Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Bubblelicious 250 watt HPS

Recommended Posts

Hey allemaal

 

Het is weer tijd voor een nieuwe ronde, heb een week of drie moeten wachten op m'n zaden ivm verdwenen bestelling en heb keurig een nieuw pakje opgestuurd gekregen.

M'n setup is nog steeds het zelfde als in m'n vorige kweekjes:

 

Een kastje van 45x55x120 met een dubbele bodem.

 

250 watt HPI voor de groei

 

250 watt HPS voor de bloei

 

230v sunon fan

 

325 kuub afzuiger

 

250 kuub carbo filter

 

10x gefem. bubblelicious zaadjes

 

canna terra flores

 

canna booster

 

canna pk 13/14 ( moet ik nog even bestellen )

 

gallery_13095_8473_826786.jpg

 

Heb zojuist 8 zaden in natte watten gelegd om ze te ontkiemen, m'n doel is om 6 plantjes neer te zetten met 2 stuks uitval.... hoop het niet natuurlijk, anders kan ik iemand met de andere 2 plantjes blij maken.

 

plan van aanpak word dit keer iets anders, geen scrog... maar ik ga ze toppen en buigen en knakken om zo een gelijkmatig veldje te krijgen.

 

Ben erg benieuwd naar dit soortje, nog nooit gerookt... maar ik hou wel van zoete wietjes :P

 

Nou..... het zal wel nog even duren totdat ik met nieuwe foto's kom, laat ze eerst maar eens uitkomen.

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi super succes man met je kweek lijkt me ook wel een lekker soortje en in wat voor grond zit je de planten?

 

groetjes,piercing :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piercing: thanks man :P wat betreft de grond, het merk kan ik niet....

er staat agro op met een grote zonnebloem erop, die had ik van een maatje van me.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kerel

leuke opstelling en plan van aanpäk

ik volg je :P

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SMokeyB !

 

Zijn die Bubblicious zaden nou een soort van kruising van bubblegum met nog een superzoet wietje?? Want ik meen mij in de El Gaupo een jaar of 2 terug eens dit soortje gerookt te hebben. Die was lekker :P !!!!!

 

Dus ik wens je een voorspoedige kweek toe, want het was in mijn herinnering namelijk een heerlijk wietje

 

groetn Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB

 

Leuke Setup! Je hebt je goed voorbereid, dus daar zal 't niet aan liggen.

Waarom ga je over op deze manier van kweken? Scroggen lijkt me toch veel effectiever.

Met knakken breng je de plant toch schade toe en dus verhoogde kans op stress? En je doel om een zo'n egaal mogelijk veldje te krijgen, is toch hetzelfde wat je met scroggen voorelkaar krijgt.... Ik zou graag je beweegredenen willen weten :P Ben zeer benieuwd.

 

Grtz Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen allemaal

 

bedankt voor de reacties

@damian: thanks man

 

@dr greendump: ik hoop dat deze ook zo lekker zal smaken..

 

@quakalot: ik wou t eens anders proberen... Ik had dit bij mn buitenplant geprobeerd en zag dat ik ook zo een mooi egaal veldje kreeg (zie mn buitenverslag) en als ik zo 6 plantjes naast elkaar zet heb ook een soort scrog. Maar nu kan ik nog plant voor plant eruit halen ter controle en kan ik de planten individuele aandacht geven.

Zelf denk ik dat de plant met scrog meer stress heeft.

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow Smokey!

 

Dit word een leuk kweekje, wil wel het resultaat zien van HPI in de groei.

 

Heel veel succes man!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal

 

@gegee: leuk dat je er ook weer bij bent... :lol:

 

Vanmorgen zijn de eerste twee spruiten uit de grond gekomen :lol: 't zal niet lang meer duren dat de anderen zullen volgen....

Ze waren allemaal ontkiemt toen ik ze in deze tray deed, dus wachten we het wel weer af.

 

zoals beloofd de foto's:

 

gallery_13095_8473_3436744.jpg

 

gallery_13095_8473_3602290.jpg

 

gallery_13095_8473_403087.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor smokey die kleine dames!

Hope voor je dat ze allemaal opkomen, en allemaal 100 % vrouw zijn!

Krijg je een leuk kweekje :lol:

 

Ik wil ook weer aan de slag, alleen mijn setup is nu ingebruik :lol:

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gegee: hoop ik ook, het zijn gefem.zaden dus denk ik wel dat dat goed komt...

Balen joh heb je jou installatie uitgeleend ofzo???

 

Heb vandaag even een kleine modificatie gedaan aan m'n hokkie.

Ik had vandaag een nieuwe 230v sunon lookalike gekregen, dus heb die maar een plaatsje gegeven in m'n hokkie.

Die heb ik dmv een alu-strip met elkaar verbonden en opgehangen aan de lampenkap.

Van het weekend zal ik een lasdoosje plaatsen en de fans aansluiten, nu maar hopen dat ik de temp wat lager krijg.

Ik had tijdens proefdraaien een max temp van 39gr moet wel zeggen dat het buiten ook erg warm was....

 

gallery_13095_8473_2016343.jpg

 

gallery_13095_8473_2346603.jpg

 

gallery_13095_8473_1848544.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola SmokeyB,

 

Een nieuw rondje in de kast :lol:, ben benieuwd naar jouw SOG. Veel succes.

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm: leuk dat je ook weer even komt kijken, bedankt.

 

Ik zit even met een probleempje, zit met drie zaailingen die wel omhoog zijn gekomen maar het zaadje zit er nu al bijna drie dagen omheen.

De andere drie zijn wel uitgekomen met 2 uitschieter die al heel snel boven waren.

Zelf durf ik ook niet die zaadschelpjes eraf te peuteren, is dat nodig of moet ik gewoon nog even een paar daagjes geduld hebben??? of gaan ze dood als ik ze geen handje help??

Ik moet zeggen dat ik erg weinig ervaring heb met zaailingen dus sta open voor alle adviezen.

 

De twee uitschieters heb ik gisteren overgepot in kleine 0.5 ltr potjes.

nog eventjes en dan mogen ze onder de HPI :D

 

Nu even de foto's:

 

gallery_13095_8473_1656236.jpg

 

Ze zijn nog wel aan het groeien:

 

gallery_13095_8473_2318792.jpg

 

gallery_13095_8473_1593671.jpg

 

gallery_13095_8473_874443.jpg

 

Tips en adviezen zeer welkom

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey smokey,

 

prachtig hokje heb je daar.

 

ik zou het zaadhoesje eraf prutsen als ik jouw was,zo lopen ze alleen maar achterstand op!

gewoon voorzichtig het hoesje openplooien.

heb het ook al voorgehad.

 

veel succes.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi smokeyB,

 

Ik had ook een zaailing die zijn zaad dopje niet wou afwerpen, ik heb deze gewoon met beleid van de kiemblaadjes gepeuterd met een pincet na een dag stonden de kiemblaadjes open. Ik zou wel even wachten tot de zaailingen recht op staan. Op de foto zag ik dat de grond flink nat is, dit leverde bij mij problemen op, hou de zaailingen iets droger, de eerste twee weken drinken ze namelijk bijna niks. Het te natte substraat zorgde er bij mij voor dat ik iele en gestrekte plantjes kreeg. Ik zie verder dat je vrij kleine potjes gebruikt voor het ontkiemen, hou je er rekening meer dat de penwortels van zaailingen ongeveer 10 cm naar beneden groeien, ik zou zodra ze recht staan direct overpoten naar een groter huis (ik kiem zelf in 0,6 L potjes van 12 cm hoog), voordeel van een grotere pot is dat de kans dat je ze teveel water geeft, in hun beginnend bestaan, kleiner maakt. Waarom hang je niet direct de HPI er boven??? Verder geen commentaar of suggesties.

 

Dampende groet,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo & Worm: Bedankt voor de tips en commentaar :D

Ik heb heel voorzichtig moedernatuur geholpen door de schelpjes eraf te halen en op advies van worm direct overgepot naar 0.5ltr potjes....

En zal rekening houden met de watergift en zal ze zo min mogelijk geven op het moment.

De reden dat ik ze nog niet onder de HPI heb is dat ik wil dat ze eerst goed ontkiemt zijn zodat ze de temp in m'n hokkie kunnen hebben, die is op het moment max. 32 gr.

Dus dat zal na het weekend gebeuren.

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie,

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er altijd leuk uit zo die kleine spruitjes die net hun koppie boven het zand steken :D Verder zien ze er ook goed uit vooral die twee wat grotere, nu hopen op een goede opbrengst.

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kale neet :D

 

die staan toch veels te nat man !! ze drijven zowat weg .... ze moeten ook zoveel mogelijk licht hebben zogauw er blad zichtbaar is !! dus zet ze maar lekker in een warm hokje kunnen ze gelijk een beetje opdrogen.

 

 

 

Het zaadje moet er duiddelijk van af maar volgende keer kan je misschien beter (niet te nat maken) maar een plastic zakje erover heen spannen zadat de luchtvochtigheid iets oploopt. Dan gaat het zaadje beter en makkelijker open. Ook had je die ene met die plas water denk ik wat dieper moeten stoppen. 2 a 3 cm gaat prima 1 cm is vaak te weinig ...

 

 

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

@softice: daar hoop ik ook op, thanks :D

 

@Happydude: Daar was ik inmiddels ook al achter gekomen, ik geef ze nu minimaal water dmv een klein 5ml injectiespuitje....

Ze staan nu 1 dag onder de HPI lamp en heb de temp nu redelijk onder controle, zo'n 30 tot 34gr....

Als de temp buiten zal afnemen naar zo'n 20 a 22 gr zal het zo'n 26 tot 30 zijn, en dat zal niet zo lang meer duren denk ik.

 

Spreek je later,

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

 

Wat is het weer verschrikkelijk warm vandaag pffffff, voor m'n buitenplantje ideaal natuurlijk :D

De temp in m'n hokkie is nu zo'n 36gr maar de plantjes hebben er weinig moeite mee.....

Het duurt nog even voor de bloei en dan zal de temp wel weer wat minder zijn.

 

Van groot naar klein:

 

gallery_13095_8473_3771860.jpg

 

Schattig he??

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te zien dat ze allemaal boven de grond zijn en mooie groene blaadjes hebben :D Hoe lang ga je voorgroeien als ik vragen mag? Ben namelijk in de toekomst ook van plan met HPS te gaan werken.

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kweek en een mooie kast heb je zo.

 

Dit ga ik volgen, als je de temperatuur wat beter wil houden kan je ook onder TL5 of PL-L gaan kweken.

 

Waarom je keuze voor HPS?

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Softice: Goede vraag.... Ik weet het nog niet, hangt een beetje van de groei af.

als ze iets groter zijn worden ze getopt en laat ik ze nog even groeien zodat ik 6 kleine struikjes heb, daarna gaan ze over op 12/12.

 

@Love2smoke: thanks man, Ik heb alleen maar een HPI en HPS lamp en vind het wel prima zo maar met zo'n hittegolf in m'n schuur en dat kleine hokje is het wel lastig om die warmte weg te krijgen.

Dan zou PL super geschikt zijn, ik moet zeggen dat ik dat ook erg leuk vind om te volgen net als inductie maar ik vind de aanschafprijs nogal veel voor zo'n lamp, resultaten zijn niet verkeerd.

Maar goed de temp is nu weer prima onder controle zo'n 28 a 30 gr, das zeker niet verkeerd voor de groei.

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe de temp is eindelijk weer een beetje normaal, dit is precies goed zo.... een buitentemp va zo'n 22gr. :D

Heb zojuist even een paar foto's gemaakt met het licht uit, eens kijken wat jullie ervan vinden.

 

Had er van de week even een extra ventilator bij gezet

 

gallery_13095_8473_1533630.jpg

 

gallery_13095_8473_1819098.jpg

 

gallery_13095_8473_1205849.jpg

 

gallery_13095_8473_2614023.jpg

 

gallery_13095_8473_824264.jpg

 

gallery_13095_8473_388491.jpg

 

gallery_13095_8473_802712.jpg

 

gallery_13095_8473_1095637.jpg

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo echt een mooie kast is dat (heb ff je bouwverlsga gelezen). Zeer interessant. Dames zien er goed uit, maar wel erg donkergroen (of ligt dat aan mij?).

 

Veel succes gewenst :wave:

 

Grtz SoftIce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...