Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

tn_gallery_7845_9096_15607.jpg tn_gallery_7845_9096_1186565.jpg

Rick Simpson (foto links) is een Cannadees die al vier jaar zegt mensen te genezen van kanker met wietolie. Na het zien van de video's van

ben ik ook wiet olie gaan maken. Ik ontdekte echter dat de methode Simpson nadelen heeft, hij geeft zelf aan dat het gevaarlijk is (explosiegevaar), er komen veel gassen bij vrij en dosering met een injectiespuit is moeilijk. Ook al doe je nog zo voorzichtig voor je het weet spuit er flink wat olie uit. Ik (foto rechts) heb daarom een eenvoudige methode ontwikkeld en gebruik druppel flesjes voor een eenvoudige en controleerbare dosering. Ik denk zelf dat dit het meest belangrijke artikel is dat ik ooit geschreven heb. Nu kan iedereen zelf wietolie maken, het ideale volksmedicijn, gewoon thuis in de keuken op het aanrecht, Power to the People!. Doe dit wel in een ruimte die goed geventileerd is!

 

med_gallery_7845_9096_256692.jpg

 

Tip1: Patiënten kunnen zich maximaal 30 gram officiële mediwiet laten voorschrijven, te leveren door de Hanze apotheek in Groningen en kunnen daar zelf olie van maken.

 

Dit zijn de benodigdheden:

Wiet, dat kunnen toppen zijn, maar ook afknipsels en blad.

Alcohol, liefst zo zuiver mogelijk 96,6% (google: Brouwland/likeuren)

Een dunne thermometer (Brouwland)

Hennep zaad olie (Te koop via internet)

Twee lege Spa blauw flesjes

Een baby flesjes verwarmertje met regelbare warmte knop

Een pakje nylon sokjes uit de supermarkt

Een trechter.

Een lucht pompje met slang zoals gebruikt voor aquaria

Enkele lege pipet flesjes (te koop in de apotheek of op internet).

 

Je kunt ook alcohol gebruiken van de slijter zoals rum of wodka. Maar die bevat voor 50% water die maar moeizaam te verdampen is, ook zitten er suikers en smaakstoffen in.

 

Let op! er bestaat ook goedkope gedenatureerde alcohol (methylalcohol) Die is giftig en er zit een bittere smaakstof in om je het drinken onmogelijk te maken. Deze alcohol is alleen bedoeld voor schoonmaak doeleinden en kan blindheid veroorzaken!

 

tn_gallery_7845_9096_209533.jpg Vul het eerste flesje halfvol met wiet (of wietpoeder) en vul af met alcohol.

Twee dagen laten trekken en regelmatig goed schudden.

 

tn_gallery_7845_9096_6641.jpg Schuif een nylon sokje over de opening en schenk de nu groene alcohol met behulp van de trechter in het tweede flesje

 

tn_gallery_7845_9096_3293912.jpg Plaats het tweede flesje in het baby flesjes verwarmertje en vul het verwarmertje met water (au bain marie) voor een betere warmte geleiding. Steek de thermometer ernaast. Steek het slangetje van het lucht pompje tot op de bodem van het flesje (gebruik geen bruis steentje of zo!) Stel het verwarmertje zo af dat de temperatuur niet hoger komt dan 34 C. Zo behoudt je enkele van de fijnste cannabinoïden.

 

tn_gallery_7845_9096_59669.jpg Na ongeveer 24 uur borrelen en verwarmen is alle alcohol verdampt en vind je op de bodem van het tweede flesje een dun laagje dikke wiet olie. Om die uit het flesje te krijgen giet je er wat hennep zaadolie bij, je hebt dan al snel een verdunning van 5x. Goed roeren met een stokje en over schenken in (enkele) pipet flesjes.

 

tn_gallery_7845_9096_148339.jpg

Tip 2; Als je enkele malen olie hebt gemaakt zul je ontdekken dat de alcohol een grote kostenpost wordt. Je kunt dan overwegen om de alcohol terug te winnen door condensatie.

gallery_7845_9096_1510136.jpg med_gallery_7845_9096_273495.jpg med_gallery_7845_9096_973878.jpg

Prik met een ronde priem of desnoods een spijker twee gaatjes in de schroef dop van het tweede flesje, niet te groot zodat de slangetjes straks goed aansluiten!. Rijg door een gaatje het slangetje waarmee je lucht inblaast. Steek een tweede slangetje enkele cm in het tweede gaatje en leidt dit slangetje naar een derde fles die je in bijv. een ijsemmer zet. Je kunt ook dit tweede slangetje door een gaatje leiden dat je maakt in de plastic afsluit strip (onder de magneet afsluiting) van een ijskast. In de deur van de ijskast plaats je de derde fles. De alcohol damp condenseert in de derde fles en je kunt de alcohol zo eenvoudig terugwinnen en hergebruiken.

 

 

med_gallery_7845_9096_2827675.jpg

 

Tip3:Het is zo dat wiet relatief veel alcohol absorbeert. Als je wat meer wiet moet bewerken kun je die het beste eerst pollineren of Ice-O-lateren . Je houdt dan een kleine hoeveelheid poeder (10-20%) over die je met alcohol dient te bewerken, dat werkt veel efficienter.

 

gallery_7845_9096_3863.jpg

 

Er zijn drie methodes om cannabinoïden tot je te nemen; inhaleren, eten/drinken en door te druppelen onder de tong. Roken werkt in 10-20 seconden en blijft een uurtje werkzaam, eten of drinken werkt in 40-60 minuten en blijft enkele uren werkzaam, olie onder de tong werkt in vijf minuten en blijft 4-5 uur werkzaam. Door de snelle werkzaamheid is olie goed en veilig te doseren.

 

De wet noemt met name Hasj olie een hard drug door de hoge concentratie aan THC. Dat is natuurlijk merkwaardig, want een op zich onschadelijke stof wordt niet ineens gevaarlijk als je er meer van hebt. Maar mede daarom adviseer ik wiet olie 5-10 keer te verdunnen en voor sommige toepassingen zelfs 20 keer (Bij op de huid smeren of tegen misselijkheid). Je kunt zelf wel narekenen dat als wietolie 90% Cannabinoïden bevat (waarvan een deel THC) dit na 5 keer verdunnen nog maar 18% is. In iedere coffeeshop is sterkere wiet verkrijgbaar en de meeste hasj zit gauw rond de 30% of meer. Dus zorgen over een te hoge concentratie THC zijn heel goed te weerleggen.

 

Gebruiksaanwijzing:

Laat telkens één druppel olie onder de tong vallen. Als je meer nodig hebt kun je meerdere druppels over de dag innemen, zo voorkom je dat je al teveel merkt van de bijwerking, het high worden. Ik adviseer patiënten altijd eerst enige dagen tot een week met één druppel per dag te beginnen en daarna uit te zoeken wat hun maximale dosis is, de dosis waarbij ze high worden. Dan kunnen ze er voor zorgen dat ze daar altijd onder blijven, door minder te nemen of door de dosis over de gehele dag te verspreiden. Daarna kun je proberen uit te vinden wat de minimale dosis is waarbij de olie nog steeds voor je werkt, hoe minder medicijn je gebruikt des te beter hé? Cannabis is een typisch volks medicijn, je moet leren jezelf ermee te behandelen!

 

Wietolie is te gebruiken voor alle medicinale doeleinden waarvoor je anders het kruid zou roken, verdampen, eten of drinken. Voordeel is de eenvoudige en nauwkeurige dosering, de grote zuiverheid, het ontbreken van rook en ballaststoffen en het feit dat de olie gesteriliseerd is door de alcohol. Bij olie gaat ook niets verloren zoals bij roken, waarbij je al snel 80% in rook en ongebruikt uitblaast.

Ik werk nog pas enkele maanden met de olie en heb nog geen kanker patiënten mogen genezen, maar wel een heel scala aan andere ziekte beelden succesvol mogen behandelen: ADHD, nervositeit, slapeloosheid, misselijkheid, huidaandoeningen, chronische pijn, depressie, trauma's. Ik heb nu enkele kanker patiënten onder behandeling en wacht in spanning af! En o ja, als je een vol een pipetje olie in een warm bad gooit blíjf je erin liggen, zo lekker is dat, olie werkt dan heerlijk relaxend!

Olie werkt stabiliserend, alsof alles op zijn plaats valt, je kijkt vanachter de raampjes van je ogen naar de buitenwereld en denkt: ik wacht alles nog even af dan komt het vanzelf wel goed en dat doet het dan ook! Olie is minder heftig als roken of space cake eten, alles gaat soepeltjes en geolied als het ware! Olie werkt ook goed tegen craving, de behoefte aan "iets" dat het knagende gevoel wegneemt dat vele mensen hebben en waarvoor ze gaan blowen, drinken of andere drugs gaan gebruiken. Na enkele weken olie is dat een stuk minder! Olie is volkomen veilig, een vriendje heeft twee keer een half flesje ingenomen ( 5cc., 5x verdund) en hield er een leuke dag aan over. "Je verliest met olie hoe dan ook nooit de controle", was zijn conclusie!

 

Wietolie is een krachtig middel voor mensen om hun eigen ziektes en te genezen en allerlei ongemakken te verlichten. Het mooie is dat wietolie niet valt te claimen of te patenteren omdat iedereen dit ideale volksmedicijn zelf kan maken van eigen favoriete soortjes en in iedere gewenste sterktes. Je kunt het jarenlang bewaren, b.v. in de ijskast en het is eenvoudig te vervoeren. In een flesje van 10 cc gaan 260 druppels, daar kun je dus een hele tijd mee doen.

A drop a day keeps the docter away, Power to the people en dat soort stereotypen, maar deze zijn wel waar!

 

Nou ja, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

 

Groene groet,

 

Wernard Bruining

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit is hele leuke info voor de meeste hier, maar persoonlijk zou ik geen plastic flesje gebruiken ivm fthalaten en Bisphenol A, die dan de olie kunnen vervuilen.Gewoon bruin glas bij de apotheek te halen.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit klinkt een stuk eenvoudiger en veiliger dan BHO maken, ik denk dat ik dit binnenkort eens ga proberen maar dan wel met glas zoals elmanito al aangaf. :smoke

 

Bedankt voor deze info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden dat ik Spa flesjes gebruik is dat ze hard genoeg zijn om tegen de warmte te kunnen en omdat ze in het verwarmertje passen. Er zit een passend dopje op, nadeel is dat je er nooit alle olie uitkrijgt, maar ja dan gebruik je telkens hetzelfde flesje en dan valt dat weer mee. Glas is inderdaad het beste, maar een passend model heeft niet iedereen voorhanden, vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In elk dorp / stad heb je een apotheek en die hebben die flesjes altijd op voorraad.Voor dit soort doeleinden moet je echt glas gebruiken, want de stoffen waar ik het overhad brengen je hormoonhuishouding flink in de war en die nu juist ook in die waterflesjes ;) , maar voor de rest is de bereiding wel velen malen makkelijker dan die van Rick Simpson en veiliger. :smoke

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De reden dat ik Spa flesjes gebruik is dat ze hard genoeg zijn om tegen de warmte te kunnen en omdat ze in het verwarmertje passen. Er zit een passend dopje op, nadeel is dat je er nooit alle olie uitkrijgt, maar ja dan gebruik je telkens hetzelfde flesje en dan valt dat weer mee. Glas is inderdaad het beste, maar een passend model heeft niet iedereen voorhanden, vandaar.

Albert Heijn vers geperst sap, 0,5 literflesjes! lijken me uitstekend voor dit doel, ook lekker grote opening!

 

(En nog wat gezonde "juice" ook! hehe)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

respëct wernard je bent een goed en bijzonder mens en dat er maar heel veel mensen de weg weten te vinden naar dit medicijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
respëct wernard je bent een goed en bijzonder mens en dat er maar heel veel mensen de weg weten te vinden naar dit medicijn.

 

hey

leuk onderwerp! :smoke ben al een tijdje opzoek naar hoe ik het beste en het makkelijkste zelf wietolie kan maken ik ben van plan als mijn eigen oogst dalijk klaar is daar een beetje van te gebruiken en dat is Amnezia haze is het dan wel verstandig om daar dan ook nog een redelijke sterke wiet voor te gerbuiken of kan ik daar dan beter een softere voor nemen ??

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Gr uncle joe

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey

leuk onderwerp! ben al een tijdje opzoek naar hoe ik het beste en het makkelijkste zelf wietolie kan maken ik ben van plan als mijn eigen oogst dalijk klaar is daar een beetje van te gebruiken en dat is Amnezia haze is het dan wel verstandig om daar dan ook nog een redelijke sterke wiet voor te gerbuiken of kan ik daar dan beter een softere voor nemen ??

 

Als je hasjolie maakt dan extraheer je de werkzame stoffen uit de wiet. Het maakt dus niet uit welke wiet je gebruikt. Een sterkere wiet zal alleen meer opbrengst geven, maar die Amnesia zou ik lekker opsmoken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes en duidelijk.goede opmerking van elmanito over dat plastic.

 

ik weet uit de bouw dat sommigestoffen de flesjes gewoon opvreten,dus ik ben er erg voorzichtig mee.bijv thinner en methanol zou ik niet in zon flesje proppen voor langere tijd.hoe dat is met die brouwersalcohol weet ik niet.misschien iets voor el manito om te bekijken(als hij het antwoord al niet weet).

 

maar dity topic verdient wat mij betreft sticky.

 

toppie wernard.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb effe wat opgescharreld van een Duits onderzoek naar stoffen zoals xenoestrogenen (ftalaten) in plastic PET flessen.

Dit soort stoffen beïnvloeden in negatieve zin de hormoonhuishouding zowel bij de man als vrouw.Wanneer je de olie bereid in dit soort flessen is natuurlijk de vraag of er een chemische reactie ontstaat tussen de stoffen in de olie en plastic van de fles.

Probleem is dat Wernard had aangegeven dat de Spa blauw flesje de enige is die past en vlug te krijgen.Je moet eigenlijk een glazen fles hebben die net zo makkelijk te krijgen is en goed past op de warmhouder waar je de alcohol verdampt.

 

Namaste ;)

hormoonontregelaars.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een glazen baby fles van de prenatal of kruidvat misschien.kijk daar kom je dan weer op als papa van 2kleine kindjes.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote probleem is de geringe diameter van een baybflesjes verwarmer. Ook belangrijk is dat de fles hoog genoeg moet zijn om te voorkomen dat de alcohol in het condensatie slangetje loopt. Als je alleen maar de alcohol verdampt is dat niet zo'n punt, maar meestal ga je al snel over tot het terugwinnen van de alcohol. Belangrijk is ook dat vele plastic flesjes zoals die waarin vruchtensappen verkocht worden te zacht worden onder invloed van de warmte en gaan vervormen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel wat ervaring met destilleren ;)

 

Mijn advies is neem een fles met een hoge hals

 

fles-glas-deco-opera-100ml-kur10-kurk-clear.jpg

 

Deze lijkt me daar zeer geschikt voor

Alleen hangt de diameter van de fles af van de diameter van je flesverwarmer

 

Mooiste is om een fles te nemen met een groot oppervlakte

Zo verdampt de alcohol het snelst

 

fles-glas-deco-tulipano-200ml-kur20-kurk-clear.jpg

 

Zoiets dus...

Maar ben bang dat dit met een diameter van bijna 8 cm niet in de flesverwarmer past

 

Ga binnenkort alle spullen eens bij elkaar sprokkelen voor deze how to

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ie nou nog steeds niet sticky? Bij deze!

 

Effe een opmerking (wellicht ten overvloede): Als je de hasholie met hennepolie hebt gemengd voor de verdunning is ie natuurlijk niet meer geschikt om te roken he - maar dat is met deze olie ook de intentie! Roken is minder effectief doordat je gewoon meer verbrandt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste Wernard,

 

eerder heb ik hier in het forum al vermeld dat zuivere alcohol 96% nog altijd 2 olieën bevat die niet wenselijk zijn en wel: bergamot olie en kampfer olie. deze zijn toegevoegd vanwege de vieze bittere smaak om drinken tegen te gaan ivm accijns.

 

artikel staat hier, hoop dat je er wat aan hebt.

 

Wernard, ik hoop samen met je dat 'het' een goeie afloop heeft voor ons allemaal in Nederland. ook hoop ik dat de forumleden zich allen kunnen gedragen en geen teksten plaatsen waardoor hier de stekker uit gaat, bereid je voor want dat zal misschien niet lang meer duren.

 

greets,

 

digibetic, een hele kleine thuis-tuin-groeier van 2 nog geen medium planten per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij gebruikt Wernard netjes dure alcohol die ook voor consumptie geschikt is.

 

google: Brouwland/likeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toevallig op vakantie gaat naar Polen ;) dan kun je daar inmaakalcohol kopen (Spiritus96, niet te verwarren met die blauwe zooi hier). Die is 95-96 % en bevat geen afstotelijke anti drink stoffen. Het kost op het moment zo ongeveer 50 Zloty (11 euro) per halve liter. In elke super te vinden daar.

Zelf laat ik meestal de alcohol grotendeels verdampen op een soepbord.

Als de alcohol er dan uit is, kun je de laatste 5% water er uit krijgen met een stukje keukenpapier (de olie en et water scheiden zichzelf).

Overigens laat ik de alcohol een stuk korter inwerken (een paar minuten net als bij de canalytics test, dan wordt het niet zo vies groen van het chlorophyl(?) en minder bitter)

 

Ik vind de metode met de flesjes voor het terugwinnen van de alcohol wel helemaal top !!! dat scheelt een stuk.

 

Bedankt voor je bijdrage Wernard !!

 

@twindaddy80: Voor deze toepassing zijn die glazen babyflessen een hele goeie ! (voor baby's geef ik de voorkeur aan polycarbonaat, dat gaat niet zo makkelijk door de ruiten als boze peuters er mee gooien) ..

 

Chassie, slechts 1 van de dertigduizend hobbykwekers voor uitsluitend eigen gebruik, die er van overtuigd is dat de heren Daniel en vd Burg ver boven hun niveau proberen te babbelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste digibetic,

 

je haalt nu toch echt twee dingen door elkaar:

 

ethanol of ethyl alcohol is de alcohol die gebruikt wordt voor menselijke consumptie. Deze Alcohol is als 96,6% zuivere alcohol te koop om als basis te dienen voor het maken van likeuren en dergelijke.

Dat is de alcohol die gebruikt wordt in mijn artikel voor het maken van wietolie. Je kunt deze olie ook maken van alcohol zoals wodka, rum of genever.

Allemaal alcoholen geschikt voor menselijke consumptie.

Daarom is ethyl alcohol ook zo duur, want zwaar belast met accijns, in Nederland wel 1600% !

 

Waar jij mee in de war bent is methanol, die is inderdaad giftig.

Die alcohol is goedkoop en te koop bij de drogist voor nagel reiniging, desinfectie e.d.

Vaak wordt dan een bittere smaakstof toegevoegd om drinkers af te schrikken

 

Lees e.a. maar eens na op wikipedia.

 

Wietolie gemaakt met ethanol of ethylalcohol is dus niet giftig, smaakt ook niet bitter en is dus veilig voor menselijke consumptie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de opheldering. zo gaan er tenminste niet wat al te fanatieke mensen de fout in, dat is het belangrijkste.

 

goeie zaak!

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...