Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Verse Cannalytics testmeesters in opleiding :)

Recommended Posts

Gisteren hebben wij (dat is knutsel, DrLivingstoned, doc, KTM, Weetje, en Sjoerd) de eerste workshop "ondergaan" onder leiding van Ronald Glas. Een hoop research werk werd met ons gedeeld en ik kan wel stellen dat we allemaal erg veel geleerd hebben en erg onder de indruk waren.

 

Deze workshop is de eerste van 3 of 4 om op te leiden tot officiële "keurmeesters" van Alphanova. Als keurmeester kun je, volgens het protocol van Alfanova, nauwkeurige analyses doen en er ook conclusies aan verbinden. Met name de interpretaties van de analyse is belangrijk en complex.

 

Ter afsluiting van de workshop hebben we een korte test-cannalyse gedaan van o.a. Sannies Jack, Daphne blue, Afghaan en Silver Snowqueen. Daar kwam een hele verrassende uit: De Silver Snowqueen van Sjoerd bleek een hasplant profiel te hebben! Hij heet hashplant omdat dit de enige plant is die grote hoeveelheden CBD bevast en daarnaast ook THCV en CBG, net als Hash normaal heeft. Dit was de vierde of vijfde die Ronald tegenkwam in al zijn duizenden testen, due Sjoerd, gefeliciteerd! De hash die we testen bleek vers te zijn. Er zaten nog veel cannabinoiden opgesloten als zuur.

 

Hier een paar plaatjes:

 

Allereerst wordt er 0,1 gram materiaal afgewogen en uitgespoeld met een speciaal sterk oplosmiddel. Alle cannabinoïden, maar ook pigmenten lossen op. Uit de oplossing wordt met een capilair enkle microliters genomen en op een testplaat overgebracht.

post-5211-1245009944_thumb.jpg

post-5211-1245009969_thumb.jpg

 

Daarna plaats je dit plaatje in een potje met enkele milliliters vloeistof die er voor zorgt dat de cannabinoïden van de spot omhoog trekken en onderweg worden afgezet. Het duurt ongeveer 23 minuten voor de oplosvloeistof de de bovenkant van de plaat heeft bereikt. Ondertussen wordt een kleurstof in een spray bereid om de plaats te "ontwikkelen". Zodra je die er op spuit kleuren de afgezette cannabinoïden. De plaats bepaalt de soort, de grootte de hoeveelheid.

post-5211-1245010168_thumb.jpg

post-5211-1245010185_thumb.jpg

post-5211-1245010200_thumb.jpg

post-5211-1245010222_thumb.jpg

 

De vergelijking met de referentiekaart, it's a hashplant profile!

post-5211-1245010267_thumb.jpg

 

Dit waren slechts enkele proeven, we komen uiteraard nog uitgebreid op de uitslagen van de echte testen terug.

post-5211-1245010332_thumb.jpg

 

We houden jullie uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen maar we moeten nog een hele hoop leren!

 

Doc, bedankt voor de gastvrijheid en de locatie, Ronald, al heel erg bedankt voor je inzet en al die mooie onderzoeksresultaten die je met ons wilt delen. <_<

 

Het gebeurt niet vaak dat een groepje blowers (want flink geblowd werd er uiteraard!!) stil wordt, maar dat gebeurde regelmatig! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik wil Ronald bedanken. <_<

Ik heb zelden meegemaakt dat ik na een 8 uur sessie nog zin had om 2 uur na te praten :rofl .

Heb zeker zin in de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal heel interessant! Maar ik zie eigenlijk weinig gelijkenissen tussen de referentiekaart en de 'test'-plaat. <_<

Op de testplaat staan ook 5 lijnen en op de referntiekaart slechts 4?

 

Nuja, het zal ons allemaal wel duidelijk worden na verloop van tijd. Is het al bekend hoeveel deze testkit zal gaan kosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een leuke gezellige leerzame en vermoeiende dag... Ronald bedankt, de rest ook bedankt voor de aanwezigheid.

 

Ik heb veel geleerd... En ik hoop nog meer te gaan leren...

 

molmol: Iedere kolom is een ander sample.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja mij krijg je niet snel stil..

maar als ik allemaal dingen hoor waaraan ik de afgelopen jaren vaak heb gedacht,

talloze moeglijkheden op rij,

maar die altijd stuitte op het individu...

 

En als je dan met zo'n stelletje om tafel zit,

waarvan er 1 een wetenschappelijke rave houd waar je U tegen zegt....

 

Dan suizen opnieuw de mogelijkheden door mijn hoofd,

met 1 groot verschil:

Het gaat nu gebeuren!!!!!!

 

Beste lezers,

wij hebben gister alleen geleerd welke complexiteit het onderwerp heeft,

en zijn nog niet concreet in staat om met antwoorden te komen.

Maar dit gaat echt joeppiedepoeppie interessant worden!!!!!

 

 

Tja, en zo op de terugweg naar het friese land,

was de eerste profiel verassing al binnen.

Met als kleine correctie dat het hier de

Snowqueen betrof.(ipv silver queen)

Een wetenschappelijke bevestiging dat die op het medicinale pad

de juiste bloemen heeft geplukt.

 

 

bedankt iedereen voor een leerzame middag,

moeten we nou agenda's gaan trekken?

 

Of morgen? <_<

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zeer interessant met die Silver Queen, maar waar in Nederland is die test te koop (liefst online)????

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snowqueen <_<

 

De Cannalytics kit is bij iedere dealer van kulu trading te bestellen (als ze hem niet in het standaard assortiment hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

doet me denken aan chromatografie. ik veronderstel dat er een alcohol werd gebruikt om de canabinoïden te scheiden, weet er iemand de naam van deze vloeistof? en de naam van de stof om het tracé te kleuren?

 

heb eigenlijk ook nog een vraagje: wat is het verschil tussen de canabinoïden dicht bij de start-stip en meer naar onder? elke zone moet toch andere eigenschappen hebben niet? ben benieuwd.

 

is echt wel super dat je zo soortjes kunt identificeren want dat is toch de bedoeling he? ik kan het al meteen gebruiken want heb hier een soortje staan waar ik eigenlijk niks van weet.

 

Waar ik vooral interesse in heb zijn de determineer kaarten. hebben jullie deze ter beschikking? eventueel online plaatsen?

 

ik blijf dit topic volgen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut interessant. Misschien dat ik zelf ook maar eens aan de slag ga met zo'n kit. Ben ook wel benieuwd naar de verschillen in profiel van samples van verschillende phenotypes uit hetzelfde soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer informatie over de kit kun je vinden op de site van Alphanova uiteraard, inclusief een lijst van cannaboïden. Ander verplicht leesvoer (in ieder geval voor de testers in spé <_< ) is het proefschrift van Arno Hazekamp: Extracting the medicine. Onderdelen daarvan gebruiken we als materiaal in de workshop.

 

Kijk uit hoor Thomas, het testen werkt verslavend! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de links!

 

zelf ook beetje opzoekingswerk gedaan.

 

om een extractie te maken gebruik je een mengeling van methanol en chloroform

het testplaatje is Silica gel 60 F254 precoated (Merck)

het solvens om de chromatografie uit te voeren... daar ben ik nog niet helemaal uit... :rofl

 

de verschillende canabinoïden worden dan afgezet maar zijn NIET zichtbaar

hiervoor moet het testplaatje bespoten worden met een FAST BLUE BB oplossing (dit is een zout dat zich bindt met canabinoïden)

 

al deze dingen kan je kopen bij een drogisterij (of online) en zijn vrij goedkoop. dus nog geen testjes bestellen!!! <_< :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij gaan de cannalytics setjes gebruiken als standaard om een betrouwbaar, controleerbaar resultaat te krijgen. Deze test, in deze samenstelling, is ook al gevalideerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe accuraat is deze test eigenljk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij loopt behoorlijk in de pas met de gaschromatograaf in Leiden waarmee ze de validatie hebben gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola!!

Ik kan niet wachten om de uitslag van die dabney blu te zien :rofl

Kicke bezigheid mannen <_<

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Welke is nu de Silver Queen op de laatste foto???Vergat ik nog te vragen.

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de enerlaatste foto, zie je de strip,

de linker kolom is van de snowqueen.

je ziet de gelijkenis met het profiel van de hashplant en hash.

op de laatste foto, de rechterplaat, linker kolom.

De aanwezigheid van de CBD's maakt het tot een hash profiel

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff pica gepikt om mee te vergelijken:

about480dfdabd3f43.jpg

 

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@weetje

Thnx voor de info.Heb je info over de genetische achtergrond van Snow Queen??

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm, tja elmanito,

je kunt je voorstellen dat er een extra basic vergadering is belegd,

Sjoerd is het "filmpje aan 't terug draaien" om er achter te komen welke pheno de hand heeft in deze CBD kwestie.

Maar deze koningin is natuurlijk ook weer over vele jaren ontstaan; dus dat filmpje is wel lang.

 

Feit is wel dat het vrijwel onmogelijk is dat dit profiel ook niet in andere (basic) soorten naar boven gaat komen.

 

De prachtige vrijgevigheid van Sjoerd heeft ervoor gezord dat al jarenlang mensen genetica krijgen voor eigen gebruik.

Hij heeft dus veel weg gegeven.

Mijn gedachte op dit moment is om eerst het geheel in kaart te brengen, voordat er genetische namen en bronnen worden vrijgegeven. Maar ook dit is onderwerp van gesprek.

 

Ik zie het er wel steeds meer van komen dat Dhr. Elmanito maar is een basicbakkie moet komen halen... <_<

(of andersom)

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb je Early Lesotho ook nog steeds in bezit en die gaat lekker op dit moment. :rofl

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig heren!!

 

 

Maar de aanschafprijs voor een testsetje steekt me wel hoor

 

 

 

 

Cannalyse fingerprint/THC test kit 50tes Model: Cannalyse fi

 

 

Cannalyse fingerprint/THC test kit 50tes

Click to enlarge

 

€304.00

 

BRON: http://www.mygrowshop.com

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er meer van verkocht zou worden dan zouden ze zeker goedkoper zijn.

 

Overigens... 304 euro voor 50 tests ~ 6 euro per analyse. Redelijk goedkoop als je het met een gaschromatografie analyse vergelijkt waarin je slechts enkele stoffen kunt aantonen <_<. Alles is maar relatief he. Je moet ook in aanmerking nemen hoeveel tijd in de research is gaan zitten. Het zit niet alleen in de test zelf, maar ook in de interpretatie, onderzoek validatie etc die gedaan is.

 

Er zijn ook kleinere setjes te koop, maar die komen wat duurder uit per stuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn stoffen waarvan de wetenschap nog niet heeft vastgesteld wat het is of hoe het werkt.

Ze zijn er wel dat is al duidelijk bewezen.

Ook heeft het werking in de high.

Hele sterke soorten zoals een echte zware Amnesia haze hebben cryptics.

 

Als jij het weet mag je het zeggen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...