Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Plant Tissue Culture

Recommended Posts

Nou daar istie weer he! Ik kreeg twee Plant Tissue Culture setjes van Doc. Daar was ie al twee jaar mee bezig, en het verzoek of ik dat wilde gaan testen. Ik ga er in een lab een testje mee doen, maar deze kit moet ook geschikt zijn voor de gevorderde thuisgebruiker en ik heb er twéé! Vandaar dat ik er eente beschikbaar stel voor nog een tester uiteraard.

 

Deze set is ruim $250 waard. Tissue Culture vereist natuurlijk wel net en steriel werk. Ben je niet zo'n handige of heeft dat niet zo je prioriteit begin er dan absoluut niet aan. Schoon werken is een vereiste.

 

Dit is het kitje:

post-5211-1254339829.jpg

 

En meer informatie kun je vinden op http://www.planttc.com/products.html

 

Wil je er zelf eens mee aan de gang, dan vind je HIER een uitgebreide algemene handleiding

 

Het liefst willen we natuurlijk ook een testverslag op Opengrow.

 

Kortom, heb je interesse en affiniteit met "the future of growing" kom dan eens met een goed voorstel voor een test en de kit is van jou. Uiteraard wel met een uitgebreid testverslag! We verwachten ook van je dat je zelf wat moeite doet om je in te lezen op het onderwerp. Maar dat zal voor de geïnteresseerde waarschijnlijk geen probleem zijn :wacko:

 

Met dank weer aan Doc die toch iedere keer weer in staat is om ons te verrassen met de nieuwste "toys" :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dit is een leuke test, ik hoop dat tester veel succes heeft ermee. Want de techniek beloofd heel erg veel goeds op een hele kleine plek. De manier eigenlijk om nooit genetics te moeten missen meer, zonder er 1000 moeders voor te moeten houden.

 

Waar ze het ook gaan testen ik neem er alvast stoeltje en een :closed: bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp is dit een kit om zelfs uit een stukje van een blaadje of zo een nieuwe plant te kweken :D

 

Super :closed:

 

Deze volg ik ook !

 

grts

Richie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat je voorstel swingers? :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Tissue Culture vereist natuurlijk wel net en steriel werk.

 

Heel steriel werk, anders zitten er binnen de korste keren schimmels te groeien in je reageerbuis.Weet er alles van.:wacko:

 

Namaste :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me 'n leuke test :wacko:

maar daar zie ik in de loop van de tijd wel ergens 'n verslag van verschijnen :D

tester, alvast veel succes met de test :closed:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dat je voorstel swingers? :closed:

 

Woeha ja ik ben nogal kort van stof kan ik je zeggen hahahah

\

nee maar ff zonder dollen, ik wil het best wel gaan testen ja.

Ik weet niet of ik helemaal voldoe aan de eisen die jullie aan een tester stellen, aangezien ik nog maar net een paar maand aan het kweken ben.

Maar wel een leuke noobtest, als ik er mee overweg kan moet iedereen het kunnen haahahah

 

ik heb de beschikking over een voorgroei hok en een afbloei hok

Voorbloei onder SL en afbloeien onder HPS

 

Als jullie iemand anders geschikter vinden, meteen doen !! voel je niet bezwaard,

 

Maar leek me wel leuk om hier mee te experimenteren.

 

Greetings Swingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een leuke set om te testen.Je hebt hier echt een apart kamertje voor nodig met luchtkast,in de huiskamer op een tafel werkt niet.

Je moet vrij steriel werken.

 

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van deze test,en hoe makkelijk dit nu in de praktijk werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een tijd niet actief geweest op dit forum. :closed:

 

Maar toen ik dit zag dacht ik, even mijn account heractiveren.

 

Zelf ben ik twee jaar bezig met HOME Plant Tisseu culture.

 

Ik denk dus dat ik deze test wel aan kan.

 

Om schoon te werken heb ik een kleine (0,6x0,8x0,8) Clean box met HEPA-filter, actief koolstoffilter, ionisator en UV lamp gekocht.

 

 

gallery_9555_8916_2628.jpg

 

 

Dit is mijn opstelling. Let niet op de kamerjas :wacko:!

Maar dat paarse licht ziet er anders zo gek uit van buiten.

Misschien moet ik een een gordijn kopen. Lol.

 

gallery_9555_8916_132618.jpg

gallery_9555_8916_195263.jpg

gallery_9555_8916_81584.jpg

gallery_9555_8916_162531.jpg

 

Mijn snelkookpan :D

gallery_9555_8916_234740.jpg

 

Zelf maak ik gebruik van GROW LUX F30W T8 lampen.

 

Deze werken naar mijn mening beter bij Tisseu culture dan T5 lampen.

 

Als ik de test kan doen zal ik een leuk verlag maken voor het forum.

Eventueel kleine meeting tijden de test?

 

 

Zijn er onder jullie nog meer mensen bezig met Tisseu culture?

 

Ik weet niet hoe ik PDF bestanden moet uploaden maar dit zijn zeer interesante PDF's.

Mocht je ze willen lezen kan ik ze wel mailen. Dan moet je me maar een PM sturen.

  1. Plant Cell Culture Protocols 2nd ed [Methods in Molec Bio 318] - V. Loyola-Vargas, F. Vasquez-Flota (Humana, 2006) WW.pdf
  2. Plant Propagation by Tissue Culture
  3. Plants From Test Tubes An Introduction to Micropropagation
  4. INFLUENCE OF CULTIVAR, EXPLANT SOURCE AND PLANT GROWTH.pdf
  5. In vitro flowering and fruiting in tomato (Lycopersicon esculentum Mill.).pdf
  6. In vitro flowering and in vitro pollination methods that will benefit the orchid industry.pdf
  7. Micropropagation and in vitro flowering in Pentanema indicum.pdf
  8. In vitro flowering of Withania somnifera Dunal.—An important.pdf
  9. Studies on In Wtro Flowering and Fruiting of Perilla frutescens.pdf
  10. Flowering of tomato in vivo and in vitro in relation.pdf
  11. In vitro flowering of Oncidium varicosum mericlones (orchidaceae).pdf
  12. In vitro flowering of Japanese pear and the effect of GA4+7.pdf
  13. Variation in xanthotoxin content in Ammi majus L. cultures during in vitro flowering and fruiting.pdf
  14. In vitro flowering of Lilium rubellum Baker.pdf
  15. Induction of multiple shoots from leaf segments, in vitro-flowering and fruiting of a dwarf tomato (Lycopersicon esculentum).pdf
  16. tissue Werkplan.pdf
  17. EXPLANT SOURCE AND PLANT GROWTH.pdf

 

Misschien zijn er mensen die het leuk lijkt om een keer iets te doen met Tisseu culture.

 

De universiteit van Wageningen heeft een Experiment dag. Deze is volgens mij gratis en voor iedereen toegankelijk.

 

Experiment: Weefselkweek; regeneratie van de tabaks- en tomatenplant

Datum: 22-10-2009

In dit experiment wordt gekeken naar de effecten van plantenhormonen op de groei van plantenmateriaal. Deze plantenhormonen zijn signaalmoleculen. Normaliter is het lastig om uit een klompje cellen, of een stukje weefsel, opnieuw een volwaardige plant te laten groeien. In de natuur is de groei van een plant uit een aantal ongedifferentieerde cellen een complex proces. In het laboratorium kunnen we de invloeden van twee signaalmoleculen op regeneratie, een auxine en een cytokinine, onderzoeken. Deze stoffen worden in verschillende concentraties aan het groeimedium toegevoegd om de effecten, die zij op de groei hebben, te bestuderen.

Voor meer info klik hier.

Hier kan je jezelf inschrijven

 

Mvg,

 

GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intressant... dit zijn pas testen.... mad props voor degene die deze test gaat uitvoeren, ik heb al een donkerbruin vermoeden wie het wordt :closed:

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer intressante materie Wazzup alleen niks voor mij ,ben een echte viespeuk :wacko:

Geschikte tester lijkt me ook niet moeilijk :closed:

Waar kom je vandaan leiden ? :D

En mooie opstelling

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt top van Doc dat ie elke keer met leuk speelgoed aankomt echt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar kom je vandaan leiden ? :wacko:

En mooie opstelling

 

Na een aantal jaar gestudeerd te hebben in Leiden ben ik nu wat aan het rond dwarrelen in ZH.

Bedankt opstelling steld niet eens zoveel voor.

 

Echter is het met Tissue Culture wel van belang dat je de omgevingsfactoren goed kan beinvloeden.

Licht, temp etc zijn erg belangrijk. Ze kunnen maar weinig schommelingen hebben.

 

De eerste maanden heb ik alleen maar Schimmels gekweekt. :closed:.

 

Letterlijk alle kleuren van de regenboog.

 

 

Na een tijdje gaat het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rommelt (T)ISSUE CULTURE door wietforum :closed: Moge ik zeggen u hebt een mieterse opstelling en werkplaats inrichting daar Tissue teler! Ik heb zelf studie gerelateerd een beetje weefselkweek ervaring op gedaan en ben van plan verdere stappen op de voet te volgen :wacko:

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook sannie kijkt zeer geintreseerd mee en ben blij dat ons forum de mensen aantrekt welke zich ermee bezig willen houden :closed:

Ik ben gek op dit soort futuristische producten en helemaal als er een mooi verslag over te lezen is

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me ook helemaal niet moeilijk om dit setje te laten testen. Bij deze aan jou toegezegd TissueTeler! :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook zeer geintreseerd om hier een keer een verslagje over te lezen, maar is dit nou super moeilijk of kan iemand zonder een gerelateerde opleiding

hier ook mee aan de slag of word het dan te moeilijk?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen... ga je eens inlezen op het internet, zat materiaal en handleidingen beschikbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd TissueTeler

Ik zit al met een zak :closed: klaar voor de pc

 

De moeilijkheid lijkt me te zitten in het maken van het medium

Welke stoffen en hoeveel ervan

Maar misschien doet cannabis het wel goed op een standaard medium

 

Ik ga me nog eens verder inlezen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat we een geschikte tester hebben gevonden en wens hem dan ook al het succes toe !!!

 

we gaan dit eens lekker op de voet volgen hoe het allemaal gaat !!

 

greetings Swingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prave ik denk dat het voor de meeste wel te doen is.

Echter heb je wel wat spullen nodig.

 

Maar de meeste van ons zijn dit wel gewent. Beetje plante kamer kost ook wat.

Als het je leuk lijkt. Gewoon proberen. Info zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben ook zeer geintreseerd om hier een keer een verslagje over te lezen, maar is dit nou super moeilijk of kan iemand zonder een gerelateerde opleiding

hier ook mee aan de slag of word het dan te moeilijk?

 

groet parve

 

De bedoeling is dat met deze set een gevorderde kweker het ook zou moeten kunnen.

Je hoeft dan nog niet geschoold te zijn in plantenkunde of zo :closed:

Ik hou niet van producten die niet bruikbaar zijn voor de gewone kweker.

Deze set is bijna alles wat je nodig hebt om dit te kunnen doen.

En natuurlijk krijg je dan ook een werkend protocol (als de kit werkt).

 

Cheers

 

Jair

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

 

Ik heb al enige ervaring met weefselkweek. Ik ben student ind ing tuinbouw, en weefselkweek behoord tot ons pakket.

Ik heb gelukkig een heel goede prof, als projectje mochten we zelf iets of meerdere dingen in-vitro zaaien. Ik heb dan ook een zaadje in-vitro laten kiemen. Zoals gebruikelijk is bij in-vitro weefselkweek, wordt na enige tijd het plantje in stukken gesneden zodat elk stukje nog een knoop bezit. Uit bladeren plantjes kweken gaat, maar het percentage dat degelijk zal lukken zal klein zijn, je moet hiervoor met hormonencombinaties spelen, en een paar keer overplaten, heel arbeidsintensief, en meer kans op besmeting. Vandaar dus dezelfde techniek als stekken maar elke knoop is een nieuwe plant :lol:

 

gallery_12572_9391_566665.jpg

gallery_12572_9391_631608.jpg

 

Het medium dat werd gebruikt is gewoon M&S-medium, standaard voor alle planten. Zoals te zien op de foto's is dit medium echter niet zo geschikt. De blaadjes zijn licht-groen wat kan duiden op N-tekort. Hij die dit test, zal dus naar het geschikte medium moeten zoeken, beginne van M&S en enkele voedingsstoffen toevoegen.

Bij in-vitro moet je je eigenlijk niet teveel zorgen maken over belichting. In het medium zitten al suikers, zodat het plantje eigenlijk niet aan fotosynthese moet doen, maar hoe meer energie, hoe beter. In het lab werken wij met cool white tubes (16u-8u).

Ik zit nu in mijn examens, en ga daarna verhuizen, maw ik heb voor de moment echt geen tijd voor het testen, éénmaal geïnstalleerd wil ik het miss doen. Hoe dan ook ben ik bereid op alle vragen te antwoorden, en zal ik mijn plantjes in het labo opvolgen en af en toe eens iets posten ;)

De foto's dateren van 10 december, ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het nu zouden doen...

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...