Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Kweek ADH47 van Chaz

Recommended Posts

Daarrrrr gaan we weerrrrrr

Deze kweek wordt een gedeelde zadenkweek & normale kweek. En dat samen in een klein zelf geknutseld kastje (70 x 30 cm) met 150 Watt van een Tneon. Die combi heeft zich ondertussen bewezen. Ik ga één keer per week updaten en mijn verslag deze keer ook afmaken. (Vorige keer niet gelukt door tegenslagen, maar heb ondertussen veel bijgeleerd). Deze eerste keer een lap tekst, daarna vooral foto's. Aan het einde een quizzz voor het aantal zaden.

 

Soortje:

gallery_18397_8922_18664.jpg

De ADH47 is een kruising van Chaz. Moeder is de Auto AK47 en de vader is een kruising van Auto Haze en Dieselryder. Deze zaden heb ik van Chaz kado gehad :closed: en is de 2e generatie van zijn eigen creatie.

 

Planning:

20 September zijn de zaden in 1L potten geplant. (Zaden zijn 24 uur ingeweekt, geknakt en 24 uur gekiemd tussen watten). In de potten zit onderin cocosaarde en bovenin zaai- en stekgrond. Bovendien een beetje Ecostyle voeding voor groente en kruiden met schimmels. Hierin ga ik ze voorgroeien onder twee groeilampen (6500K) tot ze geslacht vertonen. Als de eerste geslacht vertonen wordt er met één groei en één bloeilamp (2700K) gewerkt. Zodra er 6 dames zichtbaar zijn gaan deze in twee 14L ikea bakken. (Als er geen 6 dames bij zitten heb ik buiten de andere potten als backup). In de 14 liter bakken zit opgewaardeerde aarde van de vorige kweek. Toegevoegd zijn cocosgrond, kalk en weer een beetje van de Ecostyle. Ook wordt dan de tweede bloeilamp in de Tneon gezet. Watertoevoer vindt vanaf nu plaats met blumats. Voeding is Plagron Terra voor de bloei (halve dosis). Een aantal heren krijgt buiten de kans om te gaan bloeien in potten van 2 L, om stuifmeel van de mooiste te oogsten. (Wordt een kasje omheen geknutseld)

Met dat stuifmeel wordt dan de helft van de dames bevrucht (Één van de twee 14 L bakken). Die kan ik dan uit de kas halen om bestuiving van de rest te voorkomen.

 

Doel:

Ik hoop op minimaal een gram of 30 aan wiet en vooral een paar honderd zaden.

 

Vragen:

  • Welk lichtregime zal ik aanhouden. Eerste dagen sowieso 24/0, nu is het 23/1, maar daarna. Sommigen doen 24/0 tot het einde, anderen 20/4 en weer anderen 18/6. Iemand ervaring met autoflowers en het verschil in resultaat?
  • Verder wil ik iedereen vragen om wat voor commentaar dan ook, lekker te spuien. Kan het alleen maar beter van worden.

18 September 24 uur weken in water

med_gallery_18397_8922_549273.jpg

19 September geknakt en toen 24 uur tussen watten

gallery_18397_8922_397173.jpg

20 September Alle zaden zijn gekiemd, dus ik heb te weinig potten en te weinig ruimte in de kast. Weggooien is zonde, dus de verst gekiemde zijn de kast in, de rest naar buiten als backup.

gallery_18397_8922_19213.jpg

3 dagen oud

gallery_18397_8922_403529.jpg

4 dagen oud

gallery_18397_8922_69405.jpg

7 dagen oud

med_gallery_18397_8922_272126.jpg

12 dagen oud

gallery_18397_8922_228879.jpg

gallery_18397_8922_24342.jpg

 

Meer en grotere foto's in mijn album. Enjoy!

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

leuk je bezig te zien :closed:

Veel succes met deze ronde

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit! Op naar glinsterende toppen :closed:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou EmTee ben je me voor met het testen van Chaz ze zaden!

Vind het wel fijn dat jij er eerder mee kan starten als ik, dan heb ik een tweede voorbeeld hoe het moet.

 

Wel even een vraagje aan deze kant, wat is jouw afstand tussen de ADH47 en je Tneon?

 

Zo nu even wachten op een paar mooie dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ allen

 

Bedankt voor de reacties. Kan niet wachten tot ze geslacht tonen!

 

@ Sopranos:

Kort antwoord: 3 à 4 cm

 

Uitgebreid antwoord: Ik heb een fan aan de Tneon bevestigd om de warme lucht onder de kap weg te krijgen en gelijk te zorgen voor een briesje voor de schatten. Daardoor hangen de lampen in het begin zo'n 10 cm boven die potten. Nu groeien de plantjes tot een afstand van ongeveer 3 cm van de lampen en vanaf dan zal de lamp op die afstand blijven.

 

Dan nog een vraagje aan je. Wat voor tijdschema ga jij draaien Sopranos? Ik zit nu op 22,5/1,5

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

EmTee,

 

Ik had aan Chaz beloofd om de ADH47 onder een HPS-lamp te testen in een 90 Ltr aarde bak, maar dat zal ivm omstandigheden nog even duren. Maar als ik daar mee zou beginnen gewoon 18/6 op de lage stand van de Lumatek, en als de bloei verschijnsels beginnen de hoge stand van de Lumatek gebruiken constant 18/6.

 

Maar heb nu de beschikking over twee Secret Jardin CFL Tneon 36 watt licht bakjes met 4x 6500k en 4x 2700k buizen, waar ik een experiment mee kan doen. En daar wil jouw schema mee na-apen 22,5/1,5 omdat ik ook wel eens 7 dagen van 24 uur in het begin heb gebruikt.

 

Ben nog niet echt heel lang binnen aan het kweken, dus zoek ik nog steeds naar andere ideeën!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dus ook begonnen met 24/0 en werk nu in langzame stappen naar 20/4 toe. Dat is de planning tot nu toe. Als iemand me overtuigd van 18/6 of misschien wel 24/0, dan doe ik dat wel.

 

Morgennacht gaat de klok naar 22/2. Elke nacht een kwartiertje donker erbij tot ik op 20/4 zit.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey EmTee,

 

ziet er goed uit hè :wOOt

 

Ik heb ook een batch adh47 zaden van Chaz liggen, alleen weet ik niet direkt waar ik ermee héén moet ;)

Alles staat voor de volgende maanden vol en ik moet ook nog een testronde met men eigen zaad dat eraan komt

afwerken..

Mss in het voorjaar buiten op het terras als Chaz dat ok vindt :D Ofwel ergens tussendoor in het tentje..

Pfff een mens zou zo nog een hok in elkaar timmeren.. maar ja, die electriciteitsrekening hè :closed:

 

Veel succes EmTee, ik volg je !

 

grts

Richie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Richie

 

Komend voorjaar gaan ze bij mij ook naar buiten als alles lukt. Dan staat buiten de ADH47 F3 :closed:

 

@ de rest.

 

Geen nieuws, alleen fotooooossssss

 

Dag 16 groei

gallery_18397_8922_99391.jpg

gallery_18397_8922_150370.jpg

gallery_18397_8922_4471.jpg

gallery_18397_8922_99323.jpg

gallery_18397_8922_239250.jpg

gallery_18397_8922_176898.jpg

gallery_18397_8922_292197.jpg

 

En nu gauw kijken of mijn gumby brouwsel al een beetje bezinkt

 

Groetsels en tot de volgende keer lieve wietbuiskindertjes!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij het eerste mannetje gespot. Of ben ik nu te voorbarig? Jullie professionele mening graaggggg.

 

Heb een beetje geknoeid met een vergrootglas voor de lens. Hoop dat het duidelijk genoeg is.

 

gallery_18397_8922_145715.jpg

gallery_18397_8922_13710.jpg

gallery_18397_8922_39600.jpg

gallery_18397_8922_262185.jpg

 

Groetsels

 

EmTee

 

-EDIT- geslacht op dag 18, vind ik trouwens niet verkeerd voor een autoflower onder TL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

volgens mij zie ik balletjes! :verrygood

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou maar ruiken en observeren of dit de man zal worden voor de bevruchting!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zat ik ook al te denken.

 

Pluspunt: Mooi compact bossig plantje (eigenlijk mooiste van alle plantjes tot nu toe)

Nadeel: bloeit wel erg snel. Voor grotere opbrengst kan ik natuurlijk beter een iets latere bloeier nemen.

 

Maar er valt toch nog niets te bevruchten, dus ik wacht rustig af.

 

Hopen dat dit de enige heer is. Hoef ik alleen nog maar de dames uit te zoeken :rolleyes: Ik ben niet lui, maar heb het wel graag gemakkelijk. Hehehe :verrygood

 

Tnx voor de reacties.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk projectje, ik ga je op de achtergrond volgen. :verrygood :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Emtee,

 

Het schiet al op! De eerste mannen melden zich!

 

Leuk om te zien, hoeveel heb je er al? En waar selecteer je op? Als onze selectiecriteria overeenkomen kan ik je zaden misschien volgend jaar wel gebruiken voor de f4 :verrygood Probeer een man en vrouw te vinden die in alle opzichten op elkaar lijken dan heb je eerder een stabiel soortje!

 

Heb je al mooie sativa pheno's gevonden??

 

Succes man, het ziet er goed uit!

 

Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de complimenten.

 

Toch maar weer even een tekst-update, al was dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling. Vanavond foto update (en als dat niet lukt wordt het zaterdag)

 

Hoeveel mannen?

Tot nu toe 2 en 1 verdenking.

 

Selectie

Ik wilde op 3 criteria selecteren. Zoveel mogelijk op sativa-trekjes, uiteraard op schoonheid en daarnaast op de latere bloeiers. Zodat je ook wat oogst en niet 5 gram per mini plant.

Selecteren op sativa's lijkt niet te lukken, want op 1 met groeistoringen na (rare vorm in sommige bladeren), zijn ze nu al heel univorm. Je zou zo zeggen dat het al een stabiele soort is. Helaas wel een overwegend indica soortje :verrygood Brede bladeren die elkaar overlappen (de vingers van de bladhand zeg maar)

Maar zodra er geselecteerd moet worden komen er foto's en vraag ik jullie aaaalleemaaaaaal om hulp bij de keuze :rolleyes:

 

Opvallend iets

Het rare is dat sommige plantjes proberen om onder de kiemblaadjes gewone bladeren naar buiten te drukken. Heeeeeel vreemd, ben ik nog nergens tegen gekomen.

Zal vanaaf eens met de loep voor de camera proberen een mooi plaatje daarvan te schieten.

 

Voor zover

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant

 

wel apart dat ze blaadjes onder de kiembladeren proberen te maken.

zelf nog nooit gezein.

En ook niet tegen gekomen hier op het forum

Zal proberen je te volgen

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe 2 heren:

gallery_18397_8922_82625.jpg

gallery_18397_8922_312183.jpg

 

Het rare blaadje. Meerdere hebben dit.

med_gallery_18397_8922_226395.jpg

gallery_18397_8922_87163.jpg

 

Over en sluiten

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ La Buena Hierba

 

dat is geen ADH47 toch?

 

Lijkt me nogal uit de kluiten gewassen voor een plantje dat zo snel bloeit

 

HET IS WIETKEND!!!!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh het is wietkend, dan gaan ik maar snel eentje draaien!!

 

Trouwens wat bedoel je nu met buiten zetten, ga je echt nog wat buiten zetten of zet je ze in een schuur ofzo? En als ik nu toch aan het vragen ben, zijn het die zwarte bakken van de ikea met of zonder deksel. Was er laatst en heb die bakken gekocht met een water reservoir en een vul pijpje er in.

 

En dan nog even off topic, die kabel haspel in La Buena Hierba zijn kweek ruimte vind ik een beetje eng!!

 

Nu tijd voor het wietkend dus ga wat draaien en kan morgen weer normaal een reply geven, Happy wietkend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sopranos!

 

Man naar buiten?

De man voor het stuifmeel gaat inderdaad nog naar buiten. Heb helaas geen andere optie. Ga morgen een mini-kas bouwen. Stapelkrat met piepschuim rondom en een ombouw van doorzichtig plastic.

Zal wel wat foto's plaatsen.

Hopelijk is dat warm genoeg om hem stuifmeel te laten geven. Meer hoeft er niet te gebeuren en de eerste ballen zijn al gespot, dus heb alle vertrouwen. (ben een positivo :verrygood )

 

Ikea bak

Het is deze in de 14 liter variant in het wit. Die paste er precies 2 keer in bij mij.

 

Meer vragen? Haha. Ik ga er ook nog ff 1 bouwen, genieten en dan lekker maffen.

 

Gute Nacht Freunde (es wird Zeit fuer mich zu gehen)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

zet een kacheltje met thermostaat erbij.

Anders krijgt de man het te koud en stopt met de ontwikkeling.

Gewoon op 20°C instellen en gaan met die banaan.

Zo heb ik het in het voorjaar met de 4 Shiva´s buiten gedaan.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halloooo

 

Update time

 

Mannen buiten?

Naar buiten gaan de mannetjes dan toch maar niet. Als jullie zeggen dat dat niet kan. Was ooit bezig aan een kastje (bleek te klein) en daar komen nu 2 spaarlampen in te hangen en daar dan 1 mannetje onder voor stuifmeel. Kastje heeft geen filter en afzuiger en staat op mijn slaapkamer, dus hoop dat ie z'n zaad gauw los laat. Het zijn tot nu toe trouwens 4 mannen. Het mannetje wat zich tot nu toe als laatste toonde is tot nu toe ook de mooiste (met de meeste sativa-achtige trekjes). Zie foto's.

 

Fotoooossss: (dag 22 groei)

overzicht:

gallery_18397_8922_433425.jpg

Rechtse helft:

gallery_18397_8922_44007.jpg

Linkse helft:

gallery_18397_8922_280099.jpg

Mannetje voor stuifmeel:

gallery_18397_8922_1931.jpg

gallery_18397_8922_517887.jpg

 

Voor zover en niet verder

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...