van een coffeeshop. Nog steeds niet duur vergeleken met vele andere soorten die worden aangeboden. Goedkoper dan de meeste white widow nog steeds. Qua geur ruikt het wat fris citroen achtig. Typerend is dat deze soort 'pepsi' alleen in Marokkaanse coffeeshops worden aangeboden? Correct me if I'm wrong?

 

Dan het Powerplant gedeelte. Powerplant verdient haar naam terecht en is een nederwiet soort van Nederlandse breeder Dutch Passion Seeds en is een samenstelling van voornamelijk Afrikaanse sativa' s , dat daar mogelijk iets van haze origine inzit zou kunnen, en sluit ik niet uit. De powerplant die ik vroeger haalde smaakte heerlijk bij de milkshakebar in Breda. Echter ben ik daar al een hele lange tijd niet meer geweest, en weet dus niet of ze die nog wel aanbieden, en wat er de afgelopen jaren veranderd is ? Mogelijk zijn er meerdere varienten door kruisingen ontstaan en verschillende phenotypes? Toch verdient ze haar naam Powerplant terecht (vroeger dan) en heel veel soorten zijn opgenomen in de leafly.com database waaronder ook Powerplant. Terwijl pepsi inderdaad geen originele strain lijkt te zijn of benaming. Alleen rest mij de vraag waarom coffeeshops de naam van Powerplant dan veranderen naar pepsi? Pepsi klinkt nog steeds opwekkend, dat wel. Maar ik zie het nut van de naam veranderen niet zo? Waarom zou je een soort waarvan in ieder geval aangetoond wordt d.m.v. leafly te raadplegen, daarnaast kom je dan vaak ook wat meer over je strain te weten. Maar namen hebben mensen aan wietplanten gegeven, en in de natuur groeit geen wietplant met een naambordje: Hoi , Ik ben een lemon haze plant. :) Als je de strains vaak nog verder gaat uitpluizen kom je vaak bij unknown sativa, of unknown indica uit. Niet altijd, maar regelmatig ook wel.

 

Maar goed , door de naam te veranderen naar pepsi weet je in feite niet echt te achterhalen wat je precies in handen hebt? Dat weten veel doorsnee blowers niet eens als ze amnesia haze gaan halen , dat ze eventueel terugkomen met een silver haze of super silver haze phenotype, of de gewone amnesia die je niet kan vergelijken met amnesia haze want amnesia heeft andere genetica dan amnesia haze. Maar hoe dan ook zul je een goed sativa dominant haze soortje krijgen dus ja het boeit eigenlijk vrij weinig.

Edited by mr.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger kocht ik wel geregeld, wat Pepsi wiet, vn de negers, in de dampoortstraat te gent ... .

 

vanwaar de soort komt, of de naam,; weet ik ook niet, maar als nen zwarten, de naam pp ziet, zegt ie automatisch pepsi, in plaats vn power plant ... .

 

dus denk dat het gewoon, een verbastering is, gekomen, door misverstand ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote kans dat ze het zo noemen zodat men niet weet dat het maar pp is

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier word pepsi of pp (power piet ) alleen nog door sinterklaas gerookt want zwarte piet is er helemaal flauw van .

die durft het niet meer uit de shop te halen .

ook niet via de schoorsteen trouwens .

want hij is bang dat ie roetveegpiet tegen komt in de pijp .

dat die roede van roetveeg die opwaarts gaat per ongeluk droog in de chocoladepoeperd van zwarte piet verdwijnt die neerdaald heey .

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...