Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: luchtverdeelslangen, de resultaten!

Recommended Posts

In het topic over de luchtslangen van A&T trading kun je er alles over lezen en al je algemene vragen hierover kwijt, in dit topic kunnen de testers hun ervaringen kwijt.

 

Probeer in ieder geval in minimaal twee posts te beschrijven:

 

- Hoe je hem hebt geïnstalleerd zodat A&T daar nog wat opmerkingen over kan geven als dat nodig is, beschrijf ook je vorige situatie.

- Wat de ervaringen zijn in het gebruik. Bij voortschrijdend inzicht kun je daar naturlijk op aanvullen!

 

We hebben gekozen voor deze opzet om zoveel mogelijk van de informatie over het product bij elkaar te krijgen in één topic.

 

Ga geen foto's quoten etc, en geef goed aan tot wie je je je richt als je een vraag stelt, en blijf on-topic. Nogmaals, algemene vragen kun je plaatsen in DIT topic. Het gaat hier over de praktijkervaringen.

 

Succes testers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie :specool Whazz zo blijft het lekker overzichtelijk

 

De testers:

1. Whazzup jij natuurlijk ook een beetje

2. Richie Hawtin

3. Dr Livingstoned

4. Fif

5. Angel777

6. Blackbut die neem het misschien ook mee in de test met koelbatterij op een passieve inlaat

7. Green Lady maar dat duurt ff wat langer omdat die misschien de koelbatterij in een semi gesloten systeem ook het gaat testen

 

nogmaals bedankt en veel succes :yummy: :wub: :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool cool cool dat a&t trading hier te vinden is.kheb goede ervaringen met jullie jongens en kom weer keertje babbelen.Mooie test van die slangen.als het wat is heb je hier een klant.verdeelde lucht geeft minder lkans op hot en coldspots dus altijd beter.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @twindaddy80, waar was jij vrijdag dan? Ik was er, blackbutt was er, en als jij nou ook was gekomen, dan hadden we gelijk een mini-meet :specool.

 

Ff weer on topic; Ik moet eerst wat werkzaamheden verrichten omtrent het aanleggen van een waterbron/put. Dit zal hooguit een week in beslag nemen (hoop ik). De test gaat dan i.c.m. het semi-gesloten systeem met de koelbatterij.

 

gr, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezellig :specool :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo testers, waar blijven jullie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed werk kost tijd dus geef ons even tijd ;)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog effe werk aan men tweede hokje, denk dat deze ergens midden/eind augustus zal klaar zijn.. Verslag volgt nog ;)

 

Greetz Fifi

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik wacht nog steeds op mijn nieuwe vent ;)

 

TNT Post

Detailpagina zending

Status: Zending gesorteerd :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe vriend ritchie ;)

 

(ik weet wel wat je bedoeld hoor :rolleyes:)

 

Ik weet wel zekers dat het werkt.. ze gebruiken ook zoiets in gekoelde vrachtwagens..

 

om de koude lucht over de gehele lengte te laten uitstromen...

 

Toppie spulleke, en vast 10x goedkoper dan zon airsock :rolleyes:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, je zou denken dat het woord "vent" op een een Hollands forum totaal geen betekenis zou hebben.. maar toch :)

 

ik heb het wel degelijk over een ventILATOR :P

 

deze die net aangekomen is :)

 

gallery_18291_8392_481678.jpg

 

lang leve TNT die ook op zaterdag levert :rolleyes: (heb ooit zelfs een pakket van Sannie op zondag ontvangen :P )

 

vanavond installeren we de boel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keep up the good work, let us test :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi testers,...

 

De langste kant van mijn hok is 1.5 meter....en de actieve inblaas is 500m3

met een diameter van 160mm.

Normaal zou je dan minimaal 4 meter slang nodig moeten hebben volgens de berekeningen.

 

Is het mogelijk een aantal gaten bij te ponsen zodat de lengte van de slang ingekort kan worden,

bv dubbel zoveel gaten en dan maar 2 meter lengte bij deze afmeteingen,....en zo door.

 

Greetz.... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@freecanna,

 

dat kan, maar is het wel nodig dat je zoveel inblaast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker ik heb een afzuiger van 1000m3 staand op ongeveer 3/4 en de 500m3 inblaas draait vol open ,

de temperatuur blijft dan mooi met dit weer,... rond de 26a 27 graden lampen aan.

Daarnaast draait er ook nog een cp fan onderaan de bodem deze is wel passief ,

de onderdruk is precies genoeg.

 

En geen last van storm in mijn kast ,...het word allemaal netjes verdeeld door een boxfan die tussen de

inblaas en lamp in hangt.

 

gr,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeten ze ook zo hard lopen om deze temperatuur te handhaven.. of kan het wat minder, heb je dat al geprobeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ,....als ik de afzuiger voluit zet dus 1000m3 inplaats van 75% daarvan, dan

blijft de temp gewoon het zelfde.

Maar als ik hem terugdraai naar lager dan 75% dan neemt de temp meteen langzaam toe.

De inblaas staat dan al die tijd gewoon voluit.

 

Opstakels zitten er niet in want de beide slangen lopen zonder knikken en bochten.

Als de lampen uit zijn dan staat de inblaas helemaal uit en de afzuiger op 40%,

de inblaas loopt dan passief .

 

De temperaturen komen niet hoger dan 26 a 27 gr met dit weer en lamp aan.

En licht uit is het dan 21A 22 gr.

 

Met het normale weer is dit zo`n 2 gr lager .

 

Word het warmer buiten ( 30 gr ) dan is het met lamp aan 28 a29 gr en lamp uit 25 .

Nu werk ik zonder verdeler de verse lucht komt uit de slang boven in de kast uit.

.....zou het wat uitmaken qua temp met genoemde slang.

 

gr,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik eerlijk ben denk ik het niet... waarom, je hebt een kleine ruimte, dus de lucht wordt wel goed verdeeld met die capaciteiten

of je zou zo`n slang onderin rondom moeten leggen... zodat je de frisse lucht direct tussen je planten brengt en de warme lucht zodoende naar boven verdringt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies ,.....ik snap wat je bedoelt ....heb een keer hetzelfde gehad maar dan met behulp van een dubbele

bodem.....dit heb ik verandert omdat het nu beter te koelen is .

Maar ik geloof ook dat ik het niet koeler krijg dan nu....zonder airco ofzo.

 

Ach en zo extreem zijn mijn temperaturen in mijn kast nu ook weer niet,....

 

Bedankt voor je heldere info.... :rolleyes:

 

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee zeker niet koeler met een luchtverdeelslang... maar daar is die ook niet voor bedoeld, het is puur voor een betere luchtverdeling en ventilatoren weg te laten

en ja niet iedereen heeft het nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo.. blijkbaar ben ik de éérste die de slang in de kast gekregen heeft :P

 

Alles op een hoopje... de slang werd handig opgerold geleverd in een minidoosje .. :P -> Adje

 

gallery_18291_8392_46418.jpg

 

Nieuw speelgoed = nieuwe gaten in de kast B)

 

gallery_18291_8392_2689887.jpg

 

Voor de verbindingen (bochten) en de ingang in de kast heb ik pvc rioolbochtjes gebruikt, dit werkt perfect alhoewel toch een tip

voor wie het ook zo gaat doen in de toekomst..

Zaag het dikke gedeelte zoveel mogelijk van het bochtstuk, zo hoef je niet teveel te sleuren om de slang mooi vlak te krijgen als alles omhoog hangt.. Over het smalle deel past de slang perfect zonder dat je er ergens een knip moet in geven :P

 

gallery_18291_8392_1676421.jpg

 

Ik heb de bochtjes in de hoeken vast gehangen met enkele straps die ik met een fijn nageltje in de wand van men kast bevestigd heb..

 

gallery_18291_8392_2095301.jpg

 

gallery_18291_8392_1776513.jpg

 

gallery_18291_8392_2370756.jpg

 

Na 2 uurtjes zweten hangt alles stevig op zen plaats, het effect is onmiddelijk duidelijk voelbaar..

 

Dit gaan men vrouwtjes super vinden :rolleyes:

 

De luchtstroom in men hok is echt perfect nu, in het hele hok voel je een lichte stroom frisse lucht en zie je de bladeren licht bewegen.. perfecto maw :)

 

Jammer dat de groei er al een tijd volledig uit is want daar zal ik pas echt aan kunnen zien wat het verschil maakt met mijn passieve inlaat van vroeger.. Nog 4 weken en we doen de éérste test met nieuwe zaailingen ...

 

Binnen een weekje volgt de update :)

 

grts

Richie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Rich :rolleyes: zet `m op :P :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi opgelost Richie Hawtin :P

Wel rustig met de resultaten!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...