Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

SMS-ALARM, indoor/outdoor

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Ik zet dit in de bouwdoos omdat het toch de laatste stap is om je hok te beveiligen met een goed werkend alarmsysteem!

 

Ik ben al tijden op zoek naar een passend en betaalbaar sms alarmsysteem! Voor degene die er nog nooit van heeft gehoord; Dit is een alarmsysteem waarbij je geen vaste telefoonaansluiting hoeft te hebben! Je hoeft alleen maar een prepaid Vodafone (doet het het best) kaartje te kopen, beetje opwaarderen, nummers programeren en klaar is kees (+ de instellingen invoeren) Het enigste vereiste is een 230V stroomaansluiting, maar die heeft iedereen wel bij zijn tuintje :rofl .

 

Je kunt op het basisstation van het sms-alarmsysteem diverse apparaten aansluiten, bijv. rookmelders, watermelders, bewegingsmelders, etc. Die programmeer je onder een code in het basisstation. Je krijgt dan een sms-melding met een code op het ingestelde telefoonnummer.

 

Voorbeeld: Je hokje is mooi aan het draaien, en 's-nachts is er een of andere lulhannes die in jouw hokje inbreekt!

Jij hebt van te voren ingesteld dat je op zone 1 je deurcontact hebt zitten van de deur waar jouw hok in staat. Op zone 2 heb je een bewegingsmelder die reageert als je binnen bent. Op zone 3 heb je een deurcontact van je kweekhok.

 

De oetlul (lees: inbreker :P ) forceert de 1ste deur. (piep piep), jij krijgt een sms! "Code 1" staat er in je scherm! Dikke kut, er wordt ingebroken! Kleren aan en gaan! (piep piep) je krijgt weer een sms met "code 2", shit the fuckin' :) is moving!. (piep piep) je krijgt weer een sms, "code 3" ......... SHIT, hij heeft mijn groene dames bereikt!!! etc. etc.

 

Bij het door mij geschikte gevonden alarmsysteem kan je bij de 1ste deur al van je inbreker verlost worden :blink: .

Dit alarmsysteem heeft namelijk allemaal gecodeerde zenders die ze bij het bedrijf inlezen in de door jouw bestelde alarmsysteem. Elke zone correspondeert door een gecodeerde draadloos signaal met de zone-ontvanger! Je hebt dus een storingsvrije alarmset die volledig draadloos werkt (je melders zijn dus draadloos)

 

Ze hebben nl. zelfs een TRAANGAS-sensor. Die verspreid zodra je binnen het bereik van de sensor komt een dikke wolk traangas, en de :yummy: zal met zere oogjes zo snel mogelijk weg willen gaan :punk: .

 

 

Deze alarmsystemen zijn er al vanaf €198,-

 

gallery_14245_4385_38431.jpg

 

Voor dat geld heb je een compleet systeem met:

-1 x Alarmcentrale GW-06 met geïntegreerde GSM-apparaat/sms

-1 x draadloze bewegingsmelder

-1 x draadloze deur/raam sensor

-2 x draadloze afstandsbediening

-1 x draadloze programeerbare afstandsbediening

-1 x binnensirene

-1 x antenne met magneetvoet

-1 x waarschuwingssticker voor raam of deur

-1 x netvoeding 230V/12V

 

 

Voor €100,- meer heb je extra:

-2 x draadloze bewegingsmelder

-2 x draadloze deur/raam sensor

-2 x waarschuwingssticker voor raam of deur

-1 x draadloze rookmelder.

gallery_14245_4385_8453.jpg

 

 

Je kunt vele componenten bestellen. Hier volgt een opsomming voor dit alarmsysteem:

(dit is dus nagenoeg allemaal draadloos!)

-bewegingsmelder met traangasverspreider (met stip op nr. 1 :lol: )

-boobytrap-melder (met nylon draad aan een magneet)

-deur/raamcontact

-raamcontact/glasbreuk combi-melder

-magneetcontact

-glasbreukmelder

-zender met open contact (voor bijv relais-aansturing)

-stroomuitval melder

-roldeur-alarmmelder

-digitale temperatuur alarm

-rook en hitte melder

-dubbelstraals infrarood lichtstraal (50m/100m) en enkelstraals 6m

-watermelder

-gasmelder

-narcosegas/gas combimelder (butaan/propaan)

-ruis melder (bij de geringste geluiden)

-mobiele zekering door draadlus (bij. voor fiets/tuinset etc.)

-sabotage melder (als ze je alarmsysteem willen uitschakelen)

 

Nou, compleet genoeg dacht ik zo!!!

Ze hebben zelfs voor de outdoor/guerilla-freaks een gecamoufleerde buitencamera die bij bewegingdetectie foto's maakt, en daarbij 's-nachts ook infrarood (onzichtbaar) flitst!!!

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar hij is onderweg, dus mijn ervaring komt binnenkort op het forum.

 

groeten, green-lady p.s. welke systemen hebben jullie, en hoe bevallen die?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie alarmsystemen!

 

Mijn hokje heeft een self-destruct functie bij het aanraken van het handvat van het deurtje :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nee, grapje hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

400V op je deurkruk doet ook wonderen :) .

Niet zelf vergeten :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je die foto's heb, naar de politie gaan en hem aangeven omdat ie je wietplantage wou leegroven :P?

Share this post


Link to post
Share on other sites
en als je die foto's heb, naar de politie gaan en hem aangeven omdat ie je wietplantage wou leegroven :yummy:?

 

nee tuurlijk niet, gewoon aan hem geven, heeft hij een aandenken aan zijn uiterlijk van voor zijn ""make over"" :)

 

dit heb ik wel eens gelezen ergens...... :blink:

 

------------

 

Ganzen zijn ook goede bewakingspersoneel...maar die sturen geen sms... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man, traangas in je hokkie...

 

:P

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat dat een beetje samen? IR detector en de hoge temperatuur in je hokje, die ook nog eens circuleert vanwege de ventilator?

 

Nu heb ik geen inbrekers ambities, maar dan is een gasmasker tóch weer een uitkomst!

Onherkenbaar op de foto's en realaxt je planten meenemen terwijl er zo'n Traangaswolk hangt! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietedjuh; Je hebt een foto van degene die bij jou heeft ingebroken. Dan kun je dus gewoon aangifte doen. Je hebt zowieso braaksporen, en bij de eerste toenaderingsdeur hangt de camera al, dus je kunt gewoon aangifte doen ja. En je ziet welke lul het is geweest! Van hetzelfde is het je beste maat!!!! :blink:

 

@carpe_diem; weer echt een opmerking van jou :punk: :)

 

@keesthemad; Nee Kees, niet in je hokkie doen! Ik heb een loods. Hij kan al bij de ingang gemonteerd worden, dat is zeker 30m vanaf mijn hokkie. Daarna heb ik voor mijn hokkie nog een voorruimte met een deur, en daarvoor nog een deur. Je moet vanaf buiten 3 deuren door voordat je bij de groene deur komt. Die luxe heb jij niet Kees??? :rofl

 

@Holy Buddy, tuurlijk kerel, iedereen heeft een gasmasker bij zich :P . En relaxed je plantjes meenemen zit er ook niet in. Heb mijn dienstplicht vroeger gehad, en met zulke temperaturen wil je echt niet zo'n ding op je smoel, geloof me maar!!! En ook voor jou: Die IR detector hang je niet IN JE HOK, maar uiteraard ergens ver ervoor. Je wilt toch weten wanneer er iemand inbreekt ver voordat hij bij de groene dames is???

 

Eerst ff logisch denken jongens. Zo te zien hebben jullie dus geen alarm! :yummy:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe jij kent het verhaal niet van de inbreker die in elkaar geslagen werd door de eigenaar,tijdens heterdaad betrapt.

 

jongen,je ben zo de lul als iemand je aangeeft he.loods kwijt,planten kwijt,boete en SCHADEVERGOEDING VOOR DE INBREKER

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo'n traangas alarm, zal zeer effectief zijn maar als oom agent binnenkomt voor een inval ben je nog extra de lul, Tegen inbrekers zal het prima werken, die zal het geen tweede keer doen maar zal hoogstwaarschijnlijk de politie inlichten.

Dus weet niet of dat zo slim is om te installeren....... :P

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal m'n mond verder houden... Ik wil alleen dit nog even zeggen...

 

Traangas: Zware mishandeling.

400V op deurkruk: Poging tot moord.

 

Artikel 5. Gedragsvoorschriften WietForum.nl [1]

Lid 1. Het is leden niet toegestaan om berichten te plaatsen die op enigerlei wijze aanstootgevend, discriminerend, kwetsend, obsceen, vulgair, lasterlijk, haatdragend, bedreigend of seksueel georiënteerd zijn. Evenmin is het toegestaan om andere inhoud in strijd met het toepasselijk recht te plaatsen.

Lid 2. In geval van overtreding van de Gedragsvoorschriften kan dit leiden tot tijdelijk of permanent het betreffende lid te bannen. WietForum.nl is gerechtigd de provider hierover te informeren. Het IP-adres van alle posts wordt bewaard ter ondersteuning van deze voorschriften.

 

van achter 4 deuren, groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker je hangt als ze je daar mee pakken, net als die halve zool die daar in het zuiden van het land die valkuilen maakte met die lange punten erin....... compleet krankzinnig!!! Je zou daar maar lopen met je gezinnetje of je hond.

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je niks aan als de hond in de tuin hangt en die gasten je hokkie leeg roven :yummy:

 

 

Ik wil niet lullig doen hoor maar als ik de foto heb van de gene die me tent heeft leeg gerooft, had is beter met de hond kennen spelen :blink: :)

.

 

 

Mooi systeem GL dat traangas, lekker dicht bij de deur, anders word het weg gezogen door de afzuiger he :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering...... wat een ophef :)

Allemaal korte lontjes hier :blink:

 

Ten eerste kan mij zoiets geen kont schelen, zo'n traangas-component!

Die schaf ik dus ook niet aan!!!

 

Ik heb gewoon een bewgingsmelder, deurcontact, een watermelder en 2 rookmelders besteld. Meer heb ik niet nodig.

 

Ik wilde dit alarmsysteem gewoon ff met jullie delen, omdat er zoveel extra componenten voor te krijgen zijn.

Als lokkertje had ik die traangas erbij betrokken omdat zoiets direct in het oog springt, dus wordt het zeker gelezen!!! (is gelukt). Ik heb ook nog niet een goedkopere aangetroffen op het net, dus vandaar de vermeldingen van de prijzen!!!

 

 

 

De grote vraag is: Met welke alarmsystemen hebben jullie ervaring?

 

 

Dus..... zeur niet door over dat traangasgelul, dat weten we nu wel!

Deel je ervaring maar als je een sms-alarm in gebruik hebt, en reageer anders niet, tenminste niet over dat traangasgedoe :P

Het was dus zeker niet de bedoeling om zo'n ophef te veroorzaken over traangas, maarja....... het kwaad is al geleden. Bedankt voor de uitlatingen, meningen staan uiteraard vrij :punk:

 

Nu graag verder on-topic, :yummy:

 

groeten, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
De grote vraag is: Met welke alarmsystemen hebben jullie ervaring?

groeten, green-lady

 

off topic: je ben weer lekker bezig...iedereen in de boom !

 

nu serieus:

 

ons alarmsysteem: bluf

 

we hebben wel stikkers en iedereen ( echt iedereen !!! ) die er naar vraagt hoe het werkt geven we geen uitleg, maar we zeggen: het zit in een kastje daar in de meterkast en laten gewoon niks zien.....( en er is geen kastje in de meter kast....)

 

uit onderzoek blijkt dat dieven bijna altijd bekenden zijn en of een verkennings bezoekje maken, voordat...

 

maar voor dit geld ga ik dit systeem wel echt kopen....ben benieuwd naar je bevindingen.

Voor de rest brand er meer verlichting als bij de buren,....dieven zoeken de zwakste schakel....tot op heden geen last...knock on wood !! ( en aan de deur een video-deurbel met audio...want we kunnen niet zien wie er aanbeld...)

Mij te veel huisovervallen tegenwoordig....

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan dat systeem zien of het een inbreker is of een blauwe pet??

Wil je een inbreker pakken wordt je meteen ingetakeld :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hebben ze een website ofzo? Via google kan ik niks vinden. Vooral het gecamoufleerde buitencamera lijkt me wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heeft u niet goed gezocht!

 

Hier is de link naar de shop van amg-alarmtechnik

 

http://shop.amg-alarmtechnik.de/

 

Mooie set voor weinig geld Green Lady

Bedankt vooir het delen van deze info

 

Dampende groet Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, leuke installatie voor een scherpe prijs :yummy: .

Heb ook nog nooit zo'n complete aangetroffen.

 

Allemaal handige gadgets voor onze hobby (als er iets mis dreigt te gaan)

-rookmelder

-water melder

-stroomuitval melder

 

Dit is voor de thuiskweker ook essentieel. Gaat er op zolder iets mis, dan wordt je wakker ge-sms't.

Wel zo veilig voor jezelf/gezin en de buren bijv.

Zelfs met 1x 250W kan het al volledig mis gaan. :)

 

Bedankt voor de reacties :P

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAG ipv AMG

Heel begrijpelijk

 

Maar ik had de volledige naam van een plaatje wat later door green lady weer verwijderd is

Dus had het een stuk makkelijker met zoeken :P

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen sms-alarm ofzo nodig voor die paar planten die ik heb en oprook.

En voor de rook/water/stroomuitval is zo'n alarm naar mijn mening niet nodig als je weet wat je doet.

Er kan van alles mis gaan net zo als koninginnedag laatst.

Kijk als je een loods vol heb staan kan ik het nog wel begrijpen.

En wat voor ervaring heb je nodig met een alarm?

Als die afgaat ga je kijken he, en wat ga je dan doen?

Paar jaar geleden waren er ook 2 jongens die dachten ff wiet te rippen maar er zat ook zo'n sms-alarm op het hok, die 2 jongens worden nu nog "vermist". Peter R de vries heeft er laatst nog een uitzending over gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

simple minds zei: En voor de rook/water/stroomuitval is zo'n alarm naar mijn mening niet nodig als je weet wat je doet.

------------

 

Dit (inbraak/waarschuwings) alarm ga ik ws aanschaffen voor mijn woon huis....een tijdje geleden stond de voeding van mijn 3 maanden oude pc monitor in de fik...( en wie verwacht dat nou ?? :) )

toevalling was ik in de buurt......maar als je nu gewoon niet in huis ben( dan helpt een rookmelder van de gamma ook niet echt )...is het wel prettig dat er iets smst...

En natuurlijk denken we allemaal het goed voor elkaar te hebben...nou, lees de nieuws sectie er maar op na...die dachten dat ook namelijk.... :P

better safe than sorry...

imo

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe_diem; wij begrijpen elkaar.

 

@Simple_minds; jij maakt jouw naam wel waar :) . Je spreekt jezelf in dezelfde zin tegen. Dat is juist het probleem; Ook nieuwe elektrische apparaten kunnen spontaan in de fik vliegen :P . Beter €198,- uitgeven, dan terugkomen als de brandweer jouw huurhuis aan het blussen is :blink: . Dat wordt een duur grapje!

(huurhuis is slechts een voorbeeld :yummy: )

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...