Ga naar inhoud

Cannalytics profiles

62 replies to this topic

#61 Guest_elmanito_*

• Guests

Gepost 22 november 2012 - 19:33

Ik zei ook niet dat jij dat zei ;) & geef je gelijk dat je met de TLC-test wel moet uitkijken met de middelen die je gebruikt, waarvan de reagent een stuk schadelijker is.Tsja tis wel handig als je weet wat die gekleurde stippen precies aanduiden, zeker als je een printje krijgt opgestuurd.:tu

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

#62 Running Water

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 882 Posts:

Gepost 13 februari 2013 - 00:23

Paar stukjes info bij elkaar:

Testlab Amsterdam, test je wiet op thc en vele andere nuttige dingen (klik)

Cannabinoid Analysis Test van www.alpha-cat.org (klik)

#63 gantjanator

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 100 Posts:

Gepost 20 juli 2014 - 10:16

Wat is inmiddels de tussenstand? Welke apperatuur hebben jullie beschikbaar?

Persoonlijk vind ik die TLC's maar onzinnig. Het biedt geen enkele mogelijkheid om kwantitatief te testen. Zie ook het grote voordeel van een GC/MS niet in. Wanneer er met een standaardprotocol wordt gewerkt en de kolomspecifieke retenties van de analyten bekend zijn heeft een MS weinig toegevoegde waarde. Dan kun je ook met een andere detector (FID is meestal de goedkoopste variant) uit de voeten.
Overigens uit nieuwsgierigheid; Wat wordt als interne standaard gebruikt voor GC-analyse? Samplegrootte in de injectiepoort wisselt nogal eens.

Met de toenemende interesse in cannabis als potentieel medicijn zal ook de farmaceutische industrie in toenemende mate onderzoeken moeten gaan publiceren. Denk hierbij aan de localisatie van de eiwitten in de THC-Synthetic-pathway op het genoom en hoe (over)expressie hiervan gereguleerd wordt. Ook restriction-site analyse om een daardwerkelijke DNA-fingerprint te maken zal waarschijnlijk op grote schaal gebeuren. ( http://en.wikipedia....i/Northern_blot ). Ik zal eens kijken welke onderzoeken ik uit pubmed & pubchem kan vissen ;)