Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Nieuw kastje smokeyB

Recommended Posts

Hallo medegrowers en rokers

Tijdje terug heb ik een onbehandeld grenen computer/tv-kast via marktplaats gekocht, koste me geen drol : 25 euro!!

Daar kan ik geen MDF voor kopen om er een kastje van te bouwen :blink:

Maar het leek me ook erg leuk om van een betaande kast (computer/tv/kledingskast of een dressior) een kweekkastje te maken.

 

M'n schuur is weer opgeruimd dus heb weer ruimte om m'n kont te keren ;)

Van het weekand zal ik een Mdf plaat halen om het dunne hardboard te vervangen, wat als achterwand dient, tevens moet de mdf-plaat wat stijfheid in m'n kast brengen aangezien ik die kast natuurlijk leeg haal en die planken mee helpen in de stijfheid van de kast.

Verder zal ik de kast gaan verstevigen met kleine stalen hoeklijntjes.

 

Er zal ook het een en ander aan moeten gebeuren om de kast goed lichtdicht te maken, Dat moet geen probleem zijn.

In het midden komt een strip zodat er geen licht door de deurtjes heen kan en dat maak ik verder helemaal lichtdicht dmv zwarte plakfoam.

 

In de bodem komen in het midden 4 pvc buizen van 100mm met daarop een knie-stuk (stiekem afgekeken bij el tullipan, niet doorvertellen :smoke )

 

Hardware:

Computerkast met de binnenmaten 76cmx52cmx132cm

250w HPI/HPS set

325m3 afzuiger met filter

2x 230v sunonfans

400w Hps :heb een bulb liggen zonder vsa, maar lijkt me wel leuk om te gebruiken om af te bloeien... :verrygood

maar wil daar niet de hele tijd mee draaien ivm energie-verbruik.

Davin schakelkast 2x400w (moet ik nog even halen bij KJ)

Davin fancontroller met thermostaat (moet ik ook nog even halen bij KJ)

clip-on fan (idem)

 

gallery_13095_9012_2168674.jpg

 

gallery_13095_9012_2193336.jpg

 

Ik zal niet iedere dag foto's posten ivm tijdgebrek.... Dus ga ik er af en toe even 1 of 2 uurtjes aan werken, moet er ook niet te snel klaar mee zijn want dit moet mij de winter een beetje bezig houden tot de vrieskou een beetje over is :D

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je ckr volgen smokey, ben een fan van 250 wat hps kweekjes..

of ga je dit keer kweken met 400 watt? wat voor vsa ga je aanschaffen?(electrisch of magnetisch)

ben benieuw hoe je kastje er uiteindelijk uit komt te zien.

succes!!!

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lemonhaze bedankt voor je reactie ;)

ik ga gewoon weer met de 250w kweken maar zat erover te denken om het afbloeien (laatste 2 á 3 wkn) onder een 400w hps, maar weet t nog niet zeker ivm extra energie verbruik en de warmte wat een 400 watter afgeeft.

Anders zou t een gewone vsa worden ipv evsa.

Mvg b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howdy Smokey.

 

Mooie kast en leuk plan ;) , dit (om)bouwverslag gaan we volgen. Ben benieuwd......

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joepie bouwen. ;)

 

Succes Smokey !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gasten bedankt voor de reacties, ik zal m'n best doen ;)

Als ik van het weekend even tijd heb zal ik er een begin aan maken.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel foro's maken hé Smokey, we kijken graag mee ;)

 

Wat ge je doen met de in en uitlaten ?

Kastje wordt stealth ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey El tullipan uiteraard ga ik bij alles wat ik doe foto's maken om daar zo'n leuk mogelijk verslag van te maken ;)

 

Echt stealth word het niet hoor, want ik ga de kast niet isoleren dus zal je de afzuiger wel horen als je in m'n schuur ben en buiten hoor je het niet... dus stealth genoeg voor mij.

De lucht inlaten wou ik ongeveer zo doen als bij jou in je kast, ik ga ze in het midden plaatsen.

En de uitlaat komt links te zitten en zit er over te denken om aan de buiten kant een grotere flens te plaatsen met daarop een dikkere slang (bv 180mm ipv 125mm)

Ik kan die slang voor een ventilatie gat hangen maar moet daarvoor de slang in een paar bochten wringen dus dacht ik als ik slang wat dikker maak buiten m'n hok zal de luchtstroom beter zijn dan als ik gewoon een 120mm slang gebruik....

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kast smokey!

Ik ga na deze ronde ook weer aan het timmeren haha..

Dit keer ga ik goed nadenken over hoe en wat!

 

Ik volg je man!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk leuk leuk

 

uitbreiden en bouwen

 

that's the way we like it

 

succes met je nieuwe hokkie man.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan, dat van die uitlaatslang is een goed plan ;)

 

Als de inlaat onder de kast zit, moet je opletten dat je de plantjes

wat van de vloer haald, ivm koude voetjes.

Ik heb 1x1 cm latjes onder de potten, ook lekker droog :verrygood

 

med_gallery_19792_9100_292794.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal bedankt voor de reacties ;)

@el tullipan: thanks voor de tip over die latjes.

Jij had toch eerst een stuk pijp onder die kniestukken? Dat moet ik namelijk wel gaan doen ivm de ruimte, anders staan ze te blazen tegen mn potten.... Heb niet zoveel ruimte als jij in je hokje. Bij mij gaan die kniestukken net boven mn potten uitkomen.

Gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Monkey,

 

Maar de koude lucht sloeg direct op de plantjes, en dat vonden ze niet fijn :verrygood

Nu heb ik ze erg kort en gaan de inlaten tussen de potten door.

Koude lucht wordt dus lager ingebracht, waardoor de koudeval minder is :blink:

 

Zit nog te kloten met veltilatoren in het hokkie, kom er wel, duurt alleen even.

 

Richt de kniestukken niet direct op de plentjen, ze zullen je dankbaar zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is natuurlijk ook een optie om je inlaten BOVEN in je hok te maken

de koude lucht zakt als een baksteen en vermengt zich zo zeer goed met de warme lucht

zo heb je in je hele hok een egale temperatuur

met de inlaat onderin heb je toch wel wat meer onder in je hok een lagere temp als boven in je hok

wat dan uiteindelijk de beste methode is weet ik niet maar ik moet zeggen dat het bij mij echt super werkt met de inlaten boven

het is in ieder geval een optie die je zou kunnen overwegen

 

greetZZZZZZZZzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kast, daar kan je iets moois van maken.

Leuke bezigheid tijdens de komende koude winterdagen en -avonden.

Wat zijn de maten eigenlijk?

Veel bouwplezier!

 

Greetz,

choc'cos

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Go2Hell,

 

Ik zag het op jouw bouwtopic ;) maar wat als de

kast in een ruimte staat waar een matige afvoer is ?

Hoe is bij jouw de zoldertemp ?? Mijne staat in de garage met een deur

naar het huis open, boven in de garage en onder scheelt soms

meer dan 3º C !! Maar als de mogelijk er is ...... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan mijn inlaten hangen slangen naar beneden

ik zuig dus gewoon dezelfde lucht aan als dat ik de inlaten onderin zou maken

alleen de verdeling van lucht IN het hok is nu beter geregeld

 

greetZZZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit wat in ;)

 

Kun je eea NOG beter regelen, bv koude omgeving;

hoger wegzuigen Hmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal bedankt voor de reacties :verrygood

 

Helaas heb ik dit weekend helemaal geen tijd gehad om er aan te beginnen, druk druk en nog eens druk... ;)

 

@El tullipan en go2hell: bedankt voor de info over de luchtinlaat..... Ik heb nu een nieuw idee van hoe ik het ga oplossen, aangezien m'n kast zo'n 5 tot 7 cm van de muur afstaat ivm een contact doos die in de weg zit ga ik m'n luchtinlaat maken op de achterwand.... daarvoor ga ik bijna de hele breedte van m'n kastje gebruiken, gaat ongeveer een gleuf worden van 70x5 cm.....

en daarop ga ik een soort koofje op maken zodat de lucht om het hoekje moet dus het licht ook en zal dus m'n kastje ook lichtdicht zijn en volgens mij is de luchtstroom dan wel voldoende.

 

Nou... ik hoop dat ik aankomend weekend meer tijd heb.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lemonhaze

 

De update zal zeer spoedig komen, heb de laatste tijd erg weinig tijd gehad om te knutselen.....

druk, druk en nog eens druk <_< lange werkdagen, avondschool incl. het nodige huiswerk en dan heb ik m'n gezinnetje nog.

Maar goed ik heb nu twee weekjes vakantie dus kan ik lekker de nodige uurtjes rommelen :)

Ik heb zo goed als alles klaar liggen, moet alleen nog even boodschappen doen bij KJ voor m'n nieuwe schakelkastje, fancontroller en nog wat kleine spulletjes.

Moet wel zeggen dat ik niet veel haast heb, 't is allemaal veels te koud in m'n schuur en heb weinig zin om te veel bij te warmen ivm de extra kosten en bovendien heb ik nog genoeg stash liggen :likken: (ik rook niet zoveel, 1 per dag)

Dus van het voorjaar ga ik pas weer beginnen met kweken maar ga wel eerdaags beginnen met klussen.

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo na een tijdje stilte heb ik toch even een uurtje kunnen vinden om de nodige voorbereidingen te kunnen treffen. :D

 

Eerst de deurtjes en de achterwand verwijderd

gallery_13095_9012_3206972.jpg

 

Toen de planken verwijderd

gallery_13095_9012_3400363.jpg

 

Daarna heb ik een MDF plaat van 8mm aan de achterzijde geschroefd

gallery_13095_9012_2135231.jpg

 

Zaterdag heb ik weer een paar uurtjes de tijd, dus hoop ik zo ver te komen dat alles in ieder geval klaar om te schilderen is..... m.a.w Kast verstevigen, luchtinlaten, luchtuitlaat, gaatjes dichten, kitten etc,etc

 

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik deze kast in de witte grondverf ga zetten of ga bekleden met radiatorfolie, moet ik nog nog even een nachtje over slapen :D

 

Verder sta ik open voor commentaar en andere reacties uiteraard.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...