Ga naar inhoud

Verse Cannalytics testmeesters in opleiding :)

123 replies to this topic

#41 keesthemad

The only thing to fear is fear itself. - FDR.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10130 Posts:

Gepost 26 juli 2009 - 23:36

Het was leuk, en de terugrit net niet vermoeiend te noemen...

Weer een diploma, het regent... :lol:

Kees.
Cheese and burger
Reeds gegeten; 8, 10, 13, 16, 18, 27, 30.

Grilled Cheese Acadamy

"putting on a few pounds the fun way"

#42 digibetic

digibetic

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 898 Posts:

Gepost 26 juli 2009 - 23:44

fantastig mannen! zis is de riel hevvie sjit!

feliciat!

planta pro homines
carpe cannabis diem
spectare lux cogitatio futurum

#43 weetje

Everlasting gardener

• Full member
  • 8030 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 08:49

ja, man, bovenal weer superz op het communicatieve vlak,
je mag het ook kletsen noemen; maar de neuzen dezelfde kant op, that;s nice.

Want cijfers,vergelijkingen en resultaten zeggen pas iets als er een doelstelling is.
Ik ben persoonlijk overtuigd van de onderbouwing die deze set zal geven,
aan de bijbehorende doelstelling.
Enkele veronderstellingen die ik al jaren koester, zie ik vanuit de totaal andere kant vorm krijgen.
Ofwel gevoel en intuitite zien opeens wetenschappelijke resultaten zien aan de "de andere oever"

Wat eem onpeilbaar diepe oceaan leek,
blijkt een brede rivier te zijn.

Een woest stromende rivier,
wordt voorzien van grote blokken steen.

Hierdoor ontstaat er veel meer verband en structuur in mijn denken,
het totale spectrum kan zo iets meer in kaart gebracht worden.

Nog steeds lees je hier dichterlijk gebrabbel,
terwijl het in mijn hoofd toch wel steeds meer tot vorm gaat komen.

Om iets met de voetjes aan de grond te kunnen melden,
is wel informatief, :lol:
Vanuit een bepaald perspectief lijkt
de hoogte van het THC gehalte steeds minder belangrijk te worden,
het gaat om de context waarin het THC element zich bevind.

Als ik zie wat wij zessen al aan nieuw materiaal/data hebben ingebracht,
dan gaat het mij duizelen wat er gaat gebeuren als alle wf leden hun broedsels in gaan zenden,
er moeten nog vele mooie dingen rondwaren op WF.

Ik denk ook dat we onszelf dit weekend op het juiste moment soms erg profesioneel gedroegen,
en waar blijft dan weer dat "proto type van een stony????
Alle 6 vanuit onze eigen insteek met onze eigen achtergrond,
dat kwam soms al prachtig bij elkaar: that's special.

Man ow man, we zijn aan het musiceren met een prachtig kostbaar insrtrument, alleen is het nog niet helamaal duidelijk
hoe je nu een kwint speelt of een terts, ook sommmige ventielen weten we nog helemaal niet te zitten en
is er nog geen muziek voor geschreven...
We gaan nu eerst luisteren naar 100den opnames van jamsessies om de tonen en accoorden in ons op te nemen
Ik heb zeer veel vertrouwen in ons componisten groepje,
temeer omdat ik weet dat we ook allemaal vanuit de achterban willen werken,
waarbij WF natuurlijk de eerste garde is.

tanx you 5,
en natuurlijk Ronald
en op naar de volgende ronden!!!!

greetz Weetje

die het wel kikken vond om met een J. in zijn snufferd,
in een lab te werken en te weten dat dit pas het begin is... :lol:

#44 keesie123

KC

• Members
  • Pip Pip
  • 194 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 11:17

Bekijk Post whazzup, op 15 Jun 2009, 02:23, zei:

Hij loopt behoorlijk in de pas met de gaschromatograaf in Leiden waarmee ze de validatie hebben gedaan.

Ik was benieuwd of deze validatie al beschikbaar was, ik heb hem nog niet gezien
Is er een linkje?

#45 bekerkweker

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 59 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 11:42

hehehe dit is wel bizar hoor...techniek staat voor nix tegenwoordig!

#46 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 16:05

Moet ik eerdaags me samples van uit het buitenland sturen :lol: buitenweed speciaal

Gefeliciteerd overigens heren

Buble
Stoned is the way off the walk

#47 Richie Hawtin

Grow Addict

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1093 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 16:31

Proficiat met het diploma mannen :lol:

Ik dacht dat ik Frans (exotic frans) horen zeggen had dat er een setje van 10 Cannalytics op de markt kwam, daarvan was
de prijs (was wel inkoopprijs) goed te doen hoor..

Héééél interessante shit :lol:

grts
Richie :lol:

#48 weetje

Everlasting gardener

• Full member
  • 8030 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 16:34

Graag Bubles,....
kijk zo schiet het lekker op, zonder dat er wat gevraagd wordt, hehehe.

Zoals verteld hebben we een maandje bezinning en reflectie,... izza niet 1,2,3 hoplakee...
Zou het niet prettiger aanvoelen als je een document zou hebben wat betrekking heeft op de verzending,
en in geval van (juridische) nood, je zaak sterkt?
Zo'n klein koffiebezinksel van vanochtend, wat nu klad staat op papier,,
en bijna klaar is om de juridiche afdeling mee op te zadelen.....

greetz Weetje

#49 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 17:36

Bekijk Post keesie123, op 27 Jul 2009, 12:17, zei:

Ik was benieuwd of deze validatie al beschikbaar was, ik heb hem nog niet gezien
Is er een linkje?
nee, die link is er niet. Kan wel vertellen dat tijdens de validatie bleek dat de Cannalytics méér cannabinoïden kon onderscheiden dan de gebruikelijke gaschromatografie, maar dat heb ik al eens eerder uitgelegd. Uit het lab van Arno Hazekamp als ik me niet vergis overigens.

@weetje: ASgrow is daar al mee aan de slag geweest, daar kom ik op terug.

@ritchy: Ja, er zijn al setjes. Iedere dealer van Kulu kan die bestellen (bij Kulu). kosten (winkelprijs) zo 200 euri's voor 10 testen.

#50 kasperfish

Spook Weed en Vissen

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 433 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 18:05

sorry dat ik weer kritisch ben maar dit is geldklopperij!!!!! 10 testjes voor 200euro's whoehahaha (in dit geval dus echt wel pleuro's). je kan al het benodigde materiaal apart inkopen en dan heb je voor 200 euro 1000 testen. we gaan weer dezelfde weg op net zoals het feminiseren. onderzoekers publiceren een artikel waar de methode wordt uitgelegd en andere mensen proberen er geld uit te kloppen (wat overigens meestal wel lukt). het is zeker positief dat onze wietjes worden ontleed maar jongens toch laat je niet vangen! cannalytics is niet de uitvinder van deze methode maar wel een bedrijfje dat winst wil maken met het werk van gerenommeerde wetenschappers. raadpleeg eerst even wat literatuur alvorens deze testjes te kopen. in dit topic heb ik al een deel van het benodigde materiaal opgesomd.

grtzz

ps: no offence!

#51 kasperfish

Spook Weed en Vissen

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 433 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 18:25

sorry dat ik weer even door ga! ik zou mij eigenlijk niet moeten excuseren, maar kom, zo erg vind ik dat niet!

Bekijk Post whazzup, op 14 Jun 2009, 22:14, zei:

Deze workshop is de eerste van 3 of 4 om op te leiden tot officiële "keurmeesters" van Alphanova. Als keurmeester kun je, volgens het protocol van Alfanova, nauwkeurige analyses doen en er ook conclusies aan verbinden. Met name de interpretaties van de analyse is belangrijk en complex.
het is dus GEEN protocol van alfanova!

Allereerst wordt er 0,1 gram materiaal afgewogen en uitgespoeld met een speciaal sterk oplosmiddel. Alle cannabinoïden, maar ook pigmenten lossen op. Uit de oplossing wordt met een capilair enkle microliters genomen en op een testplaat overgebracht.
nu jullie testmeesters zijn kunnen jullie zeker vertellen wat dit SPECIAAL oplosmiddel precies is! (wedden dat we geen antwoord krijgen :lol: )

Daarna plaats je dit plaatje in een potje met enkele milliliters vloeistof die er voor zorgt dat de cannabinoïden van de spot omhoog trekken en onderweg worden afgezet. Het duurt ongeveer 23 minuten voor de oplosvloeistof de de bovenkant van de plaat heeft bereikt. Ondertussen wordt een kleurstof in een spray bereid om de plaats te "ontwikkelen". Zodra je die er op spuit kleuren de afgezette cannabinoïden. De plaats bepaalt de soort, de grootte de hoeveelheid.
welk type plaatje wordt gebruikt? welke vloeistof wordt gebruikt voor deze mobiele fase? en welke kleurstof wordt gebruikt om de cannabinoïden te kleuren? (wedden dat we geen antwoord krijgen :lol: )

kom op testmeesters! wij willen gegevens zien en anders post ik ze hier!

grtzzz

ps: again NO OFFENCE

#52 weetje

Everlasting gardener

• Full member
  • 8030 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 18:30

tja kasperfish-
qua kosten heb je wellicht gelijk, en jaar of 2 geleden zei een kennis hetzelfde, dus dat neem ik zo aan.
Tot zover ik weet is dhr. Glas de enige die poogt de kit op de markt te brengen, dus als je gelijk hebt is er een gat in de markt.
Is het niet zo dat vele onderzoekers zich baseren op ondezoek van collega's? ik zit net dit te lezen, en moet je kijken wat een referenties.(4 a-4tjes)

ik denk dat deze jongens( ik durf wel voor ons 6en te praten) zich niet zo makkelijk laten vangen, :lol:
er zijn vele achtergronden om aan te refereren.
En ik weet wel zeker dat zodra we banaantjes constateren, er ernstig aan de bel getrokken wordt.

Nou ben ik persoonlijk al ruim 2 jaar vele kanten van de canna problematiek aan het belichten,
waarbij het (medische) consumentenbelang voorop staat.
Tot nu toe ben ik geen bedrijf tegen gekomen dat op deze manier poogt literatuur,wetenschap en diverse gebruikersgroepen aan elkaar te koppelen en op een bepaalde manier in kaart te brengen.
De manier waarop kennis met ons gedeeld is, en de plannen die er liggen geven mij een zeer goede hoop om belangrijke infromatie naar boven te krijgen.

greetz Weetje

pwef nu pas lees ik je tweede post,
uhm laat m even bezinken,
maar ga geen commercieel belangen van een ander ondermijnen.

denk wel dat je onderscheid moet maken tussen collectief belang
en een ondernemer.
Beetje vreemde vraag om aan de kok te vragen wat het recept is van zijn eten,
of het nou een frikandel is of haute cuisine.

greetz Weetje

#53 elmanito

Unrankable Forum Junkie

• Validating Members
  • 7428 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 18:57

Identificatie B: Dunnelaagchromatografie

Testoplossing (a): Gebruik testoplossing (a) van de test op verwante verbindingen en gehalte.

Testoplossing (b : Gebruik testoplossing (b van de test op verwante verbindingen en gehalte.

Referentieoplossingen: Respectievelijk D9-THC, CBN en CBD oplossingen van 1 mg/ml

Dunnelaagplaat: DLC silicagel F254 nm platen, 20 x 20 cm.

Loopvloeistof: Petroleumether (40-60) : ether (40:10; V/V)

Opbrengst: 5 en 10 mcl van testoplossing (a) en (b en 10 mcl van de referentieoplossingen, als een band.

Ontwikkeling: Over een afstand van 10 cm in een onverzadigde bak. Laat de plaat in de lucht drogen gedurende enkele minuten.

Detectie: Besproei met een oplossing van 1 g/l Echtblauwzout B in een mengsel van ethanol : water (1:1; V/V). Beoordeel vervolgens in zichtbaar licht.

Resultaten: Zie de volgorde van de aanwezige zones in het onderstaande schema.

In het chromatogram van testoplossing (a) kan een roodviolette zone overeenkomstig D9-THC aanwezig zijn.
In het chromatogram van testoplossing (b kan een roodoranje zone overeenkomstig THCA aanwezig zijn en een oranje zone overeenkomstig CBD.

bron

Namaste :lol:

#54 kasperfish

Spook Weed en Vissen

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 433 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 19:09

het punt is, als je iets verkoopt moet je vertellen wat het is. dat is verplicht. op een blikje cola staan de bestanddelen ook vermeld zonder het recept te verklappen. bij deze test gaat het niet om een recept noch om een exclusieve methode. het is bij de wet verplicht te vermelden welke stoffen er in een product zitten, puur om de veiligheid en ter informatie! ik weet perfect hoe deze vloeibare chromatografie werkt. ik weet ook wat het plan is: "laten we de cannalytics lanceren op het forum en er een mooie duit aan verdienen". de chromatografie van cannabinoïden publiekelijk maken is een goede zaak, daar hoor je mij niet over klagen. maar waarom moeten er weer woekerprijzen worden gevraagd voor bestanddelen die (echt wel) goedkoop zijn? staat dit niet haaks op de filosofie van de cannabisgebruiker? laten we gewoon eerlijk zijn met elkaar. moest de test nu verkocht worden voor een aanvaardbare prijs (dit wil niet zeggen zonder winst) dan zou IEDEREEN zijn wiet kunnen testen wat het hele gebeuren alleen maar ten goede komt ( het collectief belang mag niet worden verstoord door het individuele belang van dhr Glas).

grtzz

ps: ik wacht nog steeds op de namen van de gebruikte vloeistoffen om de chromatografie uit te voeren en op de naam van het zout om de cannabinoïden te kleuren. ik vind dat dit wel vermeld mag worden. zijn er nog mensen die mijn mening delen?

EDIT:

Bekijk Post weetje, op 27 Jul 2009, 19:30, zei:

Is het niet zo dat vele onderzoekers zich baseren op ondezoek van collega's? ik zit net dit te lezen, en moet je kijken wat een referenties.(4 a-4tjes)
ja dat is zo. kennis is cumulatief en onderzoekers zijn moreel verplicht om naar de resultaten van andere onderzoekers te refereren indien zij hier gebruik van maken. het zou niet mooi zijn ten opzichte van collega-wetenschappers om met hun pluimen te gaan lopen.

#55 weetje

Everlasting gardener

• Full member
  • 8030 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 19:42

Wat mij betreft zijn dit zaken die rechtstreeks aan de fabrikant gesteld moeten worden,
en niet aan de keurmeesters.
Voordat je een poll start: ik ben het met je eens, ik denk dat Ronald er ook geen bezwaar tegen heeft,
maar kunnen niet namens hem spreken.
Kun je tijdelijk genoegen nemen met het feit dat Ronald gevraagd gaat worden om betrokken te kunnen worden in deze vragen?

Ik zou wel willen dat je de integriteit van mensen pas ter discussie stelt als je een weerwoord gehoord hebt.
Dat geld ook namens mijzelf.
Ik ben niet bepaald iemand die voor een karretje te spannen is.
En verwacht van mijn vrienden dat zij ieder moment van twijfel aangrijpen om mij daar op aan te spreken.
dus ook van jou, als je dat wilt, maar wel gefundeerd.

Want aan de andere kant had "het collectieve belang" nu mooi aan de kant gezeten, met een lekkere joint.
Maar er zijn 6 mensen gevraagd om gebruik te maken van iets.
De tot nu toe gemaakte onkosten kunnen niet door ons gedeclareerd worden, tenzij je de postbus hebt van het : collectief belang :lol:
De keurmeesters hebben in hun vrije tijd een lichtelijke raming gemaakt van de prive-onkosten die zij opofferden, enkele pijnlijke fronzen tot gevolg....

Heb een beetje vertrouwen in je medemens,
en wie weet wordt je verrast.

greetz Weetje

#56 kasperfish

Spook Weed en Vissen

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 433 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 19:55

@weetje: ik zou niet weten hoe ik de integriteit van meneer Glas zou schaden. ik geef hier gewoon een kritische opmerking en zou het fantastisch vinden dat meneer Glas hierop zou reageren (that's the nature of a forum, isn't it?). ik heb niets tegen het verkopen van deze testen, integendeel ik vind het fantastisch. alleen de prijzen doen mij huiveren.

#57 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 20:10

ik vind nog steeds dat je wel heel hoog van de toren blaast. Als het zo eenvoudig is waarom leurt iedereen en dan niet mee? Wees gerust, de vloeistoffen voldoen an alle etiketteringsvoorschriften, daar is voor gezorgd. Alpha Nova staat uiteraard ook onder allerlei toezicht. Dat de stofjes gevaarlijk zijn staat er ook duidelijk in vermeld, en ook hoe je er mee om moet gaan. Benzine moet je ook niet snuiven en lijn evenmin. Wat jij nu vraagt is iemand het onderzoeksresultaat van 4 jaar ploeteren gewoon op straat te gooien? In plaats dat je nou eens van de positieve kant komt en Ronald een pluim geeft omdat hij ons in staat stelt om dit allemaal te kunnen doen... Ga jij je eigen zakken eens kloppen voor je het over de lege zakken van andere hebt.

Over de prijs:

- Ten eerste gaat er aan de ontwikkeling van een product veel vooraf. Er is ook iemand nodig die het moet bedenken.
- Ten tweede is de prijs van een kit niet alleen de kostprijs van de spulletjes, maar tevens alle ontwikkeling, faciliteiten en productie die daar omheen zit, inclusief logistiek etc. Als je 10.000 kitjes maakt zijn ze heel wat goedkoper, dat is duidelijk.
- Ten derde heb je de groothandel en de detailhandel die er ieder het leeuwendeel van wegsnoepen.
- Ten vierde heb je dan ook nog eens al het (wetenschappelijk) onderzoek dat er aan vooraf is gegaan en nog steeds plaats vindt, bijvoorbeeld om profielen en werking aan elkaar te koppelen, er achter te komen hoe bijvoorbeeld sommige cannabinoïden de werking van THC beïnvloeden en op die manier te kunnen voorspellen wat de uitwerking is van een bepaalde combinatie stoffen, en tot slot dat te koppelen aan een medisch advies. Bovendien kost het testen met de gaschromatograaf momenteel (even uit mijn hoofd) 200 euro per test, en daarmee heb je niet eens een volledige print.

Als je klachten hebt richt je tot Ronald Glas (en pak gelijk ook even de rest van de pharmaceutische industrie aan) en zit niet zuur te zeuren in een topic over leuke nieuwe dingen op het forum, want die discussie sluit ik direct af.

#58 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 20:16

p.s. Ga jij je definitie over protocollen nog maar eens nakijken.

#59 weetje

Everlasting gardener

• Full member
  • 8030 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 21:13

dat vind ik niet,
ik vind het jammer dat het niet toegankelijker is.
Aan de ene kant is het weinig geld om zeker te weten dat je het juiste soortje bij de staart hebt,
aan de andere kant is het zeker voor de zoeker een kostbare aangelegenheid.

Daarom zou het zo mooi zijn als het gebruik een breder draagvlak krijgt,
en zoals whazz zegt, de kostprijs naar beneden toe zal gaan.

Realiseer je daarintegen wel dat elke breeder die de print bij zijn soortje levert,
je al een behoorlijke indicatie geeft wat je kan verwachten.(natuurlijk ik weet het homogeniteit/betrouwbaarheid)
En zo zijn er nog veel meer heikele punten waar we samen uit moeten komen.

greetz Weetje.

ps. ik had het meer over mijn eigen integriteit,
nogmaals ik kan niet voor een ander spreken.

#60 Chaz

Harde kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1197 Posts:

Gepost 27 juli 2009 - 21:14

Ik snap Whazzup helemaal, maar er bestaat ook nog zoiets als prijselasticiteit... 10 euro voor 1 test (ik dacht tenminste dat dat de prijs was) is me iets te gortig, ik denk als er een leuke kortingsregeling geregeld wordt voor WF-leden dan die tests hard over de digitale toonbank gaan...

Ik heb natuurlijk helemaal geen inzicht in de kosten die gemaakt zijn om het product mogelijk te maken maar goed; just my 2 cents :lol:

Gr. Chaz