Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

TEST: Humboldt Organic Nutrients

Recommended Posts

Ik kweek al een tijdje met een aardebakje gevuld met Plagron Bat-mix. Deze mix is er ongeveer een jaar geleden ingegaan en geeft eigenlijk elke run alleen maar een beter resultaat. Ik opwaardeer dan ook met een mengeling van Beendermeel - Bloedmeel - Vinassekali - Mearl - Guano en dit tot grote tevredenheid. In combinatie met B.A.C. liep dit eigenlijk altijd al wel goed.

 

Maar zoals altijd is het leuk om te zien of het nog anders kan en bij Humbodlt kreeg ik toch weer meer kans om wat te sturen in dit organisch proces. Of dit ook nog resultaten gaat hebben zal ik zelf ook mogen ontdekken in dit topic. chemistry.gif

 

De setup, 2x 600 watt op lumatek, het aardebakje en het gekende hokje. Deze aardebak is door een simpel systeem verwarmd met 30meter waterslang op 21C. en is aangevuld met wormerige vriendjes, deze mocht ik bij het inplanten weer begroeten dus leven doen ze nog steeds, ik heb het over mijn regenworm vriendjes die in de loop van dit jaar in de aardebak vrijgelaten zijn om de dode wortels een nieuw doel te geven.

 

De line op van de voeding is heel uitgebreid, je kan het heel simpel houden als je dit wil met een basis groei+bloei eventueel aangevuld met een bloeibooster.

 

Of je kan zoals ik deze run ga doen het hele scala bovenhalen en gelijk een nieuwe kast moeten vrijmaken om alle flesjes op te bergen ;)

 

gallery_10252_9138_242671.jpg

gallery_10252_9138_26827.jpg

gallery_10252_9138_299111.jpg

gallery_10252_9138_29272.jpg

gallery_10252_9138_239709.jpg

gallery_10252_9138_265850.jpg

 

Er zit een goed en mooie handleiding bij met uitgebreid schema, ook een hele mooi site met rekenvoorbeelden en schema's. Deze zijn helder en mooi geïllustreerd zoals alles wat ik tot nu toe mocht zien van Humboldt.

 

gallery_10252_9138_328540.jpg

gallery_10252_9138_296071.jpg

 

Ik ga de dosering wel aanpassen aan mijn gevoel van kweken, dit houd in dat ik bijna standaard 1/3de dosis aanhoud, dit uit het idee dat mijn flessenvoeding vooral er is om het bodemleven te stimuleren en ik de plant voeding al in mijn aarde heb zitten. Dit doe ik ook altijd met B.A.C. en was ik behoorlijk tevreden over.

 

Omdat het 2x 600 watt is ga ik gewoon 1 kant met B.A.C. bevloeien en 1 kant met Humboldt, over 9 weken zien we het verschil.

 

gallery_10252_9138_48636.jpg

gallery_10252_9138_99350.jpg

 

 

Planten heb ik gekozen voor, KK Strawberry Cough, Skubba, Ssh x diesel-cheese van deze planten heb ik aan beide kanten een even grote stek gezet van 30cm groot en geworteld in 7L pot. Het zijn voor mij gekende soortje waar ik het verloop ondertussen goed van ken en ook de smaak. growing.gif

gallery_10252_9138_320641.jpg

gallery_10252_9138_260330.jpg

gallery_10252_9138_47289.jpg

gallery_10252_9138_83305.jpg

gallery_10252_9138_139850.jpg

gallery_10252_9138_91446.jpg

 

Zo, dit was de start nu nog even 9 weken geduld ongeveer, de bedoeling is om elke week een kleine update te houden.

 

Mijn eerste gevoel bij deze voeding was, gadvr hoe krijgen ze zoveel stank in zo een klein flesje burp.gif maar de planten schijnen het reuze te vinden, ze komen uit een NIET verwarmd groei-hokje en het was even aanpassen voor hun van de veilige koude TL naar de behoorlijk zonnige HPS. Maar ook dit stadium zijn ze ondertussen voorbij en ik kan overal nieuw vers groen ontdekken, dus de start is inderdaad gegeven

 

Eerst van een kleine :spliff: SSHxDiesel-Cheese genieten. hubba_hubba.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is mooi dat ga ik volgen

 

grzz rr33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dr.LivingStoned,

ik begrijp nu een ding niet.

Jij bent al bezig met een test van de biologische voedingslijn van Humbolt.

Maar, waarvoor is deze topic dan nog? Als toch alles afgesproken is?

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;#entry643068

Whazzup vraagt om testers en jij bent allang bezig?

Sorry , hoor :spliff:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@:Torsti, Whazzup heeft nog steeds die testers nodig en ik ben niet lang en breed bezig ermee, ik begin er nu mee en dit omdat Sannie me dat vroeg. Dus los van de test die Whazzup doet en die ook echt nodig is, mijn kweek setup is namelijk nogal, mja raar, er zijn nu eenmaal niet zoveel mensen die 4 tot 8 planten zetten op 1200 Liter aarde.

 

Ik kan bv. helemaal niets zeggen hoe dat Humboldt zich in een pot zal gedragen en ik vermoed dat zowel Doc, Sannie als Whazzup dat echt toch ook willen weten. Dus pls stuur vooral je aanvraag in, want ook jij hebt een bijzonder leuke manier van growen en ook met micro zullen ze echt graag weten hoe je planten op Humboldt reageren.

 

@RR 33: Leuk, ik hoop dat het zo mooi werkt als dat ze grafisch goed zijn :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dr. Living Stoned,

Ik was de eerste welke op de oproep van Whazzup reageerde.

Maar het is niet leuk, als er in eens een kweker (ik wil niet moderator schrijven) opduikt, welke met deze al bezig is.

 

Groetjes

Torsten

 

PS:

Beste medekwekers,

ik heb over deze ongelukkige gang van zaken (testen) pm-wisseling met Dr. LivingStoned.

Ik wil het hierbij houden.

Het is, helaas, een ongelukkige koppeling (geen afspraken) van verschillende personen.

Dus, niet kwaad worden, maar biertje pakken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor dls!!

alleen maar goeie zaak dat er al eerder in het diepe gesprongen wordt met zulke dingen :spliff:

 

good luck m8

 

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

ziet er leuk uit met zo weinig planten :spliff:

Heb ik hier nog niet tegen gekomen denk ik.

Lekker veel flesjes ook :D , je zou er bijna tussen verdwalen :D

Geef je ook mee wat je allemaal geeft op het moment van je updates?

Zoals K.f.k. z'n verslagen zeg maar...

 

Succes,

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn er klaar voor,

stoeltje erbij.

alleen 1 raar ding....

9 weken?

watkeburt DLS?????

bietje kort voor jou doen toch?

pottekes bijna leeg? :spliff:

 

suc6 met deze run,

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er ook klaar voor :spliff:

 

Van elke gebruiker hoor ik dat het meest opvallende tot nu toe de geur is ;)

Veel succes dude

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd DLS,

 

heb zelf net de myco maximum granulaat besteld..

Gewoon om te kijken of het te vergelijken is met BAC schimmels..

 

Hoeveel heb jij door je grond heen gemengd (als dat het geval is) of wat was je richtlijn voor de hoeveelheid schimmels voor je aardebak?

 

ik blijf deze volgen

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook reuze benieuwd,hoop op een mooi verslag :spliff:

Is de stank wel te harden,en hoe zit het met het brouwen van Mayan MicroZyme,is dat ook makkelijk kleinschalig te doen?

 

Veel succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is humboldt een dochterbedrijf van Advanced? ;)

Je zou het bijna denken met al die flesjes en grafische hoogstandjes.

 

Anyway, ben wel benieuwd naar het resultaat.

Succes DrLivingStoned! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hupla: hehe in de diepte springen is het niet echt he, het blijft organisch :vape: maar je hebt heel veel stuur opties erbij.

 

@El Fish: Thx, elke kweekje van me is met zo weinig planten :D en het word elke keer weer oerwoud eigenlijk. Het gebruik ga ik het schema aanhouden, alles is op gallon gemaakt en ik ga die verdunning gebruiken op 10L ipv gallon. Ik kweek het liefste 4 plantjes in mijn aardebakje, maar voor de test is het leuker om te zien en te proeven wat de invloed is op de verschillende soortjes.

 

Wil al wel vertellen dat ik regenwater gebruik zolang ik het voorradig heb. Ik meet niets na, doe geen ph regelen, dit doe ik al een jaar op deze grond.

 

Zoals kfk zal me nooit lukken maar ik ga proberen bij te houden wanneer ik wat geef :wacko:

 

@Weetje: Thx, grinnik nee de potten nog niet leeg, maar de sshxdiesel/cheese is gewoon dan klaar en de Skubba is niets trager, voor een testje is dat wel leuk om beetje snelheid te hebben, leek me :D of zou ik gewoon zelf ook nieuwsgierig zijn misschien? En de variatie erin leek me ook weer wel fun om te proeven. Dus dat moeten we tegen dan toch echt eens proberen te organiseren samen :o

 

@Sannie: Thx, ja speelruimte genoeg nu, het is een berg informatie ook die je zomaar erbij krijgt. Want het was toch nodig om het een paar keer goed door te lezen. Het geurtje is inderdaad heel markant, van eigenlijk heel lekker zoals de honey ES tot ronduit walgelijk en een aanslag op zowel neus als maagklep met de Prozyme. De planten daarentegen beantwoorden het met een hele mooie wax laag en groen kleurtje terug. Het aanpassen leek net wat makkelijker te gaan aan de Humboldt kant, of toch de reactie op het heftige veranderen van klimaat. De TL kast is koud.

 

@Beekaa: Thx, ik heb het granulaat per plantgat verdeelt en er een theelepel of 3 rond gestrooid en dit onder de grond gedraaid met een klauw. Ik heb dus niet alle 1200liter aarde eruit gehaald om mijn bodemleven niet te verstoren. Als ik met nieuwe aarde zou zijn gestart had ik wel gewoon de hoeveelheid aangehouden zoals op schema stond. Dat deed ik ook ongeveer wel met de B.A.C. schimmels.

 

@Art: Thx, nou de stank is wel te harden natuurlijk, heb er net geen mondmasker voor nodig :lol: En het brouwen is heel erg simpel, je hangt voor 24 uur een bruissteen in je vatje of gieter. En het is zeker voor kleine kwekers af te meten hoor, ik gebruik ook maar een gieter van 10L in bloeihok als ik kweekje echt wil volgen en het groeihokje is een gieter van 5L, dus jahoor gaat best.

 

@donjon: Thx, geen idee of het dochter of zoon van iemand is maar dat moet haast wel ;) en dat resultaat is het enige dat telt natuurlijk :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ben heel erg nieuwschierig hoe dit gaat.

Ik gebruik nu nog de voeding van canna en wil na de lopende kweek ook verder met organisch zat dus te denken aan B.A.C. en dan 2 x een aardebak van 1.20x1.20 met aan iedere kant een wing erboven.

 

Ga je dus volgen als je het goed vind.

 

Hoop dat de info snel in het nederlands is want mijn engels is niet je van het.

 

Succes.

 

Gr Noordeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi noordeling10 Thx, het verschil tussen Canna en B.A.C. is behoorlijk groot. Vroeger kweekte ik ook op Canna, en dit naar grote tevredenheid zelfs. Maar het oogsten van groene gezonde planten is toch een stuk prettiger en dit kreeg ik met B.A.C. en mijn manier van organisch kweken.

 

Ik hoop dat dit in elk geval al onveranderd blijft met Humboldt. :spliff:

 

Vandaag zijn in elk geval de Nematoden vrijgelaten in de speelbak. Niet dat ik ergens wat zag springen of kruipen maar vind het voor die 16 euro heel erg leuk preventief werken.

Edited by Dr.LivingStoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Dr livingstoned,

 

Ikga je zeker volgen

Ik ben zelf al een paar jaartjes intensief aant testen met duo-fluor zowel op cocos als

op grond (zie verslag duo-fluor plagron biologisch 2009)

Toch trekt het me om eens een keertje hps uit te proberen( ook 2x 600 watters)

Dit lijkt me een uitgesproken mogelijkheid om eens de boel te volgen mede een mooie

voedingslijn.

Zelf wil ik misschien ook me opgeven voor sannie's test al zou dat wel nog gewoon op de duo's gaan.

nog ff over nadenken :spliff:

 

groete Jahfya ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dr.,

Ook van mij: Succes met deze ronde.

 

Ga je alweer van deze reuze plof-kippen-toppen kweeken? :spliff:

 

Hoeveel verschillende flesjes mag je nu gebruiken en de hoeveelheid hiervan?

Ik zie 11 flesjes /pakjes staan, raak je niet in de war?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jahfya: Thx, ja het is gelijk een heel complete voedingslijn die volgens mij prima te gebruiken is in een basis setting en zoals ik nu doe een hele uitgebreide, het voegt mogelijkheden toe en derhalve ook meer speelruimte ;)

 

@Torsti: Thx, nou die ene plofkip was heel uitzonderlijk. Of ik die ooit nog eens haal, tja, daar zit een dosis geluk bij niet normaal hehe, maar als ze erin zit, nou heel erg graag :D Dat rondje Sour Neville staat wel weer terug op de planning.

 

Ik gebruik heel die set potjes op de granulaat na, die is alleen onder de aarde gemengd, de Grow word zometeen aangevuld met de Bloom, en nee je loopt niet het gevaar om ergens verloren te lopen, ook al zijn het veel flesjes en potjes het schema is heel duidelijk en ik loop gewoon van boven tot onder elke keer de flesjes af. Ik geef meestal 1x in de week voeding mee, soms 2x dit naargelang behoefte en bloeiweek, week 5 tot 8 drijf ik de voeding meestal een stukje op. Op dit moment beginnen de dames net met drinken, dus volgende weken zal het tempo snel omhoog gaan.

 

Er zitten op 2 plaatsen een tensiometer en als deze rond de 120 staan ga ik met de gieter langs, eens de dames beginnen te drinken gaat er per keer 40 Liter water doorheen. Dit dropte tot nu toe mijn tensio richting 60, eens ik week 6 voorbij ben, laat ik de tensiometer tot 160 oplopen en eigenlijk probeer ik hem dan ook niet meer onder de 100 te laten droppen, dit om budrot en dergelijk te voorkomen.

 

Er is deze run ook een Hotbox in gebruik genomen, dit tegen meeldauw en andere ongewenste meelifters. Voorlopig heeft deze 2 dagen een paar uur mogen zwavelverdampen. Elke 2 weken doe ik dit weer een paar uur tot week 5 bloei. Erna hoop ik tot het einde vrij te blijven van meeldauw. Voorlopig schijnt dit prima te werken, er is geen spoor van meeldauw te bekennen, en dit is hier vrij uitzonderlijk. Ik had deze Hotbox ook vorige run al in werking, toen hield het een bestaande meeldauw infectie prima onder controle, geen verdere uitbreiding geconstateerd in de 3-4 weken dat die toen nog moest, ik vermoed dat ik toen alleen het restant nog zag.

 

gallery_10252_9138_179253.jpg

 

Ik zie wel boven de verdamper aanslag, dit heb ik niet op de planten of ergens anders eigenlijk gezien, dus er komt nog een afdakje boven de Hotbox. Tot nu toe gebruikte ik steeds Microsulfo van Bayer tegen meeldauw, dit werkte wel, alleen je moet elke keer spuiten en echt alles en heel de plant te pakken hebben gehad. Deze oplossing zit in de stekker me een timer op, en er word flink afgezogen VOOR ik terug hokje in moet, tijdens het zwaveldampen zet ik de ventilators uit.

 

Zwavelverdampers

Voor een preventieve bestrijding van meeldauw in de sierteelt, (o.a. roos, Begonia, Kalanchoë, Lathyrus) en de groenteteelt (paprika en tomaat), wordt veel gebruik gemaakt van zwavelverdampers.

 

Vanaf het voorjaar 2000 is het alleen nog toegestaan pijpzwavel te verdampen middels zwavelverdampers mits tijdens de toepassing geen mensen in de kas aanwezig zijn en het betreden van de behandelde ruimte mag pas geschieden na beluchtigstijden van 1 uur (bij volledige beluchting) of na 4 uur in de overige gevallen.

Praktijk ervaring: In de rozenteelt wordt er gewerkt met ca. 1 zwavelverdamper per 100m2. In de paprika- en tomatenteelt zijn er goede ervaringen met ca. 1 zwavelverdamper per 1000m2.

Zo nu eerst een grote :spliff: SSH x Diesel/Cheese en dan me bedje in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is humboldt een dochterbedrijf van Advanced? :spliff:

Je zou het bijna denken met al die flesjes en grafische hoogstandjes.

 

Nee het is een ander bedrijf.

Maar inderdaad veel aandacht besteed aan de producten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat een week anders zolang duurt en ik het toch niet laten kan, hier alvast nog wat pica's. Ze hebben momenteel niets meer te drinken gehad geen voeding na de behandeling met nematodes, alleen de toplaag aarde is een beetje vochtig gehouden om de nema's het niet te moeilijk te maken.

 

Goed is de verschillen in bouw en groei tussen de verschillende soortjes te zien, dat vind ik niet erg, eerder een voordeel. De achterste rij zullen allemaal lange strekkers zijn de voorste zullen of breed worden zoals de Strawberry, of een zuil zoals de Skubba.

gallery_10252_9138_315973.jpg

Overzichtje

 

gallery_10252_9138_62765.jpg

Skubba

 

gallery_10252_9138_163248.jpg

KK Strawberry Cough

 

gallery_10252_9138_286480.jpg

SFV OGKush

 

gallery_10252_9138_356825.jpg

Ssh x Diesel/Cheese

 

 

Voor de verschillen tussen beide kanten is het eigenlijk nog een heel stuk te vroeg, ik heb nog steeds het gevoel dat er bij de Humboldt kant een iets meer blink op het blad zit. De rode steeltjes zijn bij het nieuwe verse groen verdwenen, bij het oude blad dat uit de koude voorgroeikast komt is het ook lichter van kleur, kortom ik ben best wel tevreden met hoe de start verlopen is.

 

Zo een kleine :smoke Ssh x Diesel/cheese is weer aan de orde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat staat er toch mooi bij? :smoke

 

Hoe gebruik je die zwavel verdamper nou? Laat je hem eens in de zoveel dagen een paar minuten dampen zonder de ventilatie aan te hebben ofzo?

Het lijkt me ook een mooi preventief middel tegen meeldauw en andere ellende maar ik heb nog niet zoveel info over de hotbox kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr.LivingStoned

Die gaan lekker :smoke ,ik volg dit allemaal erg geinteresseerd. ;)

En sorry voor de topicvervuiling,maar sinds ik heb de hotbox ook pasgeleden aangeschaft om de meeldauw te lijf te gaan,dus hierbij voor...

@Groengoud

gallery_12078_9061_696429.jpg

gallery_12078_9061_461260.jpg

Werkt prima gelukkig,de meeldauw heeft het onderspit gedelft.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Aad en Thx dat is zeker geen vervuiling en eindelijk een vorm van schema ervoor :smoke Ik was het nog niet tegengekomen en had het er zelf niet bijgekregen.

 

Vandaag hebben de dames een voedingsbeurt gehad, Bij de Humboldt kant gewoon de verhoudingen van het schema aangehouden alleen op 10L ipv 1Gallon. Ook de B.A.C. kant heeft voeding gekregen met bacto.

 

Dat wil dus zeggen voor de Humboldt kant:

 

Op 10Liter regenwater

  1. Grow: 5ml
  2. Bloom: 4ml
  3. hum-Bolt: 1ml
  4. FlavorFul: 1ml
  5. Mayan MicroZyme: 1ml
  6. ProZyme: 2ml
  7. Myco Madness: ½ koffielepel
  8. Humboldt Roots: 2ml

 

Bij de B.A.C. kant houd dat in:

 

Op 10Liter regenwater

  1. 1 scheut B.A.C. Bloeivoeding
  2. ½ koffielepel Bacto

 

Nog steeds heeft de Humboldt kant een beetje meer bling bling in het blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mr livingstoned'

 

Ik heb zelf ook eens een tijdje regenwater gebruikt maar met niet zo'n goed succes.

De PH waardes varieerde tussen 6.3 en 4.4 en dus absoluut niet stabiel.

 

Meet je de Ph waardes of reken je erop dat je medium dit zelf oplost?

 

Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brouw jij de voeding ook zoals je op de site kan zien??

Ze zeggen dat als je de voeding 24uur van tevoren gaat brouwen het effect nog beter is. :smoke

Dat kan je doen met een bruissteentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...