Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

santa maria

Recommended Posts

Guest

heeft er iemand ervaring met het groeien en bloeien van de santa maria plant.

met name de duur van de groei fase, hoeveel op de meter en de benodigde voeding wil ik weten.

is het een witsoort???? of een skunk????

de opbrengst onder 8x600 watt lampen en een bak op aarde van 13 m3.

alles is welkom, er is mij weinig bekend of over te vinden.

 

BVD..................... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is santamaria net als k2 een kruising tussen wit en skunk en neigt ie meer naar wit dan naar skunk.. kzou er op 13m2 ongeveer 140 150 wegzetten en als ze een cm of 15 zijn in de bloei zetten en over voeding kan ik je niet vertellen wat ik ben een hydrofiel..

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat de plant hier in Nederland voor spirituele doeleinden wordt gebruikt is de naam ~ uit respect voor de plant ~ veranderd in Planck, wat boter bij de vis betekent.

De verspreiding in Nederland van de echte Santa Maria stekken werd ter hand gegrepen door voormalig hoofdredacteur van Highlife-magazine, Bernt Gundersen en ondergetekende waar in aanvang de door Bernt zijn verworven stekken ondergebracht werden

Doordat het van origine een buitenplant is moet de plant getopt worden. Zou je dat niet doen dan zal de plant blijven doorgroeien en uiteindelijk bezwijken onder het gewicht van de toppen, die het dunne stammetje niet kan dragen. Door het toppen groeien ze heel wijd en daarom zet je er maar negen per m2 op aarde en twaalf op een m2 steenwol. Lang voorgroeien heeft de Planck niet nodig, zeker op steenwol mag dat niet langer zijn dan drie dagen, op aarde maximaal vijf.

 

Let wel: de Santa Maria is een plant die wat extra voeding vraagt, maar je daar ook rijk voor beloont.

De bloeitijd is tussen de acht en negen weken, wat niet te lang is voor een plant die is opgebouwd uit 2/3 Sativa en 1/3 Indica. De plant heeft weinig bladeren, waardoor knippen echt in een record tijd gedaan kan worden. De potentie lijkt bijna op die van een Shiva en ook de witte laag zou je eigenlijk bij een Indica verwachten. Maar het effect is zo high en geeft zoveel energie dat alle andere vergelijkingen ophouden. De smaak is vol van bloemetjes en fruit, terwijl de high lekker lang blijft hangen.

 

Tot slot iets over de opbrengst. Bij een topplant als deze staat de kwaliteit natuurlijk altijd voorop, maar met een opbrengst die ongeveer het midden houd tussen White Widow en Special blijft deze plant je wel verbazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das hele knappe info blowie 033102good_1_prv.gif

zal deze topic gelijk doorplaatsen naar de rubriek: plantenkamer ( hoort de vraag thuis :wink: )

 

(zelf geen ervaring met santa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op het net gevonden he

vind meestal wel wat ik zoek maar thanx .

wil die plant ook wel eens hebben hoor lijkt me wel wat :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

bedankt voor de tips, ik kon echter op het laatste moment alleen K2 krijgen.

die staan nu dus.

echter de volgende keer wil ik wel S.M. hebben, kan ik de stekken toppen voordat gezet worden in de bak???????????

ik kan aan een lange kant er niet meer bij als ze staan ...........vandaar

maar de plant spreekt me aan en wil ik proberen.

verdere tips zijn nog steeds welkom. :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ehb nu 2 santa maria's staan, volgens de growshop waren het allebij witte soorten (k2 en santa maria)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...