Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lola

Mijn kweekruimte wordt 38 graden, is dit te hoog?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ben net klaar met mijn kweekruimte. (3x600watt). 1 vierkante meter per lamp. Met heel weinig overige werkruimte. Een kleine ruimte dus. Ik heb een 375m3 afzuiger ervoor, maar dit blijkt dus te weinig. De temparatuur wordt dus 38 graden :(

 

Wat is de beste oplossing om dit probleem te verhelpen? Het liefts een oplossing waarbij ik NIET NOG een uitlaat in mijn balkondeur heb. Omdat ik dit net achter de rug heb. En ik geen zin heb in nog meer paranoide decoupeerzaag taferelen op het balkon :)

 

Hulp zou zeer gewaardeerd worden. Wie weet een oplossing om de temparatuur goed te krijgen?

Alvast bedankt,

Lola alweer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou kijken of je deze afzuiger nog kan inruilen voor een maatje groter :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kweekruimte is ongeveer 4 vierkante meter en 210 hoog. Verder is de ruimte luchtdicht. Ik heb dus nog geen invoer. Maar als de ruimte nu al 38 graden wordt. Dan red ik het niet met een ventilatiegat? Met 3 600 watters dus. Hoe groot zouden jullie de afzuiger nemen? En kan dat dan nog op mijn 200mm afvoer? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou rond de 900m2 afvoer nemen, en zeker wel een inlaat maken van rond de 450m2!

 

En die buis van 200mm zou het probleem niet moeten zijn, anders koop je toch even een verloopstukje ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oww wacht even... je bedoeld een actieve inlaat erbij nemen? Denk je dat met zoveel lampen in een kleine ruimte anders de temparatuur niet in de hand te houden is?

 

Ik heb nu een 475m3 afzuiger. Zal ik die dan gebruiken als inlaat terwijl ik er een 900m3 neem voor de afzuiging? Wat jou? Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet alleen dat de ruimte kleieieieieiein is en de lampen heet :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

een luchtinlaat moet je zeker hebben........ net als een grotere afzuiger :!:

 

zal toch echt minimaal voor een 1000 m3/u afzuiger gaan, beter zal volgens mij nog een 1500 zijn.

En als je daarvoor weer zal moeten zagen zal dat zeer spijtig zijn,

maar andere optie is er volgens mij niet :(

 

Dit is overigens niet alleen noodzakelijk voor de temp onder controle te houden,

maar zeker ook voor een goede luchtcirculatie/doorstroming;

en voldoende aanvoer van verse lucht.

 

 

 

Succes

(.............met het zagen :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja? Wat zijn er veel meningen over lucht inlaat. Ik hoorde ook dat het zonder kan i. v.m. onderdruk die je dan krijgt. Dat dat goed zou zijn dus.

 

Maar ja, denken jullie dat een actieve inlaat veel doet met de temparatuur. Anders gezegd; denken jullie dat ik de temparatuur alleen met een actieve inlaat op peil krijg?

 

En weet iemand of een 1000m3 slakkenhuis zijn lucht kwijt kan door een 200mm buis? Dat zou mooi meegenomen zijn. Ik koop bij interpolm overigens. Misschien dat iemand dit weet over een 1000m3 slakkenhuis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij moet je met een 1000 m3/u afzuiger een uitlaat van minimaal 25 cm hebben,

maar zit zelf niet met zulke capaciteit dus weet het niet zeker.

 

als je met een kleinere uitlaat gaat werken wordt volgens mij de luchtsnelheid door die pijp te hoog en ga je de luchtstroming horen (gaat dan "echt" blazen).

 

Maar er zal vast wel iemand zitten met een 1000 of 1500 m3/u afzuiger;

die kan het zo eventjes nameten (en weet of dat voldoende is :wink: )

 

 

 

En je temp zal je niet met alleen een inlaat op peil kunnen houden; het draagt er zeker wel toe bij (ook in goede circulatie :wink: )

Met een passieve inlaat en voldoende capaciteit afzuiging hou je de temp ook prima op peil hoor

(wel altijd een ven in je hok dan)

 

 

En wie weet hebben anderen hier ook een mening over :?:

 

:arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 100m3 zijn weerstandvrij dus het zal iets minder zijn.

Verder zou ik zelf 2000m3 pakken, aangezien je toch 1800 watt hebt hangen en nu met een hele hoge temp zit. Zonder echte ventilatie dus. Het zou dus ook kunnen dat je met die 1000m3 ook uitkomt maar de keus is aan jouw.

Anders moet je dadelijk weer gaan zagen.

Heb het leifst wat overcappaciteit zodat het boeltje iets beter te regelen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja... 't is wel moeilijk een keuze te maken... beter de tweede keer maar goed aanpakken? [en ik zit al zo krap :( ]

 

Een actieve inlaat is eigenlijk wel tegek omdat het rook en wietlucht uit de kamer zuigt :)

 

Heel erg bedankt voor de reacties zover!

Zijn er nog andere meningen over wat je nodig hebt om een relatief kleine ruimte met drie lampen op temperatuur te houden?

 

Lola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je met een goede luchtcirculatie al heel ver komt. En idd beter iets teveel van het goede dan net weer te weinig hebben. Zo kan je de afzuiging bijv. ook nog zachter laten draaien en wat meer "spelen" met het spul. Jammer dat je je vantevoren niet goed geinformeerd hebt, gaat je nu weer extra geld kosten denk ik :(

 

Maarja in ieder geval veel succes ermee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jammer dat ik de verkeerde info heb. En ik ben nog wel met mijn bouwtekening naar de growshop gegaan. 3 weken knutselen. Dacht ik eindelijk van het gedoe af te zijn..... en dan dit :(

 

Bedankt voor de hulp man!

Ik ga gelijk ff naar interpolm. Kijken of ik in ieder geval het koolstof filter kan ruilen :)(((((((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een van de redenen waarom ik niet kweek in de zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Ik ga gelijk ff naar interpolm. Kijken of ik in ieder geval het koolstof filter kan ruilen :((((((((

 

Ik wist al bijna zeker dat je Amsterdams was 8) 8) nu zeker !

 

Hoop dat het gelukt is bij die geldwolven :) :)

 

1000m3 lijkt me inderdaad het minimum omdat ik met 1 lammp al 500 kub nodig had in dezelfde soort ruimte. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor de 2000 m3 afzuiger gaan, en er dan een ventilator dim-thermosthaat bij kopen, kan je de temperatuur perfect regelen, en daar komt bij dat je door de grote capiciteit de afzuiger waarschijnlijk niet op volle toeren hoeft te laten draaien, en dat scheelt geluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he he, Amsterdam inderdaad! :( Goed geraden dus!

 

Ik denk trouwens dat ik voor 1500 m3 ga. Bij Interpolm durven ze te zeggen dat het met een 1000 m3 moet lukken. Dus 1500 m3 ga ik dan proberen. Ik laat het wel weten wanneer het gelukt is. En zodra ik een camera heb laat ik de foto's zien. Ik vind het erg leuk dat zoveel mensen hun foto's laten zien op deze site!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 is goede keus :wink:

 

(dat veel mensen hier foto's plaatsen ook :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ook een 1500 is te krap bemeten zeker tegen en in de zomer. Hou je nou gewoon aan de standaard. Per lamp van 600W, moet er 600 worden afgezogen. Dus hou 2000 aan en dan zit je goed. Maar ook dan geldt dat het behoorlijk warm kan worden in de zomer. Andere oplossing is minder lampen aan als het zo warm wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm minder lampen aan kan natuurlijk ook. Trouwens, ik heb nog wel een tip voor mensen die warmte problemen hebben: In een 600 watt fitting met een 600 watt voorschakelapparatuur past ook een 400 watt lamp. Weinig mensen weten dit, maar het scheelt veel in de warmte. Zo kan ik misschien toch nog wat mensen helpen :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klapt een 400W lamp er niet uit dan ?

 

moet dan toch ook ander voorschakelapparatuur hebben ? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, wat leuk, ik vertel kennelijk iets nieuws! :( Weinig mensen weten dit omdat de growshops dit niet aan de grote klok hangen. Maar het schijnt te werken, ja. Het is mijzelf door een growshop verteld. Het kan geen kwaad. Je kunt ook bijv. 1 400watter en 1 600watter op 2 600watt voorschakelapparaten doen om warmte te besparen.

 

Ik zal het morgen zelf proberen, want ik heb hier alles liggen :) Ben alleen wel benieuwd of het apparaat dan ook maar 400watt gebruikt???

 

Het zal trouwens wel reuze interessant worden om het verschil in opbrengst te zien tussen de twee wattages!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was dat bij diezelfde groeshop als van je afzuiger ?? :?

 

:roll:

 

 

Nou...... succes ermee dan

(en hou de brandblusser bij de hand) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van 400 houd het wel maar gaat dan een verkeerd spectrum branden.

Ik heb dit zelf ondervonden, maar zie het nu ook weer bij iemand anders.

De lamp word ook veel warmer als met een 400 trafo. Levensduur is ook nog maar 1 kweek. Dus eigenlijk niet echt een voordeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoop nadelen zo te horen!

Verkeerd spectrum, hitte van de lamp, lamp die gauw stuk is. Blij dat ik het even gepost heb :(

Dan hoef ik het niet te ondervinden :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar.......

 

2 weten meer dan 1 :(

 

(best handig, zo'n forum :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...